جزئیات جدید از پرونده اختلاس در بانکرینگ بوشهر

گروه اجتماعی الف،   3970728026

در حالی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های برخی از اخبار داده شده در خصوص پرونده اختلاس در بانکرینگ بوشهر را تکذیب می‌کند که اطلاعات جدیدی از این پرونده منتشر شده است.

به گزارش فارس، روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در واکنش به اخبار منتشره شده مبنی بر اختلاس در بانکرینگ بوشهر توضیحاتی ارسال کرد که به صورت جداگانه منتشر شد.

اما در این توضیحات نکاتی از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش مطرح شده است. که درباره آنها پیگیری‌ها نکات جدیدی درباره این پرونده را آشکار کرد.

در تاریخ اول مهرماه خبری در خروجی فارس قرار گرفت در خصوص اختلاس در بانکرینگ بوشهر که موجب ورود قاطعانه و برخورد مسئولان قضایی و امنیتی استان به این پرونده شد که شاید  با تساهل و تسامح برخی مدیران مربوط به بهانه حسابرسی و بازرسی اصل موضوع می رفت تا به فراموشی سپرده شود.

این رسانه نیز برحسب وظیفه ذاتی این خبر را منتشر کرد که البته مورد تایید روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به عنوان نهاد بالاتر شرکت ملی پخش قرار گرفت.

اما ظاهرا روابط عمومی شرکت ملی پخش بدون خواندن متن دقیق اخبار نسبت به به ارسال و درخواست انتشار جوابیه ای کرده است که سوالات بیشتری را برای خبرنگار ایجاد کرده است که بدون شک پاسخ به این سوالات از مسئولان امر تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

این توضیحات بر سه محور اصلی تنظیم شده است در ابتدا روابط شرکت " بی توجهی مسئولان امر در شرکت ملی پخش را تکذیب کرده" و اعلام کرده است مسئولین بلافاصله پس از اطلاع از موضوع تخلف اقدمات لازم را از طرف حسابرسی و بازرسی و قوه قضائیه انجام داده است.

در ادامه به پیشنهاد رشوه به برخی مسئولان امر اشاره شده است و در خاتمه خلع پست 3 نفر از مسئولین منطقه و ناحیه بوشهر تکذیب شده است.

در پاسخ به این ادعا چند نکته حائز اهمیت است :

1- روابط عمومی شرکت ملی پخش در اینجا سعی کرده است با تقلیل جرم اختلاس و دست درازی میلیاردی به بیت المال به کوچک سازی جرم اقدام کند که لازم است به مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش یادآوری شود که تخلف و اختلاس غیر قابل چشم پوشی است چه یک ریال چه چندین میلیارد ریال.

2- خبر اولیه فارس در مورخه 1 / 7 / 97  منتشر شده است بهتر نیست شرکت ملی پخش تاریخ دقیق شکایت به دادستانی و متن شکواییه خود را منتشر کنند که مشخص شود این اقدام قبل یا بعد از انتشار خبر در فارس انجام شده است یا نه؟

3- شرکت پخش که مدعی است مسئولین این شرکت بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به رسیدگی اقدام کرده اند. باید سوال کرد که این فساد نزدیک به دو سال است انجام میشده و شروع تخلفات از سال 95 بوده است چرا این مسئولان بعد از گذشته دو سال رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند و این مسئولین طی دو سال گذشته چرا مانع تضییع حقوق بیت المال نشده‌اند.

4- اما در خصوص رشوه که خبرگزاری فارس خبر ان را منتشر کرده بود و روابط عمومی شرکت ملی پخش آن را قویا تکذیب کرده است لازم است گفته شود پرداخت رشوه 850 میلیون تومانی به ریاست حسابداری ناحیه توسط ( ح ط) صورت گرفته است که وی با همدستی برادر خود که از عاملین پخش فراورده در استان بوده است در این اختلاس سازمان یافته شرکت داشته است و در حال حاضر برادران "ع" به همین علت در بازداشت به سر می برند هر چند که نام برده اعلام کرده است این پول قرض بود و رشوه نبوده است.

5- در خصوص خبر خلع پست ریاست ناحیه و دو تن از معاونین منطقه در پی این اختلاص سازمان یافته همانطور که ما در خبر خود به آن اذعان کردیم مطابق با اخباری بوده است که به دست خبرنگار خبرگزاری فارس رسیده است و این موضوع به عنوان نکته قوتی در عملکرد صحیح مسئولیت وزارت نفت در برخورد قاطع با تخلف و سو مدیریت عنوان می شود. طبعا انتظار نمی‌رود روابط عمومی شرکت پخش به جای تکیه بر این برخورد صحیح، نباید مصالح چند نفر مدیر نالایق را که با سوء مدیریت خود موجب تضییع حقوق بیت المال شده اند را به مصالح کشور مقدم بداند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین