اثرات بسیار مخرب کنکور سراسری در مسیر تربیت دانش‌‌آموزان

گروه اجتماعی الف،   3970727065

وزیر آموزش و پرورش در دیدار مراجع عالیقدر آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی از اجرای نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در سفر به قم با آیات عظام مکارم شیراز ی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارها در یک سال اخیر که در راستای اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است تلاش برای رشد همه ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، ساحت علمی بر سایر ساحت‌های تربیتی غلبه کرده و این معضلی است که جامعه خواهان رفع آن است.

بطحایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر زمان کافی در مدارس برای انجام فعالیت‌های تربیتی وجود نداشته است و ما امسال برای حل این مشکل و در راستای اجرای طرح تحول، ۲ ساعت از ساعات رسمی دانش‌آموزان به آموزش مهارت‌های تربیتی اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: کنکور سراسری اثرات بسیار مخربی را در مسیر تربیت بچه‌ها ایجاد کرده است و متاسفانه دغدغه اصلی بسیاری از خانواده‌ها آماده کردن فرزندان برای کنکور و کسب رتبه‌های برتر در این ماراتن علمی است و این فرهنگ ناصحیح، والدین را از پرداختن به مسئله مهم تربیت باز داشته است.

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت تربیت در دوره ابتدایی تاکید و اضافه کرد: حذف آزمون از دیگر برنامه‌های ما در یک سال اخیر با هدف تقویت فعالیت‌های تربیتی است و ورود کتاب‌های کمک آموزشی را به مدارس متوقف کردیم.

وی در خصوص فضای مجازی گفت: چند ماه قبل یک شبکه تعاملی را ایجاد کردیم که امکان ارتباط دو سویه بین ما و خانواده‌ها و همچنین ما و مدیران را مهیا کرده است لذا بسیاری از مطالب که اجازه و امکان پخش از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی را ندارد، این تلویزیون تعاملی این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا مطالب اختصاصی را به خانواده‌ها آموزش دهیم؛ آسیب‌های موجود در مدارس می‌طلبد آموزش‌هایی را برای مقابله یا پیشگیری از آن استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: از طریق شبکه تعاملی سینا، پیام‌رسان‌های داخلی قابل استفاده هستند لذا مدیران با هدایت دانش‌آموزان به سمت این فضای مجازی پاک و سالم، دانش‌آموزان را از پیام‌رسان خارجی بی‌نیاز می‌کند و با ارائه اینترنت رایگان، انگیزه‌هایی ایجاد کردیم که افراد از این فضای مجازی پاک استفاده کنند.

بطحایی، آمار دانش‌آموزان را در سال تحصیلی جاری را حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز اعلام و عنوان کرد: شاهد افزایش۶ درصدی دانش‌آموزان به علت اضافه شدن پایه دوازدهم هستیم که البته این روند افزایشی با شیب ملایم در چند سال آینده ادامه دارد؛ ‌با هدف تقویت آموزش مهارت‌های زندگی، عنوان کتاب جدید به نام‌های مدیریت خانواده و سبک زندگی، اندیشه شناسی، سلامت و بهداشت، هویت اجتماعی تحلیل فرهنگی برای پایه دوازدهم‌ تدوین شده است.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری با مشارکت بالای دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، اجرای نهضت ملی حفظ جز سی قرآن در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، همچنین طرح امام شناسی با مشارکت بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در سال گذشته در مدارس اجرا شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه قرآنی، انواع کتب قرآنی اعم از تفسیر موضوعی، احکام، روش‌های حفظ، ترتیل خوانی و سایر مطالب قرآنی تدوین و در مدارس توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش است در همین راستا برای اولین بار بیش از ۳۴هزار دانشجو معلم را در دانشگاه فرهنگیان جذب کردیم.

بطحایی بیان اینکه ۷۸۰ منطقه آموزش و پرورش، ۱۰۷ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس در سطح کشور داریم، افزود: سعی کردیم ، سمت و سوی آموزش‌ها را عوض کنیم زیرا الگو و سبک زندگی در حال تغییر است لذا باید ما برای الگو سازی سالم، بر اساس زندگی ائمه(ع) تلاش کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین