بحران سیل و آبگرفتگی در ضیابر صومعه‌سرا/سیل در گیلان خسارت جانی نداشت

گروه اجتماعی الف،   3970706083

​فرماندار صومعه‌سرا گفت: کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت وارده ناشی از این سیل در منطقه هستند.

بحران سیل و آبگرفتگی در ضیابر صومعه‌سرا/سیل در گیلان خسارت جانی نداشت
مهندس علی فتح‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سیل در صومعه‌سرا، اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد بارش باران در شهرستان به خصوص در دهستان ضیابر بوده‌ایم. در این منطقه و روستاهای پیرامونی مانند بهمبر، اقامحله، ارم سادات و لارسر باران شدت بیشتری داشته است.

وی افزود: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، خسارت به واحدهای مسکونی، تجاری، کارخانجات شالیکوبی و...شده است.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش شدید در یک مقطع زمانی محدود و حجم بالای آب، کانال‌ها و رودخانه‌ها ما کشش انتقال آب را نداشته و موجب شد بدلیل اختلاف سطح بین جاده و خانه‌های اطراف تعدادی از خانه‌ها که در مسیر قرار داشتند در معرض سیل قرار گیرند.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و بارش شدید باران،دستگاه‌های خدمات‌رسان هلال‌احمر،راهداری،ادارات گاز،برق،آب،بسیج،نیروی انتظامی و... در حالت آماده‌باش بوده‌اند و از ساعات اولیه در منطقه حضور داشته‌اند.

وی به حضور ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در منطقه و بازگشایی دهنه کانال‌ها،بازگشایی زیر پل‌ها اشاره کرد و گفت:تعدادی از ساکنین واحدهای مسکونی که در معرض خطر قرار داشتند به مناطق دیگر انتقال یافتند. و افرادی که در نقاطی حضور داشتند که از نظر ایمنی نگران‌کننده بود کاملا منتقل شده‌اند.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه خوشبختانه خسارت جانی نداشته‌ایم،اظهار کرد:کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت وارده ناشی از این سیل در منطقه هستند و حداکثر تا فردا صبح میزان خسارت به طور دقیق اعلام می‌شود.

 

سیل در گیلان خسارت جانی نداشت

​معاون مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه سیل در تالش سبب از بین رفتن زیرساخت ها شد و خسارت مالی فراوانی برجای گذاشته است گفت: خوشبختانه سیل تالش خسارت جانی نداشته است.

 

کاظم یوسفی در گفت و گو با ایسنا گفت: بارش شدید باران در گیلان از شامگاه چهارشنبه آغاز و سبب جاری شدن سیل شده که بر این اساس خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های آب، برق و گاز در تالش وارد شده است و تاکنون 15 خانه در تالش کاملا تخلیه و ساکنان آن در مساجد محل اسکان داده شده اند.

وی ادامه داد: در اثر بارش شدید شهرستان های رضوانشهر، تالش و صومعه‌سرا  دچار آبگرفتگی شده اند که به دلیل جاری شدن سیل عمده خسارت این بارش‌ها در شهرستان تالش بوده است و شش‌خانه در این شهرستان کاملاً تخریب و به 50 خانه دیگر خسارت وارد شده و هنوز برآورد اولیه صورت نگرفته است و همچنان در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده این مناطق هستیم.

یوسفی متذکر شد: حدود 340 خانوار شهرستان تالش در ساعات اولیه سیل دچار قطعی گاز شده‌اند که 50 درصد آنها ایمن‌سازی و وصل شده و 170 خانوار دیگر نیز در حال ایمن‌سازی و اتصال است.

وی از سقوط 50 تیر برق در تالش خبر داد و گفت: با سقوط تیر برق‌ها در تالش در ابتدایی‌ترین دقایق با کابل‌های نگه‌دارنده جریان برق به شبکه برگردانده شده است و تنها دو روستا دیشب در تاریکی به سر برده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین از قطع انشعاب یک هزار خانوار تالش خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تامین آب شرب خانوارهای فاقد آب به‌صورت سیار صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی دستگاه های خدمت رسان در آماده باش به سر می برند و امروز عملیات خدمت رسانی به مردم ضیابر از توابع مرکزی صومعه سرا را که دچار آبگرفتگی شده اند را آغاز کرده ایم و به دلیل نزدیکی این روستا به تالاب اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با سیل در حال انجام است.

یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها از عصر امروز می توانیم بگوییم خطر رفع شده است و به زودی بحران سیل کاملا فروکش خواهد کرد.


انتهای پیام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین