لاریجانی: منطقه با تروریسم مهاجر مواجه شده است

گروه سیاسی الف،   3970703208

رئیس مجلس گفت: تروریسمی که اکنون با آن مواجه هستیم، مهاجرت می‌کند، تروریست‌ها در عراق و سوریه تحت فشار قرار گرفته اند و به مکان‌های دیگر می‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در دیدار با رامیل اسوب اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: خوشبختانه روابط ایران و آذربایجان رو به توسعه است و سفر این هیات از جمهوری آذربایجان به ایران حتما موثر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران و آذربایجان تنها همسایه نیستند بلکه اشتراکات دینی و مسائل مشترک زیادی دارند، همچنین زمینه‌های همکاری در مسائل اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.
برخی بدخواهان به دنبال تخریب روابط ایران و جمهوری آذربایجان هستند

رئیس قوه مقننه کشور با اشاره به اینکه ممکن است برخی بدخواهان به دنبال تخریب روابط ایران و جمهوری آذربایجان باشند، گفت: جمهوری اسلامی ایران استراتژی روشنی برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان در بلندمدت را دارد.

لاریجانی با بیان اینکه مسئله تروریسم نکته مهم منطقه است، اظهار داشت: تروریسم همه کشور‌های منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
تروریست‌ها در عراق و سوریه تحت فشار قرار گرفته‌اند و به مکان‌های دیگر می‌روند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به عراق و سوریه برای سرکوب داعش و گروه‌های تروریستی کمک کرد، باید شناخت درستی از تحرک تروریست‌ها داشت، بیان کرد: تروریسمی که اکنون با آن مواجه هستیم، مهاجرت می‌کند، تروریست‌ها در عراق و سوریه تحت فشار قرار گرفته اند و به مکان‌های دیگر می‌روند.

وی افزود: چند کشور در مسئله مبارزه با تروریسم مبهم کار می‌کنند، براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، آمریکا و برخی کشور‌های منطقه کمک می‌کنند تا داعش در افغانستان فعال شود.
رژیم صهیونیستی عامل فتنه است

لاریجانی خطاب به وزیر کشور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی عامل فتنه است، امنیت جمهوری آذربایجان دارای اهمیت بسیار زیادی برای ایران است و ما هر تجربه‌ای در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشیم در اختیار جمهوری آذربایجان می‌گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبادل تجربیات در زمینه مبارزه با تروریسم بین وزرای کشور ایران و آذربایجان اقدام بسیار مناسبی است.
وزیر کشور جمهوری آذربایجان: مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی محور گفتگو‌های وزرای کشور ایران و آذربایجان

رامیل اسوب اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان در ابتدای دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تاکنون در سفر به تهران، دیدار‌های بسیار خوبی با وزیر کشور و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران داشته ام.

وزیر کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در سایه سیاست‌های الهام علی اف سرعت حرکت جمهوری آذربایجان در مسیر توسعه با سرعت طی می‌شود، بیان کرد: مناسبات جمهوری آذربایجان با کشور‌های دوست روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: روز گذشته دیدار بسیار خوبی با وزیر کشور ایران داشتم و در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی گفت: وگو‌های خوبی داشتیم.

رامیل اسوب اف ادامه داد: در دیدار با وزیر کشور ایران بر مبادله تجربیات و اقدامات لازم جهت عملیات مشترک تاکید شد.
مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز صرفا با فعالیت یک کشور مهار نمی‌شود

وزیر کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه نکته مهم در زمینه همکاری‌های بین ایران و آذربایجان این است که جرائم سازمان یافته رو به افزایش است، گفت: نوع سنگین این جرائم تروریسم است که مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند، همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز صرفا با فعالیت یک کشور مهار نمی‌شود و ما می‌خواهیم همکاری‌های خود را روز به روز افزایش دهیم.

رامیل اسوب اف با بیان اینکه رئیس جمهور آذربایجان بلافاصله پس از رخ دادن حادثه تروریستی در اهواز به دولت و ملت ایران تسلیت گفت، اظهار داشت: من نیز از طرف خود و همراهانم این حادثه تلخ را تسلیت می‌گویم و امیدوارم هیچ گاه در ایران چنین حوادثی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه روابط پارلمانی گسترده‌ای بین دو کشور وجود دارد، افزود: سعی نمایندگان پارلمان آذربایجان بر این است که فعالیت گروه‌های دوستی بیشتر شود تا روابط پارلمانی بین دو کشور افزایش یابد.

وزیر کشور جمهوری آذربایجان گفت: بنیانگذار دوستی ایران و آذربایجان سیاستگذاری‌های مرحوم حیدر علی اف بود و این روابط تحت سیاست‌های الهام علی اف استمرار و دوام یافته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین