آقای ظریف! «برجام مالی» را به ملت تحمیل نکنید/ FATF فقط برای دشمنان شفافیت می‌آورد

گروه سیاسی الف،   3970629054 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در واکنش به اظهارات اخیر وزیرخارجه نوشت: ما هم معتقدیم که پیوستن به FATF شفافیت می‌آورد اما نه برای نهادهای داخلی کشور و مردم، بلکه برای سرویس‌های جاسوسی غرب و دشمنان خارجی.

آقای ظریف! «برجام مالی» را به ملت تحمیل نکنید/ FATF فقط برای دشمنان شفافیت می‌آورد

به گزارش فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه ای در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف درباره FATF خطاب به وی نوشت: آقای ظریف آیا قرار است که بعد از FATF هم به بهانه کاهش بهانه جویی ها و شفافیت، در قبال مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده مردم و نظام اسلامی بنشینید؟

متن این نامه به شرح زیر است:

« هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (بقره/120)

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر ظریف

سلام علیکم

در پی اظهارات اخیر شما در مورد FATF لازم دیدیم که نکاتی را خدمت شما یادآوری کنیم. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و شروع مذاکرات هسته ای انتقادات زیادی به مذاکرات هسته ای از سوی جنبش دانشجویی و کارشناسان دلسوز مطرح شد اما مجموعه دولت و حامیانش با برچسب زنی به منتقدان و تخریب آنها، توجهی به اشکالات اساسی مطرح شده نکردند.

حال بعد از سال ها مذاکرات هسته ای که به جز تبدیل شدن به آیینه عبرت، دستاورد ملموسی دیگری برای کشور نداشته، امروز بار دیگر شاهدیم که همان تحلیل غلطی را که در مورد رابطه برجام و کاهش بهانه جویی ها بر علیه نظام اسلامی داشتید، بار دیگر در مورد FATF تکرار می کنید. اما اکنون شاهدیم که نه تنها از حجم اتهامات و دعاوی جدید علیه ایران از سوی کشورهای غربی کاسته نشده بلکه با وقاحت تمام مدعی هستند همانطور که درباره برنامه هسته‌ای کوتاه آمدید، باید درقبال برنامه موشکی، نفوذ منطقه‌ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم کوتاه بیایید.

آقای ظریف راه حل کاهش بهانه جویی های استکبار جهانی استفاده از ظرفیت های داخلی و تقویت توان کشور در تمامی زمینه هاست؛ نه پیوستن به معاهداتی همچون FATF که مسئولان آن در مقر فرماندهی جنگ اقتصادی علیه ایران در وزارت خزانه داری آمریکا مسئولیت دارند و برای مجاب کردن دولت ها به تحریم ایران به کشورهای مختلف سفر می کنند.

جناب آقای دکتر! این روزها شاهدیم که علی رغم هشدارهای صریح رهبر انقلاب در مورد ماهیت معاهدات بین المللی، شما و دیگر حامیان FATF بار دیگر سعی دارید که با مایه گذاشتن از ایشان عملا «برجام مالی» را به ملت ایران تحمیل کنید.

شما در قسمت دیگری از ادعاهای خود در مورد FATF مدعی شده اید که این معاهده به شفافیت کمک می کند. آری! ما هم معتقدیم که پیوستن به FATF شفافیت می آورد اما نه برای نهادهای داخلی کشور و مردم بلکه برای سرویس های جاسوسی غرب و دشمنان خارجی.

آقای ظریف آیا قرار است که بعد از FATF هم به بهانه کاهش بهانه جویی ها و شفافیت، در قبال مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده مردم و نظام اسلامی بنشینید؟
جناب آقای دکتر! آزموده را آزمودن خطاست.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۵۵۵۰۰۱۱:۴۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
جناب توکلی لطفا با قدرت جلوی FATF را بگیرید قطعا این قانون مزایا هایی دارد و رهبری قبلا فرمودند که برای برخورداری از مزایای این قانون نسخه داخلی ان تهیه و اجرا شود ولی بهیچ عنوان نباید عضو ان بشویم چون این معاهده زیر نظر عربستان و رژیم اسراییل بوده و برخلاف مطالب رسانه ها فقط 25 کشور عضو ان هستند هدف از اجبار به عضویت اعمال فشار به ایران است هر چقدر از برجام منافع بدست اوردیم از این هم خواهیم اورد ازموده را ازمودن خطاست دولت فعلی امریکا به هیچ قانونی پایبند نیست و در یکسال گذشته از معاهده اب و هوا و ده ها معاهده تجاری و بین المللی خارج شده است با چنین دولتی مذاکره بی فایده است.
ناشناس۵۵۵۵۰۲۱۱:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
مگر شفافیت عیبی دارد
ناشناس۵۵۵۷۶۵۱۵:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اگر عیب نداشت اقایان اموال و حقوقشان را شفا سازی می کردند کلا تمام ئنیا محرم هستند جز مردم خودمان
ناشناس۵۵۵۸۱۶۱۶:۳۵:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۹
برای مرئدم هم که اجناس را چند برابر ارزش جهانی ان خرید می کنند هم مشخص میشه، چرا؟
ناشناس۵۵۵۸۲۳۱۶:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۹
برای ماها که سالهاست به ابهام و عدم شفافیت معتاد شده‌ایم و با آن داریم زندگی می‌کنیم حتماً عیب دارد!
ناشناس۵۵۵۸۲۵۱۶:۴۲:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۹
شفافیت پیش دشمن عیب بزرگی است.
حامی سابق۵۵۵۸۳۱۱۶:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
آقای ظریف چرا فقط ما شفاف باشیم؟ هسته ای را شفاف و اسکن کردی تحویل آمریکا دادی چی گرفتی؟ پراید۴۰میلیونی و بحران پوشک؟؟؟؟
ناشناس۵۵۵۸۵۲۱۶:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
پروفسور ؛ مگه متن دانشگاهیان آگاه رو نخوندی؟ در صورت اجرای این تعهد ننگین ، تعهد برای شفافیت فقط برای ایران است. سریال فاجعه بار برجام تا ابد ادامه داره.
ناشناس۵۵۵۹۲۹۱۸:۳۸:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۹
شفافیت خیلی مشکل داره بخصوص اینکه مردم چیزی بدونن
ناشناس۵۵۵۹۳۲۱۸:۳۹:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اگر عیبی ندارد چرا لیست امید به شفافیت مجلس رای نداد؟
ناشناس۵۵۵۹۷۶۱۹:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲۹
شما اول مشخص کن شفاعیت چی اون هم برای کی تا بگم عیب داره یا نه!! اگر منظور شما شفافیت رای نمایندگان برای مردمه که خیلی هم خوبه اما اگر منظور شفافیت فعالیتهای اقتصادی کشور برای دشمنه که حتما ایراد داره. یادمون نمیره موقع انتخابات میگفتن ما نباید توی حساب مردم سرک بکشیم حالا قراره همه حسابهای مردم برای دیگران شفاف بشه.
ناشناس۵۵۵۵۱۳۱۱:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۹
FATFرا باید امضا کنیم.وگرنه همین چند بانک دست چندم دنیا هم با ما کار نمی کنند.
بنیامین۵۵۵۷۸۸۱۶:۰۶:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۹
مگه هسته ای جمع نشد نتیجه اش چی شد ؟ سایر قرار دادها نتیجه ای جز برجام خواهند داشت ؟ چرا باید نتیجه اش متفاوت باشد ؟ چند درصد برجام را آمریکا اجرا کرد ؟
علی۵۵۵۸۰۳۱۶:۲۷:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
آره جووون خودت هیچ ربطی نداره چه رویی دارید شماها
ناصر۵۵۵۵۲۴۱۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
کو گوش شنوا کشور ما پر از غرب زده. غرب گرا. ترسو. مفت خور این اشخاص بخاطر چند روز بیشتر در مسئولیت حاضر هستند هر کار ننگی را انجام دهند دشمنی واضح بعضی کشورها را میبینند ولی اصرار بر ادامه راه گذشته دارند ملت هم به روحانی رای داد چون از جنگ می‌ترسید زیرا روحانی جوری حرف زد انگار انتخابش نکنند جنگ میشه یا قول داد که کل تحریم ها را ور دارد چی قرار بود بدی که کل تحریمها ور داشته شود کسی این سوال از خودش پرسیده بابا ترکیه که یک کشور قدرتمند هست ببینید برای عضو شدن در اروپا چه کارهایی که نکرد برید مطالعه کنید مگر عضو شد نه فقط ذلیل تر شد میدانم بیکاری هست نداری هست اما باور کنید اگر همه داشته هامون را دو دستی تقدیم کنیم باور کنید این مشکلات حل نمیشه گورباچف و یلتسین ببینید روسیه به چه وضعی افتاد باور کنید راه حل مشکلات این نیست که این دولت در حال انجام آن است راه حل با تغییر نحوه زندگی مبارزه جدی با فساد استفاده از اشخاص شایسته در پست های کلیدی. شایسته سالاری مبارزه با رانت و پارتی بازی و......
ناشناس۵۵۵۵۳۸۱۲:۲۳:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
هزارتا مثل برجام و FATF هم ایران اجرا کنه هیچ فرقی برای آمریکا نمی کنه، آمریکا تحریمها رو بر نمی داره. خودشون میگن ما با ایران مشکل ریشه ایی داریم یعنی چی؟ یعنی اسراییل یعنی انقلاب اسلامی یعنی کلا ایران برگرده دست ننشانده آمریکا بشه.
ناشناس۵۵۵۹۵۷۱۹:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۹
این حرفها مال کسانی هست
ناشناس۵۵۵۹۸۰۱۹:۳۳:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۹
من که فکر میکنم اکر ایران دست نشانده هم بشه دیگه راضی نمیشن به نظر من اونا فقط وقتی راضی میشن که ایران بشه یه کشوری در حد افغانستان.
ناشناس۵۵۶۱۱۱۲۲:۲۴:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر عربستان مرگ بر منافق مرگ بر ضد ولایت
ناشناس۵۵۵۵۹۱۱۲:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
و البته تنهانکته ی مثبتی که دارد از سرازیر شدن دلار های ایران به جیب کشور های دیگر جلوگیری می کند
ناشناس۵۵۵۵۹۴۱۲:۵۶:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اگر امضا نکنیم همین چند بانک درجه دو وسه اروپایی هم باما کار نخواهند.بنابراین جرعه ای از جام زهر است.
ناشناس۵۵۶۱۰۹۲۲:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
ما نیازی به دنیا و بانک نداریم بفهم ما کاملا مستقل و بی نیاز از دنیا هستیم تا آخرش مقاومت می کنیم ولی ذلت نمی پذیریم
ناشناس۵۵۶۱۸۰۰۰:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۳۰
توقع داری اروپا مبادله با آمریکا به خاطر ایران از دست بده تا کی ساده لوحی
ناشناس۵۵۵۵۹۸۱۲:۵۹:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
انجمن اسلامی مستقل یک تشکل سیاسی جناحیه و تخصصی در این زمینه نداره
ناشناس۵۵۵۷۷۰۱۵:۵۱:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اره خوب بجاش امثال اقای پزشکیان ، بازیگران سینما و... خیلی تخصص دارند....
ناشناس۵۵۵۷۷۶۱۵:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اگر هر کس در تخصص خودش حرف میزد و کار میکرد این مملکت گلستان بود . مشکل مملکت اینه که هیچ کس سر جای که باید باشه نیست و همه راجب همه چیز نظر می دهند
ناشناس۵۵۵۹۸۲۱۹:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
نظرش رو خیلی محترمانه اعلام کرده. اگر اینطور باشه آقای ظریف هم تخصص اقتصادی نداره.
ناشناس۵۵۵۷۲۱۱۵:۰۱:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
برجام و FATF که سهله این دولت ۱۰۰۰تا معاهده دیگه هم با این جماعت غربی ببنده بازهم اونها از ما راضی نمیشن مطمین باشد اگر تمام مفاد FATF رو اجرا و رعایت کنیم باز یه موضوع جدید رو میکنند
ناشناس۵۵۵۷۴۴۱۵:۱۹:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
_______ به هر حال FATF و هر زنجیر اسارت و حقارت و رزالت دیگری با هر عنوان ، خیانت است.
ناشناس۵۵۵۷۶۹۱۵:۵۱:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۹
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه . میزان دانش خود از اقتصاد را بفرمایید مردم بدانند ؟
ناشناس۵۵۵۷۷۸۱۵:۵۷:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اگر اسلاحتلبا دنبال شفافیت مالی هستن چرا ردگیری پول ها در بانک ها رو انجام نمی دن؟ مگه چه ضرری براشون داره؟
ناشناس۵۵۵۸۲۷۱۶:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲۹
نمیدانم چگونه دانشجوئی با شفافبت نقل و انتقال مالی میتواند مخالف باشد این نظام بانکی و نحوه معاملات نقدی باید متحول شود نیاز خودمان است تا مانع بسیاری از اعمال خلاف شود .
ناشناس۵۵۵۸۴۰۱۶:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
چقدر ساده لوحند کسانی که فکر میکنند با تصویب FATF مشکلات اقتصادی ما برداشته میشه؟ از طرفی چطور نمایندگان ما حاضر نیستند آرای خودشون رو شفاف کنند اونوقت می خوان مسایل مالی مملکت رو برا دشمنانمون شفاف کنند.
رضا۵۵۵۸۴۹۱۶:۵۳:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۹
ای کاش ما هم داخل ایران شفافیت داشتیم و هم خارج از ایران. سالم و سلامت. چه در ایران و چه در جهان. اگه اینطور بود یه تشکل سیاسی غیرمرتبط به مسایل اقتصادی به خودش اجازه نمی داد بیانیه صادر کنه
ناشناس۵۵۵۸۶۵۱۷:۰۳:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
یعنی میخواهند دوباره بتن ریزی و سیمان کاری بکنند بدونه دستمزد.خدا بخیرش کند..
ناشناس۵۵۵۹۶۴۱۹:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۹
دیگه وطن فروشی بسه
ميلاد۵۵۵۹۸۴۱۹:۴۱:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اختلاس کننده ها می ترسند مسیر پولهای دزدی به انطرف آبها مشخص شود !
علی 671۵۵۵۹۸۶۱۹:۴۲:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اینم عملی می شد و بعدش گندش در میاد و از راه های دیگر هم تحریم می شویم .و اصلاح طلب ها را خوشحال می کنیم .خدا آخر و عاقبت این ملت را ختم به خیر کند .که واقعاًروحانی مچکریم از این همه خدمت
ناشناس۵۵۵۹۹۶۱۹:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۹
عجیب نیست که اسلاحتلبا ونوچه هاشون در این سایت اسرار در پذیرش ابن ننگ نامه دارن چون در حال نابودین و آخرین امیدشون قبل از نابودی این ننگ نامه است
ناشناس۵۵۶۰۹۴۲۱:۵۹:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۹
چرا از شفافیت میترسیم مگر ریگی تو کفش داریم
ناشناس۵۵۶۱۰۶۲۲:۲۰:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
این ذلت را نباید بپذیرند ما این لایحه شیطانی را نباید امضا کنیم، اینها دشمن انقلاب و مردم هستند رهبر عزیزم به صراحت اعلام کردند که نباید امضا بشود این خیانت بزرگی به مردم و کشوره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین