روایت تلخ پدری که پاهای دختر ۷ ساله‌اش را «فلج» کرد

گروه اجتماعی الف،   3970801013 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

پدر از ۱۱ سالگی به مواد مخدر اعتیاد داشته و در طی این سال‌ها بارها همسر و فرزندش را مورد آزار و اذیت قرار داده و در آخرین مرتبه نیز با خوراندن شربت متادون منجر به فلج شدن کودک ۷ ساله‌اش شد.

به تسنیم نوشت: تانیا 7 ساله متولد مشهد است، مادر وی به نام مهناز متولد 69 از بجنورد و پدرش متولد 76 از مشهد، مادر سالم و خانه‌دار بوده و پدر از 11 سالگی اعتیاد به تریاک، حشیش داشته، وی همچنین سابقه بیماری اعصاب و روان داشته و یک بار نیز سابقه بستری در بیمارستان روانپزشکی ابن‌سینا به مدت 46 روز را دارد.

فاطمه محمدعلی یکی از مددکاران موسسه خیریه مهرآفرین در خصوص این خانواده می‌گوید: پدر این خانواده در سن 12 سالگی به جرم چاقوکشی در کانون اصلاح و تربیت به مدت یک سال زندانی شده است و طبق اظهاراتش سابقه ارتباط نامشروع نیز داشته و در این سال‌ها مشاغل زیادی را تجربه کرده است که از آن جمله می‌توان به کار در کارواش، پمپ‌گاز و... اشاره کرد.

وی به سابقه آزار و اذیت پدر خانواده اشاره می‌کند و می‌افزاید: از دوران عقد و نامزدی تاکنون مادر تانیا  بارها مورد آزار و اذیت و خشونت خانگی توسط پدر قرار گرفته است ضمن اینکه زندگی 3 عمه و 3 عموهای تانیا نیز به گونه‌ای بوده که با توجه به شرایطشان هنوز ازدواج نکرده‌اند و همگی بیماری اعصاب و روان دارند.

این مددکار به وضعیت خانوادگی مهناز اشاره کرد و گفت: پدر وی فوت کرده و مادرش در قید حیات است و 4 خواهر و 3 برادر دارد که همگی ازدواج کرده‌اند و بارها خانواده از مهناز خواسته‌اند که به زندگی‌اش بازگردد و طلاق نگیرد علاوه بر اینکه در طی این مدت تانیا و مادرش بارها مورد آزار و اذیت  پدرخانواده قرار گرفته‌اند و این کار بارها تکرار شده است.

مددکار موسسه خیریه مهرآفرین ادامه می‌دهد: مادر تانیا در تاریخ 23 تیر 97 و پس از اینکه توسط همسرش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و مخفیانه با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرد و راهنمایی می‌خواهد و آنها به وی می‌گویند فردا صبح به مرکز مداخله در بحران مراجعه کند و پس از شرح ماجرای زندگیش او را به خانه‌های امن می‌برند.

محمدعلی می‌افزاید: وی از تاریخ 24 تیر 97 به همراه فرزندش در خانه‌های امن سکونت داشته تا این که یک هفته بعد با اطلاع پرسنل مرکز مداخله برای رفع مشکل این زن و شوهر، به شوهر وی اطلاع می‌دهند و شوهرش به همراه خواهرش (عمه 16 ساله تانیا  ) به همراه نامه از دادگاه جهت بازپس گرفتن تانیا به خانه‌های امن می‌آیند و وی را به بهانه خرید تبلت با خودش می‌برد. سپس مادر تانیا در تاریخ 16 خرداد 97 به همراه مادرش از خانه‌های امن به شهرستان بجنورد می‌روند و در این مدت مدام همسرش با پیامک و تماس تلفنی وی را تهدید کرده که در صورتی که به منزل بازنگردد تانیا  را خواهد کشت، تا این که یک هفته بعد از تهدیدهایش با فرستادن عکس شربت متادون از طریق تلگرام اعلام کرده که با این شربت قصد کشتن تانیا را دارد و در تاریخ 20 خرداد 97 با قاطی کردن شربت متادون با آبمیوه به زور تا قطره آخر به تانیا خورانده است.

وی می‌گوید: پس از این اتفاق تانیا بیهوش بر زمین افتاده و سپس پدربزرگش با مراجعه به منزل آنها و با توجه به عدم باز کردن درب منزل با آتش‌نشانی و اورژانس 115 تماس گرفته و سپس درب منزل را باز می‌کنند و آنان را بیهوش بر زمین پیدا می‌کنند و به سرعت به بیمارستان امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

تانیا  8 روز در کما بوده و زمانی که بهوش می‌آید، از ناحیه 2 پا فلج شده و پزشکان اظهارداشتند که با جلسات فیزیوتراپی امکان بازگشت مجدد و راه رفتن وی میسر می‌شود. هم اکنون این مادر و کودک تحت حمایت خیریه مهرآفرین هستند. نکته‌ای که بارها با آن مواجه بوده‌ایم این است که کودکان و مادرانشان پس از پناه آوردن به بهزیستی مجدد با حکم قاضی به فرد کودک آزار یا همسر آزار برگردانده می‌شود که خیلی وقت‌ها نتایج غمباری را سبب شده است که قابل جبران نبوده  این نتایج نشان از ضعف قوانین حمایتی از زنان و کودکان دارد، امیدواریم نهادهای متولی در رویه‌های خود تجدید نظرکرده و امنیت این مادران و کودکان را تضمین کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۰۴۶۷۴۰۷:۵۳:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۱
تیتر به متن نمی خوره، بارها از این کارها کردین.
ناشناس۶۰۴۷۱۰۰۸:۲۶:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۱
لمس چیه خب بنویسین فلج کرد. امیدا توصیه میکنم تیتر درست بزنید
ناشناس۶۰۴۹۲۵۱۱:۰۷:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۱
منظور از لمس بی حس و فلج است مثل اینکه میگن نصف بدنش لمس شد
ناشناس۶۰۴۷۴۶۰۸:۵۰:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱
تیتر مطلب درست نیست .
ناشناس۶۰۴۸۳۵۱۰:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۱
تو رو خدا قوانین رو اصلاح کنید
مینا۶۰۴۹۶۹۱۱:۴۴:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۱
یک سوال دقت کردید چقدر تو متن تاریخ غلط نوشته شده احتمالا سال تولد پدر76؟، تاریخ رفتن به خانه امن 24 تیر بوده تاریخ ترخیص مادر 16 خرداد؟ منظوراحتمالا مرداد نبوده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین