ماجرای ۵۰ پرونده خودروهای سرقتی در پارکینگ شهرداری مشهد

گروه حوادث الف،   3970625063 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در مرحله اول از بررسی دقیق یک هزار و ۵۰۰ خودرویی که در پارکینگ (انباری) شهرداری مشهد وجود داشت، تاکنون پرونده حدود ۵۰ خودرو اعلام سرقت شده، به نتیجه رسیده است.

ماجرای ۵۰ پرونده خودروهای سرقتی در پارکینگ شهرداری مشهد

روزنامه خراسان نوشت: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره روند رسیدگی به خودروهای گمشده ای که در یکی از انبارهای بزرگ شهرداری نگهداری می شد، گفت: اصل ماجرا این است که چندی قبل، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی در راستای برخورد قاطعانه با سارقان و یغماگران اموال مردم و همچنین تدابیر سردار کریمی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) به ساماندهی مراکزی پرداختند که احتمال معامله و خرید و فروش اموال سرقتی در آن مکان ها وجود داشت. سرهنگ حسین بیات مختاری افزود: در همین زمینه، کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد برخی از خودروهای سرقتی یا حتی دارای سابقه سرقت در جمعه بازار خودرو مورد معامله قرار می گیرد بنابراین یک سری تحقیقات ویژه اطلاعاتی در این باره صورت گرفت و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین مبارزه با سرقت خودرو، گزارش هایی برای مدیران و مسئولان ذی ربط ارسال شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه با هماهنگی بین پلیس تخصصی آگاهی و دستگاه های مربوط و همچنین صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) کارآگاهان ماموریت یافتند تا با استقرار در بازار خودرو، مراحل تشخیص هویت و بررسی های کارشناسی را انجام دهند. این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از ورود جدی مدعی العموم برای پایان دادن به ماجرای خرید و فروش خودروهای سرقتی و پیشگیری قاطع از وقوع این گونه جرایم خاطرنشان کرد: شهرداری نیز بلافاصله با به کارگیری تدابیر خاصی از استقرار پلیس در جمعه بازار خودرو استقبال کرد و بدین ترتیب با هماهنگی های صورت گرفته، از تشکیل بسیاری از پرونده های سرقت و اختلافات بین خریداران و فروشندگان جلوگیری شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد:وقتی برخی از خودروهای دارای سابقه سرقت در همین مراحل کارشناسی کشف شد و با همکاری شهرداری به انباری (پارکینگ نگهداری خودروهای توقیفی) انتقال یافت، مشخص شد که برخی از خودروهای توقیفی در این انباری نیز دارای سابقه سرقت هستند به همین دلیل تعدادی از خودروهای مذکور زیرنظر پلیس قرار گرفتند و مراحل استعلام شماره پلاک آن ها در حالی طی شد که تحقیقات نشان می داد بعضی از خودروهای ذکر شده دارای سابقه سرقت هستند این درحالی بود که مالکان آن ها هیچ اطلاعی از نگهداری خودرو در انبار شهرداری نداشتند. سرهنگ بیات مختاری اضافه کرد: این گونه بود که با بازدید نماینده دادستان از محل، این موضوع وارد مرحله جدیدی شد.وی تصریح کرد: با ورود مدعی العموم به این پرونده برای احقاق حقوق عامه، روند رسیدگی به خودروهای توقیفی بلاتکلیف سریع تر و گسترده تر شد چرا که بسیاری از این خودروها از حدود هفت سال قبل در این مکان نگهداری می شدند و به مرور زمان دچار استهلاک شده بودند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با صدور دستورات قاطعی از سوی دادستان مرکز خراسان رضوی برای تعیین تکلیف خودروها، مشخص شد که شهرداری براساس وظیفه قانونی خود، خودروهایی که سد معبر کرده اند یا خودروهای فرسوده و آلاینده را از سطح شهر جمع آوری کرده و به این انباری (پارکینگ) انتقال داده است.ولی چون مالکان از انتقال خودرو توسط شهرداری مطلع نبودند، پرونده های سرقت را در پلیس آگاهی و دستگاه قضایی تشکیل داده اند. سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری خاطرنشان کرد: در بررسی های مقدماتی تاکنون حدود 50 پرونده اعلام سرقتی که خودرو در انباری شهرداری نگهداری می شد، وارد دیگر مراحل رسیدگی قانونی شده است و بقیه خودروها نیز که بیش از یک  هزار و 500 خودرو است، همچنان در دستور کار قرار دارد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به صدور دستوری از سوی سردار کریمی برای حل سریع تر این ماجرا گفت: در پی دستور فرمانده انتظامی استان، گروه ویژه و تخصصی از کارآگاهان از چهارشنبه گذشته وارد عمل شده اند تا همه خودروهای موجود در انباری مورد بررسی های دقیق کارشناسی قرار گیرند که در این زمینه دادستان مشهد نیز با تاکید بر تحویل خودروها به مردم، دستور داده اند هر چه سریع تر و با تعیین اصالت خودروها، پرونده خودروهای گزارش سرقت شده، به نتیجه برسد تا از سرگردانی مالکان آن ها جلوگیری شود.

سرهنگ بیات مختاری در پایان تصریح کرد: این گروه ویژه با تلاش شبانه روزی، در حال انجام ماموریت هستند و به زودی همه اخبار و اطلاعات و فعالیت های صورت گرفته به اطلاع مردم خواهد رسید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۵۰۷۱۳۱۳:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مثل فیلم کمدی است. خودروها را شهرداری به پارکینگ برده مردم پرونده سرقت در آگاهی بازکرده اند!!
ناشناس۵۵۰۷۱۵۱۳:۰۷:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۵
جالبه ماشین مردم را بردن پارکینگ مستهلک شده ، جرمش مثلا پارک دوبله بوده اما شهرداری بدون اطلاع برده پارکینگ و هیچ تبادل اطلاعاتی بین پارکینگ شهرداری و پلیس راهور و آگاهی وحود نداشته تا مردم به مالشون برسند .
ناشناس۵۵۰۷۲۶۱۳:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۵
این خودروهای پوسیده و مستهلک که ۷ سال در آفتاب و برف و باران بودن دیگه به چه دردی می خورن؟
بیچاره۵۵۱۰۰۴۱۵:۳۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۵
این نشون میده هرجای این مملکت که چراغ برمیداری و میری سر میزنی میبینی هرکسی طبق قانون خودش عمل میکنه و از همین بی قانونی هم همیشه یک عده ای برای سواستفاده در کمین نشسته اند.
سید۵۵۱۳۴۹۱۹:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۵
این که چیزی نیست بعد 30 سال دوندگی در ادارات هنوز کسی جوابگو نیست که اعلام کند 100 موتور و 30 خودرو در پارکینگ ماست و بیایند تعیین تکلیف کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین