طلوع خورشید ولایتمداری/ این عشق را هیچ‌گاه سردی نیست

گروه فرهنگی الف،   3970629010

تاسوعا، زمان طلوع خورشید ولایتمداری در آزادگان عالم است؛ آنجا که مُهر وفا بر سینه عاشوراییان نقش می‌بندد و بیعتی مستحکم می‌بندند تا امامشان تنها نماند.

فارس نوشت: تاسوعا متعلق به نام نامی سقای دشت کربلا، قمر منیر بنی‌هاشم، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

عباس بن علی (ع) در کربلا امان‌نامه شمر را پاره کرد و همین‌جا بود که تاسوعا، زمان طلوع خورشید ولایتمداری در آزادگان عالم شد؛ این یک درس بزرگ برای مسوولان امروز است که دنبال امان‌نامه دشمن نباشند.

دشمن، دشمن است و کارش دشمنی است؛ نباید به شمریان و یزیدیان زمان دست داد و با آنها بیعت کرد؛ این درس تاسوعاست؛ آنجا که مُهر وفا بر سینه عاشوراییان نقش می‌بندد و بیعتی مستحکم می‌بندند تا امامشان تنها نماند.

نظام جمهوری اسلامی در چهل سالگی خود زیر سایه خورشید فروزان و تابناک قیام عاشورا علم استکبارستیزی را با تداوم شعار «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» سیدالشهدا (ع) برافراشته است؛ محال است تَن به ذلت دهیم.

تاسوعا؛ مقدمه‌ای برای جاودانگی قیام عاشورا

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: قیام عاشورا صحنه ایثار فرزند رسول‌الله (ص) در جریان احیا و زنده نگه داشتن دین جد بزرگوار خود است؛ اما تاسوعا مقدمه‌ای برای جاودانگی قیام عاشورا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا از شعائر بزرگ الهی است، تصریح کرد: عاشورا از ارزش‌های بزرگ، مهم و عظیم اسلام ناب محمدی (ص) محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه تعظیم و بزرگداشت قیام عاشورا بر همه شیعیان واجب است، اضافه کرد: باید مجالس عزای امام حسین (ع) را پرشور و با شور و شعور برپا کنیم.

شاهچراغی با بیان اینکه تعظیم و تجلیل قیام عاشورا نشان‌دهنده تقوای دل است، اظهار کرد: عاشورا از شعائر الهی است و تاسوعا مقدمه‌ای برای رسیدن به آن محسوب می‌شود.

تاسوعا؛ تصویرگر ولایتمداری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کشمیر، امام جمعه ایوانکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: روز تاسوعا، تصویرگر ایثار و ولایتمداری و اوج وفای حضرت قمر بنی‌هاشم، ابوالفضل العباس (ع) است.

وی با اشاره به اینکه اصل قیام عاشورا برای اصلاح جامعه اسلامی است، تصریح کرد: همان‌طور که خود امام حسین (ع) فرمودند برای اصلاح جامعه اسلامی قیام کردند؛ قیام عاشورا اسلام ناب محمدی (ص) را زنده نگه داشته است.

امام جمعه ایوانکی با تاکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز برابر ظلم سختی‌های زیادی کشیدند، اضافه کرد: شعب ابی‌طالب، محاصره اقتصادی پیامبر اسلام (ص) و یارانشان بود که آنجا ایستادگی کردند و این ایستادگی را به ما یاد دادند.

کشمیر با بیان اینکه قیام عاشورا در ادامه مسیر ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی پیامبر گرامی اسلام (ص) است، تصریح کرد: امام حسین (ع) برابر ظلم ایستادند و با نثار خون پاک خود و یارانشان، دین جد بزرگوار خود را زنده نگه داشتند.

وی، امربه‌معروف و نهی از منکر را گوهری درخشان از اقیانوس بی‌نهایت فرهنگ عظیم عاشورا دانست و اضافه کرد: زیر بار زور دیگران، کفار و استکبار نرفتن از پیام‌ها و درس‌های دانشگاه بزرگ عاشوراست.

امام جمعه ایوانکی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) این شخصیت را از پیامبر گرامی اسلام (ص) به ارث بردند، تصریح کرد: این فرهنگ برای ما میراثی ارزشمند است و ائمه اطهار (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند.

کشمیر با اشاره به اینکه پیروان خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) و شیعیان باید در این مسیر گام بردارند، اظهار کرد: مشکلات موجود به برکت امام حسین (ع) و امام زمان (عج) رفع خواهد شد.

خوابی که تعبیر نخواهد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌رضا قندهاری، مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: تاسوعای حسینی به نام حضرت عباس (ع)، علمدار لشکر امام حسین (ع) است. تاسوعا ایثار، وفا، دلاوری و اوج ولایتمداری را در سیمای زیبا و نورانی قمر بنی‌هاشم (ع) جلوه‌گر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خواب استکبار جهانی برای خاموش کردن عطر و فرهنگ عاشورا تعبیر نخواهد شد، تصریح کرد: سردمداران استکبار جهانی این آرزو را به گور خواهند برد.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان ادامه داد: قیام عاشورا از بین رفتنی نیست و روزبه‌روز بیشتر دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مستکبران عالم از این مهم وحشت دارند.

قندهاری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «انَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَهُ النَّجاهِ»؛ همانا حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، اضافه کرد: امام حسین (ع) همه بشریت را هدایت خواهد کرد و این اتفاق چه مستکبران عالم بخواهند و چه نخواهند، خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه آثار این فرهنگ را امروز در دنیا می‌بینیم، افزود: خیلی از غیرمسلمانان در سراسر دنیا، امام حسین (ع) را به‌عنوان یک شخصیت آزادی‌خواه و فردی که برای عدالت و آزادی قیام کرده است، می‌ستایند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان گفت: اقلیت‌های مذهبی داخل کشور هم مثل مسیحیان در ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورا عشق و علاقه خود را به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و خاندان آن حضرت نشان می‌دهند، نذوری دارند و جلساتی برگزار می‌کنند.

قندهاری با بیان اینکه امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست، تصریح کرد: امام حسین (ع) امام بشریت و مشعل آزادگی دنیاست؛ ایشان رهبر همه مستضعفان و آزادی‌خواهان عالم هستند و این راه قطعاً تداوم خواهد داشت.

دل به امان‌نامه دشمن نبندید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو، یک کارشناس مذهبی در دامغان هم به خبرنگار فارس می‌گوید: عاشورا و محرم بزرگ‌ترین دروس را برای ما دارد؛ بزرگ‌ترین درس محرم با توجه به مسائل سیاسی کشور این است که اباعبدالله الحسین (ع) زیر بار حرف زور دشمن نرفت.

وی افزود: امام حسین (ع) و قمر منیر بنی‌هاشم (ع)، امان‌نامه دشمن را نپذیرفت و فرمودند من برای احیای دین جدم مقاومت و امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنم.

میرکو با تاکید بر اینکه مسوولان ما نباید به امان‌نامه دشمن چشم داشته باشند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای ما دل نمی‌سوزانند و مشکلات ما در حوزه اقتصاد را حل نمی‌کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مسوولان باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود، اضافه کرد: چیزی که دشمن به ما نشان می‌دهد، سرابی بیش نیست و آینده را خودمان می‌سازیم؛ مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی آینده را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) تا لحظه‌ای که زنده بودند، فرمودند زیر بار ظلم نمی‌روم؛ شمشیرهای شما اگر می‌خواهند من را دریابند، تصریح کرد: امروز به‌تبع فرمایش امام حسین (ع) و به‌تبع رهنمودهای مقام معظم رهبری این حرف را تکرار می‌کنیم که ما زیر بار زور نمی‌رویم و مقاومت می‌کنیم.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نمی‌شود و مذاکره نخواهیم کرد، اظهار کرد: با ایستادگی، این خط و مرام و رسم امام حسین (ع) را ادامه خواهیم داد.

شوری که هر روز بیشتر می‌شود

به هر حال، عشق به سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایشان و مکتب حسینی، شوری است که هر روز در دل‌های مسلمین و تمام آزادی‌خواهان جهان بیشتر و بیشتر می‌شود و راه فراری برای دشمنان این فرهنگ وجود ندارد.

آنچه امروز باید از قیام اباعبدالله الحسین (ع) آموخت، درس ولایتمداری و ایستادگی بر حق است که نباید حتی لحظه‌ای از آن دور شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین