کینه ضدانقلاب از عزاداری‌های محرم+ عکس

گروه اجتماعی الف،   3970624004 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین را زیرسوال ببرند، آن‌ها در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

فارس نوشت: ماه محرم که فرا می‌رسد، یک عده در خارج از کشور تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا از هر طریقی عزاداری در این ماه و فلسفه قیام عاشورا را زیر سوال ببرند. عده‌ای هم در داخل خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و شبهات آنان را در صفحات شخصی‌شان تکرار می‌کنند.

به طور مثال یکی از شبهاتی که این روزها به شدت در فضای مجازی به راه افتاده است، این شبهه است که «چرا مردم(مذهبی‌ها) پولشان را خرج نذری می‌کنند؟ آیا بهتر نیست این پول را به فقرا و نیازمندان کمک کنند؟»

البته این شبهه عمدتا از سوی کسانی منتشر می‌شود که سالانه چند ده میلیون هزینه سفرهای خارجی‌شان می‌شود، هزینه لوازم آرایش و برندهای مصرفی شان سر به فلک می‌کشد، جشن‌های تولد و ماهگرد ازدواج و ... تجملاتی می‌گیرند، چند میلیون در ماه صرف نگهداری حیوانات خانگی شان می‌کنند.

این شبهه از جنس شبهاتی است که در زمان حج تمتع هم مطرح می‌شود و برخی بدون آنکه علم کافی داشته باشند، «حج  تمتع» را که واجب خداست و نشانه ای از وحدت مسلمانان جهان به شمار می‌رود را زیر سوال می‌برند. حتی در زمان پیاده‌روی اربعین نیز چنین شبهاتی شنیده می‌شود، که چرا این پول‌ها خرج نیازمندان نمی‌شود. چرا موکب در کشور دیگر نمی‌زنند. اما مگر غیر از این است که جایی هم اگر نیازی به حضور آن‌ها باشد همین جوان‌های هیاتی و مذهبی هستند که اول از همه آنجا حضور پیدا می‌کنند. اردوهای جهادی، موسسات خیریه بی‌نشان نمونه‌ای از فعالیت‌های آنان است. زلزله اخیر کرمانشاه هم نشان داد که همین صاحبان موکبان اربعین بودند که از عراق یکسره به کمک زلزله‌زدگان شتافتند.

 

* واکنش کاربران

این شایعات که همزمان با ماه محرم سروکله شان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌شود، واکنش هایی را هم در فضای مجازی به همراه داشت. این کاربران با تاکید بر این که باید حفظ شعائر اسلامی و اطعام در این ماه بدور از آزار رساندن مردم و اسراف باشد به نکات جالب توجهی اشاره کردند که که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می‌شود:

 

وحید یامین پور از فعالان رسانه‌ای در این باره نوشت: اینکه مدام می‌گویند به جای عزاداری پول را خرج کمک به فقرا کنید مثل این است که بگویند دانشکده‌های علوم پزشکی را تعطیل کنید پولش را خرج درمان بیماران کنید. نمی‌فهمند که #محرم دانشگاه آموزش انسانیت و ایثار است و دانش آموختگان آن پناه فقرا و بی‌پناهان اند.

 

* خادمان محرم همان خیران هستند

نکته دیگر این است که بسیاری از فقرا و نیازمندان که سالی یکبار شاید گوشت نتوانند بخوردند در همین هیئات و با کرامت سر سفره امام حسین(ع) می‌نشینند و اطعام می‌شوند. همچنین برخی از همین هیئات خرج مرام خودشان را خرج نیازمندان کردند و یا اطعام خودشان را در مناطق محروم پخش می‌کنند.

 

اما نگاهی به اخبار رسانه‌های ضدانقلاب و ضداسلام نشان می‌دهد که آن ها به هر طریق ممکن سعی دارند تا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را کمرنگ و کم‌اثر کنند.

 

* پول گرفتن مداحان

یکی از مهمترین شایعات و شبهات در ایام محرم، بحث گرفتن پول های میلیونی یا بعضا میلیاردی مداحان است.

 

هرچند که صله گرفتن شاعران و مداحان از قدیم مرسوم بوده و هیچ اشکالی هم بر آن وارد نیست اما این رسانه‌ها سعی دارند با علم کردن اشتباه چند مداح، هزاران نفر از مداحان شریف را زیر سوال ببرند.کسانی که فرسنگ‌ها از ایران اسلامی فاصله مکانی و عقیدتی دارند این شبهه را مطرح می‌کنند، وگرنه چه کسی از مداحان محله، مسجد و تکیه نزدیک محل زندگی خود مداحی را می‌شناسد که چنین پول‌هایی را طلب کنند؟

 

* چرا روضه‌خوان‌ها مجانی کار نمی‌کنند؟

متن نوشته زیر که تحت عنوان یک سوال منتشر شده شایعه ای است که امسال در بین کاربران زیاد دست به دست شده است. شبهه‌ای با این عنوان که چرا مداحان و اهل منبر مانند سایر خادمان هیئات بدون دریافت پول فعالیت نمی‌کنند؟

 

در این باره توجه به چند نکته بسیار قابل تامل است:

اول:  تمام افراد برای امور مجالس امام حسین (ع) رایگان کار نمی‌کنند از جمله خدمات برق ، مایحتاج پذیرایی، داربست‌ها و... از طرفی هم تمام سخنرانان و مداحان هم اجرت مطالبه نمی‌کنند!

دوم: گرفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟!

سوم:  اکثریت اهل منبر و مداحان مبلغی تعیین نمی‌کنند، بلکه متولیان مجالس در صورت تمایل در راستای تکریم آنها در بزرگداشت شعائر مذهبی، خودشان مبلغی را تقدیم آنها می‌کنند، این اهل منبر و ذاکران در هئیات خودشان پول نمی‌گیرند.

چهارم:  پرداخت هدیه یا صله به خادمان این مراسمها سیره اهل بیت(ع) و جهت تکریم آنهاست که در آن فرقی بین سخنران و آبدارچی هم نیست!
پنجم: خدمات رایگان اغلب افراد در مجالس، جزو حرفه آنان نیست! بسیاری از روحانیون و مداحان پیشقدم و داوطلب فعالیتهایی چون جاروکشی، توزیع چای، آشپزی و... در هیئات ها هستند که در قبال آن‌ها پولی طلب نمی‌کند.
ششم: یک سخنران از مدتها قبل برای مراسم تحقیق و مطالعه دارد و زمان صرف می کند؛ غالب مداحان نیز اوقاتی را صرف مطالعه و تمرین می کنند.(برگرفته از کانال شایعات)

* هرکاری خواستی بکن، یک قطره اشک گناهانت را پاک می‌کند

یکی دیگر از شبهاتی که بارها در این سال‌ها به آن پاسخ داده شده است اما بیگانگان سعی دارند آن را چند وقت یکبار تکرار کنند، این است که نشان دهند: شیعیان بر این عقیده اند که هرگناهی خواستند انجام دهند ولی با یک اشک بر امام حسین(ع) تمام گناهانشان پاک می‌شود».

 

هرچند شیعیان معتقدند که اشک بر امام حسین(ع) آثار و برکات غیرقابل شمارشی دارد اما اینگونه نیست که با خارج شدن فقط چند قطره رطوبت از چشم، این مهم صورت بگیرد بلکه مراد اتصال قلبی دائم و توبه واقعی است که همه گناهان را می‌تواند پاک کند، علما هم براین عقیده اند که باید حق الناس هم به صاحبش برگرداننده شود.

امام خمینی(ره) هم فرمودند: «وقتی یک ملت در ماه محرم، سرتاسر یک مملکت، یک مطلب را می‏گویند، شما انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‌‏ها دارد و نه این گریه‌‏ها خودش ـ فی نفسه ـ کاری از آن می‏آید، لکن این مجلس‌ها مردم را همچو مجتمع می‏‌کنند و یک وجهه می‌‏دهند، سی میلیون، سی و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرّم و خصوصاً دهه عاشورا، یک وجهه، طرف یک راه می‏روند. اینها را در این ماه محرّم، خطبا و علما در سرتاسر کشور می‏توانند بسیج کنند برای یک مسئله. این جنبه سیاسی این مجالس بالاتر از همه جنبه‏های دیگری که هست.»

 

* کمک به زائران اربعین با دلار 7 هزار تومانی
پس از اظهار نظر معاون وزیر کشور از اختصاص دلار 7 هزارتومانی برخی از کانال‌های ضدانقلاب موجی جدیدی از حملات خود را آغاز کردند. حتی بهمن کلباسی خیرنگار بی‌بی‌سی فارسی این شبهه را به وجد آورد که ممکن است زائران بجای سفر این دلارها را در بازار آزاد بفروشند. شایعه‌ای که جواب آن مشخص است چرا که اساسا اسکناسی درکار نیست که بتوانند آن را بفروشند بلکه به زائران ‎حواله‌ ۴۰ دلاری از ‎ سامانه نیما با نرخ نیما  تعلق می‌گیرد.

 

* شبهه 2018

هرچند که عزاداری در این ماه نباید موجب آزار دیدن مردم شود اما برخی از رسانه‌های غربی که هرگز لب به انتقاد از برنامه‌هایی مانند چهارشنبه سوری، کارناوال‌های عروسی، کارناوال‌های شادی پس از موفقیت تیم های ورزشی و ... (که عمدتا هم  با سروصدای زیادی همراه است) باز نمی‌کنند برنامه می‌سازند تا میزان آلودگی صوتی در این ماه را اندازه‌گیری کنند و این گونه مراسم آئینی ما را زیر سوال ببرند.


شبهه شبکه بهایی من و تو به آئین شیعیان

 

* حمله به دستگاه سیدالهشدا به هروسیله

برخی کانال‌های تلگرامی هم که موضوعی برای هجمه به این مراسم پیدا نمی‌کنند، تصاویری که مشخص نیست که برای چه زمانی و در کجا و متعلق به چه نهاد و گروهی است را منتشر می‌کنند. به عنوان نمونه آمد نیوز این عکس را تحت عنوان  نصب غیراستاندار مکان نذری محرم منتشر کرده و برای جریحه‌دار کردن مردم، می‌نویسند که فرد سرنشین، خانم بارداری بوده که دچار شوک است. دروغ‌هایی که بانزدیک شدن به زمان تاسوعا و عاشورا، آن‌ها بیشتر منتشر خواهند شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۸۳۶۶۰۶:۴۸:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
برخی از این انتقادها درسته مثلا دلار هفت هزار تومانی برای اربعین برای چی اونهم با این جمعیتی که قراره بره در حالی که کشور با این مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنه حجم بالای نذورات هم واقعا میتونه به فقرا کمک بشه .... واقعا اینها اسراف نیست...
ناشناس۵۴۸۸۱۷۱۱:۵۸:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۴
نه نیست
ناشناس۵۴۸۹۱۶۱۲:۳۴:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۴
دلار 7 هزار تومنی دلاری هست که تو سامانه نیما برای وارد کننده ها از طریق صادرکنندهها عرضه میشه هر روز قیمت میخوره فعلا مشتری نداره از جیب دولت نیست
ناشناس۵۴۹۰۸۳۱۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
من مشتریم. چرا نمیفروشند
ناشناس۵۴۹۴۲۹۱۶:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
شما اگه وارد کننده هستی میتونی از طریق وزارت صمت اقدام کنی
majid r۵۴۹۷۹۲۱۹:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
شما باید بگی برای چی میخای؟ بازرگان هستی یا نه ، دلالی؟
ناشناس۵۵۰۰۴۴۲۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
خوب شما هم بفرما اربعین بیا بریم تو هم بگیر . کسی مانع شرکت شما نیست. تازه مشتری هم نیستی عزیز هستی رو چشم همه آنهایی که ارادت دارند به امام آزاده جا داری. باور کن تو هم میتونی بگیری.
ناشناس۵۴۹۱۲۷۱۳:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
زائران برای ویزا معادل دلار تخصیصی ریال پرداخت می کنند مانند سالهای قبل. دلاری پرداخت نمی شود
میثم۵۴۹۱۴۴۱۳:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
ببخشید, تعداد زیادی از مردم دلار ۴۲۰۰ تومانی, نه ۷۰۰۰ تومانی, گرفتند و رفتند آنتالیا و ارمنستان و گرجستان و .... حالا هم عده ای دلار ۷۰۰۰ تومانی بگیرند و بروند کربلا چه اشکالی دارد? اون سفرهای خارجی که هیچ خیری برای مملکت نداره ولی سفر اربعین پر از خیر و برکت برای مردم و جامعه است. باور ندارید امتحان کنید و یک بار قدم در این راه گذارید.
majid r۵۴۹۷۹۹۱۹:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
در سوء نیت شبکه های معاند که شکی نیست. ولی انصافا نویسنده این مطلب هم بیشتر در جهت پاسخ دادن به هر شکلی بر آمده تا گفتن حقیقت .
ناشناس۵۴۹۸۶۷۲۰:۵۷:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
در چند ماه که دلار بالا رفته بود، از فرورین همین امسال افراد می تونستند برا ارز مسافرتی 1000 یورو (و یا 500 یورو) با نرخ بانک مرکزی که تقریبا نصف قیمت بود بگیرند. خب یه عده اون موقع گرفتن رفتن سفر حالا کار نداریم تایلند یا هر جا که دوست داشتن. یه عده اون موقع نمی رن سفر و اربعین می رن سفر. چرا به اونا داده شد ولی به اینا نباید بدن؟ بعد اینکه کسانی که می رن سفر اربعین معمولا هزینشون زیاد نمی شه و نیازی به ارز هم ندارن، پس چندان ارزی هم از مملکت خارج نمی شه، اما اینا که می رن ترکیه و تایلند و دبی و .... معمولا بیشتر هزینه می کنن و ارز مملکت از این طریق خارج می شه. چرا مطالبه نمی کنین که چرا به اینا ارز داده شده؟ (از خودم در نمیارم خبرهای ارز مسافرتی رو تو چند ماه گذشته بررسی کنید و نظرات مردم رو هم ببیند). چرا نمی گینن باید از اونا بگیرن بدن به دارو و تولید و نیازهای ضروری؟ فقط وقتی به اربعین می رسه ارز می شه ناموس مملکت؟ اصلا کلا از این حرف ها بگذریم. لوله ده اینچ یه جا دیگه ترکیده، بعد یه عده حساس شدن میگن شما با نصف لیوان آب وضو بگیر تا آب هدر نره. بحثی که در مورد تخصیص دلار برا زائرین اربعین مطرح شده، دادن 41 دلار برای ویزای هر کس با دلار هفت تومنی هست. پارسال طبق آمار حدود 2.3 میلیون نفر رفتن اربعین. فرض کنیم امسال هم همین مقدار برن. اگه به همه اینها این ۴۱ دلار داده بشه، کلا می شود حدود ۹۵ میلیون دلار. آش رو با جاش خوردن برادر من. این 95 میلیون دلار که یه عدس هم نیست تو این آش. برید بررسی کنید و مطالبه کنید این چند میلیارد دلاری که طی چند ماه به یه عده دلار 4200 تومنی داده شده، چی شده و کجا هزینه شده؟ یه نمونه از این آمار از 22 فروردین تا 18 اردیبهشت امسال (فقط آمار برای حدود یک ماه) شش میلیارد و ششصد میلیون دلار ارز 4200 تومنی به یه عده اختصاص داده شده است ( امار بانک مرکزی که رو سایت خود بانک مرکزی هم هست). برید بررسی کنید و مطالبه کنید چی وارد کردن و کجا هزینه کردن و چند فروختن؟ ببیند کجا رفته؟ اصلا دست مردم رسیده یا نه ؟ اگه اره با دلار چند تومنی؟ در مورد کمک به فقرا هم این کار باید حتما انجام بشه و این مسئله خیلی مهم است و اگر کسی نکنه طبق آموزه های ما اصل مسلمانی او محل بحث خواهد بود. اما این مورد منافاتی با دادن نذورات نداره. هر دو لازم است و قابل جمع هم هستند. هم به فقرا کمک می کنیم و هم نذری می دهیم. در مورد این که نذری باید به چه کسانی داده شود هم نسخه نپیچیم. نذری باید به همه داده شود و فقیر و غنی هم ندارد. مگه امام حسین فقط امام فقرا است و نذری هم فقط برا رفع گرسنگی فقرا است؟ نذری بهانه ای است که شاید این وسط یه نفر یاد امام حسین بیفته. مگه خورشید که می خواد بتابه بین افراد فرق می ذاره؟ مگه بارون که می خواد بباره بین افراد فرق می ذاره؟
ناشناس۵۴۹۹۰۴۲۱:۳۶:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲۴
کلا باهات مخالفم
ناشناس۵۴۹۸۹۹۲۱:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
طبق آماری که چند روز پیش اعلام شد روزانه 20 میلیون لیتر بنزین از ایران قاچاق میشه. اگر فرض کنیم بنزین خارج از ایران 1 دلار باشه و هر دلار 10000 تومان باشه یعنی هرلیتر بنزین 9000 تومان معادل 0.9 دلار از کشور خارج میکنه و این برای 20 میلیون لیتر معادل 18 میلیون دلار در روز میشه. هزینه کل ویزای اربعین معادل 100 میلیون دلار میشه یعنی کمتر از 6 روز قاچاق بنزین. به نظرم این همه غوغا برای اربعین و این همه بی تفاوتی برای بنزین شاید نشانه اینه که این حرفها مال خودمون نیست و داریم حرف یه عده دیگه رو فقط تکرار میکنیم.
محمد۵۴۸۴۰۷۰۷:۵۹:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
در اینکه اقایان مداح در ماه محرم درامدشون چند برابر می شود شکی نیست و نیاز به رسانه های معاند ندارد. مراسم عذاداری رو هم میشه با هزینه کم انجام داد و هزینه غذای اونو که کم هم نیست بصورت خام بین فقرا تقسیم کرد تا بتونن حداقل بجای سالی یک بار گوشت در عزاداری!!!!!! ماهی یک بار گوشت بخورن.هزینهای نابجای میلیاردی دیگه بابت تهیه وسایل صوتی،پارچه های گرانقیمت،طبل،و......... که مراسم عزاداری رو تبدیل به کارناوال کرده رو هم میشه حذف کرد.در ضمن اگر مراسم عاشورا کلاس آموزشه بهتر آموزش انسانیت و پیروی از توصیه های امام حسین باشه ...
ناشناس۵۴۹۳۵۶۱۵:۲۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
نوگر گوید حدیث سوزناک لیک کو سود دل و دامان چاک
ناشناس۵۴۸۴۳۶۰۸:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
به دور از هر نوع تعصب بیائید از این دید مسئله را نگاه کنیم که حضرت و پدر بزگوار ایشان به جه کسانی کمک میکردند ؟ به تجار و ثروت مندان مکه و مدینه و کوفه ؟ یا بیچارگارن و مستضعفان ؟ مسلما درماندگان مد نظر ان حضرت و پدر مهربانشان بودند حال در هنگام پخش نذری در این زمان چه کسانی را در صف غذا می بینیم ؟
ناشناس۵۴۹۲۵۰۱۴:۴۴:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
خداییش چه کسانی را میبینی؟ یعنی تو محله شما همه با پورشه و سانتافه میان نذری بگیرن؟ باید ببینی چند درصد اینجورین تازه اگر کسی با ماشین ملیاردی هم اومد قدمش سر چشم مهمان سید الشهداست
ناشناس۵۴۹۴۱۳۱۵:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۴
حتما تجار و ثروتمندان!
ناشناس۵۴۸۴۵۶۰۸:۳۲:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
رفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟! البته معلمی شغله ولی مداحی سرچشمه گرفتن از اعتقاد و به خاطر اعتقاد که پول نمیگیرند
محمد۵۴۸۴۷۱۰۸:۵۰:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
در زمان نیاز نباید هزینه کرد و واقعا باید هزینه دست نیازمد برسه با خرید بوق و دهل مشکلی حل نمیشه امام حسین رفته بهشت ... خودمون با این وضع اقتصادی ..
dayani۵۴۸۴۸۶۰۸:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲۴
همسان با ادعاهای نادرست غربیها و مخالفان، در این نوشته هم ادعاهای نادرست زیادی از جمله مبالغی که به مداحان و مبلغان دینی داده می شود ، وجود دارد. یک مثال کوچک این است که اگر مجلس عزاداری در منزلی 100 متری هم انجام شود، مداح با خودش وسایل صوتی میاورد و برای آنها نیز رقم قابل توجهی درخواست می کند.
ناشناس۵۴۸۵۱۴۰۹:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
والا منم بعد این مدت فهمیدم احدی دلش برای امام حسین نمی سوزه. همش بازیه.
ناشناس۵۴۸۵۱۹۰۹:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
حرامیها
غلام۵۴۸۵۲۴۰۹:۱۳:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
همه را قبول کردم بجز مورد مداحی.
seyed jazayeri۵۴۸۵۲۹۰۹:۱۴:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
با سلام واقعا باید سران مملکت..... ویزا را بر می داشتند اگر هم طرف عرقی قبول نرکد که این بعید است خودش هزینه را ویزا را متقبل می شدند مگر ما در سال چند مراسم مثل اربعین داریم اصلا مراسمی در کل دینا به وسعت پیادره روی اربعین وجود دارد بجای اینکه دولت ببیاید کار فرهنگی عظیم کند و اتوبوس و ویزا را رایگان برای مردم صبور و شریف ایران بگذارد با منت دلاری 3500 تومانکه باید دلار 1ریال باشد را به مردم قالب میکنندو گمان میبند که دارند به دستگاه امام حسین (ع) خدمت می کنند و این اخر ... است
Ali۵۴۸۵۷۴۰۹:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۴
رسانه ها شیطنت میکنند ولی بعضی وقتها ما هم خوب بهانه میدیم دست انها. سنت نذری و نذری دادن خوبه ولی من دیدم که در چندین سال گذشته شده اسراف... ظرفهای غذا که بدست فقرا نمیرسه که هیچ، در کوچه و خیابان به سطل زباله می افتد. طرف ظهر عاشورا یک ظرف عدس پلو نذری میگیرد در فلان خیابان شمال تهران...ده دقیقه بعد در خیابانی دیگر قیمه میگیرد، دو دقیقه انطرف تر قرمه سبزی....
ناشناس۵۴۹۲۵۱۱۴:۴۴:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
طرف مریضه ربطی به اون کسی که داره احسان میکنه نداره
ناشناس۵۴۹۵۵۷۱۷:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۴
خود خاله من تعریف می کند که رفته با دختر خاله ام در جاهای مختلف نذری گرفتند، بعد آمده بود درب منزل ما که به ما هم بدهد، می گوید وقتی درب صندوق را باز کرده که برای ما بردارد، مردم فکر کردن آمده پخش کنه آمدن که بایستند در صف! خاله بنده پزشک است و خودروی وی نیز سانتافه است! فکر هم نکنید که مثلا رفته میدان ولیعصر دنبال نذری ها، نه اصلا، حوصله رانندگی نداره همان دور و بر خودمان گشته! اصولا ظهر عاشورا که از پنجره بیرون را نگاه می کنی لااقل اینطرف همه همین هستند!
ناشناس۵۵۰۰۸۶۰۰:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۵
اصلاح رو ا ل از خودمان شروع کنیم!
ناشناس۵۴۸۵۹۶۰۹:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
سال گذشته من در ایام محرم که به خانه برمی گشتم انبوه غذاهای نیم خورده در کنار باغچه ها و سطل های زباله را می دیدم - ظرفهای یک بار مصرف پر از خورشت قیمه و عدس پلو ... که چند قاشق از آنها خورده شده بود و در کنار خیابان رها شده بود - همکار من حدود سی پرس انواع غذاها را آورده بود شرکت در یخچال چیده بود و التماس می کرد که ببرید و کسی نمی برد ! در حالی که بسیاری از فقرا به این غذا ها محتاج هستند - بیایید خارج از تعصب بپذیریم که این سبک اطعام اشتباهه - قطعا فلسفه ی نذر برای دستگیری از فقرا بوده و به مرور زمان تغییر یافته - مورد دیگه دسته های عزاداری با طبل های بسیار بزرگ ساعت 11 شب شروع به کار می کنند - چرا ؟؟؟ من مبتلا با میگرن شدید هستم و سال گذشته ساعت 11 شب خاطره ی بسیار بدی از عزاداری داشتم - وقتی نوزاد داشتم هم همینطور - ٔ....ٔ؟؟؟!!!!! انبوه ظرفهای یک بار مصرف رها شده در خیابان ؟؟؟!! اشغال پیاده رو ها با داربست و پارچه مشکی و مجبور کردن مردم برای تردد در خیابان باعث ترافیک و تصادف می شه و این امر برای کودکان و سالمندان اصلا مناسب نیست بد تر از همه افرادی که سینی به دست حتی در بزرگراهها و خیابانهای اصلی مبادرت به توزیع شربت می کنند و باعث ترافیک و آلودگی هوا می شوند ! از اون افرادی که می پرن توی ماشین و از این ور به اون ور دنبال گرفتن نذری هستند که بگذریم بهتره !.... باور نمی کنید بررسی کنید - کسی مخالفت با عزاداری نداره ولی بدعت های بد و اسرافهای غیر منطقی به مرور منطق هر عملی را سست می کنه
ناشناس۵۴۸۸۴۴۱۲:۱۰:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
عزیزم درست میگی . ولی کوو گوش شنوا. امان از ریاکاری و خودنمایی
ناشناس۵۴۹۰۳۱۱۳:۱۳:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
این صحبت ها و انتقادات منطقی دیگر را در خیلی جاها و حتی از زبان بزرگان مملکت سالهاست شنیده ام ولی هر سال بهتر نمی شه که هیچ بدتر هم می شه
آرش۵۴۹۱۴۷۱۳:۵۴:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
متاسفانه ، عزاداری سالار شهیدان هم این سالها برای خودش مافیا دار شده ، از تامین کنندگان پارچه و طبل و پرچم و ... بگیر تا عمده فروشان برنج و روغن و .... و صد البته برخی مداحان نجومی بگیر. متاسفانه............خب یه کارشناس بیاد بگه از کجای تاریخ شیعه استفاده از طبل و صدای بلند اونم نیمه شب برای عزاداری آقامون شروع شد ؟ آیا این کار ها از نظر شرعی اصالت داره ؟
ناشناس۵۴۸۶۱۵۱۰:۰۵:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۴
من نمی دونم چرا مدام هر موضوعی را به آنتالیا رفتن بعضی ها ربط می دین ؟ چند نفر از این هشتاد میلیون آنتالیا رفتن ؟ اونها که آنتالیا رفتن هم برای تقرب به خدا که نرفتن و اصلا ادعای دینداری هم ندارن ولی کسانی که درد دین و مذهب دارند مطابق با دستورات مکرر و صریح خداوند در قران باید ، باید ابتدا مستمندان و فقیرا را مد نظر داشته باشند چرا که با نام خدا و ائمه دارند کاری را انجام می دهند پس مغلطه نکنید
ناشناس۵۴۸۸۳۵۱۲:۰۶:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
عالی بود . به این میگن نظر کارشناسی
ناشناس۵۴۸۹۷۰۱۲:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
دولت فخیمه به اونایی که آنتالیا و تایلندو ... رفتند ارز 4200 و به هر کدام چند هزار دلار داد طوریکه سفرشان مجانی در میامد حالا 41 دلار 7000 تومان تو چشش شماست، تازه دلار به کسی نمی دن که کسی ببره آزاد بفروشه فقط معادل دلار ریال میگیرنیرا ویزا
ناشناس۵۴۹۰۶۳۱۳:۲۶:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۴
کسی با دلار هفت هزارتومانی اتالیا نرفته انهم موقعی که بیمار دارو را با دلار 15 هزار تومان می خرد.
ناشناس۵۴۸۶۲۲۱۰:۰۸:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
مداحان همشون آدمای خالصی هستند و برای پول مداحی نمیکنند
کیان۵۴۹۶۸۶۱۸:۴۲:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
قطعاً!!!!
محمد۵۴۸۶۴۲۱۰:۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
وضعیت عزاداری به انحراف کشیده شده! مداح های دیس دیسی تو شهر پر شدن! این چه طرز عزاداریه! که تا دو شب باید صدای آه و ناله بشنویم! به جای نسبت دادن کل مشکلات ایران به ضد انقلاب به این مسایل رسیدگی بشه.
ناشناس۵۴۸۶۵۱۱۰:۲۴:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
اگر نذری خوب است این سنت حسنه چرا در تمام طول سال برگزار نمی شود ؟
حسین۵۴۸۶۷۳۱۰:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۴
دوستان ما هرکاری برای عزاداری امام حسین انجام دهیم کم است اما درکنار این موضوع باید با بعضی کاستی ها هم مبارزه کرد.مثلا بعضی سبک های نوحه خوانی سالهای اخیر درست نیست و سبک های اصیل خیلی بهتر است و یا بعضی مطالب سست و بی سند از سوی بعضی افراد گفته می شود که باید با این حرفهای سست مقابله کرد و البته متاسفانه نه همه مداحان بلکه تعدادی از انها رقم هایی می گیرند که درست نیست .به مداحان قدیمی نگاه کنید که چقدر با اخلاص می خواندند.در عین حال باز هم می گویم که اصل انجام عزاداری امام حسین بسیار خوب است و ما هر کاری در این زمینه انجام دهیم کم است .
ناشناس۵۴۸۷۴۴۱۱:۲۰:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
اگر مراسم عقلانی باشد هیچ کس نمیتواند زیر سوال ببرد .
ناشناس۵۴۸۹۰۱۱۲:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲۴
البته اگر افراد فهم داشته باشن که از نوع هجوم مردم برای خرید پوشک برای شش ماه آینده به عقلانیت و فهم آنها می توان پی برد.
ناشناس۵۴۹۱۶۴۱۴:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
اگر در شرایط مادری بودی که نگران کودکش است میشد روی نظرت فکر کرد.
ناشناس۵۴۸۸۲۹۱۲:۰۵:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
من به دوستان خودم که سفر خارج میرن هم میگم که بخشی از هزینه سفر خودشونو به فقرا کمک کنن .و این فقط شامل مراسم مذهبی نیس . هرچند با پول این مراسما میشه کاری کرد که یه گرسنه تو ایران در طول سال نداشته باشیم .
ناشناس۵۴۸۹۲۸۱۲:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
فتنه گران واصلاحاتچی ها حتی خبر مربوط به شهدا ولی نعمت امام وشهدا را سانسور می کنند.نگاهی به رسانه ها وسایت هایشان در این روزها که خبر مرگ یک بازیگر را برجسته می کنند ولی خیل عظیم مردم را در مراسم عزاداری اهل بیت وبرنامه شیر خوارگان وتشیع شهدا و... را کورند نمی بینند
ناشناس۵۴۸۹۳۶۱۲:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
تحلیل های آبکی بر متن های بالا مثل "چرا روضه‌خوان‌ها مجانی کار نمی‌کنند؟" ، عمق تحلیلگر را میرساند !!
علی طباطبایی۵۴۸۹۶۷۱۲:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۴
برخی بدون آنکه علم کافی داشته باشند، «حج تمتع» را که واجب خداست و نشانه ای از وحدت مسلمانان جهان به شمار می‌رود را زیر سوال می‌برند.)) به نظر نویسنده محترم فراموش کرده اند که تاکنون مراسم حج چند بار تعطیل شده و در سال اول انقلاب نیز امام سخنرانی که تیتر جراید نیز بود، مردم را به آبادانی کشور بجای رفتن به حج تشویق کردند . و مسلماً ایشان از بنده و نویسنده به مسایل دینی آگاه تر بودند ...
ناشناس۵۴۹۰۰۴۱۳:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
تظاهروریا وغبارنفاقی که پراکنده شده ....با اهداف سید الشهدا فرسنگها فاصله دارد ..روز حساب نزدیک است!
ناشناس۵۴۹۱۴۲۱۳:۵۲:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
آقا یکی کامنت بذاره بگه این پولدارا با لباسای آنچنانی و ماشینهای آنچنانی تر نروند توی صف غذا بخدا صواب داره بذارند چهار نفر مستحق آبرومندانه دوتا غذا بیشتر بگیرند از اسلام فقط عاشق قیمه امام حسین هستند
ناشناس۵۴۹۹۰۵۲۱:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
خیلی از همین فقرا 10 برابر من و شما فهمشون از اسلام بیشتره دلیلش هم همین نحوه قضاوت کردن شماست.
ناشناس۵۴۹۴۰۶۱۵:۴۹:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۴
همون لحظه ای که برخی پولدارها غذا های نذری رو میبرن پایین شهر بین فقرا تقسیم کنن یکی از لحظه هاییه که اغنیا وضع فقرا رو از نزدیک میبینن .. به قول نویسنده فقییر و غنی همدیگرو از نزدیک لمس میکنن. خیلی از فقرا هستند که به خاطر آبروشون از کسی کمک نمیگیرن ولی تو روز عاشورا بدون خجالت نذری امام حسین رو مصرف میکنن ..پشت این نذریها و تکایا کلی فلسفه هست
ناشناس۵۴۹۸۰۱۱۹:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۴
گرفتن وجه برای تبلیغ امام حسین، خود ضد تبلیغ است...
ناشناس۵۴۹۹۲۰۲۱:۴۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۴
تا اونجا که ما شنیدیم قدیمترها چرخ زندگی روحانی مسجد با هدایای اهل همون محل بوده. دلیلش هم واضح هست چون اون روحانی سالهای زیادی از عمرش رو صرف یادگیری امور دین کرده و الان هم باید برای تبلیغ دین وقت صرف کنه و از جایی درآمدی نداره. ضد تبلیغ وقتی میشه که روحانی فقط هدفش کسب درآمد از این راه باشه یا از موقعیتش سوءاستفاده کنه وگرنه زندگیش باید از کجا بگذره.
ناشناس۵۴۹۹۳۳۲۱:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۴
هرکه با آل علی در افتاد ور افتاد. دستگاه امام حسین در طول تاریخ همواره مورد هجمه این دسته افراد خبیث بوده اما می بینید که الحمدولله هر روز پر رونق تر میشه . و دشمنانش مثل اجدادشان از صحنه هستی ساقط میشوند. یزید با یال و کوپالش کجاست!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین