مروری بر اخبار مهم روز؛ روایت عجیب روزنامه اصلاح طلب از توطئه ارزی علیه جهانگیری/ پاسخ به تعلل در برخورد با احمدی‌نژاد/ اولین واکنش شورای نگهبان به سی اف تی/ مشهورترین کلاهبردار دهه شصتی بازداشت شد

گروه سیاسی الف،   3970715156 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

روایت عجیب روزنامه اصلاح طلب از توطئه ارزی علیه جهانگیری/ پاسخ به تعلل در برخورد با احمدی‌نژاد/ اولین واکنش شورای نگهبان به سی اف تی/ مشهورترین کلاهبردار دهه شصتی بازداشت شد

سرنوشت گره خورده جهانگیری با دلار

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نوشت: ....طبق معمول نسخه پیچیده شده برخی از نزدیکان دولت از جمله نوبخت و واعظی و تیم اقتصادی دولت مبنی بر ارز تک نرخی و 4200 تومانی به خیال خودشان برای برون رفت از مشکلات دولت و به دست آوردن دل مردم پس از اعتراضات دی ماه سال گذشته نسبت به وضعیت اقتصادی بود. اما در واقع این طور نبود و ماجرا به گونه دیگری رقم خورد و منجر به چهار برابر شدن نرخ دلار در بازار آزاد، گرانی و تشدید مشکلات اقتصادی مردم طی چند ماه گذشته شد و در نهایت همه کاسه کوزه‌ها بر سر جهانگیری شکست و او قربانی ارز 4200 تومانی شد. اما این پایان ماجرا نیست. بلکه چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سقوط نرخ دلار بازهم نزدیکان روحانی در پاستور جهانگیری را برای ارائه اقدامات ارزی دولت در مجلس پیشقدم ساختند تا به اعتقاد برخی با مقصر جلوه دادن تنها او در وضعیت کنونی زمینه احتمالی را برای کاهش نقش اسحاق جهانگیری در دولت فراهم سازند...

این روزنامه در ادامه می نویسد: ... در صورتی که دولت طی هفته‌ها و روزهای آتی نتواند راهکار مناسب و موثری برای کنترل نوسات ارزی، نرخ دلار و به طور کل برون رفت از اوضاع کنونی پیدا کند نه تنها جهانگیری به حاشیه رانده خواهد شد، بلکه یک مهره سیاسی سوخته در آینده خواهد بود که اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند روی او حساب ویژه‌ای در انتخابات 1400 باز کنند.... سیاست ارز تک نرخی و 4200 تومانی تصمیم جهانگیری نبود بلکه نسخه برخی از نزدیکان رئیس جمهور از جمله نوبخت، واعظی و تیم اقتصادی دولت بود اما با این همه کاسه کوزه‌ها بر سر اسحاق شکست و مردم حتی طرفداران جهانگیری نیز او را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مقصر چنین وضعیتی خوانده و با جملاتی آکنده از تمسخر و انباشته از طنز می‌گفتند« این بود دلار 4200تومانی جهانگیری!» در نهایت با بدتر شدن اوضاع، نزدیکان روحانی و تیم اقتصادی دولت خود را از ماجرا کنار کشید تا آنجا که اکنون افکار عمومی و حتی مجلسی‌ها نیز جهانگیری را مسبب وضعیت کنونی می‌دانند. به هر روی جهانگیری زیرپای دلار 4200 تومانی دولت و تجویز نوبخت و واعظی قربانی شد...

سفرای کشورهای اروپایی در قم چه‌کار دارند؟

احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «مراقب نفوذ باشیم؛ برخی از سفرای کشورهای اروپایی در مناطق محروم قم چه‌کار دارند؟ شنیده شده سفرا و نمایندگان 4 کشور اروپایی در یکی از روستاهای محروم قم حضور یافته و یک مرکز فرهنگی را افتتاح کرده و قول کمک به یک مدرسه را نیز داده‌اند. اینها چقدر دلسوز ملت ایرانند!»

ادامه بحث های تغییر در کابینه

قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید به ایلنا گفت: روحانی روز سه‌شنبه وزرای اقتصاد و کار را معرفی خواهد کرد.

ابوالفضل سروش، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید هم با بیان اینکه به احتمال زیاد سه‌شنبه هفته جاری وزرای پیشنهادی اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهند شد، به مهر اظهار داشت: طبق شنیده‌ها از منبع موثق، آقای فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و آقای محمد شریعتمداری (وزیر کنونی صنعت، معدن و تجارت) به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهند شد.

«آخوندی» وزیر راه و شهرسازی استعفا داد + تکذیبه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران از تایید استعفای آخوندی خبر داد و گفت: طرح استیضاح وزیر راه از دستور کار کمیسیون خارج شد. علیرضا محجوب نماینده مردم تهران هم گفت: فتاح به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار قرار بود معرفی شود که این موضوع مورد تایید فتاح رئیس کمیته امداد قرار نگرفت و نپذیرفت. کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد درباره استعفای آخوندی اظهار کرد: گویا دولت با استعفای عباس آخوندی موافقت کرده است. وی افزود: لاریجانی رئیس مجلس هم در نشست غیرعلنی امروز به نمایندگان اعلام کرده است که دو استعفای وزرای صنعت و معدن و تجارت  و راه و شهرسازی در راه است.

آخرین خبرها از استیضاح پنچ وزیر در مجلس

کاسبی برخی اعضای دولت در وضعیت آشفته اقتصادی

ایلنا نوشت: حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا با اشاره به اتفاقات هشت ماه گذشته گفت: این اتفاقات باعث ایجاد اضطراب در مردم شده است و شکل‌ دهنده آن دولت و مجلس هستند که عملکرد آنها همراه با شوک و بهت در جامعه همراه بوده است... راغفر{درباره} منتفعان افزایش نرخ ارز گفت: اولین گروه دولت است دولتی که با بدهی‌های بزرگ 500 هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران و بانک‌ها روبرو است و از سویی پیش‌بینی می‌شود با آغاز تحریم‌های نفتی درآمد آن افزایش یابد بنابراین این انگیزه برای دولت وجود دارد... ما بارها متذکر شدیم در دولت نهم و دهم فساد آشکار وجود داشت اما در دولت کنونی برخی‌ها به دنبال کاسبی هستند و نتیجه هر دو دولت برای مردم یکسان است... نزدیکان برخی از وزرا در بخش‌هایی از اقتصاد فعال هستند که در تعارض با منافع ملی است و انتخاب این افراد از سوی دولت و مجلس جای تعجب دارد چون این افراد با ثروتی که دارند قادرند بسیاری را بخرند.

برخورد با احمدی‌نژاد دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم برخورد با افرادی مانند احمدی‌نژاد، گفت: قبول دارم دستگاه قضا با برخی از افراد به یک جهاتی الان مدارا می‌کند ولی مطمئن باشد با هر کسی که مرتکب جرمی شود برخورد قاطع می‌شود شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد!

حاشیه های تصویب CFT در مجلس

اعتماد آنلاین نوشت: تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) امروز روز متفاوتی را در مجلس شورای اسلامی ساخت. با آغاز جلسه علنی مجلس و پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان و توضیحات کمیسیون امنیت ملی و نماینده دولت در زمان بررسی لایحه cft مخالفان این لایحه تلاش کردند تا به تنشنج کشیدن جو مجلس، نمایندگان را با خود همراه کنند. نمایندگان موافق و مخالف کاغذهایی را حاوی متن‌های مثبت و منفی علیه cft  در دست داشتند…سید محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر بعد از تصویب لایحه cft با حضور در تریبون جلوی هیات‌رییسه با لاریجانی بحث می‌کند و در قسمتی از همین جدال هم متن لایحه را پاره می‌کند و به بالا و سمت علی لاریجانی، رییس مجلس پرتاب می‌کند.

مجلس با «CFT» موافقت کرد/پاسخ دفتر رهبری به نامه لاریجانی درباره‌ لوایح FATF/ظریف: نمی‌توانیم تضمین بدهیم با پیوستن به لایحه CFT مشکلات حل شود

مهر نوشت: احمد امیرآبادی فراهانی گفت: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ نماینده برای مخالفت با لایحه CFT و ۲۱ نماینده برای سخنرانی در موافقت با این لایحه ثبت‌نام کردند.

در جریان بررسی کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «CFT» نقوی حسینی از نمایندگان مخالف این کنوانسیون و علی لاریجانی با یکدیگر مجادله لفظی کردند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به تصویب لایحه الحاق به CFT به ایسنا گفت: هنوز اعلام نظر زود است و فعلا تا زمانی که به شورای نگهبان نیاید هیچ نظری ندارم.

کدخدایی: اعلام نظر در رابطه با CFT زود است

ایسنا هم نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را به عنوان اولین دستور مورد بررسی قرار دادند و در نهایت با ۱۴۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده، این لایحه را با یک ماده واحده و هفت حق شرط تصویب کردند.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری با قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به ایرنا گفت: آنچه امروز در مجلس اتفاق افتاد، نمایش مقتدرانه وحدت، دموکراسی و پویایی سیاسی در کشور بود... رییس دفتر رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که تصویب این لایحه به ثبات بازار و کاهش نرخ ارز کمک کند.

واعظی: دغدغه‌های رهبری، مجلس و ملت ایران مدنظر دولت خواهد بود/ آنچه امروز در مجلس اتفاق افتاد نمایش وحدت بود

مشهور ترین کلاهبردار دهه شصتی بازداشت شد

آفتاب یزد نوشت: صدا و سیما تصاویری منتشر کرد که پیاده شدن شبانه فرهاد زاهدی فر مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک ثامن، معروف به متهم ثامن را نشان می‌داد. علی رغم اخبار اولیه مبنی بر رقم 15 هزار میلیارد تومانی اخذ شده از مردم، مقامات مسئول مقدار کلاهبرداری او را قریب صدها میلیارد تومان اعلام کردند که از بیش از 1000 نفر در چند استان دریافت شده است... فرهاد زاهدی فر متولد 1/1/1367، اولین مجوز خود را از اتحادیه زرگران و از اداره صنعت و معدن شهرستان بناب دریافت کرد....

چهار فراری مشهور و ناکام از چنگ عدالت

...رشد بالای نقدینگی در جامعه ، رکود در حوزه‌های سنتی جذب سرمایه مانند مسکن و سپرده های بانکی و خواست مردم برای سرمایه گذاری آسان و غیرپیچیده با سود تضمین شده و امن با بازگشایی سکه ثامن همزمان شد و صدها میلیارد تومان نصیب زاهدی‌فر کرد. عدم افت قیمت در سایت سکه ثامن و سهولت خرید و فروش سکه از جمله دلایل گرایش مردم به این سایت بود.

مدیریت غلط برخی از ‌آقایان مشکلات اقتصادی را برای مردم به وجود آورد‌

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ‌مشکلات معیشتی سبب شده اداره زندگی برای قشر آسیب‌پذیر‌ سخت شود به تسنیم گفت: مدیریت غلط اقتصادی برخی از آقایان مشکلات اقتصادی را برای مردم به وجود آورده و بارها در این مورد به مسئولان تذکر داده بودیم‌. وی با ‌‌بیان اینکه قطعاً همه مردم این گرانی‌ها را حس می‌کنند و به نظر من حتی این گرانی مافوق حس است، افزود: ‌وضعیت گرانی برای معیشت مردم دردسر ایجاد کرده ‌و از سوی دیگر اجناس گران است و ‌نوسان اقتصادی قدرت برنامه‌ریزی معیشتی را از مردم گرفته ‌و قشر آسیب‌پذیر و طبقه متوسط به پائین جامعه را مستاصل کرده است.

همسر مدیرعامل «سکه ثامن» دستگیر شد

واکنش حسین دهباشی به اظهارات تاجزاده
حسین دهباشی به سخنان تاجزاده در مورد نهضت آزادی و برخورد جمهوری اسلامی با بازرگان واکنش نشان داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۳۷۱۸۱۸:۵۶:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
CFT تصویب شد ، ژن خوبای اونور اب خوشحال اند و از پدراشون ممنون!!
ناشناس۵۸۳۸۶۹۲۰:۵۵:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چماق داران دیروز اصلاح طلبان امروز! امام علی: نادان را نبینی ،مگر یا در افراط یا تفریط
ناشناس۵۸۳۷۲۰۱۹:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اگر در FATF بندی بود که طبق ان ،نمایندگان پارلمان اعضای عضو می بایست حقوق و مزایای خود را شفاف اعلام کنند ، همین لایحه ۳۰۰ رای منفی می اورد..!!
ناشناس۵۸۳۷۳۸۱۹:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خب پس چرا به دنبال تصویب کردنش هستید؟ میخاهید مردم رو از این هم بدبخت تر کنید؟
ناشناس۵۸۳۷۴۳۱۹:۱۵:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
امضا fatf باعث بالا رفتن نرخ دلار میشه چون ورود ارز به کشور و دور زدن تحریم ها ناممکن میشه.
ناشناس۵۸۳۷۴۶۱۹:۱۶:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
فقط 37 کشور fatfعضو هستند ولی عده ای به دروغ می گویند 200 کشور !!! سایت fatf اسم 37 کشور را اورده
ناشناس۵۸۴۱۰۱۰۱:۰۶:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
37 عضو داره که برخی اعضا مثل اتحادیه اروپا خود شامل چندین کشور است. در مجموع حدود 166 کشور حضور دارن
ناشناس۵۸۴۴۱۱۰۹:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
عضو حقوقی نظیر اتحایده اروپا یک عضو است و نباید کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بعنوان عضو محسوب کرد. فرق است بین یک کشور عضو بطور مستقیم با یک عضو از اعضای خقوقی!!!
ناشناس۵۸۴۱۶۸۰۶:۴۵:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۶
" از تاریخ ۲۰۱۶ اف ای تی اف از ۳۵ کشور و دو سازمان منطقه‌ای عضو که اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس هستند تشکیل می‌شود. " اتفاقا" 37 کشور هم نیست 35 کشور است و دو سازمان
ناشناس۵۸۳۷۸۲۱۹:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آقای دهباشی آی گفتی !!!!!! این فتنه گران حیا که ندارند!!!
omid۵۸۳۷۹۶۱۹:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آقای جهانگیری خیلی بد خودشو واصلاح طلبان قربانی را این دولت و آقای کلید کرد،حال یا جایی کارش گیر است که اینگونه جانفشانی میکند و یا مثل آقای کلید خیلی خوش بین است و نمی داند مردم چه میکشند...
ناشناس۵۸۴۱۲۴۰۲:۵۷:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
شنیدم ایشون ساعت پنجاه میلیونی دستشه. نکنه از دلار جهانگیری خریده
ناشناس۵۸۳۹۱۶۲۱:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اگر در کشور ما با رانت سازی مبارزه میشد انقدر بدبختی نداشتیم. وجود قیمتهای مختلف برای دلار، تفاوت زیاد قیمت خودرو در کارخانه با بازار آزاد و انواع رانتهای بزرگ دیگر
majid r۵۸۳۹۲۷۲۱:۴۴:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چجوری یه عده تحریم های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل رو که روسیه و چین هم ملزم به اجرای اون بودن با تحریم های یکجانبه آمریکا مقایسه می کنن و نتیجه می گیرن که برجام خوب نبود برجام خوب یا بد ، علت نبود ، معلول بود معلول عملکرد تیم دیپلماسی دولتهای نهم و دهم. همین عده مخالف تصویب cft هستن.
ناشناس۵۸۴۳۷۳۰۹:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
ببخشید اگر تحریم ها معلول دولتهای دهم و نهم بود می شود بفرمائید چرا از سال 59 تحریم شدیم و الان نیز امریکا تحریم ها را ایجاد کرده و علیرغم یک جانبه بودن آنها هیچ کس با ما کار اقتصادی نمی کند؟؟
ناشناس۵۸۳۹۴۸۲۲:۰۵:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مطمئن باشید آقای اژه ای هیچ کس نمیتونه به احمدی نژاد چیزی بگوید چون ایشان هرچه میگوید حق است و مطابق خواسته توده مردم حرف میزند .
ناشناس۵۸۳۹۸۴۲۲:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چرا در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از ورود دختران با مانتوهای جلوی باز (بدون دکمه) ممانعت به‌عمل نمی‌آید؟ محل کسب علم و دانش با خودنمایی‌های غیراخلاقی و غیرشرعی چه تناسبی دارد؟
پاراف۵۸۴۰۳۷۲۳:۳۴:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
قابل توجه جناب آقای دکتر ولایتی جهت اقدام لازم
ناشناس۵۸۴۱۲۶۰۳:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۶
چون در ایران بی سواد ها در قدرت هستن وضع مملکت اینه
ناشناس۵۸۴۵۳۴۱۰:۲۸:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۶
رانتخواری کنوانسیون بین المللی نداره؟
جهانگیر۵۸۴۶۲۱۱۱:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
بزرگانی که زیربنای انقلاب بودند خیلی مظلوم هستند.بزرگانی مثل مرحوم بازرگان،آیت ا... طالقانی وشهید مظلوم بهشتی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین