تعرفه ملزومات مصرفی دیالیز افزایش یافت

گروه اجتماعی الف،   3970719024

تعرفه ملزومات مصرفی دیالیز در تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و خیریه ۲۱هزار تومان افزایش یافت.

دکتر مهدی شادنوش - رییس مرکز مدیریت پیوند اعضا و بیماری‌های وزارت بهداشت در این باره به ایسنا، گفت: با توجه به عدم بازنگری در هزینه ملزومات مصرفی بخش‌های دیالیز طی سال‌های گذشته، امسال با پیشنهاد معاونت درمان، جلسات متعددی در این زمینه با کارشناسان بیمه برگزار شد و در خصوص ملزومات مصرفی دیالیز شامل سوزن، صافی و ست دیالیز تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: باید توجه کرد که مراکز دیالیز به طور واقعی با هزینه‌هایی در این حوزه مواجهند که این مطلب در جلسات متعدد بررسی شد و بیمه‌ها قانع شدند که در این هزینه‌ها بازنگری شود. برای چهار سال گذشته مبلغ ۴۵ هزار تومان به عنوان تعرفه ملزومات مصرفی دیالیز پرداخت می‌شد که با بازنگری‌های انجام شده، بیمه‌ها قبول کردند از ابتدای مهر ماه در این حوزه مساعدت بیشتری کرده و مبلغ ۶۶ هزار تومان را در نظر بگیرند. بر این اساس تعرفه ملزومات مصرفی دیالیز، ۲۱ هزار تومان افزایش یافت.

شادنوش ادامه داد: این امر به مراکز دیالیز کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری کارها را پیش برند. در اینجا از معاونت درمان که این پیشنهاد را به شورای عالی بیمه ارایه داد و بیمه‌های مختلفی که در این زمینه کمک کردند تا بتوانیم مشکلات پیش روی مراکز دیالیز را برطرف کنیم، تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: این افزایش تعرفه برای کلیه بخش‌های دیالیز اعم از دولتی، خصوصی و خیریه است.

مهندس طاهر موهبتی - رییس سازمان بیمه سلامت نیز در این باره گفت: حدود چهار سال بود که هزینه ملزومات مصرفی بخش‌های دیالیز، افزایش قیمتی نداشت. از طرفی هم در مورد مباحث مطرح در شورای عالی بیمه و از جمله مبحث تعرفه‌ها همواره دو بحث مطرح است؛ اینکه اصل موضوع صحیح است یا غلط و دوم هم چگونگی تامین منابع آن است.

وی افزود: به دنبال مباحث مطرح شده، در جلسه اخیر شورای عالی بیمه روی اصل موضوع افزایش تعرفه ملزومات مصرفی بخش‌های دیالیز تقریبا مخالفی وجود نداشت و ما نیز موافق آن بودیم. اما تاکید شد که دولت منابع مالی آن را بویژه برای سال آینده در نظر بگیرد. بنابراین این موضوع رای آورد و تقریبا مخالفی هم نداشت. 

داریوش آرمان - رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز در همین راستا در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به اقداماتی که در جهت رفع مشکلات تعرفه دیالیز در بخش‌های خصوصی و خیریه صورت گرفته، گفت: با توجه به مشکلاتی که از چندی قبل در تعرفه دیالیز در کشور ایجاد شده بود، انجمن بیماران کلیوی، در تاریخ هشتم مردادماه امسال با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت،  به چالش‌های تعرفه‌ای مراکز خیریه دیالیز، پرداخت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌های مصرفی دیالیز، هزینه‌های جاری و هزینه‌های پرسنلی گران‌تر شده، این موضوع فشار سنگینی را به بخش‌های خیریه و خصوصی دیالیز وارد کرده و موجب نگرانی این مراکز شده بود. در همین راستا جلساتی با وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

آرمان در پایان گفت: هدف ما افزایش تعرفه دیالیز از ۱۹ k به ۲۳ k بود. این موضوع روند طولانی را طی کرد تا مصوبات لازم را اخذ کند. سرانجام با پیگیری‌های وزیر بهداشت و رییس مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت در جلسه شورای عالی بیمه در شب گذشته، مقرر شد هزینه ملزومات مصرفی دیالیز ۲۱هزار تومان برای هر بار دیالیز افزایش یابد. با توجه به اینکه در یک مرکز روزانه بیش از ۱۰ بار دیالیز انجام می‌شود، این افزایش قابل توجه است و به بخش‌های خصوصی و خیریه دیالیز کمک می‌کند.    

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین