معاون ظریف در گفتگو با الف: ۱۳ آبان جز یک جنگ روانی هیچ چیزی نیست/ از رسانه‌ها گله‌مندیم ولی ناراحت نیستیم/ بزودی پیشنهادات اروپایی‌ها را دریافت خواهیم کرد

گروه سیاسی الف،   3970801074 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه جز یک جنگ روانی از سوی آمریکایی ها چیزی جدیدی نیست، گفت: بحث «نهاد ویژه مالی» (SPV) در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی پیشنهادات اروپایی ها که باید ارزش ماندن ایران در برجام را داشته باشد، دریافت کنیم.

معاون ظریف در گفتگو با الف: ۱۳ آبان جز یک جنگ روانی هیچ چیزی نیست/ از رسانه‌ها گله‌مندیم ولی ناراحت نیستیم/ بزودی پیشنهادات اروپایی‌ها را دریافت خواهیم کرد

غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد اعمال تحریم‌های ۱۳ آبان آمریکا علیه ایران اظهار داشت: در مورد تحریم‌ها، وزارت امورخارجه بسیار فعال بوده است؛ چه در حوزه کاری آقای عراقچی و چه در حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه بسیار فعال بودیم.

وی افزود: در بحث تحریم‌ها چه در دوره اول (مرداد ماه) و چه در دوره دوم (آبان ماه) اقداماتی انجام دادیم و فکر نمی‌کنیم که ۱۳ ابان اتفاق خاصی رخ دهد و اعمال این تحریم‌ها بیشتر جنگ روانی است که آمریکایی راه انداخته‌اند، چراکه آمریکایی‌ها هر کاری که می‌خواستند انجام دادند و همواره تهدیدهای مختلفی و دستور العمل هشدار دهنده‌ای عیله ایران اعمال کرده اند.

انصاری با بیان اینکه ۱۳ آبان جز یک جنگ روانی چیزی جدیدی نیست، گفت: این ارزیابی وزارت خارجه کاملا درست است و وزارت خارجه کار خود را از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده به صورت گسترده و فعال چه در حوزه خارجی و چه در حوزه کشورهای منطقه و فرامنطقه ای آغاز کرده و در حال انجام است.

معاون وزارت خارجه بیان کرد: در حوزه اروپا نیز انجام اقدامات بر عهده آقای عراقچی بوده، که تاکنون نیز این اقدامات بسیار خوب پیش رفته است که بحث «نهاد ویژه مالی» (SPV) در جریان است و امیدواریم به زودی پیشنهادات اروپایی ها را دریافت کنیم؛ پیشنهادات کاربردی برای اینکه ارزش ماندن ایران در برجام را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: وزارت خارجه با سایر کشورها هم در مورد تحریم‌ها ارتباط بسیار فعالی دارد و چه آنهایی که زمینه کار  به صورت مستقیم فراهم است و چه آنهایی که به صورت غیر مستقیم بین کشورها و سازمان برقرار می‌شود، مثل در حوزه‌های بانکی، تجاری و همچنین خرید و فروش را پیگیری خواهیم کرد.

انصاری در مورد رسانه‌ها با انتقاد به اینکه به منفعلانه عمل می‌کنند، و در بخی موارد نقش تحریک کننده را دارند، بیان کرد: رسانه‌های ما باید بیشتر کار کنند و تحریک کننده خیلی خوب هستند که ما ناراضی نیستیم، زیرا به عنوان یک تکلیف ملی و تکلیف اسلامی، مجبوریم همه توان خود را با توجه به تجربیاتی که در وزارت خارجه داریم، به کار گرفته و این مسیر را ادامه دهیم و از رسانه‌ها هم ناراحت نیستیم انتقاد می‌کنند و اینگونه می نویسند.

انصاری با باین اینکه یکسری از کارها را نمی‌توانیم بیان کنیم و بگوییم که چه اقداماتی انجام می‌دهیم و یا داده شده است، گفت: کار ما دو بخش است، یکسری کلیاتی است که مطرح کردم و بخش دیگر هم نمی‌توان بیان کرد که با توجه به ارق ملی بخواهند در مورد آن صحبت کنیم و  اهمیت شدیدی که در مورد فعالیت‌های ایران در خارج از کشور وجود دارد.

وی همچنین از انتخاب سفیر ایران در هند خبر داد و گفت: آقای چگینی به عنوان سفیر ایران در هند تعیین شده که سه چهار روز دیگر عازم این کشور خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۰۴۹۴۸۱۱:۲۵:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۱
موقع انتخابات که تحریم ها را بزرگ نمایی می کنند و وعده رفع تحریم می دهند تا رای جمع کنند.. بعد انتخابات که موعد پاسخ گویی به مطالباتی است که در ملت ایجاد کرده اند ، می گن تحریم جنگ روانیه و تاثیری نداره!! حالا« کاسب واقعی تحریم» کیه؟!
ناشناس۶۰۴۹۵۶۱۱:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۸/۱
شما از وضعیت مردم خبر داشتی می فهمیدی از این جنگ از جنگ تحمیلی هم بدتر است
ناشناس۶۰۵۳۷۰۱۶:۱۹:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۱
جناب معاون چرا توهین میکنی
ناشناس۶۰۵۰۷۸۱۲:۵۷:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۱
زنده باد دکتر فهیم و بزرگوار , مدیر و مدبر
امین۶۰۵۰۸۴۱۳:۰۲:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۱
عجب رویی دلار شده 15000 تومان هنوز میگه جنگ روانی وقتی آبان ماه دلار شد 20000 تومان بعد میگه کار دلالان است و ما بی تقصیریم .
ناشناس۶۰۵۱۰۵۱۳:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۱
از اول انقلاب یک عده بودند که با تندروی سعی میکردند رقیبان سیاسی خودشون رو کنار بزنن. این وسط هم مردم چوبش رو میخورند.
ناشناس۶۰۵۱۴۴۱۳:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۱
سیزده آبان برای شما چیزی نیست. مشکل خاصی هم ندارد. مردم بیچاره باید گرفتاری اون روز رو تحمل کنند.
ناشناس۶۰۵۳۴۷۱۶:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۱
۶ ماه است که ملت زیر سنگین ترین فشارهای اقتصادی قرار گرفتند. دیگه هیچی برای از دست دادن ندارند اونوقت این آقای سرخوش میگه هیچ خبری نیست.
محسن۶۰۵۴۵۶۱۷:۰۸:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۱
باش تا صبح دولتت بدمد.از وقتی که حسن روحانی مهلت دو سه هفته ای داد به اروپایی ها الان چند ماه گذشته.چند سال هم بگذرد هیچ اتفاقی نمی افتد و آن موقع می فهمید که اروپایی ها بازیتون دادن
ناشناس۶۰۵۴۵۷۱۷:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۱
این بزرگوار در میان بازنشسته هایی که باید از میز و صندلی های دولت خداحافظی کنند نیستند ؟!
ناشناس۶۰۵۶۳۲۱۹:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۱
واقعا متاسفم مگر امام (ره) از 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد نکردند. حالا برای بزرگداشت چنین روزی میگید جنگ روانی داریم درست میکنیم؟!! واقعا که. چقدر سازش آخه با دشمنی که تو سفارتخانه، جاسوس خانه درست کرده بود. خدا هدایتتان کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین