پاسخ رئیس بنیاد شهید به یک اولتیماتوم

گروه اجتماعی الف،   3970626162 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ گونه توصیه و اعمال فشاری را برای افزایش درصد جانبازی نمی‌پذیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه در نشست شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با اشاره به تایید طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در موضوع افزایش درصد جانبازی تابع قوانین و مقررات است و هیچ نوع توصیه و اعمال فشاری بر اجرای وظایف قانونی بنیاد تاثیر نمی‌گذارد و مسئولان بنیاد اجازه هیچ اعمال نفوذی در این زمینه را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه تاکنون درخواستی از سوی مدیران و مسئولان برای افزایش درصد جانبازی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نشده است، افزود: افزایش درصد جانبازی در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی بررسی می‌شود و این فرآیند بر اساس قوانین و ضوابط علمی و تخصصی صورت می‌گیرد و ساز و کار‌های طراحی شده نیز اجازه اعمال سفارش و توصیه خارج از ضوابط را نمی‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرآیند بررسی درخواست افزایش درصد به بالای ۵۰ درصد گفت: در صورتی که درخواست افزایش درصد جانبازی به بالای ۵۰ درصد باشد این درخواست پس از ثبت در سیستم سجایا باید در کمیسیون‌های پزشکی تخصصی در استان به تایید برسد و علاوه بر آن شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید پرونده را مجددآ بررسی و افزایش درصد را تایید کند که این فرآیند نیاز به زمان طولانی‌تری نسبت به سایر درخواست‌ها دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران دقت و حساسیت فراوان در مورد درصد‌های جانبازی را صیانت از ارزش‌های جامعه ایثارگری می‌داند و بر آن تاکید می‌کند ضمن اینکه رعایت امانتداری در این زمینه به حفظ و ارتقای شان و جایگاه ایثارگران به عنوان نماد‌های ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت منجر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی کمیسیون‌های پزشکی بنیاد تصریح کرد: پزشکان متخصص در کمیسیون پزشکی در بنیاد شاغل نیستند و منتخبی از متخصصان متعهد کشور هستند که با انطباق مدارک و مستندات با قوانین و آیین نامه‌های مصوب و شاخص‌های دقیق علمی به درخواست جانبازان رسیدگی می‌کنند و در این رسیدگی کوچکترین تفاوتی بین درخواست‌کنندگان وجود ندارد و رسیدگی خارج از روال نیز به طور کلی ممنوع است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود با آرزوی قبولی عزاداری‌های ایام محرم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا امروز مدیون فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است، به همین دلیل برای ادامه مسیر موفقیت آمیز انقلاب اسلامی در سال‌های آینده نیاز به ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت داریم و یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در این مسیر انجام داد بررسی و شناخت محتوایی فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ کرامت و شان جانبازان از سوی همه مسئولان و رسانه‌ها گفت: شهدا و ایثارگران و به طور خاص جانبازان عزیز که این روز‌ها بیش از گذشته در تریبون‌ها نام برده می‌شوند با تاسی از ائمه اطهار (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) فداکاری کردند و نباید به بهانه‌های مختلف ایثارگری‌ها و خدمات بی‌نظیر آن‌ها به اسلام و میهن اسلامی فراموش شده یا مورد سوء استفاده‌های سیاسی و جناحی قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از جنبه‌های مهم شناخت فرهنگ عاشورا و حرکت در آن مسیر، حفظ کرامت جانبازان عزیزمان با نگاه به جایگاه ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) و جانبازی و فداکاری ایشان برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) است و این عزیزان هنگام بذل جان کوچکترین اهمیتی برای مناصب دنیوی قائل نبودند و آحاد مردم و مسئولان باید به این موضوع به صورت ویژه توجه و تاکید کنند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا و کربلا مدرسه ایستادگی و مقاومت بود و همه زمان‌ها عاشورا و همه مکان‌ها کربلا است و به فضل الهی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورا که فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است از مشکلات و سختی‌ها عبور خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

رضا۵۵۳۳۳۱۰۸:۰۰:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۷
حالا چرا اگه یکی چند درصد بیشتر جانبازی داشته باشه نباید بازنشسته بشه ؟ این اعداد را کسانی قانون میکنند که نفعی برای خودشان داشته باشد و دلشان برای جانبازان عزیز نسوخته .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین