کاهش قیمتها درعراق برای ایرانی‌ها/ تیر اختلاف‌افکنان به سنگ خورد!

گروه جهان الف،   3970717172 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

علیرغم کاهش اعتبار «ریال ایران» در مقایسه با «دینار عراق»، همسایگان عراقی‌مان شرایطی مساعدی را برای زائران امام حسین فراهم کرده‌اند.

به گزارش مهر محسن رحیمی فعال فرهنگی مشاهدات خود را روایت کرده است: پرده اول؛ مدتی است که جریاناتی خاص با اعتقاداتی انحرافی در ایران و عراق سعی می‌کنند با القائات خود روابط دو ملت ایران و عراق را تیره و تار نشان داده و با بیان برخی شایعات دل‌های این دو ملت را نسبت به هم کدر کنند. چه کسی است که نداند این مسائل از کجا و به چه دلیلی آب می‌خورد!؟ بدون شک یکی از اهداف اصلی القائات برآمده از این جریانات کمرنگ کردن و تلاش جهت تضعیف حرکت عظیم اربعین سیدالشهدا (ع) بوده و هست.

پرده دوم؛ وضعیت اقتصادی مردم ایران و افت ارزش ریال نسبت به ارزهای خارجی از جمله دینار، بیم آن را که حضور مردم عزیز و ولایتمدار کشورمان را در مانور عظیم اربعین کمرنگ شود را جدی‌تر کرده است. خصوصاً اینکه در چند وقت اخیر تعداد اعزام‌های سازمان حج و زیارت به عتبات به کمتر از یک سوم دوره مشابه در سال گذشته رسیده‌است.

پرده سوم؛ جمعی از جوانان ایرانی در پاسخ به شایعات و القائات جریانات مریض داخل کشور با بیان اشتراکات و صمیمیت میان دو کشور ایران و عراق سعی می‌کنند با ترند کردن عبارت #ایران_و_العراق_لایمکن_الفراق شایعات مطرح شده رو به حاشیه برانند. در ایام دهه اول محرم اشعار بسیار زیبایی با همین مضامین از سوی مداحان مطرح کشوری خوانده می‌شود. جوانان عراقی هم متقابلاً در شبکه‌های اجتماعی به حمایت از این حرکت برمی‌خیزند و نهایتاً جمعی از آنها در محضر رهبر انقلاب سرودی دسته جمعی را با همین مضمون ارائه می‌کنند.

پرده آخر؛ چند سالی است که به جهت هماهنگی‌های حضور اربعینی جمعی دانشجویی و دانش آموزی یک ماه قبل از اربعین به عتبات مشرف می‌شوم. امسال هم به واسطه همین امر توفیق زیارتی چند روزه را یافتم. آنچه که از فضای کلی عراق بدست می‌آید ناراحتی مردم همسایه مان از حضور کمرنگ هم وطنانمان در چند ماهه اخیر در اعتاب مقدسه است. این ناراحتی بیش از اینکه ریشه اقتصادی داشته باشد، زمینه عاطفی و مذهبی دارد چرا که #ایران_و_العراق_لایمکن_الفراق.

اولین برخورد من با ابوفلاح صاحبخانه ای در کوچه ای از کوچه‌های شارع قبله امام حسین است که امسال را با ۱۵۰ دانشجو و دانش آموز بناست مهمانش باشیم. سال گذشته در همین کوچه خانه‌ای کوچکتر را به ۱۴ میلیون دینار اجاره کرده‌ام امسال و در مواجهه اول با رویی گشاده مرا در آغوش می‌گیرد و می‌گوید: #ایران_و_العراق_لایمکن_الفراق. بعد از مشاهده منزل و گپ و گفت‌های معمول قیمت اجاره ۱۰ روزه خانه را می‌پرسم در حالیکه منتظر افزایش اقلاً ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستم با کاهش ۷۰ درصدی قیمت مواجه می‌شوم.

گویا همسایگان عراقیمان بیش از بسیاری از به ظاهر هم وطنانمان متوجه فشارهای اقتصادی بر مردم ایران هستند، خانه را با قیمت ۵ میلیون عراقی اجاره می‌کنم. خانه ای کوچکتر و در همسایگی همین خانه را سال گذشته با رقم ۵ میلیون عراقی و بعد از تخفیف بسیار برای خواهران همراه کاروان اجاره کردم که امسال بعد از کلی اصرار که باید مبلغ را خود شما پیشنهاد بدهید به ۲ میلیون عراقی اجاره کردم. موقع خداحافظی به اصرار می‌خواهد مبلغ بیعانه را بازگرداند. می‌گوید سلام ما را به ایرانی‌ها برسانید و بگویید #الحسین_یجمعنا بیایید که ما منتظر قدمهایتان هستیم.

دیدگاه کاربران

غیر خودی۵۸۷۱۰۸۲۰:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
نه برادر ، زیاد خوشبین نباش عراقی ها بیشتر از اینکه نگران اختلاف افکنی باشن ، نگران رکود بازار خودشونن. با این اوضاع دلار کسبه عراق و کربلا باید فعلا چای عراقی نوش جان کنن و خودشدنو باد بزنن!!
dayani۵۸۷۲۴۱۲۳:۰۳:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۷
خدا کند به یک گل بهار شده باشد.
حسن۵۸۷۳۶۵۰۷:۴۱:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۸
پائین آمدن ارزش ۳برابری ریال ایران در مقابل دنیار عراق باعث تحقیر ایرانیان است که مسبب آن دولت با بی تدبیری در گزینش کابینه با اولویت قبیله گرائی وبی سوادی تیم مذاکره کننده برجام با قبول کلاه گشاد برسر مردم ایران است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین