وزیر علوم: مشکل ارز دانشجویان دکتری حل شد

گروه اجتماعی الف،   3970723081 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم با تاکید بر اینکه ارز دانشجویان دکتری برای اعزام به فرصت‌های مطالعاتی تامین شده است گفت: تاکنون ارز مورد نیاز برای بیش از 50 درصد ظرفیت‌های اعزام به فرصت‌های مطالعاتی پیش‌بینی شده دانشجویان دکتری تامین شده و برای تامین مابقی آن نیازمند حمایت دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه نشست روسا و معاونین مراکز و واحدهای دانشگاه علمی کاربردی که امروز به مناسبت بیست و ششمین سالگرد این دانشگاه در ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برنامه اجرایی برای تجمیع دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای نداریم گفت: هر دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای برای اینکه بتوانند در زمینه‌های مختلف با امکاناتی که دارند بتوانند مهارت آموزی کنند حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی بیشتر متکی به استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی است اما دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعتبارات دولتی اداره می‌شود بنابراین جایگاه استفاده از امکانات غیردولتی در این دانشگاه‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای است که باید تلاش کنیم در خیلی از زمینه‌های علمی از آن استفاده نماییم.

وزیر علوم همچنین در حمایت‌های وزارت علوم از دانشگاه علمی کاربردی و تلاش برای تکمیل ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه جذب دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت و امکانات خوبی در اختیار دارد به خصوص با بازنگری که در سیستم مدیریتی و اساسنامه‌های مراکز و واحدهای این دانشگاه صورت گرفته در شرایط فعلی این ظرفیت بسیار تقویت نیز شده است. بنابراین ما حمایت خواهیم کرد که بتوان از کل ظرفیتی که برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه وجود دارد استفاده شود.

دکتر غلامی ادامه داد: البته درخصوص به کارگیری از ظرفیت‌های دانشگاه علمی کاربردی یک طرف بحث امکانات و ظرفیت‌های این دانشگاه مطرح است و در طرف دیگر تلاش‌هایی که باید از طرف دانشگاه و جامعه صورت بگیرد تا اقبال و گرایش داوطلبان برای تحصیل در این دانشگاه زیاد شود، اهمیت بسیاری دارد بنابراین باید رویکرد تبلیغی درخصوص آموزش‌های مهارتی برای جوانان جویای کار در جامعه شکل بگیرد.

وی درخصوص گلایه دانشگاه‌ها از عدم تخصیص به موقع بودجه این مراکز نیز گفت: بودجه‌های دولتی معمولا وابسته به صندوق دولت هستند بنابراین دولت هروقت پولدار شود مقداری سخاوتمند خواهد شد و هر زمانی که کم پول شود مجبور می‌شود مقداری سخت گیری بیشتری در راستای تخصیص بودجه داشته باشد. با این وجود ما طی دو سال اخیر رشد بودجه‌ را برای دانشگاه‌ها داشته‌ایم اگرچه ممکن است مدنظر این مراکز بیشتر از این میزان تخصیص داده شده باشد و من نیز اعتقاد دارم نیاز آنها برای فعالیت‌های مختلف به خصوص در حوزه علمی و پژوهشی نیز بیشتر است اما امیدوارم امسال هم بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وزیر علوم به آخرین وضعیت تخصیص ارز به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ارز دانشجویانی که برای فرصت‌های مطالعاتی دوره دکتری اعزام می‌شوند در حال حاضر مشکلاتشان حل شده است و به تدریج ظرفیت‌هایی که پیش‌بینی شده از ارز مورد نیاز تامین شده است.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه حدود شش ماه از سال 97 گذشته است بیش از 50 درصد ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی تامین شده و مابقی ظرفیت‌ها نیز تامین خواهد شد. اگرچه ما نیازمند حمایت دولت در این زمینه هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید مابه‌التفاوت ریالی ارز مورد نیاز دانشگاه‌ها را تامین کند گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال جاری ارز مورد نیاز را با نرخ پیش‌بینی شده در قانون بودجه برنامه‌ریزی شده است و برای آن ریال مشخص شده اما الان که قرار است با نرخ بیشتری ارز را استفاده کنیم باید مابه‌التفاوت ریالی آن نیز تامین شود اگرچه رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قول‌هایی در این زمینه داده است که امیدواریم بتوانیم از حمایت‌های وی در این زمینه بهره مند شویم.

دیدگاه کاربران

ف.خ۵۹۴۸۱۸۱۴:۰۲:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۲۳
همین حالا هم تورم Ph D داریم. بهتر است دانشکده های فنی حرفه ای تقویت شوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین