بطحایی: زورمان به مافیای کنکور در دوره متوسطه نمی‌رسد

گروه اجتماعی الف،   3970717083 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لجبازی مافیای کنکور با آموزش و پرورش گفت: اعتراف می‌کنم توان مقابله با این مافیا را در دوره متوسطه ندارم.

بطحایی: زورمان به مافیای کنکور در دوره متوسطه نمی‌رسد

به گزارش الف، سیدمحمد بطحایی در سیزدهمین همایش تجلیل از مولفان مواد و رسانه‌های آموزشی اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت یکی از مهمترین ارکان برنامه درسی است و با تمام تلاش ها همچنان کتاب درسی بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما را شامل می شود.

وی افزود: در حوزه دانش یکی از برنامه‌های درسی پیشرفته را در میان نظام‌های آموزشی دنیا داریم. امسال پایه دوزادهم در نظام آموزشی مستقر شد و قرار است تا 4 سال آینده کتاب جدیدی نداشته باشیم البته موارد تکمیلی و اصلاحی را اعمال خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از این برای افزایش کیفیت برنامه درسی تلاش می‌کنیم. رئیس‌جمهور هم امسال در آغاز سال تحصیلی خطاب به دانش‌آموزان گفتند از نگاه خود کتاب‌های درسی را مورد نقد قرار دهند و از سازمانم پژوهش می‌خواهم مسابقه‌ای را برگزار کند تا گروهی از دانش‌آموزان به عنوان مخاطبان اصلی کتاب‌های درسی آنها را نقد کنند.

وی ادامه داد: بچه‌ها به لحاظ فیزیکی یعنی رنگ بندی و گرافیک و محتوای کتاب‌ها می‌توانند آن را نقد کنند و این مسیر جدیدی برای اعتباربخشی کتاب‌های درسی است. دانش‌آموزی که باید کتاب درسی را خوانده و از آن امتحان دهد می‌تواند برای اعتباربخشی کتاب‌ها به ما کمک کند.

بطحایی عنوان کرد: امروز برنامه رسمی درسی مدارس به شدت در معرض تهدید از سوی دایه‌های مهربانتر از مادر قرار گرفته است و حجم فراوان کتاب‌های کمک آموزشی و جزوات آمادگی آزمون به شدت برنامه درسی و کتاب‌ها را تهدید می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به سادگی یک کتاب کمک آموزشی که حداقل استانداردها را ندارد برنامه درسی ما را تهدید می‌کند و امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که کارشناس و مولف کتاب درسی تمام مسیرهای استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی و حس پرسشگری دانش‌آموز را تقویت کند اما بلافاصله یک موسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌هایی را که ما طراحی کردیم تا دانش‌آموز خودش بیندیشد و به جواب مسئله برسد, نقش برآب می کند.

بطحایی گفت: این روند باعث شده بچه‌ها احساس کنند دیگری نیازی به 9 ماه حضور در مدرسه نیست و کتاب‌های کمک آموزشی را می خوانم و میروم امتحان می‌دهم و به جای 9 ماه تحصیل و حضور در مدرسه ظرف مدت یک ماه به صورت فشرده دروس را می‌خواند و برای شرکت در امتحانات نهایی آماده می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی تبلیغات حجیم این موسسات خصوصی را می‌بینیم به نظر می‌رسد نوعی لجبازی وجود دارد و کتشان را در آورده‌اند برای مبارزه با آموزش و پرورش. اعتراف می‌کنم هنوز زورمان به موسسات خصوصی در دوره متوسطه نرسیده است و هنوز درآمدهای میلیاردی آنها از قبل کنکور و دانش‌آموزان حاصل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید با فساد موجود که در مدارس حاکم شده است مبارزه کنیم و در گام نخست ورود موسسات خصوصی و کتاب‌های کمک آموزشی را با دوره ابتدایی ممنوع کردیم. امروز دانش‌آموزان دوره ابتدایی به لحاظ فعالیت‌های پرورشی در خطر هستند.

وی یک بار دیگر با تاکید بر اینکه شاهد نوعی لجبازی موسسات خصوصی با آموزش و پرورش هستیم, افزود: رهبر انقلاب به من تذکر دادند که نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور نظام آموزش و پرورش است.

بطحایی عنوان کرد: یکی از دلایلی که این بازار مکاره را رونق بخشیده ضعف ما در برنامه درسی و کتاب‌ها است. ما فقط بر نمره 20 تاکید می‌کنیم و ابعاد مختلف پرورشی را مورد غفلت قرار داده‌ایم و چرا باید 40 سال پس از انقلاب, جوانانی را داشته باشیم که زیبایی خداوند را در چهره خود زشت ببینند و یک نوجوان وارد اعمال جراحی زیبایی می‌شود این انحراف در تلقی و برداشت نوجوانان به این دلیل است کا بخشی از مسائل آموزشی و تربیتی را فدای اهداف آموزشی کرده‌ایم. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده‌ها باید با گفتمان جدید همراه شوند و باور کنند فرزندشان زمانی موفق است که احترام به بزرگتر, کمک به همنوع و از خودگذشتگی را فرابگیرد و حرف‌های من صحبت‌های یک جوان تازه فارغ‌التحصیل از دانشگاه نیست که هیجانی باشد و تاکید داریم که مسیر تعلیم و تربیت را باید به تدریج تغییر دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۶۳۶۰۱۱:۳۹:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
کلا ایران شده کشور مافیا و دلال و هیچ کسی زورش به آنها نمی رسد.
حامد۵۸۶۳۷۸۱۱:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۷
والا از مافیای آموزش و پرورش مگر قوی تر هم داریم. مافیایی که برای ترمیم معدل جوانهای مملکت رو تیغ میزنه میلیاردها سود می کنه
ناشناس۵۸۶۵۹۳۱۳:۵۹:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۷
احسنت تمام همّو غم مدیران آموزش و پرورش فقط شده رقابت یا شراکت با همین مافیای منفور کنکور
ناشناس۵۸۶۴۰۴۱۲:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
آقای وزیر باید زورتان برسد. یعنی چی که نمیشه ؟
ناشناس۵۸۶۴۰۹۱۲:۰۷:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
احترام به بزرگتر, کمک به همنوع و از خودگذشتگی اگه دولت و آموزش پرورش اینارو انجام داد مردم و بچه ها هم یاد میگیرن
ناشناس۵۸۶۵۶۵۱۳:۴۵:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۷
اگه باهاشون همدست نباشید زورتون میرسه
ناشناس۵۸۶۷۲۲۱۵:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۷
آقای وزیررررررر پس بزن کنار.
ناشناس۵۸۶۷۷۹۱۵:۴۸:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
این مافیا از داخل خود آموزش و پرورش زاده شده.از طرفی دارای منافع مشترک هم میباشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین