حاجی دلیگانی: کاهش نرخ ارز ارتباطی با FATF ندارد

گروه سیاسی الف،   3970715070 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پایین آمدن قیمت ارز هیچ گونه ارتباطی با در دستور کار قرار گرفتن FATF در مجلس ندارد، گفت: نباید به مردم اطلاعات ناصحیح داد.

به گزارش مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی شامگاه شنبه در گردهمایی که با عنوان «خود تحریمی ممنوع» در مسجد امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ابهامات FATF اظهار داشت: در خصوص این قرارداد 40 سوال و ابهام وجود دارد که تاکنون بی پاسخ مانده است.

وی با بیان اینکه موافقین تصویب این قرارداد می‌گویند که در صورت تصویب با اروپایی‌ها بهتر می‌توانیم کار کنیم، افزود: ما نباید برای خوش آمد این و آن کاری را انجام دهیم بلکه باید منافع ملی را در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای اخیر برخی‌ اینگونه وانمود کردند که پایین آمدن قیمت ارز به دلیل در دستور کار قرار گرفتن FATF در مجلس شورای اسلامی بوده است در حالی که این مسئله هیچ گونه ارتباطی با کاهش نرخ ارز نداشته است و در این راستا نباید به مردم اطلاعات ناصحیح داد.

وی با انتقاد از صدا و سیما نیز بیان داشت: رسانه ملی در خصوص FATF همانند برجام برنامه‌های روشنگری تهیه نکرد تا تبعات و آثار این قرارداد برای مردم تبیین و روشن شود.

حاجی‌دلیگانی افزود: در روزهای گذشته بر اساس فتوای یکی از مراجع تقلید فوریت طرح عدم ازدواج دختران زیر 13 سال به تصویب رسید در حالی که مراجع معظم تقلید امروز در خصوص FATF به صراحت اعلام مخالفت کردند اما آیا آنان حاضر هستند که به این دغدغه‌های مراجع توجه کنند.