دلیل نگرانی یک سلبریتی از گرانی ارز آشکار شد!/ دو تابعیتی هستم و گرین‌کارت نخبگی گرفته‌ام

گروه فرهنگی الف،   3970716018 ۱۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

حمید فرخ‌نژاد در یک گفت‌وگوی ویدیویی، دلیل دغدغه‌مندی‌اش نسبت به گرانی ارز را نمایان کرد. او می‌گوید که ماهانه ۱۰ هزار دلار برای خانواده‌اش در یک کشور خارجی می‌فرستد؛ پولی که برای یک زندگی شاهانه در بهترین شهر آمریکا هم زیاد است.

دلیل نگرانی یک سلبریتی از گرانی ارز آشکار شد!/ دو تابعیتی هستم و گرین‌کارت نخبگی گرفته‌ام

فارس نوشت: حمید فرخ‌نژاد یکی از بازیگران سرشناس سینمای ایران است که این روزها واکنش‌هایش به مسائل اجتماعی و سیاسی در شبکه‌های اجتماعی، او را به یک شخصیت معترض تبدیل کرده است؛ واکنش‌هایی که معمولاً اغلب‌ آن‌ها از روی احساسات است و مبنای تحقیقاتی و علمی ندارد.

به تازگی علی علیزاده، فعال سیاسی نسبت به تحلیل‌های حمید فرخ‌نژاد از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی واکنش نشان داد و این بازیگر سینمای ایران را به دخالت نکردن در موضوعاتی که درباره آن درک و شناختی ندارد، دعوت کرد. کشمکش فرخ‌نژاد و علیزاده به مشاجرات پینگ‌پنگی تبدیل شد و دست آخر، این حمید فرخ‌نژاد بود که رسانه‌ای پیدا کرد تا تمام حرف‌هایش را در آن منتشر کند؛ یک گفت‌وگوی ویدیویی حدود ۱۵۰ دقیقه‌ای که بازیگر سینمای ایران، هم از زیر و بم و بالا و پایین زندگی‌اش گفت و هم هرچه خواست به نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور خرده گرفت. 

شامگاه شنبه ۱۴ مهرماه گفت‌وگوی تصویری او در یکی از رسانه‌های اینترنتی منتشر شد؛ گفت‌وگویی که از همان ابتدا زمان طولانی آن جالب به نظر می‌رسید؛ چرا که کمتر برنامه گفت‌وگومحوری حدود ۱۵۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

فرخ‌نژاد در این گفت‌وگو علاوه بر زندگینامه‌اش صحبت‌هایی را مطرح کرده است که در ادامه، گزیده‌ای از این ویدیوی طولانی می‌آید.

۴۰ سال است که چراغ‌‌ها را خاموش کرده‌اند و می‌گویند ساکت باش!

حمید فرخ‌نژاد در این برنامه گفت: در کشور ما هر اتفاقی می‌افتد، می‌گویند ساکت باشید و سخنی به میان نیاورید. ۴۰ سال است که در این کشور همه چراغ‌ها را خاموش کرده‌اند و می‌گویند در شرایط حساس کنونی چیزی نگویید. مطبوعات هم ساکت شده‌اند و هیچ نمی‌گویند.

تبلیغ می‌کردم بهتر در می‌آوردم

وی بیان کرد: برخی به من می‌گویند که برای خودنمایی، نسبت به موضوعات اجتماعی یا سیاسی در صفحه اجتماعیت واکنش نشان می‌دهی. چه حماقتی است که من بخواهم برای دیده‌ شدن در صفحه اجتماعی‌ام درباره موضوعات مختلف واکنش نشان دهم. من اگر در صفحه اجتماعی‌ام که بیش از یک میلیون نفر فالوور دارد، تبلیغ می‌کردم، کلی پول در می‌آوردم.

دو تابعیتی هستم و گرین‌کارت نخبگی گرفته‌ام

این بازیگر سینمای ایران درباره موضوع دوتابعیتی‌ بودنش خاطرنشان کرد: درست است! من در یکی از کشورهای آمریکایی برای خود و خانواده‌ام اقامت گرفته‌ام و در حال حاضر همسر و پسرم در این کشور زندگی می‌کنند. اقامتی که من گرفتم از نوع اقامتی است که به نخبگان و هنرمندان می‌دهند که این گرین کارت، شامل اقامت و اجازه کار در آن کشور می‌شود.  

پسرم در گران‌قیمت‌ترین مدرسه تهران درس می‌خواند، اما بی‌علاقه بود

او درباره مدرسه پسرش گفت: فربد (پسر حمید فرخ‌نژاد) وقتی در ایران بود در یکی از گران‌قیمت‌ترین مدرسه‌های تهران درس می‌خواند؛ اما با این حال علاقه‌ای به رفتن به مدرسه نداشت. پسرم درحال حاضر در خارج از کشور ادامه تحصیل می‌دهد و بسیار علاقه‌مند به درس خواندن شده است. در آن کشور نفرستادن بچه به مدرسه نوعی تنبیه برای بچه به حساب می‌آید. 

هر ماه ۱۰ هزار دلار برای خانواده‌ام می‌فرستم

فرح‌نژاد درباره زندگی در یکی از کشورهای آمریکایی اظهار کرد: هر ۶ ماه به محل اقامت همسر و فرزندم می‌روم تا گرین‌کارتم باطل نشود. در حال حاضر شرایط سختی را می‌گذارنم، من زیر ۱۰ هزار دلاری که ماهانه برای همسر و فرزندم می‌فرستم، زاییده‌ام!

معمولاً از پولشویی در فیلم‌ها دیر مطلع می‌شوم

وی درباره حضور بر سر پروژه‌هایی که در آن پولشویی می‌شود، گفت: اگر مطلع شوم که در یک پروژه پولشویی می‌شو، از بازی در آن خودداری می‌کنم؛ اما این موضوع جزء موضوعاتی است که کمتر از آن مطلع می‌شوم و اگر هم مطلع شوم بعد از ساخت پروژه‌ است.

برخی از صحبت‌های حمید فرخ‌نژاد از چند زاویه قابل تحلیل است. 

نخست ـ حمید فرخ‌نژاد می‌گوید که ۴۰ سال است در کشورمان می‌گویند: ساکت باش و درباره موضوعات مختلف صحبت نکن. مشخص نیست چه کسی به او گفته‌ ساکت باشد و چیزی نگوید. کسانی مانند فرخ‌نژاد و بسیاری از کسانی که خودشان را در شمار نخبگان این سرزمین می‌دانند، در سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته، هر چه خواسته‌اند به زبان آورده‌اند یا در صفحات مجازی و رسانه‌های حامی‌شان گفته‌اند. چطور می‌شود در کشوری که ۴۰ سال است می‌گویند ساکت باش، او به این خوبی و شیوایی و با ظاهری آراسته جلوی دوربین می‌نشیند و هر آنچه می‌خواهد، می‌گوید؟ باور کنیم آن کشوری که به او اجازه حرف زدن نمی‌دهد، ایران است؟!

چنانچه چند سال است که فعالان عرصه هنر که کم‌ترین سررشته، تخصص و تجربه را در عرصه‌های غیرمرتبط با هنر دارند، هرچه خواسته‌اند، در صفحه‌های اجتماعی خود نوشته‌اند. یادمان نمی‌آید آنان حتی به خاطر مصالح کشور و آنچه خودشان «شرایط حساس کنونی» است، زبان به کام گرفته باشند یا انتقاداتشان را با مصلحت‌سنجی بیان کرده باشند.

دوم ـ این بازیگر سینمای ایران گفته است که دو تابعیتی است و گرین‌کارت یکی از کشورهای آمریکایی را دارد. از این بازیگر محترم سینما باید پرسید: در بسیاری از پست‌های کوتاه و بلندی که در صفحه اجتماعی خود طی این سال‌ها آزادانه نوشته‌اید، همواره گفته‌اید که درد مردم را دارید. چطور می‌شود درد مردم را داشت و تابعیت یک کشور بیگانه و احتمالاً متخاصم را داشت؟ او که همیشه دغدغه افرادی را دارد که به نان شب محتاج‌اند، چطور در عمل تنها به فکر خود، فرزند و خانواده‌شان هستند؟ آیا می‌شود با شکم سیر که ماهانه بیش از ۱۰ هزار دلار درآمد دارد، دغدغه گرسنگان را داشت؟ 

سوم ـ فرخ‌نژاد می‌گوید که پسرش وقتی ایران بوده‌ در بهترین و گران‌ترین مدرسه تهران درس می‌خوانده است؛ اما علاقه‌ای به درس خواندن نداشته است. او اگر کمی سر بچرخاند و کمی پرس‌وجو کند، می‌بیند که بسیاری از اندیشمندان، نخبگان و استادان دانشگاه‌های کشورمان که اتفاقاً هیچکدام از آنها بازیگر سینمای ایران نیستند، همگی از قشر ضعیف این جامعه بوده‌اند که با تلاش و کمک خداوند به چنین موقعیتی رسیده‌اند. 

او که دغدغه مردم را دارد، چطور می‌شود پز درس خواندن فرزندش در بهترین مدرسه تهران را بدهد و در عین حال، سیستم آموزشی کشور را معیوب بداند؟ در همین کشوری که فرخ‌نژاد، از اتباع آن هم حساب می‌شود، بچه‌های سختکوش و پرتلاشی هستند که حتی دفتری برای نوشتن مشق‌هایشان ندارند. آیا او با فرستادن ۱۰ هزار دلار برای خانواده‌اش و پسرش که در مدرسه غربی درس می‌خواند، چیزی درباره آنها می‌داند؟ 

چهارم ـ آقای بازیگر می‌گوید که هر ماه ۱۰ هزار دلار برای خانواده‌اش به خارج از کشور می‌فرستد. او حتما می‌داند که ۱۰ هزار دلار چقدر پول می‌شود؟! اگر ۱۰ هزار دلار را با قیمت ۱۵ هزار تومانی آن حساب کنیم، چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. یعنی خانواده شما در ماه ۱۵۰ میلیون تومان در ینگه دنیا خرج روی دست شما می‌گذارد. پس شاید بد نباشد به آمار زیر توجه کنید. 

هر خانوار آمریکایی در سال ۲۰۱۲، سالانه به طور متوسط ۵۰ هزار دلار درآمد داشته‌ است. این آمار در سال ۲۰۱۶، سالانه ۷۰ هزار دلار بوده‌ است. این میانگین برای افرادی است که از قشر پردرآمد آمریکا به حساب می‌آیند. یعنی هر آمریکایی میانگین بین ۴ تا ۶ هزار دلار درآمد ماهانه دارد. 

این در حالی است که بازیگر دغدغه‌مند سینمای ایران (به گفته خودش)  هر ماه ۱۰ هزار دلار برای خانواده خود می‌فرستد. این گفته او بدان معنی است که خانواده‌اش در سال حدود ۱۲۰ هزار دلار هزینه دارد. این رقم بی‌سابقه حتی در شهری مانند «بورلی هیلز» که اغلب متمولین ایرانی از نوع یهودی در آن زندگی می‌کنند، بسیار زیاد است و تنها برای افرادی است که شاهانه زندگی می‌کنند.

حالا و از خلال اظهارات این بازیگر دغدغه‌مند سینمای ایران که همواره از اوضاع اقتصادی کشور گله می‌کند و ناله‌های پیاپی دارد، می‌شود فهمید که دلیل این همه نگرانی‌اش چه منشایی دارد. مبادا راه رفت و آمد او به کشور دیگر این بازیگر مسدود شود. خدا نکند او در تامین ۱۰ هزار دلار ماهانه‌اش، شرمنده زن و بچه شود!

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۴۱۴۰۰۴:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
فرخ نژاد یک هنرمند مردمی و دوست داشتنی است و اشخاصی مثل علیزاده عددی نیستند که بخواهند به این هنرمند وطن پرست ایرادی بگیرند. آقای فرخ نژاد نه فقط در قضیه ارز بلکه در مورد مشکلات دیگر هم از مردم حمایت کردند.
ناشناس۵۸۴۳۳۲۰۹:۱۳:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
مسایل را با هم قاطی نکنید هر چقدر هم خوب باشه دلیلی نداره ماهی 10 هزار دلار سرمایه این کشور را خارج کنه و بعد نق هم بزنه. تو کشوری که این همه بیکار داریم خوب بود با این همه ثروت یه کار تولیدی تو این کشور راه مینداخت بعد ادعا روشنفکری میکرد. کاری به بقیه ندارم ولی من خودم بدون توجه به شرایط کشور تمام درآمد دلاری خودم را در کشور هزینه کردم غر زدن و نق زدن هنر نیست
ناشناس۵۸۵۱۳۵۱۴:۴۱:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
شما رنگ دلار راهنوز ندیده اید از این شعارها خیلی ها میدهند.......
ناشناس۵۸۵۳۱۴۱۵:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بنده خدا من اصلا درآمدی جز دلار ندارم
ناشناس۵۸۴۳۳۴۰۹:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
دلیل نگرانی یک سلبریتی از گرانی ارز آشکار شد!/ دو تابعیتی هستم نکند بقیه مردم هم که ناراحت هستند دو تابعیتی هستند و دلیل آن گرانی رب گوجه و ماشین و سیب زمینی و پوشک و دستمال کاغذی و خشکبار .... نیست!
ناشناس۵۸۴۸۷۳۱۲:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
شما دارید نظر نویسنده را تایید میکنید نویسنده هم خواست بگوید نگرانی چنین افرادی از جنس نگرانی مردم نیست
ناشناس۵۸۵۰۱۷۱۳:۵۲:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
نخیر بر عکس نویسنده می خواسته سفسطه کند و کل گران فروشی مصنوعی ارز را به سخره بگیرد
ناشناس۵۸۴۴۸۲۱۰:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اینکه ایشون درامدش خوبه خدا رو شکر ظرفیت مملکت ما طوری هست که همه مردم حتی قشر زحمتکش کارگر هم حداقل باید ماهی 10 میلیون درامد داشته باشه
زهرا۵۸۴۹۱۲۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
خیر صد میلیون ارز مملکت نباید انقدر ارزشش کم باشه که از حداقل حقوق در خیلی از کشورها کمتر باشه .
ناشناس۵۸۵۰۸۳۱۴:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چه ظرفیتی داره این مملکت؟ ۵۵ درصد پول نفت رو حقوق کارمند دولت بدیم، کل پول نفت رو بدیم فقط به کارمند ها ، حقوق کارمند ها به ده میلیون نمیرسه. دیگه چی داریم که حقوق کارگرها رو هم برسونیم به ده میلیون؟ نیروی کار متعهد داریم که اندازه ده میلیون کار کنه یا چی؟ این توهم رو بذاریم کنار که ایران غنی و ثروتمنده. غیر نفت هیچ چیزی نداریم ، اونم خرج کارمند هایی میشه که ۸۰ درصدشون اندازه یک میلیون هم کار نمیکنن. مثل پسرحاجی ها بزرگ شدیم. اعتقاد داریم موقع کار بازده ده درصد داشته باشیم، سالی ۱-۲بار هم بریم با پول حقوقمون، ترکیه ، دلار ارزون خرج کنیم و برگردیم ایران ، آه و ناله سر بدیم که ما بدبختیم. اره بدبختیم چون بنزین ۱/۵ یورویی نمیزنیم به ماشینمون تا بفهمیم با این مدل کارکردن پول بنزین ماشبنمون هم توی اروپا نمیتونیم در بیاریم
ناشناس۵۸۴۵۰۸۱۰:۱۶:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هنرمند مردمی ؟؟؟!!! آخه عقلتو به کار بنداز . یارو اولا از کجا ماهی دهها هزار دلار درمیاره که میتونه ده هزار دلارش رو بفرسته امریکا ؟ ثانیا غر زدنش بابت زن و بچه شه که سر ماه منتظر پول تفریحشون هستن ، نه خرج زندگی ساده لوحی مثل تو !
ناشناس۵۸۴۷۷۸۱۲:۰۵:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
با ادب باش. میتونی ادعاهای مطرح شده رو ثابت کنی بغیر از اون پول شما رو میخوره دلار میفرسته؟
ناشناس۵۸۴۸۶۲۱۲:۵۲:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
مهم نیست پول تو رو میخوره یا من . مهم اینه که همچین شخصی نمیتونه ادعای همدردی با مردمی رو بکنه که تو خرج دوا و درمون عزیزانشون موندن .
ناشناس۵۸۴۸۷۷۱۲:۵۶:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
فرض کن نپرسیم این پولو از کجا میاره . و فرض کن مهم هم نباشه که همچین پولی صرف چجور زندگی توی امریکا میشه . اما وقتی همچین کسی میاد و ادعا میکنه که نگران فقرا و نون شب مردمه ، واقعا حرف مفت و بی معناییه . چون اگر واقعا اینجوری بود میشد زن و بچه خودش رو بیاره ایران و اون ماهی ده هزار دلار رو همینجا خرج بازسازی مدارس و بیمارستانهای جنوب کشور کنه تا همون مردمی که میگه نگرانشونه زندگی بهتری داشته باشن .
ناشناس۵۸۴۸۷۸۱۲:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
یارو خودش گفته این حرفا رو ، دیگه کی باید ثابتش کنه ؟؟؟؟؟
ناشناس۵۸۵۰۴۰۱۴:۰۰:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
آره خوردن. همه ادعا دارن ما از راه سالم درامد کسب کردیم. انگار فقط کارمند و کارگر حرام خوارن که سالی 6 درصد حقوقشون اضافه میشه کلی هم سر ماه مالیات کم میشه. دوستان تحصیل کردم همه دکتری دارند هیچ کدوم اینطور نیستند. اون سیاست مدار ....پول هم ادعا داره تمام اون پول ها حقشه! این ها بالاخره باید خرج خارج زندگی کردن بچه هاشونو بدن دیگه ماشالا همه بچه هاشونم نخبه و درس نخون باید خرج دانشگاهشونم دراد که یه وقت تحصیل نکرده نشن!
ناشناس۵۸۵۷۵۰۲۱:۰۵:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
آدم با عقل لااقل فرخ نژاد جراتش رو داشت اومد گفت مشکل من اینه. یعنی برای تهیه این مقدار دلار مشکل داره. بعضی ها که شما نمیبینید پول این ملت رو میخورند و به ریش امثال شما میخندند.
ناشناس۵۸۴۶۷۰۱۱:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
دلیلی وجود ندارد در این کشور کارکند و درامدش را بفرستد خارج از کشور ، اشکالی ندارد دو تابعیتی میخواهی باشی ، باش ... اما همانجا کار کن همانجا خرج کن ، ارز کشور متعلق به کشور است و باید برای کشورهزینه شود . البته مسئولان سالهاست که خوابند حتما خودشان یابچه هاشان مثل همین اقای هنرپیشه انور اب درس میخوانند گرین کارت دارند یا پاسپورت ....خدا به مدیران کشورمان خرد و عقل و دور اندیشی و صداقت و ساده زیستی مرحمت کند
ناشناس۵۸۴۸۱۷۱۲:۳۳:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هنرمند مردمی ؟ با درآمد بیش از 200 نفر از مردم عادی در ماه
ناشناس۵۸۵۱۳۲۱۴:۴۰:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
آقای فرخ نژاد لطف کنن با گرین کارتشون برن امریکا کار کنن، ببینم ایشونو توی سریال های درجه ۵ هم با ماهی هزاردلار دستمزد بازی میدن؟ دلار ۳ هزارتومنی یعنی دلار یارانه ای. دلار یارانه ای بدیم به جناب فرخ نژاد که ایشون بفرستن امریکا؟؟؟ متاسفانه توی ایران هرکس پولدارتره ، آه و ناله ش هم بیش‌تره . ۹۰ درصد درآمدشون از سیاست های تورمی و غلط همین جابه دست میاد ولی موقع بحران فریادشون سر همین کشوره.
ناشناس۵۸۵۱۹۱۱۵:۰۵:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هنرمند مردمی به کسی گفته میشه که در غم و شادی و فراز و فرود در میان مردمش و در کنار مردمش باشه نه کسی فقط به چشم قلک به هم وطن و مملکتش نگاه کنه
ناشناس۵۸۵۲۶۸۱۵:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ماهانه ۱۰ هزار دلار برای خانواده‌اش در یک کشور خارجی می‌فرستد؛ آخر دنیای یک سلبیریتی
بهنام۵۸۵۵۹۸۱۹:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
کار کرده، پول درآورده، می‌تونه همه رو آتش بزنه، میتونه همشو خرج کنه... به من و شما زندگی خصوصی دیگران ارتباطی نداره... مردم .. افتادن به جون همدیگه... با دشمنی این کشور درست نمیشه باید متحد و همدل باشیم... دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش کنیم آباد
ناشناس۵۸۴۱۴۴۰۵:۱۲:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ماهی ۱۰ هزار دلار برای خانواده اش میفرسته؟!!! والا من که تو آمریکا کار میکنم و شغل خوبی با درامد بالا هم دارم بعد از کسورات مالیات و بیمه و غیره ۱۰ هزار تومان به زور گیرم میاد. درضمن من تعجبم که چرا آمریکا تا حالا چیزی به ایشون نگفته چون اولا طبق قانون فعلی آمریکا و به دلیل تحریم، ایشان نمیتوانند از ایران کسب درآمد کرده و به آمریکا بفرستند و دوما اگر ایشان مالیات به دولت آمریکا نمیپردازند که حتما هم نمیپردازند، با همین مصاحبه اداره مالیات آمریکا می‌تواند به راحتی ایشان را جلب کند. توجه داشته باشید که گرین کارتیها هم مثل سیتیزنها مشمول پرداخت مالیات بر درآمد به دولت آمریکا هستند حتی اگر آن درامد در خارج از آمریکا کسب شده باشد.
ناشناس۵۸۴۳۸۸۰۹:۳۳:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
گفته یکی از کشورهای آمریکا" فکر کنم کانادا باشد
خانبابایی۵۸۵۴۷۶۱۷:۳۹:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
فکر کنم ونزوئلا باشد
مصطفی۵۸۴۳۹۰۰۹:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
یاد بگیریم در مسائل خصوصی افراد دخالت نکنیم. وقتی کسی در مورد مسائل خصوصی زندگیش حرف میزند به این معناست که اولا" مردم را محرم خود میداند و در حدی که صحبت میکند قصد پنهان کاری ندارد. دوما" به این معنا نیست که از دیگران نظر خواسته باشد. پس بهتر است تا هنگامی که کسی از ما مشورت نخواسته اقدام به ارزیابی عملکرد او نکنیم. باور بفرمائید اگر کسی در مسائل خصوصی زندگی ما هم خودش را دخالت دهد ما از او دلگیر میشویم.
ناشناس۵۸۴۵۴۱۱۰:۳۲:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
مسئله اصلا الان خصوصی نیست و توسط خود ایشان عمومی شده! متاسفانه یک سری از این گرین کارتیها که باید طبق قانون گرین کارت، مقیم آمریکا باشند، از گرین کارت بمانند ویزای آمریکا استفاده می‌کنند و دائم در حال رفت و آمد به ایرانند بدون اینکه طبق درخواست اولیه شان بطور فیزیکی ساکن در آمریکا شده باشند. در حالیکه در ایران کسب درآمد می‌کنند بدون اینکه یک قران هم به دولت آمریکا مالیات بپردازند از مزایا و امکانات آمریکا برای زن و بچه هایشان استفاده مبکنند و به اصطلاح هم ............. این توهین و ...غیر مستقیم از افراد قانونمندی است که اینجا در آمریکا کار می‌کنند و مالیات میدهند. استفاده از گرین کارت به عنوان ویزا و صرفا جهت تسهیل تردد مکرر بدون حضور ثابت و فیزیکی در کشور آمریکا غیر قانونی است و شنیده ام که ..در دولت کنونی آمریکا هم رفت و آمد این افراد رو شدیدا زیر نظر دارند.
ناشناس۵۸۵۸۶۵۲۳:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
احسنت
ناشناس۵۸۴۴۶۹۱۰:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اطلاعات غلط ندهید امریکاییهای خارج از امریکا باید فرم های مالیات را پر کنند ولی به معنای دادن مالیات نیست
ناشناس۵۸۴۵۶۳۱۰:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
پس به معنای چیست؟ افراد گرین کارتی و سیتیزن باید هر سال درامد سالانه شان را به اداره مالیات آمریکا اظهار کنند، و طبق قوانین اگر شامل مالیات بشود مالیات را پرداخت کنند. در ضمن طبق قوانین تحریم‌های آمریکا، هرگونه بیزنس و معامله با شهروندان با تابعیت ایرانی توسط گرین کارتیها و سیتیزتها ممنوع است که ابن وضعیت این افراد را پیچیده تر می‌کند. دلیل اینکه تا حالا دولت آمریکا سراغ این افراد نیامده دلیل بر این نیست که در آینده نمی آیند!
ناشناس۵۸۵۴۰۹۱۷:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
من هم گرین کارت امریکا درام و الان تو اروپا زندگی میکنم. تا حالا کسی به من نگفته که باید مالیات بدم..... این حرف از کجا اومده؟ دادا فازت چیه؟ چی میزنی تو امریکا که ماهی ده هزارتومان گیرت نمیاد با یک شغل خوب.... مطمئنی امریکا هستی یا خواب امریکا میبینی؟
ناشناس۵۸۵۷۸۲۲۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
شما اگر گرین کارت آمریکا داشته باشید در هر جای دنیا کسب در آمد کنید باید به دولت آمریکا مالیات دهید .
ناشناس۵۸۴۱۴۵۰۵:۱۵:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بَدِکارش درامد
ناشناس۵۸۴۱۴۹۰۵:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بنظرم اینکه شهروندان از هر صنفی بخواهند در مورد مسایل کشور خود اظهار کنند هیچ ایرادی نداره ، مشکل اونجاست که برخی از اظهارنظرها برای دیده شدن و اونهم بدون تحقیق و بررسی صحت و سقم موضوع صورت میگیره .
حمید فرخ نژاد۵۸۴۱۵۱۰۵:۴۹:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۶
نه برادر. با ماهی 10 هزار دلار زندگی زندگی شاهانه نیست. زندگی خوب، ولی معمولی. خواستی برات جزییاتش رو میفرستم.
ناشناس۵۸۴۴۰۵۰۹:۴۴:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
حالا جزییات که نه ول لااقل کلیاتش رو بفرستین. من آمریکا زندگی میکنم و در واشنگتن دی سی که یکی از گرانترین مناطق آمریکا است. تو یک همچین جایی، دو نفر (همسر و پسر شما) با در آمد ۱۰ هزار دلاری نقد ( بعد از کسر مالیات و بیمه و..) یک زندگی بسیار عالی و بسیار بسیار بالاتر از سطح متوسط خواهند داشت. اگر این درآمد برای یک خانواده چهار نفره بود، وآنهم در مناطق گران آمریکا، حرف شما صحیح می بود.
یوتا۵۸۴۵۶۵۱۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
پسردایی منم با همسرش در یک هایپر مارکت در یوتا کار میکنه تقریبا با ماهی 5000دلار دارن راحت زندگی میکنن وقتی ازش پرسیدن با ماهی ده هزار دلار چطور میشه زندگی کرد گفت فقط با سه ماهش میتونی ماشینی اینجا بخری که توایران یک میلیارد تومان هست و تو همون امریکا هم جز ماشین های مناسب هست یک فورد 30 هزار دلاری امریکا خوبیش اینه شب نمی خوابی صبح بلند بشی ببینی ارزش پول ملی کشور تو 6 ساعت نصف شده دارایی و حقوقت و پس اندازت هم ارزشش نصف شده
فرهنگی بازنشسته۵۸۴۹۷۲۱۳:۳۶:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
آقای فرخ نژاددرست می گوینددرکاناداباماهی شش هزاردلارزندگی برای دونفربه سختی می گذردمااین دردرامی فهمیم که فرزندان مان چه عذابی می کشند ودرس می خوانند ایشان درست گفته اندوقتی پزشکی بورس می شوددرایران برای عده ای خاص فرزندان بیچاره مامی روندکه باهزاربدبختی آنجاپزشکی بخوانند جالب اینجاست که می گویندبرمی گردیم وبه مردم کشورمان خدمت می کنیم چندی است پای فرزندم شکسته وبادردورنج به دانشگاه می رودپزشکان آنجادولتی هستند واگرنیازبه درمان کامل داشته باشی بایدخودفردهزینه کند وفرزندمن نداردو4ماه است روی پای شکسته راه می رود شمابااین کتمان ها دیگرچقدرمی خواهیداندوه مادران وپدران رابیشترکنید؟ فرخ نژاداگرراستگواست بایدتاوان بدهد؟ راستگویی جرم است یادروغ برای بعضی ها ارزش شده است؟رفتم مقداری دلاربرایش خریدم که ارزان شد وزیان کردم این پول رابانخوری وامساک جمع کرده بودم حالاهی بگوییددلارهای خانگی کجای کارجامعه هستید؟منتشرکنیدبرای روشنگری باسانسور وضع مابهترنمی شود.
ناشناس۵۸۴۱۵۵۰۶:۰۹:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
برای اینکه دوتابعیتی شوی و بمانی، لازم است هر از گاهی هم که شده بر خود و کشور خود بتازی.؟؟
ناشناس۵۸۴۵۱۵۱۰:۱۸:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اصلا اول باید بر کشور خود بتازی تا بعد بهت اجازه بدن به گرین کارت بنازی !!!
ناشناس۵۸۴۱۷۰۰۶:۴۸:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
از ۱۵۰ دقیقه مصاحبه به اندازه ۲ دقیقه صحبت هاش رو گذاشتید بعد یه نیم صفحه برای اون دو دقیقه تحلیل کردید و کوبیدید. من طرفدارش نیستم اما همین ها رو هم که گفته از روی صداقت گفته اما این طریق خبر .. چیزی جز توهین به شعور مخاطب نیست واقعا .......بدونید خدا به قلم قسم خورده و انچه که مینگارد
ناشناس۵۸۴۵۱۷۱۰:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
از روی صداقت ؟ خوبه والا . میشه بگی کدوم شغله که میشه هم قانونی باشه هم مالیاتش پرداخت بشه هم ... ، بعد ده هزار دلار در ماه هم بمونه براش ؟
ناشناس۵۸۴۸۸۷۱۳:۰۱:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ایشون در خصوص اینکه خانوادش در امریکا هستن و ماهانه این مقدار براشون دلار میفرسته صداقت داشته این ربطی به اینکه این درامد رو از کجا میاره یا مالیاتش رو میده نداره باید این رو هم از ش سوال کنی و بعد در مورد جواب اون جداگانه قصاوت کنی عادت کردیم هر چیزی رو به چیز دیگه ربط بدیم فرا فکنی کنیم سوال رو با سوال جواب بدیم .....
آزاد۵۸۴۶۲۸۱۱:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
باز هم به معرفت شما،این اقا با صداقت آمده و گفته که دو تابعیتی است،ولی خیلی از آقایان که مسئولیت داشته و دارند خیلی راحت می گویند ما تابعیت مضاعف نداریم و سفت و سخت هم میز کار را چسبیده اند و حقوق نجومی میگیرند و به روی همه لبخند می زنند.حال باید مردم بگویند کدام یک صداقت دارند و دلسوزند؟
ناشناس۵۸۴۱۷۲۰۶:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
میشه دست از سر ایشون بردارید؟؟ایشون هم یه هموطنه مثل بقیه.تا کی باید به آدما برچسب زد؟؟؟
ناشناس۵۸۴۴۴۱۰۹:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
رد گم کنی و سیاه نمایی برای بقیه است
ناشناس۵۸۴۱۷۵۰۶:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
آقایان باسیاه نمایی کارتون توجیه نمیشه آنقدر هم نفرمایید گرانی ارز ارزش پول رو آنقدر پایین اوردید که باهاش هیچ کاری نمیشه کرد
سجاد۵۸۴۱۷۸۰۷:۰۲:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ای بابا کلا هنرمند نداریم یا خیلی کم داریم طرف زندگی شاهانه داره یه طوری از فقر حرف میزنه که ادم احساس فقیری بهش دست میده خوب عزیز من منم معلم همین مملکتم اگر به کل دانش اموزهای من ماهی دو میلیون بدی من سالی حداقل سی تا نخبه تحویل جامعه میدم ..حمید جان
ناشناس۵۸۴۵۹۵۱۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
خودت باید نخبه باشی تا نخبه تربیت کنی عزیز
ناشناس۵۸۵۱۴۹۱۴:۴۸:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اگر معلمین افراد نخبه همه نخبه بوده اند پس چقدر نخبه داشته ایم!!!
ناشناس۵۸۴۱۸۳۰۷:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
کسی که وطن پرست باشه اصلا چرا باید خونواده ش اونور آب باشن
حبیب۵۸۴۳۶۴۰۹:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
سعدیا حب وطن گرچه حدیثی است صحیح/ نتوان مرد به سختی که من اینجا زادم
ناشناس۵۸۴۱۸۷۰۷:۲۶:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اگر فیلم هابیت که این بازیگر مطرح بازی کرده را با بازی هنرمندانی مثل پرویز پرستویی و یا شهاب حسینی مقایسه کنید می بینید که خیلی عوام پسندانه است و فن بازیگریش از هنرپیشه های معمولی هم کمتر است اما نمی دانم چرا آنقدر ..می آید و دائم نق می زند وقتی آب..
ناشناس۵۸۴۱۹۴۰۷:۳۰:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ای کاش همه متل فرخ نزاد مردمی وازادیخواه بودند
ناشناس۵۸۴۵۲۴۱۰:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
واقعا از شدت کم عقلی امثال شماها آدم مات می مونه . این درس خونده و تحصیلکرده ست ؟ کار مفیدی برای مملکت میکنه ؟ چیکاره ست که همچین درامدی داره ؟ جز این که یک بازیگر معمولیه مثل بقیه بازیگرها و ورزشکارهای بیسوادی که اینجا پول پارو میکنن و نق میزنن ، و میرن خارج و پول خرج میکنن و به به و چه چه میکنن ؟
ناشناس۵۸۴۷۸۶۱۲:۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چند تا شغل نام میبرم، کار مفیدشونو برای کشور بگو نمیشه اسم ببرم، چون پیامم منتشر نمیشه. خودتم میدونی کیار و میگم.
ناشناس۵۸۴۹۷۳۱۳:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
همه میدونن اونایی رو که میگی . بحث بر سر اینه که به اینها دیگه نمیشه گفت مردمی و آزادیخواه ! گرفتی چی شد ؟
ناشناس۵۸۵۰۵۶۱۴:۰۴:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هزار تا لایک، تو این کشور باید ژن اولیت خوب باشه ولی بعدش هر چی منگلتر و عقب افتاده تر باشی بهتره
ناشناس۵۸۴۱۹۵۰۷:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
نفسشون از جای گرم در میاد
ناشناس۵۸۴۱۹۷۰۷:۳۷:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
متاسفانه در کشور، بچه زرنگ هائی مثل ایشون خیلی خوب می توانند پیشرفت کنند و طلب کار هم باشند.
ناشناس۵۸۴۵۲۷۱۰:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بچه زرنگو خیلی خوب اومدی . دمت گرم
ناشناس۵۸۴۲۰۰۰۷:۴۰:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
جالب بود ...این مطالب رو در مورد این قشر از خود ..که فکر میکنن همه چی میدوونن نمیدونستم..
ناشناس۵۸۴۲۰۱۰۷:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
خرج خارج رفتن خانواده ات را با خیانت به کشورت می خواهی در بیاوری؟؟؟؟؟
مهران۵۸۴۲۰۴۰۷:۴۳:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
جالب هست دوستی با متهم پرنده بزرگترین اختلاس تاریخ ایران یعنی صندوق ذخیره فرهنگیان و نگرانی برای مردم عجب تناقضی
ناشناس۵۸۴۲۰۹۰۷:۴۸:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
آقای فرخ نژاد این 10 هزار دلار را از کجا تهیه می کنی؟
ناشناس۵۸۴۲۱۷۰۷:۵۷:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
همه را تخریب کنید از معلم تا استاد دانشگاه تا هنرمند تا روشنفکر تا تحصیل کرده تا کارآفرین تا بازرگان تا سیاست دان و ...! فقط شما خوبید. انتقاد از شما بد است.
ناشناس۵۸۴۵۲۹۱۰:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
الان ایشون معلم بود یا استاد ؟ فرهیخته بود یا فرهنگی ؟ یک بازیگر نقش ... ها
ایرانی۵۸۴۲۱۸۰۷:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
حمید جان مدارس مختلط حتما هم به پسر شما انگیزه میده بره مدرسه
ناشناس۵۸۴۲۲۴۰۸:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۱۶
10 هزار تا هم که خرج خودش در ایرانه! آفرین به علیزاده که کاری کرد فرخ نژاد واقعی رو ببینیم.
ناشناس۵۸۴۲۴۹۰۸:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
یا خدا!!من ۱۰۰۰۰۰ دلار واسه اقامت دانشجوییم بردم المان و خرج دو سالم بود!!!!!!!البته دانشگاه من پولی نبود ولی ۱۰۰۰۰ تا خیلیهههه فک کنم یا نفهمیده چی گفته یا واقعا خونوادش شاهانه زندگی میکنند!
ناشناس۵۸۴۲۵۶۰۸:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
وای بر ملتی که اینها الگوش باشن. اینها حتی در مرحله اول...
ناشناس۵۸۴۲۷۲۰۸:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
تحلیل و نقد ضعیف و کم‌جانی بود. اینکه تو فرزندت را به گرانترین مدرسه بفرستی و همزمان سیستم آموزشی را معیوب بدانی، کجایش اشکال دارد؟ گرین کارت داشتن جرم است؟ نشانه‌ی جدایی از مردم است؟ نشانه‌ی همنوایی با دولت متخاصم است؟ واقعا چنین تحلیلهایی از کجا نشات میگیرند؟ آیا دائما در مطبوعات و تریبونها نمیخوانیم و نمیشنویم در شرایط بحرانی کنونی کشور نباید انتقاد کرد؟ آیا منظور فرخ نژاد حرف زدن خودش بود یا حرف زدن‌نهادهای مرتبط و مطبوعات؟ چرا نشانی غلط میدهیم؟ چرا چشمها و گوشها را میبندیم و فقط دهانمان به تخطئه منتقدان ..باز است؟ ورودی های مغزتحلیلگران باید همواره باز و امن باشد.
ناشناس۵۸۴۲۷۳۰۸:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چرا وقتی می خواهیم انتقاد کنیم حتی خانواده می گوید مراقب باش و انتقاد نکن ؟
ناشناس۵۸۴۲۸۳۰۸:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
او که فقط یه هنرمند.پس مسئولین ۲ تا بعیتی چه که قراره مثلا دردمون دوا کنن
ناشناس۵۸۴۲۸۴۰۸:۳۸:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هرچه به این بازیگر محبوب بیشتر حمله کنند محبوبتر میشود.
ناشناس۵۸۴۵۳۲۱۰:۲۷:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بازیگر محبوب شماست . قطعا هم فکر و هم شعور شما هم هست . اما دلیل نداره برای دیگران هم مهم باشه .
ناشناس۵۸۴۲۸۶۰۸:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
متوسط زندگی در خارج از کشور هر ماه برای هر نفر 1000 دلار است حالا اگر کسی بخواد خیلی بهتر زندگی کنه میشه 2000 دلار ایشون اومدن با افتخار اعلام کردن ماهیانه 10 هزار دلار می فرستن اونور آب خوب برادر عزیز هیچ کس نمی تونه ایرادی از شما بگیره که چرا خانوادت رو فرستادی اونور ولی کاشکی یادشون داده بودی همون جا پول در بیارن واقعا تاسف بار هست که ایشون و درصدی از هموطنان ما درامد اینجا دارن و هزینه اونجا خیلی از افرادی که مهاجرت می کنن از سایر کشورها بر عکس این روال رو دارن درامد اونجا رو می فرستن تو کشور خودشون درسته گرون شدن ارز به همه ما فشار اورده و زندگی ها رو سخت و سخت تر کرده ولی همین که ادم هایی مثل ایشون هزینه واقعی تری از ....خرجی هاشون رو باید پرداخت کنند از جنبه های مثبت گرونی ارز هست. واقعا فقط باید گفت متاسفم برای ایشون
ناشناس۵۸۵۱۸۸۱۵:۰۵:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
متوسط هزینه زندگی اونجا ۱۰۰۰ دلار نیست. اولا شهر با شهر فرق داره، اما تو نیویورک حقوق یک پیتزا دلیوری ۲۵۰۰ دلار در ماهه که جزو شغل های سطح پایینه. الکی اطلاعات غلط ندید
ناشناس۵۸۵۷۰۳۲۰:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
معنی متوسط یعنی همین که شهر با شهر فرق داره
ناشناس۵۸۴۲۹۱۰۸:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
واقعا نفاق بد دردی است
ناشناس۵۸۴۲۹۹۰۸:۴۹:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هنر مند فقط هنر مند است و هنرش را باید ارج نهاد. در بقیه موارد ممکن است کمتر از یک فرد عادی جامعه بفهمد پس نباید خیلی به این افراد اهمیت داد.
ناشناس۵۸۴۳۰۳۰۸:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
استفاده از سلبریتی ها برای پیشبرد اهداف سیاسی و براندازی فرمولی تکراری است که متاسفانه در کشور ما نادیده گرفته میشود و برخی با این افراد صورت نمیگیرد.
ناشناس۵۸۴۳۲۰۰۹:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
خدا انشاله همه اونهایی که .. مردم فریب میدن رسوا کنه متاسفم برای این ملت که هنرمندا ونخبه هاشون اینا هستن البته به نظر خودشون
ناشناس۵۸۴۴۱۲۰۹:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
نوشتید "آیا می‌شود با شکم سیر که ماهانه بیش از ۱۰ هزار دلار درآمد دارد، دغدغه گرسنگان را داشت؟ " بله میشود، وگرنه این همه خیر و مدرسه ساز و ... نداشتیم. لطفا در معانی جملات دقت بفرمایید.
روح اله۵۸۴۴۱۹۰۹:۵۰:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
من برای نظر سلبریتی ها ارزش چندانی قائل نیستم ولی اولا صراحت فرخ نژاد درباره جزئیات مالی اش را تحسین می کنم ثانیا گرین کارت و اقامت، با تابعیت متفاوت است ضمن اینکه تابعیت هم خیانت نیست
ناشناس۵۸۴۴۲۲۰۹:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ماهانه 150 میلیون فقط برای پسرش می فرسته اینهمه هم زبون ...بعد اون بیچاره ای که حتی پول داروی پسرشو نداره سر به زیر و ساکته
شاهرخ۵۸۴۸۸۲۱۲:۵۹:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
در کمال احترام یک جور حرف میزنی انگار تا بحال تو جنگل زندگی کردی ...که فقط آب و غذا می خورن ......اختلاف طبقاتی همه جا هست مهم منشا درآمد هست......؟؟
علی۵۸۴۴۴۹۰۹:۵۷:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
عجب، فرزند ایشان در ایران بهترین مدرسه میرفته ولی علاقه ای به درس خواندن نداشته حالا که رفته خارج متحول شده؟!
ناشناس۵۸۴۶۳۵۱۱:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
همش یه طرف، فقط اقامت نخبگی =)))
ناشناس۵۸۴۶۴۱۱۱:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
به نظر من نه دوتابعیتی بودن ایشون مشکل داره، نه این که زن و بچه اش خواستن خارج بمونن. اینها ایراد نیست. ایراد این هست که چرا وقتی هزینه شما دلاری هست، یا وقتی دیگه زورتون نمیرسه بلیط بیزنس کلاس بخرید و مجبورین برین توی اکونومی کلاس، از مردم و گرسنگی مردم مایه میذارید. خوب شما هم مشکل خودتون رو مطرح کنید. لازم نیست پشت مشکل عوام الناس قایم بشید تا حرفتون شنیده بشه
ناشناس۵۸۴۶۶۲۱۱:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ما هزاران هنرمند و کارخانه دار و بازرگان و مدیر دولتی نظیر ایشان داریم که ایران برایشان فقط به عنوان یک منبع مالی ارزش دارد و تنها خواسته شان این است که شرایط طوری نشود که به درآمدشان لطمه ای وارد نشود و چون می دانند که چقدر پولدار شدن در خارج به دلیل رقابت سخت بیزینسی مشکل است به ناچار خودشان در ایران هستند و خانواده ها در خارج و قطعا اینها اگر تمام مشکلات مملکت و مردم حل شود و مردم به یک حداقل معشیت و رفاه برسند ولی به درآمد میلیاردی آقایان کوچکترین لطمه ای وارد شود باز هم ناراضی خواهند بود. از این جماعت آبی برای مردم سختکوش این کشور گرم نخواهد شد.
ناشناس۵۸۴۶۷۹۱۱:۲۹:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ایشان در چه زمینه ای نخبه است؟
ناشناس۵۸۴۸۸۸۱۳:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
در زمینه پول درآوردن در ایران و خرج کردن در امریکا
علیرضا۵۸۵۷۳۹۲۱:۰۰:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ایول ،این را خوب امدی
ناشناس۵۸۴۷۲۳۱۱:۴۰:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
به من و شما چه مربوط است که ایشان با درآمدشان چکار می کند. چرا باید در زندگی خصوصی افراد دخالت کنیم. ایشان مثل هر فردی آزاد است که خانواده اش را هر جا راحت هستند بفرستد. پول کسی را نمی دزدد، زحمت می کشد و درامدش را برای خانواده اش می فرستد. این چه اشکالی دارد.
سامان۵۸۵۳۲۶۱۶:۰۱:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
واقعا مشخص نیست ایراد ارز از کشور خارج کردن تو اوضاع کنونی و همزمان نق زدن؟ البته اگه شما هم در صورت استطاعت مالی مثل ایشون عمل میکردین میشه درک کرد که از نظرتون ایراد نداشته باشه
ناشناس۵۸۵۳۸۶۱۶:۳۷:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ما کاری با ایشون نداریم بروند امریکا همونجا درآمد کسب کنند و خرج کنند نه دلار سهمیه ایی بگیرند و حق مردم رو بفرستند امریکا
ناشناس۵۸۴۷۶۲۱۲:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بجای تخریب شخصی شما غلط بودن مطالب ایشان را ثابت کن
ناشناس۵۸۴۹۱۳۱۳:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چرا هرکسی که توان مالی دارد به خارج از کشور کوچ می کند مانند برخی از مقامات ‌مدیران کشور خانواده را بخارج می فرستند و خود در ایران
زهرا۵۸۴۹۲۰۱۳:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اصلا مگه هر فیلم سینمای ایران چقدر فروش داره و ایشون چقدر تو سال فیلم بازی میکنه که میگه از پولشویی اطلاع نداره. یه دو دو تا چهارتا هم بکنه معلومه که پولشویی هست.
حسینی کلشتری۵۸۵۰۳۳۱۳:۵۶:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
دلم برای فرخ نژاد " ارتفاع پست " خیلی تنگ شده . زرق و برق دنیا جه ها که با آدم نمیکنه !
مهدی۵۸۵۰۷۱۱۴:۱۱:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
احتمالا هر سیل یا زلزله ای که می آید حساب ایشان از کمکهای مردمی پر میشود و به جای مردم مصیبت زده به آمریکا حواله میشود. این جماعت بیشترین سود را از درد و رنج مردم میبرند
مهدی۵۸۵۰۸۴۱۴:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چرا خودش هم نمیرود همون آمریکا و ماهی ده هزار دلار در آمد داشته باشه
ف.خ۵۸۵۲۳۷۱۵:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
خرج اکثر کسانی که در کانادا و .... زندگی می کنند از ایران فرستاده می شود. خدا می داند چقدر از ارز این مملکت به این طریق خارج شده است.
ناشناس۵۸۵۷۲۳۲۰:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
مردم اختیار پول خودشون رو هم ندارند ؟؟
غلام۵۸۵۳۲۷۱۶:۰۱:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چرا این فرهیخته نمی رود کشور که تابعیت گرفته تا مجبور نباشد هر ماه ده هزار دلار بفرست و هر شش ماه حضوری برود....اونجا که بر اساس تخصص هنری اش گرین کارت گرفته پس توی فلیم های هالیودی راحت می توانه نقش بازی کنه
اکبر۵۸۵۳۳۴۱۶:۰۸:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اقای فرخ نژاد توی ایران درس خوانده نخبه شده ماهی ده هزار می فرستد خارج پسرش فربد توی ایران علاقه ای به درس نداشته رفته خارج نخبه بشود اما درامدش از ارز ایران هست ...واقعا ما کشو جهان سومی روشنفکر هستیم
ناشناس۵۸۵۳۴۴۱۶:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
من نمی دانم بیشتر این هنرمندان چرا فکر میکنند که با بقیه مردم فرق میکنند و چرا فکر میکنند که بهترند و فکر میکنند که الگوی دیگران هستند . تقصیر خود ماست که به اینها بیخودی بهاء دادیم. مردمی که شب و روز برای اعتلای کشور زحمت میکشند و به زور نان شب خود را در می آورند مثل اینها که ماهی 10 هزار دلار فقط به خارج از کشور می فرستند ، ادعا ندارند.
ناشناس۵۸۵۳۷۲۱۶:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
میدونید هنرمندان و بازیگران با درآمد چند صد میلیونی یک ریال هم مالیات نمیدن و در عوض امثال آقای فرخ نژاد مالیات پولشو به دلار به دولت کشور آمریکایی می ریزه یعنی حق و حقوق ..........های این مملکت رو میریزند در حلقوم خارجی ها
ناشناس۵۸۵۴۶۵۱۷:۳۱:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چقدر جالب که یکی که احساس مسولیت کرده رو کاری میکنن رسانه ها که مردم بهش بدبین بشن از نظرات مشخصه که چقدر مردم زود قضاوت کنی هستیم
عدالت۵۸۵۶۲۳۱۹:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
باید از اداره مالیات و دارایی استعلام کرد که این آقا چقدر مالیاتش را پرداخت کرده است تا به صدق گفتارش ایمان بیاوریم کسی که خودش اعلام می کند ماهانه فقط 10000 دلار به خارج می فرستد
ممد۵۸۵۶۹۳۲۰:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۶
به من و شما چه مربوط است که ایشان با درآمدشان چکار می کند. چرا باید در زندگی خصوصی افراد دخالت کنیم. ایشان مثل هر فردی آزاد است که خانواده اش را هر جا راحت هستند بفرستد. پول کسی را نمی دزدد، زحمت می کشد و درامدش را برای خانواده اش می فرستد. این چه اشکالی دارد.
ناشناس۵۸۵۷۳۶۲۰:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
پس بگو چرا اینقدر آقای فرخ نژاد حرص و جوش می خورد. فکر کردم بخاطر مردم است نگو ایشان نگران هزینه خانواده ساکن آمریکا هستند. یک نکته جالب اینکه آمریکا براحتی برای سلبریتی ها گرین کارت صادر می کند و آنها را شهروند خود می کند، تا حالا فکر کرده اید آمریکا چه نیازی به هنر یک هنرپیشه ایرانی دارد؟! خودشون اینهمه هنرپیشه دارند و ایران کشور انگلیسی زبان هم نیست . آنها از نفوذ این سلبریتی ها در بین مردم باخبرند و از این طریق مفت و مجانی .........
ع ک۵۸۵۸۱۰۲۲:۰۰:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بعضی وقتا ادما بیشتر فکر خودشونن تا جامعه اینم یک نمونش
ناشناس۵۸۵۸۲۲۲۲:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۶
فقط 10 هزاردلار یعنی حدود 100 میلیون تومان(نهایتا 140) این هنرمند محبوب در میاره؟...من ماهی فقط سه تا ماشین لوکس میخرم میفروشم بالای 120 میلیون درآمدمه، فکر کردم این سلبریتی ها میلیاردی درمیارن!!!(3 تا 40 میلیون)....البته بهتره ارز رو از کشور خارج نکرد.
ناشناس۵۸۵۸۷۲۲۳:۳۱:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
تخصص بالایی داریم در زمینه ی دخالت و قضاوت و تهمت
علی۵۸۵۸۸۶۲۳:۴۰:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اولا ما نفهمیدیم دلار 8 تومان است یا 15 تومان ، اگر یک آقازاده اختلاص کرده بود که دلار را هزار تومان برایش حساب می کردید . دوما این حق هر کسی است که تابعیت هر جایی را خواست بگیرد و سرمایه اش را به انجا انتقال دهد ( منظور مختلصین میلیارد دلاری مقیم کانادا نیست ) . مثل خیلی از مسئولین که تابعیت دوگانه دارند و ایران محل درآمد میلیاردی و کشور دوم محل خرج های میلیونی انهاست و مابقی هم پس انداز در بانکهای خارجی برای ورثه و خدابیامرزی انها ... ...بد نیست از اقای علیزاده هم بپرسید مخارج خود را چگونه تهیه می کند
ناشناس۵۸۵۹۴۵۰۱:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۷
والا نه وام گرفته و اختلاس کرده نه مسول یه نهاد بوده نه مدیر بوده، هر چی کار کرده خوب بوده و خوب هم فروخته یعنی کارش رو‌ درست انجام داده و پولش رو‌ هم گرفته. پول خودشه، درست در اورده، هر جا هم دوست داشته باشه خرجش می کنه تا وقتی قانون رو زیر پا نداشته به کسی ربطی نداره. ۱۵۰ دقیقه مصاحبه بوده دو دقیقه ش رو انتخابی می نویسین و پس و پیشش رو میزنین... اون وقت به بی بی سی و رسانه های خارجی بد و بی راه میگین، ...
ناشناس۵۸۵۹۹۳۰۵:۵۱:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷
این آقا همشهری ما است ولی من از صحبتش این دستگیرم شد که به فکر خودش تا مردم بخاطر اینکه دلار رفته بالا و ممکن نتوان آن مقدار برای خانواده تامین کنند اگر بفکر مردم بود میآمد داخل شهر خودش به آنجا کمک کنند این هم مثل آقازادهها است توی آمریکا زندگی میکنند ولی...من بجای کارگردانان بودم ازاین دعوت برای فیلم بازی کردن نمیکنم تا بر ود جای که دارد ارز مملکت خرج کنند کار کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین