امروز دوشنبه همزمان با اول اکتبر روز جهانی سالمند، سایت «شادمان» با شعار «تلاش برای شادتر کردن زندگی ۵۰+سالهها» به همت جمعی از روزنامهنگاران متخصص در حوزه سالمندان راهاندازی شد.
به گزارش ایلنا، براساس آنچه در مانیفست سایت شادمان آمده، مخاطبان این رسانه را دو گروه بزرگ تشکیل میدهند: گروه اول شامل میانسالان و سالمندان ایرانی است و گروه دوم جوانترها. همه آنهایی که در زندگی خود آدم بزرگتری دارند و دغدغه ای. دغدغههایی که بیشتر جامعهی ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند. تنهایی، سلامتی، شادی، گردش و سفر، اوقات فراغت و...
گردانندگان شادمان درباره انگیزه خود از راه اندازی این سایت آوردهاند: براساس آخرین سرشماری ۱۰ درصد جمعیت ایران را افراد ۶۰ سال و بیشتر تشکیل میدهند. برآوردها حاکی از این است که درکمتر از ۳۰ سال آینده این نسبت، به ۲۵ درصد کل جمعیت ایران افزایش یابند. از این رو و با توجه به نیازهای فعلی و فزاینده آتی درصدد پر کردن این خلا برآمدهایم.
این سایت که ماموریت خود را بر مبنای «بهبود کیفیت زندگی سالمندان و میانسالان» قرار داده، دارای بخشهای متنوعی همچون سالمندی، بازنشستگی، پیش از بازنشستگی و بیمه تکمیلی است.
این رسانه همچنین موضوعات جذابی همچون سبک زندگی سالمندان و میانسالان به ویژه در حوزه تغذیه، گردشگری، پوشاک، اوقات فراغت، زیبایی و هر آنچه شادی و نشاط سالمندان را به همراه داشته باشد را مورد توجه قرار داده است.
چگونگی مبارزه با بیماریهای سالمندی، مقابله با سالمند آزاری و کاهش سالمند ستیزی، روشهای مقابله با کلیشههای سالمندی از موضوعات اصلی "شادمان"است.
درکنار این «شادمان »نیم نگاهی هم به توانمندسازی سالمندان دارد. اتفاقی که از مسیر احیای اعتماد به نفس سالمندان می گذرد.