روزنامه لبنانی البناء مطرح کرد؛ جنگ آمریکا علیه ایران از سطح اقتصادی فراتر رفته و ابعاد تروریستی به خود گرفته است

گروه جهان الف،   3970713029 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه البناء در تحلیلی نوشت: عملیات تروریستی اهواز برای ایرانی ها ثابت کرد که جنگ آمریکا علیه این کشور از سطح اقتصادی فراتر رفته است. از این رو طی یک عملیات موشکی دقیق، پایگاه های تروریست ها را بمباران کردند. این حمله دو ویژگی داشت؛ نزدیکی محل حمله به پایگاه های آمریکایی در شرق فرات و مجاورت آن با نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند.

جنگ آمریکا علیه ایران از سطح اقتصادی فراتر رفته و ابعاد تروریستی به خود گرفته است

به گزارش الف، چرا ایران اهدافی که در نزدیکی پایگاههای آمریکایی در شرق فرات قرار داشت را برای حمله موشکی به تروریستها انتخاب کردند؟

آیا درست است که آنها به این شیوه به حمله تروریستی که در هفته گذشته در اهواز اتفاق افتاد، پاسخ دادند؟

روزنامه البناء در ادامه می نویسد: جمهوری اسلامی ایران یک دولت خاورمیانه ای با ساختاری ساده نیست که آمریکایی ها بتوانند از آن باج بگیرند و حدّ و مرزی برای سیاستهای آن مشخص کنند. صحبتهای اخیر ترامپ در مورد عربستان سعودی، بوضوح نشان می دهد که وی قصد دارد با نشان دادن ایران بعنوان خطری بزرگ برای دولت های عربی تابع سیاست های آمریکا از آنها اخاذی کند تا به اصطلاح از حمایت آمریکا برخوردار شوند!

این همان مساله ای است که ایران سال ها در برابر آن مقاومت نموده و با ایجاد یک ساختار نظامی قدرتمند و نظام اقتصادی صبور و قوی با سیاستهای آمریکا مقابله کرده است. این مقاومت ایران در برابر محاصره اقتصادی و جلوگیری از نفوذ امریکا در این کشور، آمریکایی ها را بر آن داشت تا ضمن فشار اقتصادی شدید به ایران، دولتهای عربی را علیه آن متحد کند.

بر این اساس، دستگاه های اطلاعاتی عربستان و امارات با اشراف آمریکا و البته همراه با ایفای نقش اسرائیل، سعی در ایجاد گروه های تروریستی در اطراف مرزهای ایران کردند، اما مسئولان ایرانی این تحولات را به دقت بررسی کردند و در نهایت، سپاه پاسداران توانست با شناسایی یک پایگاه تروریستی در مرزهای عراق آن را از بین ببرد.

در ادامه، عملیات تروریستی اهواز برای ایرانی ها ثابت کرد جنگ آمریکا علیه این کشور، از سطح اقتصادی فراتر رفته و ابعاد تروریستی به خود گرفته است. از این رو طی یک عملیات موشکی دقیق، پایگاه های تروریست های عامل حمله اهواز را بمباران کردند. این حمله دو ویژگی داشت؛ نزدیکی محل حمله به پایگاههای آمریکایی در شرق فرات و مجاورت آن با نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» که مورد حمایت آمریکا هستند.

حمله مذکور، برای تحقق دو هدف اتفاق افتاد: از بین بردن تروریستها به نحوی که بدانند نمی توانند از حملات ایران جان سالم به در برند و فاش کردن رابطه بین کردهای سوریه و نیروهای آمریکایی و استفاده از آنها علیه دو دولت سوریه و ایران.

در این شرایط، می توان گفت جنگ آمریکا و ایران آغاز شده است، جنگی به شکل غیر مستقیم که ممکن است سلاح هوایی اسرائیل و نیروی دریایی آمریکا در آن درگیر شود.

جمهوری اسلامی تصمیم گرفت جنگ را پیش از موعد آمریکایی آن یعنی شروع تحریم های نفتی آغاز کند تا ثابت کند قادر است جنگ اقتصادی که رایحه باروت از آن استشمام می شود را به جبهه گیری هایی نظامی تبدیل کند که بوی درگیری اقتصادی نیز از آن به مشام می رسد.

اما کدام طرف پیروز می شود؟

بمباران شرق فرات، نشان دهنده آمادگی جمهوری اسلامی برای به راه انداختن جنگی علیه آمریکایی ها، سعودیها و اسرائیلی ها در تمام جهان اسلام است و می تواند جبهه های مختلفی را در هر مکانی در خاورمیانه، از لبنان گرفته تا افغانستان به صورت مستقیم یا از طریق ائتلاف های خود فعال کند.

اما این روایت که تلاش های عربستان برای به راه انداختن جنگی که توجیه کننده دخالت نظامی آمریکایی ها در ایران باشد، قانع کننده نیست، بویژه آنکه دولتهای خلیج{فارس} تا حدودی از ایران می ترسند و همزمان نگران باج گیری های ترامپ هستند، بدون آنکه حق اعتراضی داشته باشند.

 این ادعای آمریکا در مورد خطر نامیدن ایران برای دولتهای عربی خلیج{فارس}درست به نظر نمی رسد؛ ایالات متحده از این طریق تلاش می کند دولتهای خلیج{فارس} را مجبور به تسلیم در برابر خواسته های خود کند تا این دولتها به بهانه مقابله با خطر ایران، بخش اعظمی از ثروت خود را به آمریکا واگذار کنند.

نتیجه آنکه، جمهوری اسلامی با گشودن جبهه های منطقه ای اش بر آغاز جنگی علیه خود سبقت گرفت، این امر آمریکایی ها، اسرائیلی ها و تیم عربی آنها را مجبور می کند که قوایشان را در چند مکان مستقر نمایند. علاوه بر اینکه روسیه نیز نسبت به هر گونه تهاجم بزرگ به ایران ساکت نمی ماند، چرا که می داند هدف دوم این ائتلاف است. همان طور که وزیر خارجه روسیه، لاوروف به تازگی تصریح کرده است که کشورش به هیچ کس اجازه ضربه زدن به ایران را نمی دهد.

ایا جبهه گیری های ایران به مناطق دیگری کشیده می شود؟

امتیاز تهران، علاوه بر جبهه های گسترده ای که در منطقه دارد، قدرت و استحکام ائتلاف آن و پیمانی است که با روسیه و چین دارد، به همین دلیل، هر گونه جنگی علیه ایران به جنگ آن با نفوذ امریکا، اسرائیل و عربستان در جهان اسلام، تبدیل می شود. در این میان، ایران از ابتکارهای تازه ای برخوردار است که به کلی با شیوه های سنتی مبارزه تفاوت دارد، به این ترتیب که دشمن را وارد نبردهای فرسایشی در جبهه های مختلف می کند. همین مساله موجب می شود که دشمنان ایران پیش از هدف قرار دادن کشوری مانند ایران، که از عناصر قدرتی در داخل و خارج برخوردار است، هزار بار تامّل کنند...

نویسنده: د. وفیق ابراهیم/ مترجم: مریم نصرالهی

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۰۲۹۶۱۲:۰۰:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۳
ممکنه بعضی فکر کنند ی جنگ باعث میشه راحتر به کارهاشون ادامه بدن ‌دنبال راه انداختن جنگ باشن
ناشناس۵۸۰۳۶۶۱۳:۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۳
فعلا که افزایش قیمت دلار با همراهی دولت و دلالان کمر مردم رو شکسته. اما مردمی که دلشون برای هموطنشون می تپه قیمت دلار را پایین خواهند کشید تا کارمند و کارگر و بیمار در زیر فشار افزایش قیمتها له نشن
ناشناس۵۸۰۵۱۶۱۷:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۳
قدرت ما باید صرف دفاع در صورت تهاجم دشمن شود نه اینکه خدای ناکرده وسیله سایر اهداف دیگران در مخاصماتشان
ناشناس۵۸۰۵۷۸۱۹:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۳
هیچ نعمتی برای روسیه بالاتر از دشمنی بین ایران و آمریکا برای او نیست
ناشناس۵۸۰۸۰۶۰۸:۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۱۴
دنیای امروز دنیای رسیدن به واقعیت هاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین