حاجی‌بابایی: برخی افراد با دریافت ۲۴۰ میلیون یورو ارز ‌حتی یک قلم کالا هم وارد نکرده‌اند‌

گروه سیاسی الف،   3970726083 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی ۲۴۰ میلیون یورو ارز دریافت کرده‌اند دریغ از آن که حتی یک قلم کالا وارد کنند و این پول را در کشور تبدیل به ریال کرده‌اند درحالی که صنعتگران ما در کشور گرفتار مشکلات متعدد هستند.

حاجی‌بابایی: برخی افراد با دریافت ۲۴۰ میلیون یورو ارز ‌حتی یک قلم کالا هم وارد نکرده‌اند‌

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز ملی صنعت و معدن در استان همدان با اشاره به اینکه ما باید واقعیات را به بگوییم و از گفتن حقایق نهراسیم، اظهار داشت: اما به خاطر داشته باشیم برای بیان حقایق حتما انصاف لازم است.

ریل گذاری اقتصادی کشور مشکل دارد و بدیهی‌ترین امور اقتصادی کشور تا به امروز رفع نشده است

وی با بیان اینکه ریل گذاری اقتصادی کشور مشکل دارد و بدیهی‌ترین امور اقتصادی کشور تا به امروز رفع نشده است، افزود: نه اینکه نتوانیم بلکه نخواسته‌ایم بالاخره اقتصاد ما باید در دست خصوصی باشد یا دولتی؟

حاجی بابایی با طرح این سوال که نقش بخش خصوصی و دولت در اقتصاد کشور چیست، بیان کرد: امام راحل فرمودند" ما باید هر چه که مردم می‌توانند اداره کنند از اقتصاد کشور را به مردم واگذار کنیم".

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت کشور را دولتی و آموزش و پرورش و یا بهداشت و درمان کشور را خصوصی می‌کنیم، ابراز کرد: آمریکا یکپارچه آموزش و پرورش را دولتی می‌کند و صنعت را 100 درصد خصوصی اما در کشور ما این وضعیت برعکس است.

درد بی درمان اقتصاد کشور مدیران خصولتی هستند

حاجی بابایی با اشاره به اینکه هر وقت که اراده شده تا قسمتی از بخش دولتی خصوصی شود خصولتی شده است، تاکید کرد: بدتر از شرکت‌های خصولتی مدیران خصولتی هستند و درد بی درمان اقتصاد کشور مدیران خصولتی هستند که 40 سال است که هم در دولت و هم در صنعت و بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه اگر توانستیم دست از قیاس دولت‌ها برداریم مشکلات راحت‌تر حل و رفع می‌شود، عنوان کرد: اکثر درآمد بانک‌ها از طریق مسکن است و 3 هزار و 600 شغل وابسته و غیروابسته مربوط به بخش مسکن است و وقتی صنعت مسکن تعطیل می‌شود بانک‌ها چگونه درآمد داشته و خود را اداره کنند؟

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک‌های کشور بانک‌های دلالی هستند نه بانک تولید و برای اینکه خود را سرپا نگه دارند سود بانکی را افزایش یا کاهش می‌دهند، گفت: وقتی فردی اقدام به دریافت 100 میلیون تومان وام می‌کند بانک‌ها به متقاضی می‌گویند که در مدت 10 سال آینده باید 50 میلیون تومان به همراه وام اصلی به بانک بازگرداند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه مشکل کشور این است که در مدت 2 ماه اخیر 33 میلیارد دلار برای دریافت ارز 4200 تومانی ثبت سفارش شده است و از این میزان 11 میلیارد و 300 میلیون دلار پرداخت شده است، اعلام کرد: اگر دلار 10 هزار تومان حساب کنیم 68 هزار میلیارد تومان یارانه در دو ماه اخیر به عده‌ای داده شده است در حالی که کل یارانه‌ای که در سال پرداخت می‌شود 41 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در زمانی که بودجه کشور 70 هزار میلیارد تومان بود 41 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شد و امروز با بودجه 750 هزار میلیارد تومانی کشور نیز 40 هزار میلیارد تومان و 10 درصد از بودجه کشور به عنوان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: این در حالی است که در سال گذشته درآمد نفتی کشور 45 میلیارد دلار بوده و در 5 ماهه امسال 23 میلیارد دلار بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنگام نوشتن برنامه ششم توسعه با سفارش رئیس مجلس و دیگر مسئولان جلسه‌ای را با پتروشیمی ها داشتیم  که ماده‌ای در این برنامه نوشته شد که بر اساس آن حدود 5 میلیارد دلار خوراک پتروشیمی ها ارزان می‌شد و این ماده در کمیسیون نیز مصوب شد، مطرح کرد: پس از آن در مجلس گزارش‌هایی به دست بنده رسید که خودم در مجلس پیشنهاد حذف این مصوبه را دادم.

مجلس در گرفتاری‌های اقتصادی کشور صددر صد مقصر است

حاجی بابایی با اشاره به اینکه مشخص نیست که پتروشیمی های ما در کشور برای چه کسانی است و اقتصاد این جاست که زمین گیر شده است و به دولت هیچ ارتباطی ندارد، اظهار داشت: گرفتاری‌های اقتصادی کشور ربطی به امروز و دیروز ندارد و بایستی حرف اساسی را بزنیم که در این مشکلات مجلس نیز 100 درصد مقصر است.

وی با بیان اینکه وضعیت پتروشیمی‌های کشور مبهم است در حالی که 12 الی 18 هزار میلیارد تومان از درآمدهای ارزی ما مربوط به پتروشیمی‌هاست، افزود: پتروشیمی‌ها در حالی که خوراک برق، انرژی و غیره ارزان دریافت می‌کنند تولیدات خود را به سلیمانیه و امارات برده و ارز را 18 هزار تومان می‌فروشند و باز می‌گردند و این جاست که تولیدکنندگان دیگر ورشکست می‌شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چرا به خودمان چیزهایی می‌گوییم که اصلا وجود ندارد، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در مجلس و در حضور تمام نمایندگان گفت که cft هیچ ربطی به ارز و دلار ندارد و در کاهش یا قیمت تاثیری ندارد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تا کی می‌خواهیم بگوییم که این سنگ اندازی این و آن و یکدیگر را مقصر بدانیم، افزود: نقدینگی کشور 1750 هزار میلیارد تومان است که اگر این میزان به خیابان‌ها ریخته شود سیل راه می‌افتد اما 45 درصد از این نقدینگی فریز است و واقعیت پولی ندارد زیرا فردی 100 میلیارد تومان وام گرفته و بانک بازپرداخت آن را 200 میلیارد تومان نوشته است و اینها جز نقدینگی کشور به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه شفافیت در اقتصاد به این معنا نیست که لیست پول‌های کشور را در اختیار آمریکا قرار دهیم، تاکید کرد: شفافیت در اقتصاد در این است که ما اسامی صاحبان پتروشیمی را در سایتی قرار دهیم تا مردم اسامی این افراد را بدانند.

افرادی 240 میلیون یورو ارز دریافت کرده‌اند دریغ از آن که حتی یک قلم کالا وارد کنند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در حال رسیدگی به جرائم افرادی است برای دریافت ارز دولتی ثبت سفارش کرده‌اند اما هیچ کالایی وارد نکرده‌اند، بیان کرد: افرادی 240 میلیون یورو ارز دریافت کرده‌اند دریغ از آن که حتی یک قلم کالا وارد کنند و این پول را در کشور تبدیل به ریال کرده‌اند درحالی که صنعتگران ما در کشور گرفتار مشکلات متعدد هستند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بسیاری با این موضوع شفاف سازی‌ها مشکل دارند و نمی‌خواهند این اقدام انجام شود، عنوان کرد: مصوبه‌ای در مجلس وجود دارد که  هر مدیری در جمهوری اسلامی حقوقش را باید در سایتی بگذارد تا مردم مطلع باشند در حالی که این کار انجام نمی‌شود آن وقت چگونه اجازه دهیم آمریکا از دارایی‌هایمان مطلع شود.

وی با بیان اینکه شفافیت همانند عدالت است اما اجرای آن مشکل دارد، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت اقتصاد کشور حل شود باید ببنیم که شفافیت در اقتصاد خصوصی است یا دولتی و کجا خصوصی است و یا دولتی و می‌بایست اقتصاد رقابتی شود و تا زمانی که اقتصاد خصوصی نشود رقابت معنایی ندارد.

30 میلیون نفر در کشور نیاز به حمایت دارند تا زندگی خود را اداره کنند

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه نباید دل مردم را خالی کنیم بلکه باید وضعیت کشور را مدیریت، ساماندهی و سازماندهی کنیم، گفت: با بررسی‌های انجام شده 30 میلیون نفر در کشور نیاز به حمایت دارند تا زندگی خود را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد ترامپ اشتباه نکنیم و اشتباه است اگر بگوییم ترامپ اگر به نفعش بود برجام را پاره نمی‌کرد، بیان کرد: ترامپ می‌خواهد ایران را جریمه کند و امیتاز بیشتری از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه از نظر آمریکا امثال سردار قاسم سلیمانی‌ها ترویست هستند و نه داعشی‌ها، تاکید کرد: هر کسی که به اسلام ناب بیندیشد از نظر آمریکا مشکل دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۹۸۵۳۵۱۰:۵۵:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۲۶
این برخی افراد چه کسانی هستن دولت قدرت مقابله با این افراد را ندارد یعنی تا این درجه ضعیفه استعفابده اسامی این افراد اعلام بشه اقای دادستان هم بجای پرداختن به مسائل متفرقه مثل رفتن به ورزشگاه بانوان به اینها رسیدگی کند
پیما۵۹۸۵۵۴۱۱:۰۹:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۲۶
تو کره جنوبی اگه اینکارها رو میکردید رئیس جمهور الان به 1000 بار اعدام محکوم شده بود.
رسولی۵۹۸۸۱۸۱۵:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۲۶
باید مدیران دستگاههای نظارتی کشور را بر کنار و تمامی حقوق هایی را که در این چند سال به انها پرداخت شده از انها پس گرفت اگر دستگاههای نظارتی کشور به وظایف ذاتی خود عمل کرده بودتد نباید شاهد این همه افتضاحات در کشور باشیم که لطمات جبران ناپذیری به کشور و نظام باشیم نمونه ان موسسات مالی اگر دستگاهها وظیفه ذاتی و نظارتی انجام داده بودند کشور تا لبه پرتگاه برده نمیشد
ناشناس۵۹۸۸۶۱۱۵:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۲۶
دوره احمدی نژاد بدتر از الان بود
ناشناس۵۹۸۹۰۱۱۶:۱۵:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۲۶
برخیییییییییییییی یعنی چی؟
ناشناس۵۹۹۰۳۵۱۹:۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۲۶
کره ی جنوبی خیلی با ما فرق می کنه داداش... زیاد خودتو اذیت نکن
ناشناس۵۹۸۵۵۵۱۱:۰۹:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۲۶
شما اگر نماینده واقعی ملت بودی نامشان را افشا میکردی نه اینکه بگم بگم راه بیندازی
ناشناس۵۹۸۶۸۵۱۳:۰۶:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۲۶
اگه اسم نگی معنیش اینه که شجاعت دفاع از حرف خودت رو نداری وداری جریان سازی میکنی به نفع گروه خودت
ناشناس۵۹۸۶۸۸۱۳:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۲۶
اختیارات نماینده رو با اختیارات قوه قضاییه اشتباه نگیر، تا همین حد هم که افشاگری می کند و فقط در توئیتر پیام نمیزاره، خیلی با ارزشه پیگیری تمام اتهامات و جرائم با قوه قضاییه است
سینا۵۹۸۹۷۳۱۷:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۲۶
شما که به لیست امید رای دادی بجای دولت از حاجی بابایی طلبکاری؟؟؟؟
ناشناس۵۹۸۵۶۷۱۱:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۲۶
کاملا درست گفته آقای حاجی بابایی. زمانی که ایشون وزیر آموزش و پرورش بودن طرح آموزش شنا در مدارس رو انجام دادند و این نشون میده که اگر مدیری واقعا مشکلات رو بشناسه و هدفش رفاه و پیشرفت کشور باشه این امر امکان پذیر هست
ناشناس۵۹۸۵۹۸۱۱:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۲۶
مگر قرار بوده کالا وارد کنند؟
ناشناس۵۹۸۶۶۳۱۲:۵۲:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۲۶
سخنرانی رو همه بلدند شما در مجلس چه طرح مثبتی را به تصویب و اجرا رسانده اید.
جواد۵۹۸۷۳۲۱۳:۴۰:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۲۶
از اول قرار نبوده کالا وارد کند... بنده خدا حق فامیل داری
مصطفی۵۹۸۷۶۴۱۴:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۲۶
یک بستر فساد هست حالا چارتا گیر بیفتن باز هم انگیزه برای وارد شدن انبوه آدمای دیگه هست ، چرا که نه؟
رامین۵۹۹۲۳۰۲۳:۱۲:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۲۶
خب اونا دزدن تو نماینده ملت چرا جلو دزدا رو نمیگیری چرا اسم نمیبری
بهنام۶۰۰۱۷۱۰۸:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۲۸
اسامی رو بگید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین