ماجرای بخشنامه ممنوعیت سفر به کربلا معلمان چه بود؟

گروه اجتماعی الف،   3970801030 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان درباره صدور بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر معلمان به کربلا در ایام اربعین توضیح داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین توجه  شور و شوق برای سفر کربلا و زیارت دوچندان می شود بر همین اساس بخشی از مردم در این روزها زائر کربلا می شوند به همین منظور بخشنامه ای در فضای مجازی به تدریج در حال فراگیری است که نشان می دهد آموزش و پرورش دزفول با اعزام  معلمان به کربلا و اخذ مرخصی برای این سفر مخالفت می کند بر همین اساس علت و صحت و سقم این قضیه را با آموزش و پرورش خوزستان در میان گذاشتیم.

نوری زاده رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان درباره ماجرای بخشنامه‌ای که در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت معلمان دزفولی برای سفر به کربلا در ایام اربعین منتشر شده است، اظهار کرد: با توجه به متن این بخشنامه هیچ گونه ممنوعیت برای سفر به کربلا وجود ندارد و شیطنت‌های رسانه‌ای چنین برداشتی را داشته اند.

وی ادامه داد: براساس قانون مرخصی استحقاقی زیارتی صرفا برای حج تمتع در نظر گرفته شده است، اما برای سایر سفر‌ها همکاران معلم می‌توانند از مرخصی عادی بهره بگیرند.

نوروزی زاده تصریح کرد: با توجه به مسئولیت خطیر معلمان و جلوگیری از خالی نماندن کلاس‌های درس، مرخصی استحقاقی برای سفر‌های غیر حج تمتع در نظر گرفته نشده است بنابراین ممنوعیتی برای سفر کربلا به مناسبت اربعین نداریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۰۴۷۱۵۰۸:۳۱:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۱
متاسفانه در این دوره حاضر این موارد قانون بردار نیست و این سفر تبدیل به معیاری برای تفکیک افراد شده است . اگر به دلایلی کسی مخالفت کند همه به او انگ مخالف بودن می زنند.
آرش۶۰۴۷۴۸۰۸:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۱
سفر برای اربعین ، مستحب است و هر کسی که بخواد می تونه بره ، ولی معطل کرد امور مردم جایز نیست . لذا ، به صورت شیفتی ، باید مرخصی به متقاضیان اعطا شود ، مثلا امسال تعدادی و سال آتی تعداد دیگر و سال دیگر تعداد دیگر و ..... به این شکل خدمت رسانی به مردم نیز دچار مشکل نمی شود. این شیوه ایست که ما در شرکت خودمان ازش تبعیت می کنیم و تا کنون نیز هم کارمندان و هم ارباب رجوع ، راضی بودند .
ناشناس۶۰۴۸۰۰۰۹:۳۱:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۱
معلمی که کلاس درسش را برای زیارت امام حسین رها کند قطعا در روز قیامت باید جوابگو باشد زیرا زیارت امام مستحب است و انجام وظیفه معلمی واجب.ضمنا برای معلمان مقدور است در ایام تعطیلی غیر اربعین به زیارت بروند .اینها که جزء بدیهیات است نمی دانم بعضی متدینین هنوز نمی دانند.
امیرعلی۶۰۵۱۴۵۱۳:۵۰:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۱
قابل توجه شما اینو هم بگین که معلمی با مدرک فوق لیسانس با سابقه کار14 سال دارای دوفرزند مستاجرداره ماهی 1800 حقوق میگیره 800 داره اجاره میده با این تورم چجوری میخاد زندگیشو بچرخونه حالا همون مدرک با سابقه4 سال اونم خانم در اداره دارایی 3میلیون داره حقوق میگیره اداره برق 5میلیون شرکت نفت 5میلیون خواستی بامدرک براتون رو میکنم ازبستگان بنده هستن چشم ندارین معلمی که عشق امام حسین تو دل بچه هاتون زنده میکنه رو ببینین بره کربلا
فرزاد۶۰۵۱۶۲۱۴:۱۱:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۱
اصلا" معلمین مرخصی استحقاقی ندارند که از آن استفاده نمایند.
ناشناس۶۰۴۹۰۷۱۰:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱
خب کسیکه میخواد بره زیارت تابستون هست چند بار میتونه بره
ناشناس۶۰۴۹۵۹۱۱:۳۴:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۱
معلمان بیش از هر کارمند دولت نعطیلات دارند 3 ماه در تابستان و بیش از 2 هفته در ایام عید مرخصی در دوران تحصیل واقعا بی معنی است .
ناشناس۶۰۵۶۰۳۱۸:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۱
معلمان چیزی به نام مرخصی استحقاقی در طول سال تحصیلی ندارند و فقط مرخصی استعلاجی و مرخصی حج تمتع و مرخصی فوت بستگان درجه یک برای آنها وجود دارد. اگر معلمی یک یا چند روز در طول سال تحصیلی نتواند در کلاس حاضر شود باید معلم واجد الشرایط دیگری را به جای خود به مدیر مدرسه معرفی کند و مدیر در صورت صلاحدید با این امر موافقت نماید تا مشکلی ایجاد نشود. در غیر اینصورت غیبت از کار محسوب شده و ضمن کسر از حقوق مورد توبیخ واقع خواهد شد.
عبدالله۶۰۵۷۴۱۲۱:۲۱:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۱
چرا همه این سه ماه تعطیلات رو می بینند ولی هیچ کس زحمات طول سال این قشر را نمی بینند؟؟؟؟
علی۶۰۴۹۸۴۱۲:۰۰:۵۴ ۱۳۹۷/۸/۱
ماشاءالله معلم ها از خرداد تا پایان شهریور و از بیستم اسفند تا ۱۶ فروردین تعطیل اند، از اون طرف هم که کارشان نصف روز است و پنج شنبه ها هم تعطیل اند، تعطیلات رسمی هم که حقشان است. می ماند سایر روزها که آنهم برف و باران و آلودگی هوا و ... البته بد نیست یک مقایسه تطبیقی هم با معلمان سایر کشورهای همسایه صورت بگیرد، که اگر تعطیلی یه باقیمانده ای هست تقدیم اشان گردد. آموزش به طور کلی تعطیل.
ناشناس۶۰۵۱۰۷۱۳:۱۹:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۱
بیچاره از یه طرف می خواد بگه بخاطر بی معلم نموندن کلاسها نمی تونن به معلم ها مرخصی بدن و از طرف دیگه نمی خواد حرفی بزنه خلاف راه پیمایی اربعین، مونده این وسط چطوری این حرفو بزنه.
ناشناس۶۰۵۳۸۵۱۶:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱
اصلا نیاز به بخشنامه نبوده، ما معلم ها این مسایل رو میدانیم و هیچ معلمی هم نمیگه به من مرخصی با حقوق بدید. اینکه فقط یک استان بخواد قانون رو در حد بخشنامه تنزل بده نوعی ناشیگری محسوب میشه
ناشناس۶۰۵۲۴۵۱۵:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۸/۱
اصولا و قانونا معلمان هیچ گونه مرخصی ندارند که ازش استفاده کنند اگر هست مسولین بگویند چند روز در سال است و از چه طریقی امکان مرخصی است تنها در صورت بیماری حتما با گواهی پزشک و تایید پزشک معتمد آموزش پرورش معلم بیمار سر کلاس نمی اید و این مرخصی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین