انتقاد آیت الله یزدی از تبلیغ فرهنگ غرب در صداوسیما

گروه اجتماعی الف،   3970802212

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری در برنامه‌های صداوسیما انتقاد کرد و گفت: در برخی برنامه‌های رسانه ملی تبلیغ فرهنگ غرب به چشم می‌خورد.

به گزارش مهر، آیت الله محمد یزدی در دیدار دبیر و اعضای کمیته‌های برگزاری همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه»، با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «این صدایی که تقریباً به اکثر کشورهای اسلامی می‌رسد باید صدایی باشد که اسلام را معرفی کند» گفت: این جمله تکلیف مدیران صدا و سیما را مشخص می‌کند و باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

وی ادامه داد: نکته مهم در این بیان، تبیین تفسیر درست از اسلام است؛ مدیران مختلف با تفسیر به رای، برداشت‌های مختلفی در اسلام را در ذهن خود می‌پرورانند که بنا به آن عمل می‌کنند و این مسیری اشتباه است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسانه‌ها را از ارکان حاکمیت و زبان گویای نظام عنوان کرد و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در اداره جامعه بیش از نقش دانشگاه‌ها است و آحاد جامعه را تربیت می‌کند.

وی پرداختن به اخلاق، وظایف، عمل و کارکرد رسانه را لازم دانست و گفت: رسانه به دو نحو مستقیم و غیر مستقیم مردم را آموزش می‌دهد که در رسانه ملی بیشتر به آموزش مستقیم توجه می‌شود اما نقش آموزش غیر مستقیم بسیار بیشتر است؛ لباس، آرایش، نشست و برخاست و مسائل دیگر برای بینندگان آموزنده است؛ آن‌ها سعی می‌کنند که همان اعمال و گفته‌ها را تکرار کنند و در این تقلید آن اعمال و رفتار را مناسب و شایسته می‌دانند.

آیت‌الله یزدی نوع دکور و تنوع پوشش در رسانه ملی را مورد توجه قرار داد و افزود: تجمل در ظواهر برنامه‌های صدا و سیما، روح اشرافی‌گری و توجه به تجملات را در جامعه آموزش می‌دهد که موجب سختی افرادی می‌شود که توانایی تجهیز خانه‌ها و زندگی خود را به مدلی که تبلیغ می‌شود ندارند؛ در بعضی موارد نیز تبلیغ فرهنگ غرب به چشم می‌خورد که به این اثرگذاری در اخلاق و رفتار عامه مردم توجه خاصی نمی‌شود.

آیت‌الله یزدی در پایان تاکید کرد: همایش اخلاق و رسانه باید معیارهای درست اخلاق در رسانه را برای رسانه‌ها معین کند و آگاهی بخش باشد.

در ابتدای این جلسه محمدحسین ظریفیان دبیر همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های صدا و سیما در حوزه دین و رسانه ارائه داد و افزود: اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با هویتی حوزوی رسانه‌ای، حلقه‌ واسط بین سازمان صدا و سیما و حوزه است؛ از ماموریت‌های آن تدوین و گسترش دانش نظری و ادبیات دینی در حوزه دین و رسانه و از جمله اخلاق و رسانه است.

وی ادامه داد: فقدان کار بنیادی و کاربردی در حوزه اخلاق و رسانه ما را به برگزاری همایش اخلاق و رسانه تشویق کرد که دبیرخانه این همایش تاکنون بیش از سیصد چکیده مقاله دریافت کرده است و دانشگاه‌های برتر، حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های داخل و خارج سازمان صدا و سیما همگرایی خوبی را انجام داده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین