آخرین خبرها از تعیین سفرای چین و هند از زبان بهرام قاسمی/ سفارت‌خانه‌های فرانسه و فنلاند هم 4 ماه است که بدون سفیر اداره می‌شوند

گروه سیاسی الف،   3970710061 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پدیده سفارتخانه‌های بی سفیر در طی چند ماه گذشته به اوج خود رسیده و متاسفانه در کشورهایی که اهمیت استراتژیک برای ایران دارند، برخی از سفارت‌خانه‌ها بدون سفیر اداره می‌شوند.

آخرین خبرها از تعیین سفرای چین و هند از زبان بهرام قاسمی/ سفارت‌خانه‌های فرانسه و فنلاند هم 4 ماه است که بدون سفیر اداره می‌شوند

به گزارش الف، باتوجه به شرایط کنونی ایران در عرصه بین‌المللی،  چند سفارتخانه ایران در برخی از کشورهای مهم همچنان بدون سفیر اداره می‌شود، از جمله سفارت‌خانه‌های چین و هند که حدود نه ما است که هیچ تصمیم‌گیری برای آن نشده و همچنان به حال خود رها شده است.

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد آخرین وضعیت سفارت‌خانه‌هایی که بدون سفیر اداره می‌شوند، گفت: در مورد سفارت چین و هند هنوز در مرحله تصمیم گیری هستیم و پروسه‌های آن در حال طی شدن است.

وی تصریح کرد: ماموریت آقای دلفی سفیر سابق فرانسه هم از تیرماه تمام شده و ایشان به الیزه منتقل شده است و سفارت ایران در پاریس بدون سفیر اداره میشود،باید سفیر جدید را دیر یا زود معرفی می‌شود و مانعی برای این کار وجود ندارد.

 

غیبت سفیر ایران در هند

حدودی 9 ماهی است که سفارت ایران در هند بدون سفیر اداره میشود، از ۲۷ دی‌ماه سال گذشته که غلامرضا انصاری سفیر سابق ایران از هند به کشور بازگشت و معاونت اقتصادی وزارت خارجه را در دست گرفت، این سفارت خانه بدون سفیر اداره میشود، البته خبرها حاکی از آن است که علی‌ چگینی به نمایندگی ایران در هند معرفی شده، اما حکم ایشان هنوز زده نشده و همچنان جایگاه سفیر ایران در سفارت خالی است. آمار و میزان واردات و صادرات با کشور هند در طی این 9 ماه کاهش یافته است.

باتوجه به شرایط فعلی ایران در عرصه بین‌الملل و سیاست‌های جدیدی که ایران در حوزه دیپلماسی باید در پیش بگیرد و نگاه خود را به سمت شرق بچرخاند، هند گزینه مناسبی برای توسعه دیپلماسی ایران به شرق آسیا است چراکه در شرایط کنونی دهلی شرایط استراتژیکی برای گسترش و توسعه روابط ایران با شرق آسیا را مهیا می‌کند و در عین حال ایران نیز برای هند جایگاه مهم و استراتژیکی را دارد چراکه هند معمولا به دنبال روابط یکسویه در جهان سیاست نیست. همچنین هند پس از چین دومین مشتری نفت ایران به شمار می‌رود که همواره به دلیل کارشکنی‌های آمریکا این کشور واردات نفت خود از تهران را به شدت کاهش داده و ایران می‌تواند با اتخاذ سیاست‌های جدید این موضوع را هموار کند.

غیبت سفیر ایران در چین

پس از استعفای سیف از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی سفیر سابق ایران در چین برای به دست گرفتن سکان بانک مرکزی به تهران بازگشت و این در حالی است هنوز جانشینی برای سفیر ایران در چین انتخاب نشده است. طبق اخبار چین در سه ماهه نخست سال جاری با خرید میلیارد و 245 میلیون دلار از کالاهای ایرانی عمده‌ترین خریدار کالاهای ایرانی بوده است.

چین و هند که تا پیش از موج جدید تحریم های اخیر، نزدیک به یک و نیم میلیون بشکه نفت ایران را می خریدند و بخش زیادی از کالاهای کشورمان را تامین می کردند، اکنون در حالی که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا به سر می بریم، بدون سفیر اداره می شوند.

غیبت سفیر ایران در فرانسه

از سوی دیگر بیش از 4 ماه است که ابوالفضل دلفی سفیر سابق ایران در پاریس ماموریتش تمام شده و به کشور بازگشته است و حدود 4 ماهی است که سفارت ایران در پاریس هم بدون سفیر اداره می‌شود. به گفته اقتصاددانان شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران و فرانسه سهم بزرگی در اقتصاد دو کشور دارند و راه همکاری این است که ما تلاش‌مان را روی این شرکت‌ها که در بستر تحریم نیستند متمرکز کنیم. همانطور که محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان مطرح کرد، اروپایی ها در چند ماه گذشته تلاش وسیعی را انجام دادند و هفت بانک مرکزی با هم توافق کرده اند که یک راهکار ویژه مالی را برای ارتباط با ایران ایجاد کنند لذا در این شرایط حضور سفیر ایران در سفارت ایران در پاریس الزامی است.

غیبت سفیر ایران در فنلاند

دو ماهی است که سفارت ایران در فنلاند هم بدون سفیر اداره میشود و انتظار می‌رود تا وزارت خارجه نیز در این مورد تصمیم گیری کند.

در روز‌های حساسی که آمریکا و قدرت‌های غربی با کمک سرمایه‌های برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس و تلاش بی وقفه منافقین درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشورمان هستند، انتظار می‌رود با توجه به وضعیت کنونی ایران و اهمیت رابطه استراتژیک با کشورهای مذبور، دولت و وزارت امورخارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب این سفیران اقدام نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۵۷۷۷۱۲:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
کل وقت وزارت خارجه روی برجام گذاشته شد..اخرش هم شد « تقریبا هیچ»..
بوریا باف۵۷۶۱۸۰۱۵:۰۶:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
... سفیر جدید را دیر یا زود معرفی می‌شود ... همه چیز که مثل برجام نیست که مجبور باشیم قبل از انتخابات به سیب و گلابیهاش برسیم بعضی امور کم اهمیت دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
ناشناس۵۷۵۷۸۴۱۲:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
آقا نیرو کم دارید یه آگهی بدید تو روزنامه !
مازنی۵۷۶۱۳۲۱۴:۴۴:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این کار رو نمیکنن ،چون مردم و جوانهای باسواد ودر عین حال بیکارشون نامحرمن و آقازاده ها رو تو آب نمک خوابوندن برای این روزها ، اونجا خاله خاله بازیه
ناشناس۵۷۵۸۰۹۱۲:۴۶:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چند وقتی از که مدیریت کشور دست خدا و تقدیر اداره می شود چند سفارتخانه که قابلی نداره
ناشناس۵۷۵۸۲۲۱۲:۵۳:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این نشون میده اقای ظریف چقدر ادم مدیر و مدبر ی هستند الباقی امور هم به همین نحوه میگذره
ناشناس۵۷۵۸۲۸۱۲:۵۴:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
واقعا چرا برای این دو کشور که خیلی مهم است سفیر انتخاب نمیشه حتما یه دلیلی داره دیگه واقعا چرا؟
ناشناس۵۷۵۸۳۳۱۲:۵۵:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
آخه یه سفیر انتخاب کردن اونم توی این شرایط حساس کشور انقدر کار داره
ناشناس۵۷۶۰۷۷۱۴:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
مطمین هستم روابط ما با همین سه کشور که سفیر نداره بهتره و کارها بهتر پیش میره.وزارت کارو اقتصاد هم که وزیر ندارن بهتر از بقیه اداره میشوند. ابن افرادی که جوش میزنند اقتصاد فرمانده نداره و اشتغال صاحب نداره دلسوز مملکت نیستن دلسوز خودشون هستن منظورشون این نیست که زود وزرا انتخاب شوند منظورشون اینه که زود اونا رو به عنوان وزیر انتخاب کنن.
ناشناس۵۷۶۲۹۷۱۵:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ظریف از ضعیف ترین چهره های کابینه که پشت "نیاز کشور به برجام" غفلتها و ضعفهایش را پنهان کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین