روزشمار هفته سالمند اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3970630126

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسامی هفته سالمند را اعلام کرد و گفت: هفته سالمند از هفتم تا سیزدهم مهرماه امسال برگزار می شود.

به گزارش وزارت بهداشت، سیدحامد برکاتی افزود: شعار هفته سالمند امسال «تحکیم حقوق سالمندان» انتخاب شده است.

وی در ادامه روز شمار هفته سالمند را اعلام کرد و گفت: شنبه هفتم مهرماه به عنوان نخستین روز هفته سالمند به نام 'مشارکت سالمندان در مناسبت های مذهبی' و یکشنبه هشتم مهرماه به نام مناسب سازی فضاها برای سالمندان نامگذاری شده است. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، اضافه کرد: دوشنبه نهم مهرماه با عنوان ' تجلیل از پیشکسوتان عرصه اجتماع و زندگی' و سه شنبه دهم مهرماه نیز با عنوان 'بهره مندی سالمندان از خدمات اجتماعی و بهداشتی – درمانی' نامیده شده است.

وی اسامی روز چهارشنبه یازدهم مهرماه را با عنوان 'تداوم آموزش و یادگیری سالمندان' و پنجشنبه دوازدهم مهرماه را با عنوان 'استمرار روابط خانوادگی و اجتماعی سالمندان' و نیز جمعه سیزدهم مهرماه را با عنوان 'امنیت اجتماعی برای سالمندان' عنوان کرد.

به گزارش ایرنا در حال حاضر، 28 / 9 درصد جمعیت کشور معادل هفت میلیون و 450 هزار تن سالمند هستند. براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، افراد بیشتر از 60 سال، سالمند محسوب می شوند.