چگونه در دنیای دیجیتال دیده شویم

گزارش بازرگانی،   3970715124

دیجیتال مارکتینگ بستر مناسبی برای افزایش فروش کسب و کارها ایجاد می‌کند. همانقدر که در گذشته دکوراسیون مناسب، فروشندگان توانمند و تبلیغات مناسب محیطی مهم بود، این روزها بازاریابی اینترنتی اهمیت یافته است. بسیاری از شرکت ها با رویای دیده شدن در دنیای دیجیتال هزینه های هنگفتی صرف می‌کنند اما متاسفانه در عمل به دلیل عدم شناخت مناسب و نا آگاهی به نتایج مطلوب دست نمی‌یابند.

ساخت و طراحی سایت کار پیچیده ای نیست و با کمک یک متخصص خوب می‌توانید صفحه اختصاصی خود در فضای وب را داشته باشید اما اینکه چقدر سایت شما دیده شود بستگی مستقیم به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و محتوایی که منتشر می‌کنید دارد.

برای اینکه در دنیای دیجیتال بهتر دیده شوید لازم است به نکات زیر توجه کنید:

نقش جستجوی اینترنتی در فروش بیشتر

یکی از برترین نتایج بازاریابی اینترنتی و حضور در فضای مجازی استفاده از قابلیت های نامحدود موتورهای جستجو است. روزانه هزاران جستجوی مرتبط با کسب و کار شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل انجام می‌شود، زمانی‌که کاربران پاسخ پرسش های خود را در وب سایت شما پیدا کنند به احتمال زیاد هنگام خرید هم به شما مراجعه می‌کنند. تحقیقات نشان داده اغلب افراد زمانی‌که قصد خرید دارند در خصوص یک محصول و یا خدمت در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. وقتی مشتری به سایت شما راه پیدا می‌کند به هزاران روش مختلف می‌توانید به او اطلاعات بدهید و او را به خرید از محصولات و خدمات خود تشویق کنید. دیجیتال مارکتینگ به شما می‌آموزد از طریق کارهایی مثل در اختیار قراردادن سرویس های مختلف، نمایش تقشه محل استقرار شما، پرسش و پاسخ و حتی ارائه تخفیف های ویژه به کاربران اینترنتی می‌توانید بازدیدکننده را به خریدار محصولات و خدمات خود تبدیل کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو

پس از تهیه محتوای مناسب و کاربردی، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  به کلیه اقداماتی‌که برای بهتر دیده شدن محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو و ارتقای رتبه سایت صورت می‌گیرد سئو می‌گویند که یکی از ارکان  مهم و اساسی دیجیتال مارکتینگ است. از متخصصان سئو برای بهینه سازی سایت استفاده کنید تا بازدید های سایت خود را بالا ببرید و بیشتر از قبل دیده شوید.

حضور موثر در شبکه های اجتماعی

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید، برای کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی اکانت بسازید و سعی کنید از طریق تولید محتوای مناسب تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. حضور در شبکه های اجتماعی به این معنی نیست که در همه شبکه های اجتماعی حاضر شوید بلکه متناسب با کسب و کارتان شبکه هایی را انتخاب کنید که جامعه هدف شما حضور بیشتری در آن داشته باشند. پست های مناسب در دیده شدن و مشارکت کاربران تاثیر بسیاری دارد، پیش از انتشار هر پست از خودتان بپرسید هدف شما از ایجاد این محتوا چیست؟ و آیا این پست به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند یا خیر؟

معرفی غیر مستقیم محصول

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بر این باورند که برای بیشتر دیده شدن در دنیای دیجیتال و در نتیجه فروش بیشتر لازم است تا حد امکان محصولات و خدمات خود را به شکل غیر مستقیم معرفی کنید. انتشار محتواهای آموزشی در خصوص محصول، تشریح قابلیت های محصول و مقایسه امکانات محصولات مختلف می‌تواند به معرفی غیر مستقیم محصول شما کمک کند. داستان سرایی حول موضوع محصولات و خدمات شما یکی از راهکارهایی است که به صورت غیر مستقیم افراد را به خرید محصولات شما تشویق می‌کند.

انتخاب بستر مناسب

بسترهای مختلفی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد و شما از اپلیکیشن موبایل تا شبکه های اجتماعی می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای دیده شدن در دنیای دیجیتال استفاده کنید اما پیش از هر کاری باید مشخص کنید نقطه آغاز فعالیت شما کجا خواهد بود و با چه هدفی در فضای مجازی حاضر خواهید شد؟ پس از این مرحله به راحتی می‌توانید ابزارهایی که بیشترین کمک را به دستیابی اهداف شما می‌کنند انتخاب کنید.

تحلیل رفتار مخاطب

یکی از عوامل مهمی که موفقی بازاریابی اینترنتی را تضمین می‌کند تحلیل رفتار مخاطب و استفاده از آن در راستای هدف گذاری و برنامه ریزی بهتر است. مسیرهایی که کاربران فضای مجازی برای رسیدن به شما و خدماتتان طی کرده اند را بررسی کنید و آگاهی و دانش خود را در مورد مشتریان و محصولاتتان افزایش دهید. این اطلاعات می‌تواند به شکل چشمگیری در ارتقای خدمات و فروش بیشتر شما تاثیر بگذارد.

نظر سنجی از مخاطب

یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر انواع بازاریابی امکان تعامل با خریدار با کمترین هزینه است. از مخاطب بخواهید در مورد محصولات و خدمات شما نظر بدهد یا با کمک امتیاز دهی میزان رضایت خود از شما و محصولاتتان را مشخص کند. تجربه نشان داده مشتریان به میزان بسیار زیادی به نظرات کاربران دیگر توجه می‌‌‌کنند و نظر دیگران در تصمیم‌گیری آن‌ها موثر است. وقتی نظرات مثبت سایر کاربران در خصوص محصولات شما را مطالعه کنند با اطمینان بیشتری خرید خواهند کرد.

نتیجه گیری

دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین راهکارهای دستیابی به فروش بیشتر در عصر حاضر است، بنابراین اگر می‌خواهید به اهداف بازاریابی خود دست یابید باید برای هر چه بیشتر دیده شدن در دنیای دیجیتال تلاش کنید.

تجربه تلاش چندین ساله وب24 در معرفی کسب و کارها در دنیای دیجیتال ثابت کرده صرف تعریف بودجه و حضور در فضای مجازی کافی نیست بلکه باید حضوری فعال و هدفمند داشته باشید تا موفق شوید.

استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  16. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین