توصیه رهبر انقلاب به مداحان اهل‌بیت (ع) درباره استفاده از اشعار صائب تبریزی

گروه ویدئو الف،   3970625060 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایشان فرمودند: من یک وقتی چند سال قبل از این به دوستان مداح سفارش میکردم که به دیوان صائب نگاه کنند و شعرهای اخلاقی را، شعرهای معرفتی را، شعرهای عرفانی را در آن پیدا کنند؛ که کم هم نیست. اینها مضامین بسیار پخته‌ای است که دلها را روشن میکند.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

مهرداد۵۵۰۵۳۳۱۱:۲۳:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
فرمایش رهبر فرزانه در خصوص مضامین بسیار پخته‌ دیوان صائب تبریزی و استفاده از آن مضامین اخلاقی و شعرهای معرفتی و عرفانی صائب یادآور تحول اندیشه و تفکر برای جامعه و بویژه نسل جوان است. زمانی بود که برخی از معممین ، اظهارات صائب را بر مبنای شعر.. در حد کفر میدانستند.. رهبر فرزانه انقلاب با فرمایشی که نشانگر اندیشه ژرف و پرهیزگاری ایشان است درس بزرگ اخلاق و معرفت و عرفان به جامعه ارائه فرمودند.
ناشناس۵۵۰۵۸۷۱۱:۴۹:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۲۵
متاسفانه برخی از مداحان نه تنها به این توصیه های حضرت امام خامنه ای گوش نمیدهند بلکه حتی عزاداریهای سنتی را هم به ابتذال کشانده اند. مگر اشعار صائب و فیض و محتشم چه اشکالی دارند که باید اشعار لس آنجلسی جای آنها را در هیئتها بگیرند؟ داریم به کجا میرویم؟ چرا روحانیت مکرم در مقابل این بدعتهای نامیمون در عزاداری سالار شهدا که عاشورا را به کارنوالی زننده تقلیل داده است ساکتند؟ چرا از عاشورا که فرصتی برای تقویت اخلاق و معنویت در جامعه است استفاده نمیشود و در عوض به کارنوالی تبدیل شده است که در آن دختران و پسران جوان با خودنمایی و رفتارهایی شبیه دیسکوتکها و ...تصاویر زننده و ضد دینی به دنیا مخابره میکنند. آیا این رفتارها توهین صریح و آشکار به مقدسات نیست؟ ای علما...ای حوزه های دینی تا دیر نشده حرکتی بکنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین