حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ اضافه درآمد دولت ناشی از فروش ارز زیر ذره بین مجلس

گروه سیاسی الف،   3970722132 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اضافه درآمد دولت ناشی از فروش ارز زیر ذره بین مجلس قرار دارد، گفت: کمیسیون در حا بررسی میزان درآمد دولت در این زمینه است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به افزایش چندین برابری قیمت ارز گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس باید این افزایش قیمت بودجه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه قیمت دلار در لایحه بودجه سال جاری سه هزار و 600 تومان بود که به یک باره به 4200 تومان تغییر یافت، افزود: باید مشخص شود که چقدر ارز دولتی در نیما فروخته شد و دولت در چند ماه گذشته با گران کردن قیمت ارز، چه میزان درآمد داشته و این درآمد کجاست و کجاها هزینه شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مجلس باید به این موضوع ورود و مشخص کند که ارزهایی که متعلق به دولت بوده، چه مقدار را به قیمت 4200 فروخته است و چقدر را با قیمت بالاتر عرضه کرد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اختصاص 13 میلیارد دلار برای دارو تصریح کرد: باید مشخص شود که چه کسانی این ارزها را گرفته و در کجا هزینه کردند.

وی با بیان اینکه در همین زمینه جلساتی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گذاشته شد که مسئولین و معاونین بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور یافتند، افزود: همچنین در جلسات کمیسیون محمدباقر نوبخت و رئیس کل بانک مرکزی حضور یافتند که تعیین تکلیف میزان درآمد دولت و بودجه در دست بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مجموع در شش ماه اول امسال دولت نسبت شش ماه اول 96 درآمد بیشتری داشته داشته شود.