علی عسکری: امروز انحصار رسانه‌ای آمریکا و نظام سلطه شکسته شده است

گروه سیاسی الف،   3970703190 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس رسانه ملی گفت: خبرنگاران برون مرزی قله رسانه‌های مقاومت هستند. شبکه‌های مختلفی در حوزه برون‌مرزی و دیگر رسانه‌ها مانند حزب‌الله در منطقه شکل گرفته و امروز انحصار رسانه‌ای آمریکا و نظام سلطه شکسته شده است.

به گزارش فارس، مراسم «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون مرزی صدا وسیما» به منظور تجلیل نمادین از «عهد التمیمی» ـ دختر قهرمان فلسطینی که از او به عنوان نماد مقاومت و سفیر جهانی انسانیت یاد می‌شود ـ با حضور رئیس صداوسیما امروز (سوم مهر ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

این مراسم به مناسبت سالگرد شهادت «مایا ناصر» خبرنگار پرس تی وی در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۲ در سوریه و دیگر شهدای خبرنگار معاونت برون مرزی و گرامیداشت عهد التمیمی تدارک دیده شد و افرادی چون عبدالعلی علی‌عسکری (رییس صداوسیما)، پیمان جبلی (معاون برون‌مرزی صداوسیما) و جمعی از مدیران رادیویی و تلویزیونی، برخی سفرای دیگر کشورها، نمایندگان جنبش حزب الله، حماس و ... حضور داشتند.

**باید خودمان را برای روزهای سخت آماده کنیم

در ابتدای این مراسم معاون برون‌مرزی گفت: سیاست برون مرزی و رویکرد آن‌، جز انتقال پیام انقلاب، مقاومت و ایثار نیست. اگر در رسانه‌ها قدرت نفوذی داریم به دلیل قدرت نفوذ انقلاب اسلامی است. باید قدر این پیام را بدانیم و ناقل آن باشیم‌. اگر ما در بین دوستداران انقلاب اسلامی ارزش و حضوری داریم، به خاطر چسبیدن به انقلاب و وفاداری به آرمان‌های امام راحل است. مسیر طولانی داریم و در این سال‌ها شاهد افزایش دشمنی‌ها هستیم.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی با زبان فطرت حرف می‌زند و از مظلومان و مستعضفان دفاع می‌کند. به همین دلیل که جبهه مقاومت و انقلاب که این پیام را دنبال می‌کنند نفوذشان بیشتر می‌شود. هر چه قدر هم‌پیمانان ما افزایش پیدا کند عکس العمل و فشار دشمن بیشتر می شود. تمام این عکس‌العمل‌ها واکنش است نه انفعال و کنش. جبهه مقاومت دایما در حال گسترش است.

جبلی گفت: ما قبلا در جنگ از مرزهایمان دفاع می‌کردیم اما امروز مرزهای ما در جاهای مختلف گسترش پیدا کرده و نشان از جبهه مقاومت و جبهه انقلاب است. اگر شاهد طرح شوم غرب برای نابودی فلسطین هستیم و یا خلق جماعت وحشی مثل داعش و به رگبار بسته شدن در رژه دفاع مقدس هستیم واکنشی به افزایش جبهه مقاومت است. ما باید خود را آماده کنیم برای روزهای سخت و خدا این توفیق را عنایت کند که سرباز فداکار برای انقلاب اسلامی باشیم.

در این مراسم قرار بود ارتباط زنده‌ای با عهد التمیمی برقرار شود اما به دلیل مشکلاتی این ارتباط برقرار نشد.

در ادامه علی‌عسکری در سخنانی گفت: چهلمین سال انقلاب نزدیک است و امیدواریم ۲۲ بهمن پرشورتر باشد. علی‌رغم مشکلاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند، در چهل سال قبل مفهومی به نام جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نبود اما زمان انقلاب، جبهه رسانه‌ای هم شکل گرفت و در کنار جبهه مقاومت رشد کرد و ما به طور نسبی در اوج توانمندی هستیم.

رئیس صداوسیما سپس در جمع همکاران خود در معاونت برون مرزی گفت: بخش بین‌الملل صداوسیما فوق‌العاده اهمیت دارد که جای تقدیر و تشکر از همه شما وجود دارد. شما قله رسانه‌های مقاومت هستید. شبکه‌های مختلفی در حوزه برون‌مرزی و دیگر رسانه‌ها مانند حزب‌الله در منطقه شکل گرفته و امروز انحصار رسانه‌ای آمریکا و نظام سلطه شکسته شده است.

او ادامه داد: سه نحله در رسانه وجود دارد که شامل رسانه میانه، رسانه مقاومت و رسانه نظام سلطه است. اما دیگر رسانه نظام سلطه نمی‌تواند مطلبی را بگوید و نظام مقاومت مسکوت باشد بلکه واکنش نشان می‌دهد. بعد از حادثه اهواز بلافاصله تلاش کردند که بگویند کار ما بوده اما وقتی واقعیت را بیان کردند، دیدیم فرار کردند و گردن هم می‌اندازند و حتی گفتند نیروی قدس این کار را کرده است. به لطف الهی این رسانه‌های برون مرزی ما دارای توانمندی هستند و فاخر و فعالانه عمل می‌کنند و هرکدام زبانی را پوشش می‌دهند و در نقاط جغرافیایی حضور دارند.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه به ویژه از خبرنگارانی که در مناطق پرحادثه هستند، تقدیر می‌کند، افزود: آن‌ها نمی‌ترسند چون ایمان قوی دارند و نتیجه ایمان، شجاعت فوق‌العاده آن‌هاست. این‌ها اهل علم و دانش هستند و باید تسلط کافی به وقایع داشته باشند و بدانند حرفی که می‌زنند چه تاثیری دارد. همچنین اهل هنر هستند چون کار جهادگونه انجام می‌دهند و خبرهایی که مخابره می‌کنند بسیار تاثیرگذار است.

او ادامه داد: آمریکا و سعودی آمدند عراق و شام را فتح کنند تا زیر بیرق خود ببرند بعد داعش را درست کردند و از رسانه استفاده کردند. اگر کسی جلویشان نبود ممکن بود منطقه دست آنها بیفتد. نیروی دفاعی ما به میدان رفتند و رسانه‌های ما هم فعال شدند. اگر مجاهدت‌ها و مبارزات ما نبود موفق نمی‌شدیم.

علی‌عسکری اضافه کرد: دروغگویی و ... جز ذات آنهاست. بخش رسانه‌ای جبهه مقاومت بسیار موثرند. خبرنگاران این جبهه در مقابل کفر و استکبار می‌ایستند. امروز خبرنگاران جبهه مقاومت برترین نیروهای فرهنگی هنری زمانه هستند و باید خدا را شکر کنیم دارای این خبرنگاران هستیم.

او ادامه داد: دشمنان ما برای ضربه زدن به کانون مقاومت تلاش کردند اما شکست خوردند و ما را نیز قدرتمند کردند. داعش باعث قوی‌تر شدن ما شد. این داعش لطف خفیه الهی بود و معنی این حرف این است که حضور داعش باعث شد قدرت ما در منطقه اثبات شود. امریکا می‌داند قدرت آینده عالم از منطقه مسلمانان شکل می‌گیرد؛ بنابراین جنگ شیعه و سنی را ترتیب دادند. اما کار خبیثانه آمریکا رو شد و وحدت شیعه و سنی ایجاد شد و توانمندی خود را نشان داد. آمریکایی‌ها پول زیادی در سوریه دادند اما امروز در آنجا کاره‌ای نیستند. ایران در عراق و ساحل مدیترانه نقش موثری دارد و حتی از ایران می‌خواهند که در کنارشان بایستد. ما در جنگ اقتصادی هستیم و دارند این جنگ را به ما تحمیل می‌کنند؛ البته جنگ رسانه‌ای هم هست که با یک عملیات روانی می‌خواهند که کشوری به دست خود، خود را نابود کند اما جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده و موفق بیرون می‌آید خدا مدد می‌کند اما اگر با استقامت پیش برویم.

بر اساس این گزارش، در ادامه مراسم عهد التمیمی در پیامی که برای حاضران پخش شد، از مسوولان و ملت ایران تشکر کرد و برای عدم حضور خود در ایران و در این مراسم تاسف خورد.

در پایان مراسم از خبرنگاران و خانواده شهدای معاونت برون مرزی صدا و سیما تجلیل شد.


به گزارش ایسنا، چندی پیش عهد التمیمی که به دعوت معاونت برون مرزی صدا و سیما جهت حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از وی، قصد خروج از فلسطین و سفر به اروپا و سپس ایران را داشت، از طرف رژیم صهیونیستی، ممنوع الخروج شد.

این در حالی بود که خانواده التمیمی اظهار کرده‌اند که مقامات دولت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه عوامل رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند در صورت خروج از فلسطین مشکلات بسیاری برای آنها پیش می‌آورند، به این خانواده گفته‌اند که رژیم صهیونیستی در عین حالی که رسما هیچ‌گونه مدرک و مستندی برای منع خروج آنها ارائه نمی‌کند اما در واقع به این وسیله ممنوع الخروجی آنها را اعلام کرده است.

دختر ۱۷ ساله نماد مقاومت فلسطینیان، در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ در اوج اعتراضات ماه‌های اخیر فلسطینیان نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت ایالات متحده به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، به صورت یک سرباز اسرائیلی سیلی زد و دستگیر شد. تمیمی پس از تحمل هشت ماه اخیرا از زندان آزاد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین