معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا

گروه جهان الف،   3970717190 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولت آمریکا در اقدامی نادر به شرکت‌های «بریتیش‌پترولیوم» (BP) و «سریکا انرژی» مجوز اداره یک میدان گازی در دریای شمال که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است را داده است.

معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا

به گزارش تسنیم، دولت آمریکا در اقدامی نادر به شرکت‌های «بریتیش‌پترولیوم» (BP) و «سریکا انرژی» مجوز اداره یک میدان گازی در دریای شمال که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است را داده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، این مجوز به شرکت انگلیسی «سریکا انرژی» امکان خواهد داد فرایند انتقال مالکیت سهام شرکت «BP» در میدان گازی «رام» را تکمیل کرده و سهم شرکت توتال را خریداری کند.

خبرگزاری رویترز اعطای این مجوز از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار فشار حداکثری علیه ایران شده را «نادر» توصیف کرده است.

میدان گازی «رام» که حدود 5 درصد از گاز انگلیس را تامین می‌کند در دریای شمال و حدودا در 400 کیلومتری ساحل شهر ابردین، در شمال شرقی اسکاتلند واقع شده است. شرکت ملی نفت ایران، در این میدان گازی 50 درصد سهم دارد.

به خاطر ورود ایران به پروژه رام فعالیت شرکت‌ها و شهروندان خارجی در این پروژه نیازمند مجوز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) است.

این در حالی است که تحلیلگران دومین بانک بزرگ در کشور آلمان گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مواضع خود را برای اجرای تحریم‌های بخش نفت علیه ایران، پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام را نرم کرده است.

«یونایتدپرس‌اینترنشنال» گزارش داده بهای نفت در بازارهای جهانی روز دوشنبه تحت تاثیر گزارش‌هایی که از آمادگی دولت ترامپ برای صدور معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفتی ایران خبر می‌دهند کاهش یافته و به 83.60 دلار به ازای هر بشکه رسید.

طبق این گزارش، دولت دونالد ترامپ که پیشتر خواستار رساندن صادرات نفت ایران به صفر همزمان با اجرای تحریم‌های 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) شده بود اکنون از این موضع فاصله گرفته و در آستانه صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران قرار دارد.

در همین حال، گزارش رسانه‌های آمریکایی از اختلافات میان مقام‌های ارشد کاخ سفید درباره نحوه اجرای تحریم‌ها علیه ایران، علی‌رغم فراخوان‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای فشار حداکثری علیه تهران خبر می‌دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۷۰۳۳۱۹:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
سهم ایران از در آمد حاصل از فروش در صندوقی بلوکه خواهد شد تا سر فرصت آنهم با حکم دادگاهی بالا کشیده شود ما قرار نیست برسر مادیات از اصول مان کوتاه بیائیم .
ناشناس۵۸۷۶۱۹۱۱:۳۰:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۸
میگویند عده ای از سربازان اینگلیسی که در جنگ دوم جهانی در اشغال ایران شرکت داشتند بخاطر راه های نامناسب و نبود جاده دچار حادثه شده و کشته شده اند خانواده این سربازان ادعای خسارت کرده اند قرار است از این پول ها برای جبران استفاده شود ؟؟؟؟
ناشناس۵۸۷۱۳۳۲۱:۰۷:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
ایکاش خیلی شفاف به اطلاع ملت ایران میرساندند که چه سرمایه هایی و سهامهایی در خارج از ایران دارند و مدیریت انها چگونه و میزان درامدهایشان چه میزان میباشد ، قیمتشان چقدر است و در چه زمانی خریداری شده است . با تشکر
ناشناس۵۸۷۱۵۴۲۱:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۷
جهت اطلاع مخاطبین عرض میکنم که این خرید سهام متعلق به قبل از انقلاب هست ، رسالت شما شفاف سازی و بیان واقعیت به دور از جانبداری باید باشد
ناشناس۵۸۷۵۷۸۱۱:۰۶:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۸
میدان گازی رهام مربوط به بعد انقلابه کمی دربارش مطالعه کن میفهمی
حامد۵۸۷۲۷۸۰۰:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۸
می گم بچه گول می زنین..این معافیت به شرطی است.که سهم دریافتی ایران از این میدان در یک حساب جداگانه بلوکه شود.تا زمانی که تحریم ها پابرجا هستند چرا این قسمت را نمی گین
ناشناس۵۸۷۴۰۲۰۸:۳۷:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۸
یعنی باید خوشحال شد امریکای خبیث برای منافع خودش این کارها رو میکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین