انزوای آمریکا و سه متحدش این بار در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی

گروه جهان الف،   3970629001

علیرغم ادعاهای بی اساس آمریکا، عربستان ، امارات و رژیم صهیونیستی علیه ایران در نشست آژانس، دیگر اعضا ضمن اعلام پایبندی کشورمان به تعهداتش، بار دیگر حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

انزوای آمریکا و سه متحدش این بار در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش فارس، در سه روز اول شصت و دومین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است، اکثر کشورهای عضو آژانس ضمن استقبال از همکاری ایران با آژانس بین المللی اتمی، خواستار حفظ و اجرای برجام شدند و از خروج یکجانبه آمریکا از برجام ابراز تاسف کردند. تنها آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در این دو روز ضمن اظهاراتی بی ارتباط با موضوعات این اجلاس، یکبار دیگر مخالفت خود با برجام را علنی کرده و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقدامات بی ثبات ساز در منطقه کردند.

نماینده کشورمان با استفاده از حق پاسخگویی ضمن اشاره به نقض آشکار کلیه هنجارهای بین المللی توسط آمریکا، اظهارات  ترامپ و وزیر انرژی آمریکا را نقض آشکار تعهدات این کشور دانسته و این رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا را گواهی بر غیرقابل اعتماد بودن این کشور در هر توافقی خواند و بر ضرورت مقابله جامعه جهانی با رفتارها و اقدامات یکجانبه آمریکا تاکید کرد.

نماینده کشورمان سیاست هسته ای آمریکا را خطری بزرگ برای آینده معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای و هدف خلع سلاح هسته ای دانست و خواستار مقابله با آن شد.
 همچنین در پاسخ به اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی و نماینده امارات، نماینده کشورمان ضمن اشاره به میلیاردها دلار هزینه این کشورها برای گسترش تروریسم و افراط گرایی در منطقه و جهان، اظهارت این کشورها علیه ایران را تلاشی بی ثمر برای انحراف افکار جامعه بین المللی از جنایاتی خواند که در نقض کلیه قواعد بشردوستانه در یمن مرتکب می شوند.

نماینده کشورمان تاکید کرد که عربستان سعودی و امارات، باید پاسخگوی این جنایات در برابر جامعه بین المللی باشند.

نماینده کشورمان ادعاهای رژیم اسرائیل را نیز تلاش برای منحرف کردن این نشست از سابقه سیاه این رژیم در عدم پایبندی به تمام هنجارها و استانداردهای بین المللی در حوزه رژیم عدم اشاعه خواند. این رژیم که به توسعه زرادخانه هسته ای پرداخته، عضو هیچیک از معاهدات خلع سلاحی و کنترل تسلیحات نیست و فعالیت های هسته ای خود را نیز تحت پادمان آژانس قرار نداده است و اکنون بی شرمانه از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورهای عضو معاهده عدم اشاعه انتقاد می کند. چندین دهه است که رژیم اسرائیل ادعاهای بی اساس خود را در این نشست ها علیه ایران مطرح می کند تا کار حرفه ای کنفرانس را با اختلال مواجه کند و حتی اکنون که مدیرکل آژانس برای دوازدهمین بار بر پایبندی ایران به تعهداتش تصریح می کند، باز هم این رژیم که سلاح هسته ای نیز دارد، به خود اجازه می دهد به دروغگویی هایش ادامه دهد و حتی از آژانس نیز بخاطر این تاییدیه ها انتقاد کند.

لازم به ذکر است که در این نشست، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی گزارشی پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را تایید و اظهار داشت که آژانس قادر است بر صلح آمیز بودن  فعالیت های هسته ای ایران نظارت کند. 
موضع آمریکا، عربستان سعودی، امارات و رژیم اسرائیل در این نشست کاملا در انزوا قرار داشته و اکثر کشورهای جهان، از جمله اعضای اتحادیه اروپا، چین و روسیه ضمن اعلام پایبندی ایران به تعهداتش، حمایت خود را از برجام و ضرورت انتفاع ایران از منافع اقتصادی برجام به عنوان بخشی اساسی از این توافق را اعلام کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین