انگلیس در حال تحقیق درباره مصاحبه با عاملان حمله تروریستی اهواز

گروه جهان الف،   3970710195

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت این کشور درباره مصاحبه یک شبکه ماهواره‌ای وابسته به سعودی‌ها با عاملان حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، موسسه آفکام در انگلیس در حال تحقیق درباره شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال وابسته به عربستان است که پس از وقوع حمله تروریستی اهواز که منجر به کشته شدن دست کم ۲۴ نفر شد، با سخنگوی این گروه تروریستی مصاحبه کرد.

شبکه ایران اینترنشنال که در غرب لندن مستقر است، پس از حادثه تروریستی ۲۲ سپتامبر با یعقوب حور الطوستاری، سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه مصاحبه کرد.

سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه اعلام کرد این گروه مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است و آن را مورد ستایش قرار داد. اقدامی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک حمله تروریستی محکوم شد.

موسسه آفکام تائید کرد که در حال انجام تحقیقات درباره مصاحبه سخنگوی این گروه تروریستی است. سخنگوی موسسه آفکام گفت: «ما به عنوان یک اولویت در حال ارزیابی این برنامه خبری هستیم که برخلاف قوانین رسانه‌ای پخش برنامه ما است.»

به دنبال این مصاحبه، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری اعلام کرد سفارت ایران شکایتی را در این خصوص به موسسه آفکام ارائه کرده است تا این اقدام غیرقانونی شبکه ایران اینترنشنال را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین سوالاتی درباره تامین بودجه این شبکه و ارتباط آن با عربستان سعودی مطرح شده است. راب بینون، رئیس اجرایی این شبکه با حمایت از تصمیم خود برای پخش مصاحبه سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه مدعی شد که به این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی اشاره شده است. رئیس اجرایی شبکه ایران اینترنشنال همچنین تاکید کرد که گمان نمی‌کند مصاحبه با این فرد برخلاف قوانین بوده است.

شبکه ایران اینترنشنال در ماه می‌سال ۲۰۱۷ درست پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران راه اندازی شد. این شبکه حقوق‌های بالای به کارمندان خود پرداخت می‌کند که بنا به گفته یکی از کارمندان آن دو برابر حقوق پیشنهادی از سوی شبکه‌های رقیب است.

بنا به گزارش موسسه آفکام مجوز شبکه ایران اینترنشنال در اختیار نهاد اصلی آن یعنی Global Media Circulating قرار دارد. یکی از مدیران اصلی این شبکه تابعیت عربستانی دارد و در کارنامه کاری او سابقه همکاری با افراد بانفوذی از رسانه‌های سعودی از جمله العربیا و الشرق الاوسط مشاهده می‌شود.

یکی از منابعی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همکاری کرده اعلام کرد بودجه ایران اینترنشنال از سوی دادگاه سلطنتی عربستان تامین می‌شود و در حدود ۲۵۰ میلیون دلار است. با این حال مدیر اجرایی ایران اینترنشنال از پاسخ به سوالات درباره منبع بودجه خود امتناع کرد. بینون اعلام کرد کار‌های فنی این شبکه به وسیله شرکت رسانه‌ای دی ام‌ای در انگلیس مدیریت می‌شود.

این اولین بار نیست که شبکه ایران اینترنشنال مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد. این شبکه تلویزیونی پیشتر نیز به پخش زنده نشست گروهک تروریستی منافقین پرداخت.

موسسه آفکام مسئولیت نظارت بر محتوا و عملکرد شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس را بر عهده دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین