حس خوب لاکچری بودن!

 فرزانه زنگیان،   3970709164 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
  حس خوب لاکچری بودن!

به نظر شما FATF  مهم تر است یا NPT ؟ فکر می­کنید CFT  در مجلس تصویب شود ؟ اگر نشود با چه تبعاتی مواجه خواهیم شد ؟ آیا گره CFT  به FATF  در راستای تامین منافع کشور است ؟ نهادگرایی چگونه مکمل نظام بازار خواهد بود ؟ نظرتان در باره الگوهای اقتصادی مارکسیسم کلاسیک چیست؟

آخر شب نشسته بودم  خبرگزاری ها و سایت های خبری را نگاه می کردم تا تصمیم بگیرم با ده میلیون تومان پس اندازم چه بخرم تا سود کند و یک ماهه دو برابر شود که به این تیترهای جذاب رسیدم!

چه فرمودید ؟ ده میلیون را از کجا آورده ام ؟ معلوم است از طریق اراده ! مدتی طولانی وسوسه های پایدار زنانه را گذاشتم کنار و حتی به یک کیلومتری ویترین مغازه ها نزدیک نشدم. یعنی خویشتن داری در حد تیم ملی! عیدی هایی که سال قبل از محل کارم گرفته بودم، انس و الفت با مانتوهای رنگ و رو رفته ای که جای خود را به مانتوی نو نداد، کفش­های یکبار مصرف چینی، ناهار و شام هایی که با نان و پنیر و سیب زمینی آب پز سرو شد، کرایه ماشین ندادن و گز کردن پیاده روهای پر از چاله و دست انداز به بهانه لاغری و رژیم  و مترو سواری در ساعت peak تعطیلی اداره جات و هزار ترفند کارمندی دیگر که عاقبت نتیجه داد و کارت عابر بانک بنده پربار شد  و به ثمر نشست !

حالا دیگر وقت میوه چینی فرا رسیده ! سر شب است و وقت هم دارم، پس اینترنت را شخم می زنم و صفحات خبری را با دقت میلی متری رصد می­کنم تا بهترین معامله را انجام دهم ؛ چه بخرم که پولم اقلا تا یک ماه دیگر 2 برابر شود! باید از همه نبوغ اقتصادی­ام استفاده کنم! هرچه باشد مدرک کارشناسی یک دانشگاه دولتی معروف را قاب کرده ام گذاشته­ام روی تاقچه !

اما انگار گل گاو زبان و سنبل طیبی که عصری خوردم خیلی اثر کرده! گیجم ! از خبرها سر در نمی آورم ! انگار به اینترنت سیاره مریخ متصل شده­ام.... ! نهاد گرایی مکمل بازار نمی­گذارد به CFT  وNPT  فکر کنم! باید «طلای دست دوم بهتر است یا دلار» را سرچ کنم اما تازه می فهمم آقای ایکس با مسئولان سی تی بی تی مذاکره پشت پرده نداشته !

چه خوب شد که مذاکره نداشته، خیالم راحت شد، اما حالا من ده میلیونم را در کدام بانک سپرده ثابت کنم که بیشتر سود دهد ؟ برای اینکه خبرگزاری ایگرگ نوشته به زودی سود سپرده­ها بالا می رود ! اما مسئولان هنوز به توافق نرسیده­اند ، حالا کو تو توافق ! بهتر است دوباره بروم تو خط سکه !

 سایت خبری ایکس تیتر زده سکه گران­تر می­شود، چه بهتر، پولدار می­شوم !پس باز سکه را سرچ می کنم :  

«سلطان سکه فرار کرد ! شگردهای سلطان سکه برای اخلال در بازار !  سایت آنلاین فروش سکه  ورشکست شد... »

صفرهای ده میلیون جلوی چشمم رژه می­روند ؛ می­ترسم بلایی سرشان بیاید؛  واااای حالا چه کار کنم؟ تازه حساب کردم با این همه صفر و یک حتی یکی و نصفی سکه وصال نمی­دهد ! باز خبرها را جستجو می­کنم؛ بالاخره خدا کس بی کسان است و هر آن کس که دندان دهد نان دهد و ...

 دوستی توصیه کرده حتما یا دلار بخر یا طلای دست دوم ! دلار حتما اسکناس­های پنجاهی باشد و طلای دست دوم را با فاکتور معتبر بگیر. قیمت دلار... قیمت طلای آب شده یا دست دوم...ارزش پول ملی نصف شد، نه یک سوم شد، انگار ازپیست اسکی آبعلی گزارش می­شود! ای بابا چکار کنم حالا !

اصلا دلار از همه چیز بهتر است؛ فقط دلار را سرچ کنم:

« آن بیست میلیون دلار کجا رفت ؟ سرنوشت آن صد میلیون دلار چه شد ؟ سایت آنلاین فروش سکه و دلار ورشکست شد !خانه های لاکچری در شمال تهران متری N هزار دلار !  فلان ژن خوب با ماشین لوکس وارداتی X  هزار دلاری اش در خیابان های تهران ! لحظه به لحظه با نرخ دلار! صراف ها بدون بلیط و ویزا دلار نمی فروشند ! »

اصلا خانم­ها و آقایان،  من توصیه می­کنم قبل از انجام معاملات کلان گل گاو زبان و سنبل طیب نخورید! وگرنه مثل من حواس­تان پرت می­شود و آرزوهایتان به باد فنا می­رود! برای اینکه حالم بهتر شود گوگل را از شر دلار و سکه خلاص می­کنم؛ با سرچ بی هدف به همه جا سرک می­کشم:

 «تاریخ تولد لاکچری ! مرثیه ای برای طبقه متوسط ایران ! جشن فارغ التحصیلی دانشجوهای فلان دانشگاه با لباس و کلاه مخصوص و همه خندان و خوشحال با شعار : خداحافظ دانشگاه، سلام بیکاری!»

 عدد ده میلیون با تعداد صفرهایش در ذهنم نقش می­بندد و به صفر فکر می­کنم ، این موجود دوست داشتنی، کم توقع و پرکار! به یاد آن صفرهایی می افتم که جلوی  اعداد یک و دو و سه  می ایستند و ارقام نجومی را به وجود می­آورند­ که تصورش در خیالات ما هم نمی­گنجد!

به یاد دلارهایی می­افتم که پشت آن ارقام و صفرهای کم توقع می­آیند و گم می­شوند، محو می­شوند، به مسافرت خارج می­روند، در گاو صندوق­ها پنهان می­شوند، در کشورهای همجوار و غیر همجوار سرمایه گذاری می­شوند، فرار می­کنند و ....

اصلا امشب شب من نیست ، حالم خوش نیست ! همه فکرهای تلخ دنیا ریخته در ذهنم...! ده میلیون تومان با شش صفر، یاصد میلیون ریال با هشت صفر در گوشه ذهنم خانه کرده و دست بردار نیست!

آهان ، یافتم !تازه فهمیدم چکار کنم ، کم کم اثر گل گاو زبان دارد از سرم می­پرد، فردا می­روم بازار  و اجازه نمی­دهم کسی برای طبقه متوسط مرثیه بخواند... !

فردا با موجودی عابر بانکم تعادل بازار را به هم می­زنم، صفرها را به باد می­دهم و برای چند ساعت حس خوب لاکچری بودن را تجربه می­کنم...یافتم، یافتم.... نه دلار نه سکه فقط رب گوجه فرنگی !

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۵۱۹۷۰۷:۳۳:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
خوش به حال نویسنده که در این شرایط با گل گاوزبان احساس گیجی میکند
مهدی۵۷۵۲۶۰۰۸:۱۹:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۰
واقعا در میان این همه اخبار، این متن جالب بود
ناشناس۵۷۵۲۷۰۰۸:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
مسخره بود
ناشناس۵۷۶۲۴۶۱۵:۴۰:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چرا مسخره بود اتفاقا واقعیت جامعه بود مگه اینکه معتقد باشید واقعیت های جامعه مسخره است که این استدلال هم غیر واقعی است
امید۵۷۵۴۰۸۰۹:۳۱:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دمت گرم این ماجرای منم بود وام 10 تومان گرفتم الان صفراش چلوی چشم رژه میره هیچکاری نمیشه باهاش کرد
مریم۵۷۵۴۴۱۰۹:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
جالب بود چون خود من هم خیلی اخبار را میخونم و حس میکنم اصلا خبرها ربطی به مشکلات روزمره مردم نداره . این پس اندازهای کارمندی و کارکری هم که وامصیبتا!
محمدرضا۵۷۵۴۸۰۰۹:۵۷:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
این پس اندازه‌ای خرده و کوچک بیشتر به آدم حس محرومیت میده و در آخر هم طبقه متوسط همیشه مغبون میشه و همه چیزش را از دست میده. چرا برای طبقه متوسط مرثیه نخوانیم در حالی که دچار بیشترین گرفتاری های اجتماعی است. طبقه متوسط مثل شترمرغ شده و جایگاه مشخصی نداره متاسفانه
ناشناس۵۷۵۴۸۸۱۰:۰۱:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چه قدر از این کلمه متنفرم: "لاکچری". بلافاصله یاد نوکیسه‌ها می‌افتم.
ناشناس۵۷۵۵۰۱۱۰:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اصلا لاکچری یعنی چه ؟ یعنی تبعیض طبقاتی در جامعه ای که عده ای نان شب ندارند و عده ای جورابشان هم برند خارجی دارد. لاکچری واژه جدیدی است که به دنبال شکافهای طبقاتی به وجود آمده
ناشناس۵۷۵۶۳۶۱۱:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
چ لوس :|
من۵۷۶۴۲۲۱۶:۴۹:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
لوس نبود . درد من و شما بود. درد ما لوس است ؟
حمید۵۷۵۸۶۵۱۳:۰۶:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دلار اومد پایین خواهر خوب شد دلار نخریدی ! اینجا هم فکر کنم دوباره صاحبان سرمایه های کم بیشتر ضرر کنند مطلب خیلی با حال بود ایول
طه قادرپور هستم۵۷۶۳۲۹۱۶:۱۲:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
بنده کاملا با خانم زنگیان موافق هستم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین