«زنان ، غذا و خدا»؛ گنین راس؛ دکتر فرنوش طاهرلو ؛ نشر قطره چگونه عقده‌های روانی مارا چاق می‌کند!

نیره رحمانی،   3970707231

راس به خوانندگان کتابش می آموزد که چگونه با غذایشان ارتباط بر قرار کنند او در هر بخش از کتاب قصد دارد تا ریشه های روانشناختی را که در نهایت منجر به پرخوری و نهایتا چاقی می‌شود، در قالب روایت‌های واقعی از زندگی افراد بررسی کند

چگونه عقده‌های روانی مارا چاق می‌کند!

«زنان ، غذا و خدا»

(راه باورنکردنی برای رسیدن به همه چیز)

نویسنده:گنین راس

مترجم: دکتر فرنوش طاهرلو

ناشر: قطره، چاپ دوم 1397

 200 صفحه 18000 تومان

***

توجه به حفظ ظاهر و تناسب اندام یکی از اصلی‎ترین دغدغه‌های زنان در جوامع مختلف است ،چاقی و اضافه وزن بزرگترین معضل جامعه زنان به حساب می‌آید.معضلی‌که با صنعتی شدن جهان و ماشینی شدن زندگی روز به گستره وسیع تری از جامعه را در بر میگیرد.از پیامد های چاقی و بیماری های گوناگونی که به سبب چاقی پدید می‌آیند،بسیار شنیده‌ایم. طیف گسترده‌ای از جامعه که از بیماری چاقی رنج می‌برند، اغلب با گرفتن رژیم هایی به شدت آزاردهنده و دست و پا گیر درپی درمان آن هستند؛ اما این رژیم‌ها نه تنها باعث ضعف جسمانی می‌شوند بلکه از جنبه روانی نیز آسیب های فراوانی را به فرد تحمیل می‌کنند. از همین روست که اغلب آنها از ادامه مسیر نا امید می‌شوند و ناتوانایی آنها در ادامه رژیم‌های درمانی، نتیجه ای جز نابودی اعتماد به نفس و سرخوردگی آنها نخواهد داشت.

گنین راس از دوران بلوغ دچار اضافه وزن بوده و همواره با کم و زیاد کردن وزنش و رعایت رژیم های سخت، فشارهای شدیدی را متحمل شده و  آسیب های فراوانی هم به سراغش آمده تا جاییکه یک روز تا مرز خودکشی رسیده! بالاخره روزی تصمیم می‌گیرد تا به درگیری و ستیز با بدنش پایان ببخشد و اندامش را آنگونه که هست بپذیرد، جالب اینجاست که این اقدام او با کاهش وزنش نیز همراه شده است از این‌رو تصیم میگیرد تا کشفیات خود را در قالب کتاب در اختیار دیگران قرار دهد. کتاب «زنان غذا و خدا» که با ترجمه‌ی دکتر فرنوش طاهرلو به همت نشر قطره منتشر شده از دستاوردهای همین تصمیم است.

البته اولین اثر او با عنوان «وقتی غذا عشق می‌شود»  به بازار آمد که با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و توانست تا نگاه بسیاری از زنان را در ارتباط با خوردن غذا تغییرداده و کیفیت زندگی شان را بهبود بخشد.راس پس از سالها تحقیق، بررسی و پژوهش در حوزه چگونگی غذا خوردن حالا در کتاب جدیدش«زنان، غذا و خدا» ابعاد تازه ای به آثار قبلی‌اش افزوده است. او معتقد است: «شیوه ی خوردن شما از اعتقادات اصلی تان جدا شدنی نیست. ارتباط‌تان با غذا بازتاب دقیق احساساتتان در خصوص عشق، ترس ،خشم،معنامندی، تغییر و البته در درجه اول خداست.»

گنین راس در کتاب «زنان غذا و خدا» با نگاهی متفاوت، زبانی راحت و نثری روان و نسبتا طنازانه به بررسی شیوه خوردن پرداخته است. او با جمع آوری تجربیات و مطالعات گسترده خود طی سالیان طولانی قصد دارد تا با ارائه الگوی جدیدی در رابطه با تغییر نگرش پیرامون خوردن غذا ، عادات غلط غذایی و پرخوری های روانی کنار گذاشته شود. راس به خوانندگان کتابش می آموزد که چگونه با غذایشان ارتباط بر قرار کنند او در هر بخش از کتاب قصد دارد تا ریشه های روانشناختی را که در نهایت منجر به پرخوری و نهایتا چاقی می‌شود، در قالب روایت های واقعی از زندگی افراد بررسی کند. به اعتقاد نویسنده در واقع عقده‌های روانی که در گذشته افراد وجود داشته است دلیل اصلی به وجود آمدن عارضه چاقی است، او با جمع کردن عدهای از زنان که دچار مشکل چاقی هستند می‌خواهد تا با مشاهدات عینی عادات غلط غذایی آنها را ریشه یابی کند و در نهایت مشکلات روحی و روانی شان را کشف کند. مخاطب این کتاب به عمدتا خانم‌ها هستند چراکه به گفته مترجم زنان قشرآسیب پذیرتری هستند و احساساتشان میتواند بر زندگی‌شان اثر گذار باشد.

کتاب «زنان، غذا و خدا» در قالب سه بخش نوشته شده است. بخش نخست آن «اصول» نام گرفته که از شش فصل تحت عناوین: درباره خدا، پایان جنگ، هرگز تمایل برای فرار را دست کم نگیرید، مشکل وزن نیست، چگونگی برخورد با آن است، فراتر از آنچه زیر پا گذاشته شد، آموزش مجدد دوست داشتنی بودن تشکیل شده است. بخش دوم «تمرین‌ها» ست که دارای چهار فصل: انرژی‌های ذهنی، پیوند با شگفتی، نفس به نفس، مسیریابی از منطقه ی گرگ و میش است و بخش پایانی «خوردن» نیز چهار فصل با نامهای: آنهایی که خوش می‌گذرانند و آنهایی که خوش نمی‌گذرانند، اگر عشق می‌توانست صحبت کند، تبدیل به بستنی گردویی شکلاتی شدن، اصطلاح اه لعنتی! را در بر می‌گیرد.

محتوای کلی کتاب ترکیبی از روانشناسی، فلسفه، داستان و عرفان شرقی است و هدف اصلی نویسنده پرداختن به موضوع غذا به عنوان نیاز طبیعی بدن رسیدن به دریافت درست و واقعی انسان از چیزی است که می خورد به چیزی که باید بخورد.  گنین راس معتقد است که غذا خوردن می‌تواند انعکاسی از احساسات در رابطه با عشق، ترس، خشم و حتی خدا باشد. «تقدس واقعی در آنچه به آن می‌رسید، می‌خورید و یا وزنتان نیست. چیزی بهتر از وسواس بالا و پایین رفتن از کوهِ وزن است و اگر بخواهید که از رژیم گرفتن خودداری کنید و راه حل دائمی داشته باشید باید از ارتباطتان با غذا به عنوان بهترین راه حل استفاده کنید، متوجه می‌شوید که خدا همواره همراهتان است. در اندوه هر پایان در شعف هر آغاز. در شلوغی و در آرامش، در تحولات زندگی و در آسایش. در هر لحظه‌ای که قلبتان شکسته است و یا نگران راه‌هایتان هستید و با هر نفسی که می‌کشید، خدا اینجاست، خدا خود شماست. »

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین