پیشنهاد بی‌شرمانه مرکز مشاوره به یک دختر!/ عمق فاجعه و عدم نظارت بر عملکرد مرکز مشاوره

گروه اجتماعی الف،   3970625043 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روز‌ها در هیاهوی شهرها، دام‌های مهیب و تاریکی با نام مشاوره خانوادگی و ازدواج برای دختران گسترده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تعدد خواستگاران دختر را به شدت در انتخاب بهترین گزینه مستاصل کرده بود. پسران جوانی که کم و بیش از وضعیت مالی خوبی بهره مند بودند و مشاغل آبرومندی داشتند. وقتی به نتیجه قطعی می رسید که به یکی از آنها جواب قطعی بدهد، خواستگار جدید همه رشته های او را پنبه می کرد و دوباره تردد تمام ذهنش را فرا می گرفت.

خواستگارانی که هم به شدت خواهان دختر بودند و به اندازه کافی برای به دست آوردن دل دختر سماجت داشتند. رفت و آمدهای زیاد و اصرارهای فراوان دختر را به شدت سردرگم کرده بود. هر چند او عنصر عشق را برای تشکیل یک خانواده سالم و موفق بیشتر از هر چیزی لازم می دانست اما خوب می دانست که تمکن مالی نیز تاثیر عمیقی در پایداری خانواده دارد.

خانواده در دادن مشاوره به دختر جوان کمک زیادی نمی کردند و باید گفت پدر و مادر دختر در ارائه مشاوره چیزی به معلومات او نمی افزودند و همین موضوع تردیدها را در دل دختر بیشتر می کرد. او پیش از این زندگی خانواده هایی از نزدیکان خود را دیده بود که با چه شور و حرارتی از عشق آغاز شده بود و در نهایت در کمتر از دو سال به جدایی مصیبت باری رسیده بود؛ همینطور دیده بود که فقر و عدم تمکن مالی چنان بنیان خانوده ها را سست می کند و باعث بروز جر و بحث و اختلافات بین کسانی می شود که زندگی را با آرزوهای فراوان و عشقی پر هیجان آغاز کرده بودند.

ماجرای تماس با مرکز مشاوره ازدواج و شنیدن پیشنهاد بی شرمانه

دختر جوان پس از ماه ها تلاش برای انتخاب بهترین گزینه برای همراهی در زندگی آینده، به توصیه یکی از دوستان با یکی از مراکز مشاوره با وکیل به صورت تلفنی تماس گرفت  و مشکل خود را با یکی از متخصصان مشاوره در میان گذاشت.

پاسخی که شنید عمق فاجعه بی سر و سامانی و عدم نظارت بر عملکرد این مراکز خودمختار را می رساند. دختر جوان با شنیدن این پاسخ در جای خود میخکوب شد و چیزی را که به او پیشنهاد شده بود باور نمی کرد. وکیل و مشاور در شرم آورترین حالت ممکن به دختر جوان پیشنهاد کرد که برای فهم بیشتر جنس مخالف بهتر است با مراجعه به آن مرکز به مدت چند ماه به صیغه چند پسر درآید تا بتواند انتخاب دقیقی داشته باشد!! کسی که به عنوان مشاور پشت خط بود، حتی پا را از این نیز فراتر گذاشت و به دختر جوان پیشنهاد داد که می تواند برای یکی دو سال به صیغه یکی از مردان آن مرکز در آید تا بتواند راحت تر و در فضایی صمیمی تر از او کمک بگیرد !!!

این اتفاق برای دختر دیگری هم افتاده بود؛ دختری که عاشق شده بود و می خواست بدون رضایت پدر ازدواج کند، وقتی با یکی از مراکز مشاوره  و پاسخ تلفنی به سوالات حقوقی تماس گرفت و مشاور علت مخالفت پدر را پرسید. دختر گفت که اختلاف سنی من و معشوقم عامل مخالفت پدرم با ازدواج ما است، سپس مشاور گفت: پدیدار شدن این عشق به دلیل این است که تا به حال با پسران دیگری دوستی نداشته ای. به جایی که آدرس می دهم بیا اینجا پسران جوان زیادی هستند که می توانی خودت یکی از آن ها را انتخاب کنی و همین جا صیغه شما را می خوانیم. به این ترتیب با پسران جوان نیز  ارتباط می گیری و می توانی درست تصمیم بگیری.

 

خطری که زندگی مادران آینده را تهدید می کند

فعالیت این مراکز رعب آور در پوشش مراکز مشاوره تلفنی در واقع خیانت به اعتماد عمومی و کاسبی با آبرو و عصمت کسانی است که مادران آینده این سرزمین هستند؛ دخترانی که به خاطر سود جویی و شهوترانی برخی افراد حیوان صفت در چنین دام کثیفی گرفتار می شوند و برای همیشه فرصت یک زندگی عادی و مادر شدن را از دست می دهند.

فراموش نکنیم کسانی با این مراکز به اصطلاح مشاوره تماس می گیرند که به نوعی دچار استیصال در تصمیم گیری و عدم ثبات در تصمیم گیری هستند و در واقع سعی می کنند با کمک متخصصین علم مشاوره، بهترین گزینه و راه حل را انتخاب کنند و در بیشتر موارد به سخنان این گرگ صفتان جنایتکار اعتماد کرده و آینده خود را به حراج می گذارند.

وقتی با یکی از این مراکز تماس گرفتیم و سوالمان را مبنی بر اینکه چگونه می توانیم به مشاوره این مراکز اعتماد کنیم، شخص پاسخگو با ناراحتی گفت سوالمان را مطرح کنیم. سوال ما این بود که مجوز پاسخ تلفنی را چه ارگانی صادر می کند و آیا نظارتی بر نحوه عملکرد این گونه مشاوره ها هست یا خیر؟ که متاسفانه به جای پاسخ دادن تلفن را قطع کرد.

اقدامات و پیشنهادات بی شرمانه در شکل مشاوره، چاهی عمیق بر سر راه دختران جوان است که با چاشنی سادگی و زودباوری آنان می تواند به راحتی نتیجه فاجعه بار داشته باشد. نتیجه ای که علاوه بر نابودی ثمره دسترنج و زحمت یک خانواده می تواند به راحتی سرنوشت یک دختر جوان را بازیجه عده ایی شهوتران و گرگ صفت کند و فرصت زندگی را برای همیشه از یک انسان سلب کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۵۰۳۷۴۰۹:۴۸:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۵
از علم آموختگان مکتب غرب جز این انتظاری نیست...
ناشناس۵۵۰۸۹۴۱۴:۴۸:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مکتب غرب میگه برید صیغه بشید؟ آخه چرا حرف بیخودی می زنیم؟
ناشناس۵۵۱۰۴۵۱۵:۵۱:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۵
نه، فقط میگه برید بصورت سفید، دوست و ...بشید اسم صیغه هم میذارن روش که طرف با اعتقاداتش گلاویز نشه
ناشناس۵۵۱۱۵۶۱۶:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۵
میگه برید دوست مخالف پیدا کنید و ارتباط داشته باشید تا بعد از سالها به این نتیجه برسید با کی ممکن است خوشبخت شوید حالا اینجا برای مجاب کردن اسم صیغه را نیز می آورد که شخص خیلی شکه نشود شما اصل ماجرا را ببین نه یک واژه نمی دانم چرا تعداد کسانی که نوک انگشت را وقتی به ماه اشاره می کنید می بینید در این مملکت زیادند
ناشناس۵۵۰۹۴۳۱۵:۰۵:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۵
کسی که پیشنهاد داده حقوق خونده........ چه ربطی به غرب داره؟
ناشناس۵۵۱۵۹۴۲۳:۲۱:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مدافعان غرب الان به پا می خیزند!!!
میلاد حمیدی۵۵۰۳۷۸۰۹:۵۲:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۵
خیلی از این مشاوره ها سبب طلاق می شوند و خیلی ها به اشتباه دو نفر را از رسیدن به هم محروم می کنند اغلبشان هم دید غربی و سکولار دارند و جنبه شرعی را رعایت نمی کنند.
دیدگاه من به عنوان یک مرد مجرد۵۵۰۳۸۴۰۹:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۵
در اصل اینکه کار بسیار زشت و زننده مرکز مشاوره محکومه، هیچ تردیدی نیست و کاملا باید باهاشون برخورد قانونی بشه، اما ;وقتی به نتیجه قطعی می رسید که به یکی از آنها جواب قطعی بدهد، خواستگار جدید همه رشته های او را پنبه می کرد و دوباره تردد تمام ذهنش را فرا می گرفت ;؟؟ یعنی چی اخه؟ یعنی تصمیم گیری انقدر سخته خانوم؟ یکی رو دیدی، صحبت کردین، رفت و آمد هایی بوده و در نهایت پسندیدیش، تا اینجاش حرفی نیست. بعد کس دیگه ای وارد میشه و سریع دست و پات رو گم میکنی؟ مشاوره نمیخواد که من به شما میگم: شما نمیدونی چی میخوای دقیقا و لطفا تا زمانی که متوجه نشدی که چی میخوای وارد یک رابطه جدی یا ازدواج نشو! ....... نه تنها شما بلکه تمام دختران و پسران این کشور که نمیدونن چی میخوان! چیزای به این سادگی رو ما ها خودمون بفهمیم.
ناشناس۵۵۰۴۵۴۱۰:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۵
وقتی در جامعه ای خدا مرد!همه چیز جایز هست!حتی خیانت وتجاوز وغیره
ناشناس۵۵۱۰۵۳۱۵:۵۵:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
اینایی که منفی دادن بی خدا هستند؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۵۰۴۸۰۱۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۵
خداباعث بانی این وضع رو لعنت کنه
حبیب۵۵۰۵۲۶۱۱:۲۱:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۵
چرا الکی اسم وکلا رو خراب میکنید اونی که در مرکز مشاوره هست که وکیل نیست این بار چندم که از این اشتباهات میکنید
حسن۵۵۱۱۴۳۱۶:۵۰:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
زندگی وروش وکلا وقضات ومشاورین باید موبه مو توسط نهاد های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد تا این ها از مقام خود در مواجهه با ارباب رجوع مخصوصا خانم ها سوء استفاده نکنند .........
ناشناس۵۵۰۵۷۴۱۱:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۵
حرف های اون دخترا مستندش چیه؟؟؟؟
ناشناس۵۵۰۹۶۱۱۵:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
فکر کنم فقط ی نقل ساده در حد خاطره
س.علی۵۵۰۶۰۰۱۱:۵۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۵
فکر کنم به نقطه ای رسیدیم که دیگه به چشماتم نباید اطمینان کنی.
ناشناس۵۵۰۶۹۳۱۲:۵۳:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۵
داستان ..پر از ایرادات روایی و محتوایی است. بالاخره مشخص نشده است که این مرکز مشاوره, مرکز وکالت بوده است یا مشاوره ازدواج. دوما هیچ مشاور خانواده ای تلفنی مشاوره نمی دهد. درست است که مملکت را فساد فرا گرفته است ولی تهمت زدن به قشر مشاوران اخلاقی نیست
ناشناس۵۵۱۶۵۸۰۰:۲۹:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۶
از این قبیل پیشنهادها مشاوران حضوری که ظاهرا مجوز دارند هم میدهند.
ناشناس۵۵۰۷۳۸۱۳:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
فغان از دست بخش خصوصی.
ناشناس۵۵۰۷۵۴۱۳:۲۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۵
حبس ابد برای ادمی که چنین پیشنهادی داده کم است
ک۵۵۱۴۹۳۲۱:۴۵:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۲۵
چه خبره خوبه شما قاضی نشدی
علی طباطبایی۵۵۰۸۰۵۱۳:۵۷:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مشاوران تلفنی از بهزیستی و یا سازمان های دولتی مشابه مجوز گرفته و فعالیت می کنند . اما اداره مخابرات باید با دریافت این مجوز ، شماره ای را برای مشاوره اختصاص دهند . (( متاسفانه به جای پاسخ دادن تلفن را قطع کرد.)) این جمله قابل قبول نبوده و به نظر گزارش یا کامل نیست و یا نادرست . چون در ابتدای تماس با اعلام نرخ مشاوره توسط نوار صوتی، می توان از داشتن مجوز اطمینان حاصل کرد و به سادگی گزارشگر می توانسته از بهزیستی استعلام نماید ..
ناشناس۵۵۰۸۷۸۱۴:۳۹:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
سرعت انحطاط اخلاقی جامعه بیشتر از حد تصور و توانایی کنترل خانواده و ... است. فکری اساسی باید کرد قبل از اینکه دیرتر از این بشود...
مازنی۵۵۱۸۸۶۰۸:۵۵:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۶
کدوم فکر ؟؟ فکرها اگر درست کار میکرد ( یا بهتره بگم اجازه واردشدن فکرهای درسj...) ما دچار معضلات گوناگون اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی و.... نبودیم .
ناشناس۵۵۰۸۸۵۱۴:۴۲:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۵
دولتی ها مسبب اصلی این اقدامات....شما هستید که بجای ایجاد اشتغال و رفع موانع ازدواج به حرکتهای پوپولیستی رو اورده اید ای کاش سریعتر استعفا دهید تا نسل مملکت بیشتر از این آسیب نبیند
ناشناس۵۵۰۹۴۱۱۵:۰۴:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۵
به صیغه در آمدن یعنی چه؟ مگر زن کالا است که معامله شود؟ نهایتا زنی صیغه می کند.
ناشناس۵۵۱۰۵۸۱۵:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مگر زن کالاست؟ البته که نیست ولی برو توی خیابانهای شهر ببین که متاسفانه خیلی از زنها خودشون رو در حد کالا تنزل میدن و برای دیده شدن چه کارها که نمی کنند و چه ظاهری که برای خودشون درست نمی کنند.
ناشناس۵۵۱۵۴۷۲۲:۳۱:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۵
برای کسانی که به مهریه اعتقاد دارند هست.
ناشناس۵۵۱۰۲۱۱۵:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مگر این مرکز خارج از ایرانه که استیصالی عنوان می‌کنی خوب همین الان از کارش جلوگیری کنند ومعرفیش کنند به دستگاه قضایی واعلام کنند جرمش را تا دیگران عبرت بگیرند ودختر های ساده فریب نخورند
ناشناس۵۵۱۰۶۳۱۵:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۵
اینهم مشاوره درست : دوران نامزدی با رعایت مسائل شرعی خودش می تواند دوران بسیار خوبی باشد برای شناختهای بیشتر دختر و پسر از همدیگر !
ناشناس۵۵۱۲۴۳۱۸:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۵
این هم از برکاته صیغه هست
پیمان۵۵۱۳۰۱۱۸:۴۷:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۵
مردم فاسد شدن! دلار 14 هزار تومانی سزاوار همچین مردمیه.
ناشناس۵۵۱۵۲۷۲۲:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۵
با وجود چنین ضعفی که دختر در انتخاب خودش داره مطمئن باشید پسری هم که با او ازدواج میکنه بدبخت میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین