موشک بالستیک خرمشهر، موشکی که تا خاور دور را پوشش می‌دهد

گروه سیاسی الف،   3970719011 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

آشنایی با سلاح مرگبار ایرانی برای متجاوزان

زمانی که ایالات متحده همه دشمنان قسم خورده ایران در منطقه را حمایت می کند، نخست وزیر اسرائیل هر روز تهدید به حمله نظامی بر علیه ایران و مراکز حساس آن می کند، نامه پادشاه عربستان به ایالات متحده برای حمله به ایران توسط ویکی لیکس لو می رود، و هزاران توطئه دیگر، نمی توان از ایران توقع داشت که نظاره گر این شرایط باشد و به تماشای جنگ روانی دشمن بنشیند. بدیهی است که ایران هم برای ایجاد موازنه قدرت، دست به ساخت تسلیحاتی بزند که بتواند توسط آن طرف مقابل را بر حذر دارد که اگر به ایران حمله کند هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد، هزینه ای که داعش و کوموله به خوبی از طریقه پرداخت آن آگاهی دارند.

آشنایی با سلاح مرگبار ایرانی برای متجاوزان

 رژه نیروهای مسلح در  ۳۱ شهریورماه سال گذشته با رونمایی از دستاوردی جدید در عرصه موشکی کشورمان همراه بود. این دستاورد موشک خرمشهر نام داشت؛ موشکی مرگبار که برد بلند، دقت اصابت بالا و نقطه زنی از ویژگی‌های بارز آن  بود. این موشک را شاید بتوان مرگبارترین سلاح ساخته شده توسط جوانان ایرانی دانست؛ این موشک بالستیک، سومین موشک ایرانی پس از سجیل و عاشورا است که بالای دو هزار کیلومتر برد دارد. در همان روزها مجله نیوزویک در تحلیلی، رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر» را «سیلی» این کشور به صورت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

همچنین نیوزویک پس از رونمایی از خزمشهر نوشت: «ایران در اقدامی مغایر با تهدیدهای رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، در جریان یک مراسم رژه  از یک موشک بالستیک برد بلند خود که قابلیت هدف قرار دادن مواضعی در خاورمیانه از جمله اسرائیل را دارد، رونمایی کرد».

موشک بالستیک خرمشهر، موشکی که تا خاور دور را پوشش می‌دهد

آشنایی با سلاح مرگبار ایرانی برای متجاوزان

اگر چه از موشک سجیل، قدر و شهاب ۴ به عنوان دوربردترین موشک‌های ایرانی یاد می‌کنند؛ خرمشهر چند ویژگی اختصاصی دارد که موجب افزایش قابلیت‌های این موشک شده، خرمشهر دور برد نیست، اما شاید بتوان آن را دقیق‌ترین موشک ایرانی نامید.

موشک بالستیک خرمشهر می‌تواند کلاهکی تا ۱۸۰۰ کیلوگرم را حمل کند و تا دوهزار کیلومتری از محل پرتاب حرکت کند؛ این میزان کلاهک جنگی به معنای قدرت تخریب بیشتر موشک خرمشهر نسبت به سایر موشک ها است؛ با مقایسه حجم سر جنگی موشک خرمشهر با دیگر موشک‌ها می توان به راحتی فهمید که خرمشهر در نابودی اهداف دشمن قدرتی منحصر بفرد دارد؛  شدت انفجار 1800 کیلویی برای همه مشخص است، اما وقتی که موشک دارای سه کلاهک همزمان انفجاری باشد شدت انفجار چند برابر می شود. به این دلیل بحث توان پیاده سازی انفجار سه کلاهک همزمان در یک موشک را می توان دست آوردی بسیار مهم برای جمهوری اسلامی  ایران به حساب آورد که در موشک خرمشهر به ثمر نشسته است.

آشنایی با سلاح مرگبار ایرانی برای متجاوزان

طبق همه مقررات بین المللی موجود، جمهوری اسلامی ایران حق دارد که تسلیحات دفاعی مورد نظر خود را تولید کرده و بر همین اساس هم به تولید تسلیحات دفاعی خود ادامه می دهد، بدیهی است هر چه قدرت تهدید بر علیه ایران بیشتر باشد، ایران نیز به نوبه خود اقدام به تولید و تهیه تسلیحات دفاعی مدرن تر و پیشرفته تر خواهد کرد. ایران بار‌ها نشان داده که قدرت برتر موشکی در منطقه و چه بسا جهان است و دکترین نظامی جمهوری اسلامی کاملا دفاعی بوده و همواره از محور مقاومت دفاع خواهد کرد.

همه موشک های جمهوری اسلامی ایران می تواند برای کشورهایی که نیت شومی بر علیه ایران دارند کابوس به حساب آید، امروز که دوران بزن در رو به پایان رسیده، این موشک ها در منطقه آقایی می کنند و اگر دشمنان خیال کنند که می توانند بزنند و فرار کنند قطعا تصور احمقانه ای است، زیرا داعش و کوموله نیز خواستند بزنند و فرار کنند، اما بدجور پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۸۹۳۳۰۸:۴۱:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۹
اگر میخواهید ما باور کنیم موشکی بسازید که تا لندن برسد آنوقت میتوان گفت موشک امنیت ما را تامین میکند چون همه فتنه ها از آنجاست
ناشناس۵۸۹۳۲۶۱۴:۱۷:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۹
دمت گرم
ناشناس۵۸۹۶۷۳۲۰:۰۹:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۹
موشک متعارف که هیچ، الان که روسیه که این همه موشک هسته ای داره، باعث شده انگلیس و آمریکا تحریمش نکنن؟ یکم فکر کنید بعد اظهار نظر کنید.
ناشناس۵۸۹۷۸۰۲۲:۰۱:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۹
لندن که محل درمان و تفریح آقازاده هاست!
جانباز 70درصد۵۸۸۹۸۰۰۹:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۹
قدر مسلم هر ایرانی وطن پرست از دیدن و شنیدن اینگونه خبرها غرق در غرور و شادی می شود بویژه ما جانبازان که در اوج کمبود سلاح (حاصل از تحریم کشورهای غربی ) جنگ را به سرانجام رساندیم ... اما آیا این ارزو در دلم باقی خواهد ماند که صنعت خودرو نیز به چنین دستاوردی برسد که افتخار بکنیم از خرید و سوار شدن یک خودرو ( یا چندین مدل مختلف ) کاملا ایرانی ؟؟؟؟؟
ناشناس۵۸۹۲۲۶۱۳:۰۵:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۹
تحقق این آرزو مستلزم زیان عده زیادی از دانه درشت هاست. بنابراین متاسفانه جواب شما خیر است.
امید۵۸۹۰۸۹۱۰:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم میلیون ها موشک آماده دستور و پر تاب هستند تا اگر کشوری به اندازه سر سوزنی نگاه چپ بکند با خاک یکسان شود. الف جان از اقتدار ایران ننویسید یک عده خود فروخته داخلی از اقتدار ایران ناراحت هستند و می گویند ایران باید ضعیف و ذلیل باشد تا هر وقتی که اربابانشان خواستند بتوانند به ایران حمله کنند. ولی هم دشمنان و هم کسانی که ذلیل مانند پادشاهان عربستان که ترامپ به راحتی تحقیرشان می کند جز ذاتشان هستند هر چه می خواهند بگویند و بمیرند از این گفتن ها و استخوان هایشان هم خواهد پوسید و این جمهوری اسلامی به یاری خداوند متعال پیش خواهد رفت انشا الله.
ناشناس۵۸۹۲۱۷۱۳:۰۱:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۹
کافی بود بنویسید که بردش چند کیلومتره چرا آدرس میدید که حساسیت بین المللی درست کنید؟ خاور دور؟! چین و کره و ژاپن رو تهدید میکنیم؟ یک مقدار در تیتر زدن و اعلام اخبار منافع ملی را در نظر بگیریم
ناشناس۵۸۹۸۵۷۲۳:۴۳:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۹
نقشه رو کشیده دیگه. قنگ معلومه تا کجا میره. ضمنا اونی که باید بدونه میدونه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین