اخراج خواهران هاشمی از میراث خانوادگی/ اعدام و زندان در انتظار مفسدان اقتصادی/ اصلاح‌طلبان همچنان در تکاپوی توجیه

گروه سیاسی الف،   3970709118 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

اخراج خواهران هاشمی از میراث خانوادگی/ اعدام و زندان در انتظار مفسدان اقتصادی/ اصلاح‌طلبان همچنان در تکاپوی توجیه

عملیات موشکی سپاه در انتقام حمله تروریستی اهواز

خبر مهمی که صبح امروز مخابره شد، حمله موشکی سپاه به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز بود. طی این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس «یا حسین (ع)» انجام شد، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقر‌های تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.

بر اساس اطلاعات و گزارش‌های دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.

  • بیشتر بخوانید:

حمله موشکی سپاه به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز

اینفوگرافی/ موشک‌های سپاه به کجا اصابت کردند؟

گاف ضدانقلاب درباره عملیات موشکی سپاه + نقشه

***

اصلاح‌طلبان همچنان در تکاپوی توجیه

موضع اصلاح‌طلبان نسبت به دولت مورد حمایت ایشان جالب توجه است. امروز دو اظهارنظر در این زمینه از سوی دو سیاستمدار اصلاح‌طلب منتشر شد. ابتدا محمدعلی ابطحی در یادداشتی در رونامه اعتماد به سخنگو نداشتن دولت پرداخته است.

ابطحی نوشته است: «دولتی که با پشتوانه مردم تلاش کند حتما باید به «حرف زدن» و «سخن گفتن» و «افکار عمومی» توجه بیشتری داشته باشد. حسن روحانی هم چند بار تلویحا دولت خود را لال اعلام کرد که البته تعبیر درستی است. در طول زمان کمترین صحبت را دولت با مردم داشته است. این سخن گفتن فقط به معنای داشتن سخنگو نیست بلکه تک تک اعضا و وزرا باید این رسالت جمعی دفاع از دولت را برعهده داشته ‌باشند و نباید این موضوع را رسالت فردی و بخشی پنداشت... دولت نه سخنگو دارد نه وزرا حاضرند صحبت بکنند و نه اگر صحبت می‌کنند، حرمت کافی برای مردم قائلند و در بعضی از موارد سخن گفتن‌شان هم مورد پذیرش مردم نیست. در مجموع باید گفت کمترین نمره ارتباطی را دستگاه دولتی موجود می‌گیرد و این فضا را برای دستگاه‌های غیردولتی باز می‌کند.»

عبدالله ناصری از فعالان اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با فارس پذیرفته است که عملکرد روحانی باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان شده است.

ناصری در بخشی از این مصاحبه گفته است: «رئیس‌جمهور اسمش رئیس‌جمهور است اما قدرت محدودی دارد خیلی خوش بینانه ۵۰ درصد از قدرت را می‌توانیم برای رئیس‌جمهور در نظر بگیریم. امروز صدا و سیما در اختیار رئیس‌جمهور نیست و... رئیس جمهور یک قدرت قابل توجه به نام رسانه را در اختیار ندارد... دستگاه امنیتی دولت یعنی وزارت اطلاعات، یک نهاد ثانوی تلقی می‌شود و در خصوص اقتصاد هم که پول و سرمایه ملی متوجه آن می شود، در خوشبینانه‌ترین حالت، ۵۲ درصد آن در اختیار دولت است و بقیه آن در دست نهادهای قدرتمندی است که بعد از جنگ و در اوایل انقلاب شکل گرفتند و بعضی از این نهادها در دولت احمدی نژاد با سیاست غلط اصل ۴۴ قدرت فوق العاده پیدا کردند.»

سوال بسیار ساده‌ای با خواندن این اظهارات در ذهن هر مخاطبی نقش می‌بندد: اگر قدرت رئیس‌جمهور تا این حد کم است چرا اصلاح‌طلبان در هر انتخابات ریاست‌جمهوری تمام تلاششان را برای کسب کرسی ریاست‌جمهوری به کار می‌بندند؟ چرا در روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری جهانگیری و روحانی وعده‌های رنگارنگ به مردم می‌دادند؟ به قدرت کم رئیس‌جمهور واقف نبودند یا وعده دروغ داده‌اند؟ 

آقای ناصری و دوستان اصلاح‌طلب ایشان از نظر افکار عمومی باید مسئولیت عملکرد ضعیف دولت روحانی را بپذیرند و این حرف‌ها برای شانه خالی کردن از این مسئولیت است. اصلاح‌طلبان در بحران عمیقی به سر می‌برند که شرح آن مفصل است اما باید گفت عملکرد ضعیف دولت روحانی که با حمایت تام و تمام اصلاح‌طلبان بر سر کار آمده است یکی از علل این بحران است؛ این جور سخن گفتن آقای ناصری فرار روبه جلو است که نمی‌خواهند پاسخگوی این وضعیت باشند.

***

اخراج خواهران هاشمی از میراث خانوادگی

روزنامه آرمان و روزنامه اعتماد با مصاحبه با فاطمه هاشمی رفسنجانی به ماجرای اخراج فاطمه و فائزه هاشمی رفسنجانی از دانشگاه آزاد پرداخته‌اند. دیروز هم روزنامه آرمان در مصاحبه‌ای با فائزه هاشمی به این مسئله پرداخته بود.

فاطمه هاشمی تاکید می‌کند یک نفر از آموزش دانشگاه تلفنی به ایشان اطلاع داده که از دانشگاه اخراج شده است. او احتمال می‌دهد به‌دلیل حمایت از اعتراضات دانشجویان به شرایط جدید دانشگاه آزاد از دانشگاه اخراج شده است.

مشخص نیست چنین مسئله‌ی کم‌اهمیتی چرا باید این‌چنین ظهور رسانه‌ای داشته باشد. با دقت بیشتر در مطلب روزنامه آرمان این نکته برای ما روشن می‌شود: وقتی این روزنامه از دانشگاه آزاد به میراث مرحوم هاشمی تعبیر می‌کند. این از مصادیق کژکارکردی ساختارهای اجتماعی است. در این حالت ساختار خانوادگی خود را به ساختار دیگر-یعنی دانشگاه- تحمیل می‌کند. از نظر روزنامه آرمان چون مرحوم هاشمی از بنیانگذاران دانشگاه آزاد بوده است این مجموعه عظیم دانشگاهی مثل میراث خانوادگی آن مرحوم است و فرزندان او همیشه باید در دانشگاه قدرتی داشته باشند. همین مسئله باعث می‌شود چنین مسئله بی‌اهمیتی برای دو روزنامه این‌چنین مهم شود. ایشان خواسته یا ناخواسته به این کژکارکردی کمک می‌کنند.

***

نامه دوم اقتصاددانان

مدتی پیش بود که رهبری در یکی از سخنرانی‌ها به نامه جمعی از اقتصاددانان اشاره کردند. این نامه توسط جمعی از اقتصاددانان نوشته شده و در آن با مرور مشکلات امروز اقتصاد کشور، راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از وضع کنونی ارائه شده بود. امروز نامه دوم اقتصاددانان منتشر شد.

نامه دوم اقتصاددانان به سران قوا منتشر شد

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «استمرار خطاها و سهل انگاری های صورت گرفته در قیمت ارز موجب خواهد شد که خانوارهای ایرانی با بالاترین نرخ تورم بعد از جنگ جهانی دوم مواجه شوند. محاسبات نشان می‌دهند در شرایطی که فقط ۱۵ درصد از کل مصرف خانوارها در سال ۱۳۹۶ و حدود ۱۰ درصد مصرف کالاهای ضروری خانوارها در همین سال منشاء ارزی دارد، استمرار نااطمینانی با روند کنونی سیاستگذاری قیمت ارز، تورم را بالای 60 درصد افزایش خواهد داد و چنانچه به این تصویر، سوء تدبیر و مدیریت غلط بازار کالاهای اساسی و قدرت قیمت گذاری دلبخواهی عرضه کنندگان و دلالان در داخل را نیز بیافزاییم، در صورت عدم توجه بایسته به توصیه های مشفقانه کارشناسی، نگرانی برای ماه‌های پیش رو تشدید می‌شود.... قیمت کنونی دلار بیش از هرچیز معلول اختلال در عرضه، سفته بازی و سوداگری و فرصت های خانمان سوز، انبوه واردات نامرتبط با بقاء و بالندگی مردم و تولید کنندگان و گسترش بی سابقه مونتاژ کاری به نام تولید است که با رفتارهای نامتعادل ترامپ گره  خورده است.»

***

حکم اعدام و زندان برای مفسدان اقتصادی

غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در خبری از صدور حکم اعدام برای باقری درمنی، سلطان سکه و دستیارش خبر داد. او همچنین احکام زندان صادرشده برای ۳۵ متهم دیگر خبر داد.

"سلطان سکه" و "باقری درمنی" به اعدام محکوم شدند

وکیل مدافع باقری درمنی: از صدور حکم اعدام بی‌اطلاعم

جدیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تحسین است اما تا زمانی‌که مسئولان مسبب این اوضاع محاکمه نشوند افکار عمومی قانع نخواهند شد. چنانکه مقام معظم رهبری گفتند: «وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می‌کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی‌تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضائیه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه‌ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شدند.» تا زمانی که مسببین این تخلفات بزرگ محاکمه نشوند در واقع مطالبه رهبری هم برآورده نشده است.

***

نامه احزاب و تشکل‌های اصولگرا به سران قوا

جمعی از احزاب و تشکل‌های اصول‌گرا، طی نامه‌ای به سران قوا، ضمن تاکید بر بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، از اوضاع نابه‌سامان اقتصادی انتقاد کردند و خواستار تدوین برنامه‌ای زودهنگام و عملی برای حل مشکلات شدند.

احزاب اصول‌گرا خطاب به سران قوا: بی‌تدبیری‌ها خار در چشم و استخوان در گلو شده است

در بخشی از این نامه آمده است: «ما، تشکل‌های انقلابی صادر کننده این بیانیه، با اعلام حمایت از هر گونه اقدامی که باری از مشکلات اندوه بار این روزهای اقشار مختلف مردم، به ویژه مستضعفین عزیز جامعه، را کاهش دهد، از همه دست اندرکاران توقع داریم با کنار گذاشتن هر بهانه ای و طرد عوامل ناسالم و بی مسئولیت، و با اتخاذ رویکرد جهادی، و اغتنام فرصت اعطای اختیارات ویژه و حکومتی به شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه توسط رهبری حکیم انقلاب اسلامی، که در واقع اتمام حجتی عملی معظم له با مسئولین کشور است، برنامه های عملی و زود بازدهی را برای حل مشکلات سرسام آور گرانی و تورم کالاهای اساسی، کاهش قیمت و تثبیت بازار ارز و طلا، رسیدگی خاص به وضع محرومین، به اجرا بگذارند، و کشور را از وضعیت بی تصمیمی فعلی اقتصادی خارج نمایند.» 

***

رونمایی از مانیفست «نواصولگرایی»

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی رسانه‌ای از مانیفست نواصولگرایی رونمایی کرد.

برخی از اصول نواصولگرایی مطابق این مانیفست عبارت است از: مردم‌باوری، خودانتقادی، اسلام سیاسی با قرائت اسلام نابی که امام خمینی (ره) ارائه کرد، هم‌گرایی بین جریان نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی در عین به رسمیت شناختن اختلاف سلیقه‌ها و تحمل یکدیگر، سه بعد مکمل عدالت، معنویت و عقلانیت است که تمرکز و توجه یکسان بر تمامی این ابعاد ضروری است، نوگرایی، توجه به آزادی‌های اجتماعی در چارچوب مبانی دینی.

***

التیماتوم ظریف
صبح نو هم امروز با تیتر التیماتوم ظریف نوشت: «در صورت ناکارآمد بودن مکانیسم ویژه کشورهای اروپایی برای حفظ «برجام»، ایران ممکن است از این توافق هسته‌ای خارج شود.» این جدیدترین تهدید و التیماتوم وزیرامورخارجه ایران به طرف اروپایی توافق هسته‌ای است.

این روزنامه در ادامه نوشته است:  بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام، کشورهای اروپایی ادعا کردند قصد راه‌اندازی یک «ساز و کار ویژه» برای تسهیل پرداخت‌های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران دارند تا فعالان اقتصادی را در تعقیب تجارت مشروع با ایران مساعدت کرده و به آن‌ها اطمینان مجدد دهند، اما تاکنون اروپا اقدام قابل توجه و موثری  برای مقابله با تحریم‌های آمریکا برنداشته است؛ حال ظریف در میزگردی با روزنامه‌نگاران که در مقر نمایندگی ایران در سازمان ملل برگزار شد گفته در صورتی که ساز و کار ویژه اروپا برای بهره بردن ایران از منافع برجام موثر نباشد، ایران ممکن است از توافق هسته‌ای خارج شود.(گزارش کامل را اینجا بخوانید)

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۷۴۸۷۸۲۱:۰۲:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۹
محراب قاسم خانی ( سلبریتی خود نخبه پندار) در پستی اعدام مفسدان رو ترویج خشونت !! دونسته و این رویکرد ضد فساد رو مسخره کرده! بله! وقتی با پول ملت و فرهنگیان بیچاره ، جیب خود را به اسم سریال سازی پر کنید ، باید هم از اعدام اسپانسرهاتان ، نگران باشید..
ناشناس۵۷۴۸۸۲۲۱:۰۷:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۹
اصلاح طلبی با دولت روحانی تمام شد..
ناشناس۵۷۴۸۹۱۲۱:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۹
بعد از عملیات سپاه ضد تروریست ها ، در فضای مجازی ،تقریبا همه ملت از این اقدام به موقع ، تمجید کردند..اما اصلاح طلبان که برای مرگ گربه سلبریتی ها هم روزی ۴ تا توییت می کردند، کلا ساکت اند.. این سکوت از بغضِ سپاه بود یا از حبِ داعش؟! # امنیت را جناحی نکنید#
ناشناس۵۷۴۹۰۰۲۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۹
اتفاقا خبر دختران هاشمی خیلی مهم بود چون نشان از اخراج سیاسی در دانشگاه ازاد که چند وقتی راه افتاده
ناشناس۵۷۴۹۴۷۲۲:۰۱:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۹
هاشم ایسم تموم شده.
ناشناس۵۷۴۹۹۶۲۲:۵۰:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۹
پرونده اتهامات مالی م.ج،ح.ف،احمد عراقچی،شبنم نعمت زاده و م.ه چه میشود،کی زمان رسیدگی در دادگاه فساد اقتصادی است مگر یک متهم چقدر بایدبا وثیقه آزاد باشد مگر این اصل برای همه است چرا استثنا چرا
ناشناس۵۷۵۰۰۷۲۲:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۹
دولت در طی این 5 سال فقط سرخوش وعده‌های برجامی غرب بود ولی از تلاش برای تحقق آن هم غفلت کرد. مثلا قرار بود تحریم‌ها تعلیق شود اما حتی اروپا هم ساختار تحریم‌ها را حفظ کرد. واقعا با کدام دلخوشی همچنان به نتیجه مذاکره با اروپا خوشبین هستند؟
ناشناس۵۷۵۰۰۸۲۲:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۹
رفتار ولایتی چی نمک خوردن و نمکدان شکستن
ناشناس۵۷۵۰۰۹۲۲:۵۸:۰۷ ۱۳۹۷/۷/۹
با تروریست‌های اقتصادی باید همان برخوردی شود که با تروریست‌های منطقه می‌شود. امروز مردم ایران آماج حملات بی‌رحمانه تروریست‌های اقتصادی زالوصفت قرار گرفته‌اند و واجب است که برخوردی جدی با آنان صورت پذیرد.
ناشناس۵۷۵۰۱۱۲۲:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۹
آن زمان که توافقی در کار نبود اوضاع اقتصادی مطلوب بود و به سمت خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی پیش می‌رفتیم و هرازگاهی اخبار دستاوردهای سلول‌های بنیادین، نانو و ... موجی از خوشحالی در جامعه به وجود می‌آورد اما از امضای برجام به بعد دیگر خبری از دستاوردهای جدید نیست و وضع اقتصاد هم همه مردم می‌دانند که چه حال و روزی دارد.
ناشناس۵۷۵۰۱۳۲۲:۵۹:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۹
کارنامه پنج ساله دولت مدعی تدبیر، امید و اعتدال شده بیکاری اکثر قشر جوان و تحصیل‌کرده، رکود، تورم، کاهش شدید ارزش پول ملی کشور، بی‌تدبیری، ثابت ماندن یارانه طی یک دهه، افزایش چشمگیر قیمت‌ها بعضا تا 3-4 برابر و...
ناشناس۵۷۵۰۱۵۲۲:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۹
از کسانی که به جای حل مشکلات اقتصادی جامعه با دشمنان نظام همگام شده و برای موضوعات چرندی مثل رفع حصر و برگزاری کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه‌ها و... تلاش کردند به صورت ویژه خسته نباشید عرض می‌کنم!
ناشناس۵۷۵۰۲۱۲۳:۰۵:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۹
میراث خواهران رو خوب اومدید
ناشناس۵۷۵۰۳۶۲۳:۲۱:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۹
آخه دختران هاشمی مگه مدرک پی اچ دی دارند که در دانشگاه آزاد تدریس می کردند ؟!!
ناشناس۵۷۷۲۳۳۰۹:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۱
بله ! از دانشگاهی در لهستان خریده!
mostafa.kamali95@yahoo.com۵۷۵۰۸۴۰۰:۲۷:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۱۰
باید از تعداد نمایندگان مجلس کاست و یک مجلس اقتصادی مثلا 50 نفره که از بین اقتصاد دانان کشور کاندید شوند و فقط اقتصاد دانان کشور حق رای دادن به انها را داشته باشند با چنین مجلسی میتوان انتظار داشت که تصمیمات اقتصادی تا حدودی مناسب گرفت چون اقتصاد پیچیدگی های خاص خود را هم دارا می باشد
ناشناس۵۷۵۱۱۴۰۱:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اگر قراره اعدام و زندان در انتظار مفسدان اقتصادی باشه پس چرا مدیر موسسه ثامن الحجج فقط ۱۵ سال حکم گرفت؟ موسس سکه ثامن چرا فرار کرد؟ مردم را چی‌ فرض کردید؟
ناشناس۵۷۵۱۱۷۰۱:۲۹:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اصولگرایان خوشحالند که مردم از اصلاح طلبان رویگردان شده ا‌ند و خیال میکنند که توجه مردم به سوی ارزشی‌ها جلب خواهد شد. زهی خیال باطل.
ناشناس۵۷۷۷۴۳۱۳:۲۹:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۱
عجب کینه داری از ارزشها!!!!!!!!!!!!!!! بی ارزشها نسیبت باد.
ناشناس۵۷۹۶۵۶۱۹:۰۲:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۲
ارزشی؟؟؟؟
ناشناس۵۷۵۱۲۳۰۱:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دختران هاشمی رفتند اما همسر قالیباف آمد !!!
ناشناس۵۷۵۱۸۰۰۷:۰۱:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هر روز که به ادارات دولتی میروم و با کارمندان انجا که از دانشگاه ازاد دونقوز اباد فارغ التحصیل شذه اند برخورد میکنم هرچه فحش و صفت بد که بلدم نثار بنیان گذاران ان دانشگاه میکنم که سطح علمی و شعور اجتماعی جامعه را به این حد تنزل دادن . اگر دانشگاه استنفرد را که بوسیله یک فرد بی سواد راه اندازی شد با دانشگاه ازاد اسلامی مقایسه کنیذ متوجه میشوید که چرا انها به کره ماه میروند و ما شعار میدهیم .
ناشناس۵۷۶۴۶۵۱۷:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
شما حق ندارید به فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد و بخصوص کارمندان دولت توهین کنید الف هم خودش میگه اجازه انتشار به توهین نمی دهد ؟!
ناشناس۵۷۵۲۰۰۰۷:۳۷:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۱۰
خدا نکرده پدر ایشان بنیانگذار این دانشگاه بود دشمنی و تنفر تا کجا
علی۵۷۵۲۱۱۰۷:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اقای الف ای کاش از دانشگاه خانوادگی دیگران هم مطلب می زدین!
majid r۵۷۵۲۱۲۰۷:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۰
ربطی به میراث و این حرفا نداره. اختلاف تفکر باعث این اخراج های تلفنی میشه.
ناشناس۵۷۵۲۲۰۰۷:۵۸:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اگر ایشون لیاقت داشتند چرا در دانشگاه دولتی استخدام نشده اند؟ چند مقاله isi دارند
ناشناس۵۷۵۲۷۲۰۸:۲۵:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۰
هر کی با رانت و پارتی اومده عضو هیئت علمی شده باید اخراجش کنن !!! امیدوارم این روال برای تمام آقازاده ها اجرا بشه !!
ناشناس۵۷۵۷۹۰۱۲:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
اخراج این دو خواهر کاملا مورد تایید و تحسین است. کاری واجب و خداپسندانه بود. طرفداران این دو خواهر، صلاحیت های علمی ایشان را بفرمایند چیست و مستند آن چیست.
ناشناس۵۷۶۹۵۳۰۰:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۱
کسی حواسش به دانشگاههای خانوادگی نیست؟؟؟؟ ولی الف جان شمادر موردشون بنویس تصور کن اصلاح طلبن اونجوری راحت مینویسی !!!با ازادگی بنویس
فارغ التحصیل دانشگاه آزاد۵۷۵۹۸۰۱۳:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۰
خدا اقای هاشمی را بیامرزد اگر دانشگاه ازاد را تاسیس نمی کرد، من هیچ وقت نمی توانستم در دانشگاه دولتی قبول شم یادش بخیر 10سال کنکور دادم! در حالیکه بهترین اساتید را ما در دانشگاه آزاد داشتیم .
ناشناس۵۷۶۵۹۱۱۸:۴۹:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۰
دانشگاه آزاد شده کارخانه ساخت مدرک (دکتر و مهندس بیسواد،) ای کاش برای انتخابات مجلس یکی از الزامات نمایندگی داشتن مدرک از دانشگاه های معتبر یا حداقل قبول شدگان کنکور با رتبه های زیر 100 در زمانه خوشان.
ف.خ۵۷۶۹۱۰۲۳:۲۳:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۰
عداوت و دشمنی با مرحوم آقای هاشمی حتی بعد از فوت ایشان ادامه دارد...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین