دهقان: دولت افراد حاشیه‌دار را برای وزارت انتخاب نکند

گروه سیاسی الف،   3970721146

نماینده مردم طرقبه در مجلس گفت: اینکه شخصی از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر منتقل شود در واقع پاک کردن صورت مسئله است.

دهقان: دولت افراد حاشیه‌دار را برای وزارت انتخاب نکند

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ظاهراً هنوز دولت در حال رایزنی برای انتخاب وزرا است؛ به نظر می‌رسد دولت نسبت به برخی وزرا تصمیم گرفته اما هنوز تصمیمات خود را نهایی نکرده است.

وی افزود: در خصوص وزارت اقتصاد ظاهراً آقای دژپسند به عنوان گزینه پیشنهادی انتخاب شده است؛ اخباری شنیده می‌شود که وزیر فعلی صنعت‌، معدن و تجارت به عنوان وزیر پینشهادی کار انتخاب شده است.

نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد این اشتباهی است که دولت مرتکب می‌شود؛ چراکه اولاً آقای شریعتمداری در همین وزارتخانه‌ای که بوده موفق نبوده است و با اینکه بخشی از وزارت صنعت‌ در تخصص او بود، متاسفانه موفق نبود.

وی افزود: منتقل کردن کسی که اصلا تجربه آن وزارتخانه را نداشته است، یک کار اشتباه است. ضمن اینکه آقای شریعتمداری باید نسبت به همین وضعیت پیش آمده در وزارتخانه خود پاسخگو باشد.

دهقان تصریح کرد: طی یک سال گذشته مسائل زیادی در وزارت صمت به وجود آمد، مشکلات مربوط به ثبت سفارش‌ها، سوءاستفاده‌ها و مفاسد در آن وزارتخانه و همچنین بحث مربوط به خودرو و فسادی در این زمینه همه از جمله مسائلی است که آقای شریعتمداری باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین به دیگر مشکلات به وجود آمده در وزارت صمت اشاره کرد و گفت: تعدادی از افراد زیر مجموعه این وزارتخانه به خاطر تخلفاتشان به زندان افتادند،  ناتوانی شریعتمداری در حمایت از تولید و صنعت و هدایت نقدینگی به سمت معادن و رونق‌بخشی به معادن کشور نیز مشهود بود.

دهقان همچنین تصریح کرد: اینکه چنین شخصی از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر منتقل شود پاک کردن صورت مسئله است. بعید می‌دانم که مجلس هم از پست جدید وزارت برای شریعتمداری استقبال کند؛ چرا که بحث استیضاح ایشان هم در همان وزارت خانه مطرح است.

وی ادامه داد: به نظر من اگر شریعتمداری به عنوان گزینه‌ای برای تصدی وزارت کار معرفی شود فرصتی است که مدیریت یک سال گذشته او در وزارت صمت به نقد کشیده شود. اگر ایشان را به عنوان گزینه وزارت رفاه معرفی کنند طبیعتا او در سمتی که قبلا داشته وادار به پاسخگویی می‌شود و بعید می‌دانم که بتواند پاسخ عملکرد یک سال گذشته خود را داده و رای اعتماد مجلس را جلب کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: البته در خصوص اینکه می‌خواهند فرد جدیدی را به عنوان وزیر صنعت معرفی کنند به دولت توصیه می‌کنیم افراد حاشیه‌دار را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر نگیرد چرا که خود به خود در مجلس همه چیز بر ملا می شود. 

وی در همین راستا عنوان کرد که دولت برای وزارت صمت باید کسی را معرفی کند که سابقه منفی در خصوص انضباط مالی نداشته باشد. همچنین توانمندی مناسبی برای اداره آن وزارتخانه بسیار مهم داشته و این توانمندی به اثبات رسیده باشد.

دهقان خاطرنشان کرد: به نظر من در بین دولتمردان افرادی هستند که هم سابقه خوبی در وزارتخانه‌ها داشتند و هم عضو موثری از دولت بودند، بنابراین اگر اینها معرفی شوند ما مشکلی در انتخاب افراد نداریم اما افراد حاشیه دار که فاقد انضباط مالی بودند،‌ هم دولت را به حاشیه می‌برند و هم نمی‌توانند رای اعتماد مجلس را جلب کنند.

نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در یخش پایانی سخنانش تصریح کرد: البته به نظر من آقای دژ پسند اگر به عنوان گزینه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت معرفی شود مشکلی نخواهد داشت چرا که توان و تجربه کافی را دارد و دارای حاشیه‌ هم نیست؛ بعید می‌دانم در مورد ایشان چالشی به وجود آید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین