لیگ برتر فوتبال مصاف «پدیده» امسال و پارسال/ رقابت دایی و نکونام

گروه ورزشی الف،   3970706003

۲۴ ساعت بعد از دربی هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با ۵ بازی پیگیری می‌شود.

به گزارش تسنیم, هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با برگزاری 5 دیدار پیگیری می‌شود. در حالی که در مهمترین بازی این هفته روز گذشته مصاف استقلال و پرسپولیس در دربی هشتادوهشتم پایتخت با نتیجه بدون گل به پایان رسیده و هنوز هم فضای فوتبال کشور تحت‌الشعاع این بازی است, تیم‌های پرطرفدار دیگری نیز امروز بازی‌های حساسی را پیش رو دارند. روز گذشته البته سپاهان هم با نتیجه 2 بر صفر میزبان خود نفت مسجدسلیمان را شکست داد.

در زیر نگاهی به 5 بازی روز جمعه می‌اندازیم.

تراکتورسازی-استقلال خوزستان

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که از لحاظ هزینه‌ای به هیچ وجه با یکدیگر قابل قیاس نیستند. باشگاه تراکتورسازی که این فصل با انتقال به محمدرضا زنوزی یک باشگاه خصوصی تلقی می‌شود, در فصل نقل و انتقالات به خوبی کار کرد. این باشگاه با جذب 3 کاپیتان تیم ملی (مسعود شجاعی, اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی) و همچنین چند بازیکنان خارجی با کیفیت، هدف قهرمانی را در سر می‌پروراند.

جان توشاک, سرمربی مطرح تبریزی‌ها اخیراً از این تیم جدا شده تا مسئولیت فنی «پُرشورها» در این بازی نیز به محمد تقوی سپرده شود. هواداران پرتعداد تراکتور‌سازی در این بازی امید دارند با تغییر نگرش رخ داده در کادر فنی و کسب پیروزی, تیم‌شان رفته رفته به صدر جدول نزدیک شود و رقابتش را برای قهرمانی لیگ جدی‌تر دنبال کند.

در سوی دیگر میدان استقلال خوزستانی قرار خواهد گرفت که به گفته مدیرعاملش برای حضور در فصل جاری فقط 3 میلیارد تومان قرار است هزینه کند. رقمی که شاید کمتر از مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان نامی تراکتورسازی باشد. اختلاف فاحشی که دو تیم از لحاظ قدرت مالی و اقتصادی با یکدیگر دارند, اما در بازدهی عملکردشان وجود ندارد. تراکتورسازی که از این تیم در محافل به عنوان پرهزینه‌ترین باشگاه امسال ایران یاد می‌شود, با 10 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد و استقلال خوزستانِ سه میلیاردی فقط با یک امتیاز کمتر در تعقیب این تیم است. داریوش یزدی که توانسته تاکنون عملکرد خوبی در این تیم خوزستانی داشته باشد, در این بازی نیز امید زیادی به ساق پای بازیکنان جوان و کم نام و نشانش مانند وحید خشتانِ 4 گله دارد تا دست خالی از تبریز برنگردد.

ذوب‌آهن-صنعت نفت آبادان

دو تیم در نیمه دوم جدول قرار دارند البته نه در جایگاه‌هایی که از آنها انتظار می‌رود. ذوب‌آهن, نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در هفت هفته گذشته روند پرفراز و نشیبی داشته است.  آنها دو پیروزی, سه  شکست و دو تساوی را تا اینجای کار تجربه‌ کرده‌اند. تساوی مقابل استقلال, پیروزی برابر نساجی در خانه حریف و البته شکست در هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان نشان می‌دهد این تیم هنوز موفق نشده به روند ثابتی دست پیدا کند. امید نمازی که با حضورش در این باشگاه سایه امیرقلعه‌نویی و موفقیتش با این تیم را پیش روی راهش می‌بیند, در هفته گذشته دلیل عدم نتیجه‌گیری ذوب‌آهن را کمبود بازیکن مخصوصاً در پست حمله دانسته بود. روز چهارشنبه رحیم زهیوی به این تیم پیوست تا خط حمله ذوب‌آهن بعد از جدایی مرتضی تبریزی و مسعودحسن‌زاده و مصدومیت رضا حبیب‌زاده مقداری ترمیم شود. ذوبی‌ها که با 8 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند, به دنبال هر 3 امتیاز بازی هستند تا رتبه‌شان را ارتقا دهند و تا حدی از زیر بار انتقادات خارج شوند.

صنعت نفت که در هفته اخیر به دلیل اتفاقات تلخی که در میزبانی‌اش مقابل پیکان رخ داده مدام بر سر زبان‌ها بوده, حالا می‌تواند فارغ از همه حاشیه‌ها در یک بازی بیرون از خانه به دنبال کسب امتیاز باشد تا از انتهای جدول رهایی پیدا کند. صنعت نفت که جزو سه باشگاهی است که هنوز در فصل هجدهم طعم پیروزی را نچشیده, در این بازی نیم نگاهی به خط دفاعی تیم میزبان خواهد داشت تا بتواند مانند پدیده و سپاهان این تیم را فولادشهر شکست دهد.

نساجی مازندران-سایپا

نساجی مازندران در حالی این هفته مقابل سایپا به میدان می‌رود که موفق شده هفته پیش استقلال را متوقف کند. نساجی با هدایت جواد نکونام 6 امتیازی است و در رده سیزدهم جدول رده‌بندی  قرار دارد. مصاف جواد نکونام و علی دایی که هر دو جزو کاپیتان‌های سابق تیم ملی هستند, در نوع خودش جالب است. این دو مربی در زمان بازیگری‌شان سال‌ها در سطح اول فوتبال دنیا بازی کرده‌اند و حالا باید رودرروی هم تفکرات‌شان را روی زمین پیاده کنند. نکونام و دایی سابقه پوشیدن پیراهن‌های استقلال و پرسپولیس را دارند و 24 ساعت بعد از دربی بی‌کیفیت 88 به مصاف هم می‌روند.

سایپای علی دایی که امسال یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود, با وجود جدایی برخی از بازیکنان تاثیرگذارش, توانسته روندش را به خوبی ادامه دهد و در این فصل نیز از همین ابتدا خود را به عنوان بالانشین جدول معرفی کند. نارنجی‌پوشان تهرانی 13 امتیاز اندخته دارند. تفکرات علی دایی در بازی‌های گذشته نشان می‌دهد که این تیم در بازی‌هایی که حتی میهمان است باز هم به دنبال پیروزی است. بنابراین می‌توان امروز شاهد بازی زیبایی از دو تیم در ورزشگاه شهید وطنی بابل بود. سایپا در این بازی ساموئل سارفو را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

پارس جنوبی جم- پدیده

مصاف با صدرنشین لیگ برتر قطعاً دیدار سختی برای تیم میزبان خواهد بود. پارس جنوبی در هفت بازی هشت امتیاز جمع‌آوری کرده و در کمرکش جدول قرار گرفته است. شاگردان مهدی تارتار که از آنها به عنوان «پدیده» فصل پیش یاد می‌شود, در این فصل دومین تجربه لیگ برتری‌شان را سپری می‌کنند. آنها در هفته پیش مقابل ماشین‌سازی تن به شکست داده‌اند و حالا به نوعی می‌خواهند, مقابل «پدیده» امسال لیگ برتر قد و قواره خودشان را نشان دهند. پارسی‌ها در این بازی از حمایت پرشور هوادارانش بهره‌مند هستند اما سیدامیر میربزرگی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

در آن سو اما شاگردان یحیی گل‌محمدی که تاکنون به رکورد 5 پیروزی در این فصل رسیده‌اند, در هفته پیش مقابل تراکتورسازی متوقف شده‌اند. نمایش خوب این تیم در بازی‌های گذشته نشان داده که صدرنشینی‌ش اتفاقی نبوده است. دو پیروزی پیاپی در لیگ و جام حذفی مقابل ذوب‌آهن دلیلی برای اثبات این ادعا است. سرخپوشان مشهدی به خوبی می‌دانند که رقبای آنها به دنبال گرفتن جایگاهشان در بالای جدول هستند و بنابراین به راحتی از خیر 3 امتیاز این بازی نخواهند گذشت.

پیکان-سپیدرود رشت

پیکانِ مجید جلالی که در دو دوره گذشته لیگ برتر مسیر خوبی را طی کرده, این روند را نیز امسال در پیش گرفته است. این تیم با 12 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و مشخص است که حالا فرصت خوبی برای تصاحب سهیمه لیگ قهرمانان آسیا دارد. جلالی و شاگردانش بازی مقابل سپیدرود را فرصتی می‌دانند تا به اهداف‌شان در ادامه مسابقات برسند.

سپیدرود با 5 شکست و 2 تساوی در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد, اما این تیم در این فصل مشکلات مدیریتی زیادی را سپری کرده و الان با بازگشت علی کریمی روی نیمکت این تیم مقداری به ثبات رسیده است. سپیدرود که فصل گذشته با حضور کریمی تا حدی سروسامان گرفت و در لیگ برتر ماندنی شد, امسال نیز با حضور این مربی به دنبال این است که جایگاهی بهتر از پائین جدول را در اختیار داشته باشد. سپیدرود در هفته ششم در اولین حضور کریمی مقابل صنعت نفت به تساوی رسیده و هفته پیش مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تن به شکست یک بر صفر داد, آن هم در حالی که تا آخرین دقایق بازی موفق به توقف پرسپولیس شده بود.

برنامه بازی‌های امروز و شنبه لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - 6 مهر ماه 97

* تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان ساعت 17:40 ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: جواد مداح، حسن انتظاری و کمیل غلامی
ناظر داوری: حسین خانبان

* پیکان تهران - سپیدرود رشت ساعت 18:30 ورزشگاه شهدای شهرقدس
داور: شاهو اصلانی، کمک‌ها: رضا سخندان، علی احمدی  و رضا عادل
ناظر داوری: اسماعیل صفیری

* ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان ساعت 18:15 ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، جلیل شعرانی و جواد رحیم‌زاده
ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

* پارس جنوبی جم - پدیده مشهد ساعت 18:30 ورزشگاه تختی جم
داور: سیدوحید کاظمی، کمک‌ها: حسن ظهیری، محمد راهی و پیمان فرخی‌مهر
ناظر داوری: حیدر شکور

* نساجی مازندران - سایپای تهران ساعت 18:15 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی، علی دودانگه و علی صفایی
ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

 شنبه - 7 مهر ماه 97

* فولاد خوزستان - ماشین سازی تبریز ساعت 18:30 غدیر اهواز
داور: سید علی میرغفاری، کمک‌ها: حمید سبحانی، محسن سلطانی و جواد محمدی
ناظر داوری: خداداد افشاریان 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین