داروهای و مسکن‌های تولید داخل، تحت پوشش بیمه هستند

گروه اقتصادی الف،   3970628095

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: داروهای درمانی و مسکن‌های تولید داخل، تحت پوشش بیمه هستند و در این زمینه کمبود دارو نداریم و فقط برخی از داروهای وارداتی که جنبه حیاتی ندارند و مشابه آنها در کشور تولید می‌شود، از پوشش بیمه خارج شده‌اند.

داروهای و مسکن‌های تولید داخل، تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در نشست با روسای مراکز درمانی گیلان که در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور شهیدان امام حسین (ع)، گفت: تلاش مسئولان برای افزایش رضایت و خدمت رسانی به مردم، تکلیف بزرگی است .

کلید توسعه در خدمت رسانی، ارتقای ساختار الکترونیک است

جان بابایی کلید توسعه در خدمت رسانی را ارتقاء ساختار الکترونیک خواند و تصریح کرد: در حال حاضر راهی جز توسعه سیستم الکترونیک وجود ندارد. در حال حاضر، هر نوع سیاستگذاری در حوزه خدمات، از طریق ارتقای زیر ساخت‌های الکترونیک میسر می‌شود .

معاون درمان وزارت بهداشت با گذرا خواندن دوران سخت و بحرانی حاضر گفت: نارسایی و کمبود همواره وجود دارد، در این راستا دور نبودن از اهدف ترسیم شده و اتخاذ تصمیمات درست در زمان بحران، حایز اهمیت است. در این خصوص، نقش مسئولان، در فرایند خدمت رسانی انکار ناپذیر می‌باشد.

وی افزود: دستیابی به خواسته‌ها و انتظارات مردم دور از دسترس نیست. مهم این است که در مسیر درست قرار بگیریم و خداوند گشایش ایجاد کند .

جان بابایی افزود: داروهای درمانی و مسکن‌های تولید داخل، تحت پوشش بیمه هستند و در این زمینه کمبود دارو نداریم و فقط برخی از داروهای وارداتی که جنبه حیاتی ندارند و مشابه آنها در کشور تولید می‌شود از پوشش بیمه خارج شده‌اند .

وی در خصوص اداره بیمارستان‌های مستقل دولتی، خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه وزارت بهداشت، بیمارستان‌های مستقل دولتی، توسط هیات مدیره اداره می‌شوند که در گیلان، بیمارستان پورسینای رشت جزو 15 بیمارستان‌های پیشرو در کشور در این زمینه است .

دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود زیرساخت‌ها در حوزه سلامت جهاد کرده است

معاون درمان وزارت بهداشت با تقدیر از عملکرد چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اذعان داشت: با وجود همه محرومیت‌ها و کمبودها در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی استان برای بهبود زیر ساخت‌ها و انجام کارهای زیر بنایی در حوزه سلامت، جهاد کرده است .

وی با بیان این که این استان علی رغم تمام پتانسیل‌ها، به حق واقعی خود نرسیده است، افزود: ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از سرمایه‌های ملی است و با وجود چنین شخصی در تیم مدیریتی دانشگاه، باید همه بسیج شویم تا با جبران کمبودها، رضایت در خدمت رسانی را به حداکثر برسانیم .

شائبه‌ای در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود ندارد

وی با تاکید بر این که شائبه‌ای در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه سلامت وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: گیلان با انجام کارهای زیربنایی در حوزه سلامت، از جمله اجرای نظام سطح بندی و نظام ارجاع الکترونیک، جزء دانشگاه‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود، در این راستا، در کنار خدمت رسانی، بالا بردن استانداردها و پیروی از دستورالعمل‌ها، می‌تواند به ارتقای کیفیت منجر شود.

وی با تقدیر از حضور موفق دانشگاه در جشنواره تجارب برتر بیمارستانی، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند در آینده بهتر و پویاتر ظاهر شود .

تا پایان سال 600 تخت بیمارستانی در گیلان اضافه می‌شود

 

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: بحث تامین نیروی متخصص و نوسازی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در این استان در دستور کار وزارت بهداشت قرا دارد و تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدیدالاحداث، بالغ بر 600 تخت به بیمارستان‌های این استان افزوده می‌شود.

دکتر جان بابایی با اشاره به این که از نظر کمبود دارو در سطح کشور جای هیچگونه نگرانی نیست، گفت: داروهای درمانی و مسکن‌های تولید داخل، تحت پوشش بیمه هستند و در این زمینه کمبود دارو نداریم و فقط برخی از داروهای وارداتی که جنبه حیاتی ندارند و مشابه آنها در کشور تولید می‌شود، از پوشش بیمه خارج شده‌اند .

وی، در خصوص واگذاری خدمات درمانی بیماستان‌ها به بخش خصوصی اظهار کرد: برخی بیمارستان‌های دولتی با نظارت وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر و با تعرفه‌های دولتی و تحت پوشش طرح تحول سلامت، به بخش خصوصی واگذار شده است و تمامی خدامات ارایه شده در این بیمارستان‌ها با حمایت دولت است.

جان بابایی با اشاره به فرسودگی زیرساخت‌های برخی از بیمارستان‌های استان گفت: بحث تامین نیروی متخصص و  نوسازی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در این استان در دستور کار وزارت بهداشت قرا دارد و تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدیدالاحداث، بالغ بر 600 تخت به بیمارستان‌های این استان افزوده می‌شود .

وی در خصوص وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی گیلان تصریح کرد: در زمینه بهبود وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی به ویژه در بیمارستان‌های رازی، حشمت، پورسینا و شهید بهشتی انزلی کارهای خوبی صورت گرفته است .

معاون درمان وزارت بهداشت، بهره‌برداری از بخش‌های زایشگاهی در پنج بیمارستان استان و احداث کلینیک‌های ویژه و همچنین توسعه زیرساخت مراقبت از مادران پرخطر را از دستاوردهای سفر خود به استان گیلان عنوان کرد و افزود: با توجه به تلاش تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و انجام کارهای علمی و آینده‌نگر و با بهره‌برداری از بیمارستان جامع 400 تختخوابی لاکان رشت، خدمات درمانی در این استان بهبود خواهد یافت؛ البته در این زمینه همراهی مسئولان استان مثمرثمر خواهد بود .

جان بابایی، استان گیلان را در استقرار نظام ارجاع الکترنیک جزو استان‌های پیشروی کشور ذکر کرد و افزود: نظام ارجاع الکترنیک فقط یک برنامه نیست، بلکه تغییر رفتار در پزشکان و مردمی است که سال‌ها به روش سنتی در زمینه ارجاع و نوبت‌دهی، عادت کرده بودند و فرهنگ سازی و ایجاد تغییر در رفتار، کاری سخت و طاقت‌فرساست که خوشبختانه در استان گیلان با تلاش شبانه‌روزی تیم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به سرانجام رسیده که نتیجه آن جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت در نوبت دهی و ارجاع مناسب بیماران برای دریافت خدمات سلامت، خواهد بود .

وی با اشاره به تراکم جمعیت در استان گیلان به ویژه ایام تعطیل و گردشگر پذیر بودن این استان و ورود مسافران خارجی از کشورهای همجوار، گفت: استان گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با برخی از کشورها، پتانسیل‌های خوبی برای مقوله توریسم سلامت دارد. در این زمینه وزارت بهداشت، در زمینه صدور مجوز و نظارت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه این صنعت، حمایت خواهد کرد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین