پایان گروگان‌گیری در مشهد با آزادسازی گروگان‌ها

گروه حوادث الف،   3970714121

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نجات یک زن باردار و کودک پنج ساله وی از یک حادثه گروگان‌گیری در مشهد خبر داد و گفت: همسر این زن در این حادثه مصدوم شد و متهم نیز بازداشت شده است.

حسن حیدری در گفت‌وگو با فارس به تشریح حادثه گروگان‌گیری که بامداد گذشته در مشهد رخ داد، پرداخت و اظهار کرد: در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد گذشته، شخصی وارد منزل خواهر خود شده و در آشپزخانه مشغول مصرف شیشه می‌شود.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه شیشه کشیدن این فرد تا حدود ساعت پنج صبح ادامه پیدا کرده، ادامه داد: این موضوع مورد اعتراض خانواده قرار می‌گیرد و که در واکنش به اعتراض خانواده، این فرد که در حالت توهمی قرار داشته، از شوهر خواهر خود اسلحه می‌خواهد.

وی بیان کرد: با ادامه اعتراض خانواده، این فرد با چاقویی که همراه داشته، دو ضربه به شوهر خواهر خود وارد می‌کند که با فریاد شوهرخواهر و ملتهب شدن شرایط، خواهر این فرد معتاد به حیاط فرار کرده و از صاحب‌خانه کمک خواسته است.

قاضی حیدری با بیان اینکه صاحب‌خانه با 110 تماس می‌گیرد، ادامه داد: تقریبا از ساعت پنج تا و 9 و 20 دقیقه صبح که گروگان‌گیری پایان می‌‎یابد، پلیس درگیر این ماجرا بوده است.

وی ادامه داد: مرد مصدوم از منزل خارج می‌شود، اما همسر وی که باردار است به همراه کودک پنج‌ساله این خانواده، در دست مرد معتاد گرفتار می‌شوند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه مجرم دست‌های خواهر خود را از پشت می‌بندد، بیان کرد: این فرد در همان حالت توهمی، درخواست کلت و فشنگ می‌کند که در همین حال، عوامل آتش‌نشانی، اورژانس و اورژانس اجتماعی در صحنه حضور دارند و با صحبت‌هایی که می‌شود، گروگان‌ها رهایی می‌یابند.

وی با بیان اینکه در این حادثه به دلیل اهمیت حفظ جان افراد گروگان، علاوه بر یکی از معاونان دادستان مرکز خراسان رضوی، بازپرس مجتمع ناحیه و یک بازپرس دیگر در صحنه حضور داشتند، گفت: به دلیل اهمیت موضوع سه مقام قضایی در کنار افسران ارشد و ماهر پلیس آگاهی در این حادثه حضور مستقیم داشتند.

به گفته قاضی حیدری، پلیس نوپو برای انجام عملیات رهاسازی گروگان‌ها و بسیاری از امکانات پلیس برای رهایی گروگان‌ها به خدمت گرفته شد و همچنین خیابان‌های اطراف محل حادثه یک‌طرفه شد تا هیجانات کاذب مانع عملیات پلیسی نشود.

وی با بیان اینکه مصدوم این حادثه که شوهرخواهر متهم بوده، اکنون در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد بستری است، ادامه داد: امیدواریم درمان وی به‌خوبی انجام شود و با سلامت و تندرسی بتواند به زندگی عادی خود بازگردد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: تفهیم اتهام متهم امروز انجام می‌شود و برای اقدامات بعدی در اختیار پلیس جنایی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از نیروهای تخصصی پلیس، یگان ویژه، اورژانس اجتماعی و عوامل 115 که در کنار دادستانی مشهد جان مادر باردار و کودک پنج ساله وی را حفظ کردند، تشکر کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین