نذر پلاسما و پلاکت از عاشورا تا اربعین

گروه سلامت الف،   3970628106

بسیاری از عزاداران حسینی در ماه محرم اهدای خون و نذر پلاکت و پلاسما را برای قرب به خدا و ادای دین به امامشان انتخاب کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام حسین (ع) با قیام خود و شهادت مظلومانه‌اش به همه مسلمانان و مردمان آزاده دنیا درس فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی داده و امت شهید پرور ایران نودوستی و کمک به هم‌نوع مظلوم و نیازمند را همیشه سرلوحه کار خود قرار داده است.

مردم شهید پرور و مومن کشورمان در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند آمده و برای انجام کار خداپسندانه  به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه می‌کنند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات هم نوعان خود باز کنند.

نذر پلاسما و پلاکت از عاشورا تا اربعین/ اهدای خون حسینی که جان دوباره به بیماران می‌بخشد

کار نیکو و پسندیده نذر خون که از چند سال گذشته در ایام مختلف سال به ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ترویج پیدا کرده باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای جوانان شده است.

در شب تاسوعای حسینی سری به مرکز انتقال خون وصال زدیم و شور  و شعور حسینی را در عمل سوگوارانی که نذر خون را برای ادای دین به اباعبدالله  انتخاب کرده اند، دیدیم.

نذر حسینی پلاکت و پلاسما در عاشورا و تاسوعا

اجر و ثواب اهدای خون مانند توزیع نذری در ایام تاسوعا و عاشورا و دهه اول محرم محسوب می‌شود و این گونه کارها فرهنگ ایثار، فداکاری و حفظ نودوستی را در جامعه ارتقا می‌بخشد و سبب فرهنگ‌سازی صحیح برای نوجوانان و نسل‌های آینده این مرز و بوم می‌شود.

فردی که اقدام به اهدای خون می‌کند در واقع از ارزشمند‌ترین بخش وجودش که مایه حیات وبوده گذشت می‌کند تا چندین بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا کنند و در واقع اهدا کنندگان خون به اذن خداوند متعال زندگی دوباره‌ای به بیماران هدیه می‌دهند.

نذر پلاسما و پلاکت از عاشورا تا اربعین/ اهدای خون حسینی که جان دوباره به بیماران می‌بخشد

سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال استان تهران  در گفت و گو  باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تمهیدات صورت گرفته این سازمان برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: امسال نذر خون را به صورت نذر پلاسما و پلاکت درنظر گرفته‌ایم و با توجه به اهمیت داروهای مشتق از پلاسما و تاثیر آن در نجات جان بیماران، عزاداران حسینی را تشویق به نذر پلاسما و پلاکت می‌کنیم.

فعالیت ۶ مرکز انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورا

طباطبایی با اشاره به داروهایی همچون فاکتور ۸، فاکتور ۹، آلبومین به عنوان داروهای مشتق از پلاسما که مصرف آن برای بسیاری از بیماران ضروری است، گفت: عزاداران حسینی می‌توانند در تاسوعا و عاشورای حسینی به ۶ مرکز انتقال خون در استان تهران مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اعلام فعالیت پایگاه انتقال خون منطقه ۱ و ۲۰ برای اولین بار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: علاوه بر فعالیت مرکز انتقال خون وصال، مراکز اهدای خون مناطق ۴ و ۵ نیز از ۸ صبح تا پایان عصر، پذیرای اهداکنندگان خون است.

طباطبایی اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه 97 تا به امروز تعداد 23 هزار و 77 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌‌های انتقال خون سراسر استان تهران مراجعه کردند که پس از آزمایش های مربوطه، تعداد 18هزار و 656 نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه شده‌اند.

وی ادامه داد: از بین 23هزار و 77 مراجعه کننده اهدای خون، 8هزار و 939 نفر به صورت مستمر اقدام به این کار خیر و اهدای خون به بیماران نیازمند کرده‌اند.

اهدای خون ۱۳۰۰ نفر روزانه در ایام محرم 

فتح الله دروازه بان سوپروایزر سازمان انتقال خون استان تهران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به طور کلی بیش از ۱۰۰۰ واحد خون در سازمان انتقال خون استان تهران و در مرکز وصال گرفته می شود در ایام محرم به دلیل نذر خون افراد خیر این آمار به روزانه ۱۳۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی رسیده است.

نذر پلاسما و پلاکت از عاشورا تا اربعین/ اهدای خون حسینی که جان دوباره به بیماران می‌بخشد

وی بیان کرد: یکی از سیاست های سازمان این است که مردم اقدام به نذر پلاسمای خون بکنند .

دروازه بان اضافه کرد: داروهای بیماران نیازمند به داروهای مشتق از پلاسما و بیماران سرطانی از پلاسمای اهدایی مردم تولید می شود و به همین دلیل ما مردم را تشویق به انجام نذر اهدای پلاسما می کنیم.

وی گفت: روزانه به طور متوسط در ایام محرم بین ۴۰ تا ۵۰ واحد پلاسما از طریق آفرزیس از طرف مردم اهدا می شود که سازمان انتقال خون تلاش کرده تا این آمار به دلیل نیاز زیاد بیماران نیازمند ، افزایش پیدا کند.

جوانانی که در محرم با اهدای خون گذشت را تدریس می کنند

 سید مرتضی سائسی که یکی از رکورداران اهدای خون است، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نذر خون در تاسوعا و عاشورا گفت: من بیش از 198 بار اقدام به اهدای خون کرده‌ام و همین مسئله باعث نجات جان بیماران نیازمند زیادی شده است.

وی ادامه داد: اهدای خون علاوه بر ثواب اخروی‌اش سلامتی انسان را تضمین می‌کند واین کار خدا پسندانه از بروز بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند.

نذر پلاسما و پلاکت از عاشورا تا اربعین/ اهدای خون حسینی که جان دوباره به بیماران می‌بخشد

سائسی تاکید کرد: اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی به نوعی یک کار فرهنگی و ارزشی محسوب می‌شود  و به نوعی فرهنگ از جان گذشتن و ایثار را در بین افراد جامعه و به خصوص جوانان تقویت می‌کند.

نذر خون نجات بخش بیماران سرطانی و صعب العلاج

وی گفت: من به همه مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم برای حفظ سلامتی خود به نجات جان بیماران نیازمند کار خداپسندانه اهدا خون را در تمام طول سال و به ویژه در ایام محرم و به یاد از خود گذشتگی ‌و فداکاری حضرت امام حسین (ع) انجام دهند.

سائسی یادآوری کرد: اهدای خون و به ویژه پلاسما و پلاکت کمک زیادی به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و حتی بیماران خاص می‌کند و به دلیل مدت زمان پایین نگه‌داری پلاسما و پلاکت به همه جوانان توصیه می‌کنم که در تمام طول سال علاوه بر ایام محرم این کار نودوستانه خیر را انجام دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین