حیدری: رسیدن به جام قهرمانان آسیا دور از دسترس پرسپولیس نیست

گروه ورزشی الف،   3970629013

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس قلب شیر دارد و با انگیزه‌ای که در این تیم دیدم آنها دنبال قهرمانی در آسیا و موفقیت در دربی آینده هستند.

سپهر حیدری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برد تیم پرسپولیس مقابل الدحیل قطر گفت: فکر می‌کنم همه مردم یک فوتبال رویایی را تماشا کردند و فوتبالی را دیدیم که از پرسپولیس انتظار می‌رفت. به اعتقاد همه کارشناسان این بازی یک عملیات غیرممکن بود اما پرسپولیسی‌ها این عملیات غیرممکن را ممکن کردند. الدحیل مدت طولانی بود که نباخته بود و این نشان از قدرت الدحیل می‌داد اما خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس توانستند مقابل موفقیت‌های این تیم قطری یک سد باشند که البته ۵۰ درصد این موفقیت هم مدیون هواداران هستیم چرا که آنها با حضور پرشور در ورزشگاه آزادی نیروی مضاعفی به بازیکنان پرسپولیس دادند و در حالیکه از این حریف یک بر صفر عقب افتاده بودیم و این موضوع کار را خیلی سخت کرده بود اما با حمایت هواداران و هدایت کادر فنی این اتفاق رخ داد. بچه‌ها فوق‌العاده بودند و به خصوص در ۳۰ دقیقه پایانی بازی به بهترین شکل کار ناممکنی انجام دادند. 

وی ادامه داد: بعد از بازی با چند تا از بازیکنان تیم صحبت کردم و آنها می‌گفتند که قبل از آغاز بازی آماده این بازی شدیم در بین دو نیمه هم‌ قسم شدیم که هرچه در توان داریم بگذاریم تا این نتیجه جبران شود. بازیکنان پرسپولیس نمی‌خواستند شرمنده هواداران شوند و با انرژی مثبتی که از هواداران گرفته بودند توانستند از این مرحله بگذرند. در سال‌های گذشته معمولاً تیم‌های عربی ترمز تیم‌های ایرانی را در همین مراحل می‌کشیدند اما این بار پرسپولیسی‌ها با عبور از این مرحله و رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا کار بزرگی انجام دادند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص بازی با السد قطر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: پرسپولیس با عبور از الدحیل یک فینال زودرس را برد و حالا به السد رسیده است. البته برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا به گونه‌ای است که تیم‌های غرب و حتی شرق آسیا شاید بیشتر از دو بازی رفت و برگشت با هم بازی کنند و این مسائل شاید کمی جذابیت لیگ قهرمانان را پایین بیاورد. به نظر من پرسپولیس شناخت خوبی از تیم السد دارد و این مسئله می‌تواند به برانکو و تیمش کمک کند هرچند که دو بازیکن برای بازی رفت محروم هستند و این موضوع کار پرسپولیس را سخت خواهد کرد. از طرف دیگر کمبود بازیکن پرسپولیس کاملاً به چشم می‌آید اما به اعتقاد من پرسپولیس می‌تواند از این مرحله هم صعود کند. پرسپولیس اگر مثل بازی با الدحیل بازی کند قادر است از سد السد هم بگذرد و رسیدن به جام قهرمانان آسیا دور از دسترس نیست.

حیدری در پاسخ به این سوال که چقدر امید داشتید که پرسپولیس بتواند از سد الدحیل بگذرد در حالیکه یک گل در تهران از این تیم خورده بود، اظهار داشت: من چه زمانی که فوتبال بازی می‌کردم و چه الان همیشه خوش‌بین بوده‌ام و بچه‌های تیم به خوبی این موضوع را می‌دانستند. نه اینکه حالا چون خودم در دقیقه ۹۶ به سپاهان گل زدم و قهرمان شدیم اما حتی زمانی که بازی می‌کردم و دو گل هم از حریف در دقایق پایانی عقب بودیم باز هم امید داشتم که می‌توانیم گل بزنیم. البته که وقتی یک گل خوردیم کار خیلی سخت شده بود اما خوشبختانه بردیم و به مرحله بعد رفتیم. نکته مثبت این است که پرسپولیس خیلی زود توانست گل دوم و سوم را بزند و این موضوع کمک زیادی به موفقیت پرسپولیس کرد و شاید اگر بین گل‌ها اختلاف زمانی می‌افتاد کار سخت می‌شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه رمز موفقیت سرخ‌پوشان در بازی با السد قطر چه می‌تواند باشد، ادامه داد: پرسپولیس باید در هر دو بازی رفت و برگشت با تمرکز ۱۸۰ دقیقه‌ای وارد زمین شود. البته نمی‌توان از نقش پررنگ رسانه‌ها در این موفقیت چشم‌پوشی کرد. این را هم اضافه کنم که خیلی دوست داشتم تیم استقلال هم از سد السد بگذرد و به نیمه‌نهایی برسد اما این اتفاق رخ نداد که این مسئله چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌کند. بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که بازی در نیمه‌نهایی بسیار سخت‌تر از بازی‌های مراحل قبل است هرچند که اگر ان‌شاءالله به مرحله فینال صعود کنیم مطمئن هستم که پرسپولیس می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد چرا که همیشه پرسپولیس مقابل تیم‌های شرق آسیا بهتر بازی می‌کند. پرسپولیس مقابل الدحیل هم تمرکز خوبی داشت و حتی می‌توانم بگویم که در بازی رفت هم خیلی خوب بازی کردیم اما روی یک اشتباه دروازه ما باز شد. ان‌شاءالله اگر در بازی رفت مقابل السد بتوانیم ببریم یا مساوی کنیم در تهران با حضور پرشور هواداران می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم و راهی فینال آسیا شویم.

حیدری در خصوص حضورش در جمع پرسپولیسی‌ها بعد از بازی و صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد:‌ به هر حال ما پرسپولیسی‌ هستیم و جزو خانواده پرسپولیس به حساب می‌آییم. برخی از پیشکسوتان قبل از بازی با اردو رفتند و من هم تصمیم گرفتم بعد از بازی و فارغ از هر نتیجه‌ای که رقم می‌خورد به اردوی پرسپولیس بروم که با همسر و پسرم بعد از بازی در جمع پرسپولیسی‌ها حاضر شدیم و کاملاً از نتیجه به دست آمده خوشحال بودیم. من با آقای باقری و چند بازیکن فعلی این تیم هم‌بازی بودم و با هم بعد از بازی صحبت‌های خیلی خوبی انجام دادیم. بازیکنان بیشتر از من با پسرم سروکله می‌زدند. بعد از آن هم آقای دایی را در هتل دیدم و با او خوش‌وبش گرمی داشتم.

وی افزود: من نمی‌دانستم آقای دایی برای چه موضوعی به هتل آمده است اما بعد از آن در جریان اخبار از طریق خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها قرار گرفتم و متوجه شدم که او برای توافق با باشگاه پرسپولیس به هتل اوین آمده بود که جا دارد از او بابت این کار تشکر کنم چرا که در این روزگار شاید کسی از پولش به این راحتی نگذرد اما آقای دایی از چند میلیارد تومان گذشت. شاید برخی بگویند که آقای دایی وضع مالی خوبی دارد اما او برای این پول زحمت کشیده و بی‌انصافی است که اگر بخواهند کار او را زیر سوال ببرند. به اعتقاد من پرسپولیسی‌ها دوشنبه‌شب علاوه بر خوشحالی بابت برد مقابل الدحیل بابت کار آقای دایی هم لبخند به لب‌شان آمد.

حیدری در خصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر که ۵ مهرماه برگزار خواهد شد و اینکه پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است، خاطرنشان کرد: یک شیر حتی اگر پیر هم شود باز هم شیر است و پرسپولیس هم همین‌گونه است. پرسپولیس همیشه یک تیم قهرمان است و بی‌دلیل نیست که می‌گویند این تیم قلب شیر دارد. استقلال رقیب قابل احترامی برای پرسپولیس است اما مطمئن هستم که بچه‌های پرسپولیس برای برد به این دربی وارد می‌شوند. این را هم بگویم که دربی با همه بازی‌ها متفاوت است و نتیجه این بازی ربطی به جایگاه دو تیم در جدول ندارد و بارها شده تیم ضعیف‌تر در دربی برنده بوده است اما انگیزه‌ای که بین بازیکنان پرسپولیس دیدم فوق‌العاده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس الان سرشار از انگیزه هستند و می‌خواهند با یک برد خوب در دربی به مصاف السد قطر بروند. همچنین آنها قصد دارند باخت به استقلال در بازی برگشت فصل گذشته را جبران کنند. اما قبول دارم که کمبود بازیکن کار را سخت می‌کند. این را هم بگویم که پرسپولیس حتی اگر هفت بازیکن هم داشته باشد برای بردن با همه توان به مصاف استقلال می‌رود و محرومیت تیم از جذب بازیکن و موارد دیگر تاثیری روی پرسپولیس ندارد. کمک هواداران می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر عملکرد پرسپولیس داشته باشد و با حضور برانکو نباید نگران چیزی بود هرچند که استقلال رقیب قابل احترام و خوب است که با انگیزه زیاد به مصاف پرسپولیس می‌آید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین