تل‌آویو: در واکنش به تهدیدات ایران، امنیت تاسیسات اتمی خود را ارتقا می‌دهیم

گروه جهان الف،   3970629074

رئیس کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی، گفت تل‌آویو در واکنش به «تهدیدات ایران» امنیت تاسیسات اتمی خود را ارتقا می‌دهد.

به گزارش فارس، «زئیو سنیر» مدیر کل کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه با بیان اینکه تل‌آویو امنیت تاسیسات اتمی خود را ارتقا می‌دهد، گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت بیشتری داشته باشد.

نماینده تنها رژیم دارنده تسلیحات اتمی در غرب آسیا که در نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت می‌کرد، گفت: «نمی‌توانیم تهدیدات مشخص و مکرری را که ایران و نایبانش برای حمله به تاسیسات اتمی اسرائیل مطرح می‌کنند، نادیده بگیریم.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سنیر افزود: «این تهدیدات نفرت‌انگیز اسرائیل را ملزم کرده که دست به کار شده و به حفاظت و دفاع از تاسیسات اتمی خود ادامه دهد. این تاسیسات مرتب منطبق با دستورالعمل‌های ایمنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارتقا یافته و تقویت می‌شوند تا در برابر هر حمله‌ای تاب بیاورند.»

او که رژیم متبوعش با وجود داشتن سلاح اتمی از پیوستن به معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (ان. پی. تی) خودداری کرده و بارها در برابر حرکت به سمت انعقاد توافق «خاورمیانه عاری از سلاح اتمی» کارشکنی کرده، در بخش دیگری از سخنرانی‌اش ایران و سوریه را «تهدید اشاعه‌ای» در غرب آسیا توصیف کرد و گفت آژانس باید بر این دو کشور نظارت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: «سوریه یک رآکتور اتمی نظامی اعلام‌نشده و سری در دیرالزور ساخت. این دست از پنهانکاری‌های فعالیت‌های غیرقانونی نقض آشکار ان. پی. تی و تعهدات پادمانی سوریه است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌الملل باید ۱۰ سال پیش اقدام می‌کردند و حالا هم باید اقدام کنند.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در تابستان سال ۲۰۰۷ به بهانه هدف قرار دادن یک «سایت مخفی اتمی» ساختمانی در دیرالزور را هدف قرار دادند. تل‌آویو مدعی است که در این سایت یک رآکتور اتمی فعال بوده و دمشق قصد داشته از این طریق به بمب اتم دست یابد. تل‌آویو چند ماه پیش با انتشار تصاویر این حمله، به انجام آن اعتراف کرد.

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی در کتابی که امسال منتشر کرد، نوشت در سفری که زمان آن حمله به دمشق داشته، مقام‌های سوری به او گفته‌اند که دمشق نه تخصص و نه بودجه لازم برای یک برنامه اتمی نظامی را داشته و اگر قصد ساخت چنین رآکتوری را داشت، آن را در فضای باز در بیابانی در نزدیکی مرز عراق و ترکیه نمی‌ساخت که در معرض حمله قرار داشته باشد. به گفته هرش، دمشق گفته این سایت یک مرکز ساخت موشک بوده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنرانی امروزش، درباره ایران گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید راستی‌آزمایی قدرتمندی از فعالیت‌های مخفی ایران انجام دهد. برنامه مخفی تسلیحات اتمی ایران به صورت مستند ثبت شده است.»

تل‌آویو با وجود قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون از ارائه دسترسی به بازرسان آژانس به تاسیسات «دیمونا» که قلب برنامه اتمی این رژیم به شمار می‌آید، خودداری کرده است. با این وجود، این رژیم نظام بازرسی تعبیه شده در توافق هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران را که به گفته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قدرتمندترین نظام بازرسی تاریخ این نهاد است، ناکافی خوانده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین