۱۳ کشته و ده‌ها زخمی تن در حمله‌ای مسلحانه به دانشکده‌ای در کریمه

گروه جهان الف،   3970725141

در حادثه انفجار در ساختمان دانشکده‌ای در شهر "کرچ" واقع در کریمه دست‌کم ۱۰ تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های امنیتی می‌گوید این حمله‌ای تروریستی بوده است. تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد خودروهای حمل نیرو و خودروهای نظامی در نزدیکی دانشکده پلی‌تکنیک در شهر "کرچ" کریمه صف بسته‌اند.

یکی از ساکنان محلی می‌گوید، مقام‌ها به والدین دستور داده‌اند تا به دلایل امنیتی فرزندانشان را از مدارس و مهدهای کودک این شهر خارج کنند. اولگا گربنیکووا، مدیر این دانشکده به رسانه‌های کریمه گفت، اجساد بچه‌ها در همه جا پراکنده است.

کمیته تحقیقات، نهاد اجرای قانون در حوزه بررسی جرایم سنگین، اعلام کرد اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که یک وسیله انفجاری مملو از اشیای فلزی در کافه تریای این دانشکده منفجر شده است. در این بیانیه آمده است، ۱۳ تن کشته شده و حدود ۵۰ تن دیگر که اکثرا نوجوان هستند، زخمی شده‌اند.

‌یکی از کارکنان بیمارستانی در کرچ می‌گوید ۱۸ تن تاکنون بر اثر جراحت‌های ناشی از انفجار بستری شده‌اند و انتظار می‌رود ۵۰ زخمی دیگر هم آورده شوند. خبرگزاری تاس به نقل از این کادر درمانی گزارش داد: تعداد زیادی از زخمی‌ها در اتاق فوریت‌های پزشکی و اتاق عمل هستند.  

تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه توسط رسانه‌های محلی نشان می‌دهد پنجره‌های طبق اول این ساختمان دو طبقه شکسته‌اند و مقداری آوار به بیرون از ساختمان ریخته است.

در گزارش‌های اولیه انفجار ناشی از گاز عنوان شده بود.

انتهای پیام