مدرسه رفتن دانش‌آموزان چقدر آب می‌خورد؟ +جدول

گروه اجتماعی الف،   3970623060 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اجناسی که در حال حاضر در بازار وجود دارد و شامل اقلام ضروری لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان می‌شود، خانواده‌ها در کمترین حالت باید ۳۲۶ هزار تومان را به خرید نوشت‌افزار و لباس فرم اختصاص دهند. این در حالی است که شهریه مدارس، خریدهای غیرضروری، کفش و .. هم به این هزینه‌ها اضافه می‌شود

مدرسه رفتن دانش‌آموزان چقدر آب می‌خورد؟ +جدول

به گزارش خبرآنلاین، نزدیک‌شدن به اول مهر همیشه هیجان زیادی برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها دارد؛ از خرید لوازم‌التحریر گرفته تا لباس و کیف و کفش و نشاط کوتاه‌مدتی برای نشستن سر کلاس. امسال اما این گرانی‌ها و افزایش قیمت به لوازم‌التحریر هم رسیده است و هیجان هر ساله را برای خانواده‌ها و کودکانشان به زهر تبدیل کرده است. طبق اجناسی که در حال حاضر در بازار وجود دارد و شامل اقلام ضروری لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان و کتاب‌های درسی می‌شود، خانواده‌ها در کمترین حالت باید ۳۵۶ هزار تومان را به خرید نوشت‌افزار و لباس فرم اختصاص دهند. این در حالی است که شهریه مدارس، خریدهای غیرضروری، کفش و .. هم به این هزینه‌ها اضافه می‌شود و برای خانواده‌ای که کمترین میزان حقوق یا به‌عبارتی حقوق پایه وزارت کار را می‌گیرد، باید در کمترین حالت نصف حقوقش را تنها برای یک کودک کنار بگذارد.

موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان نوشت افزار هم در این خصوص به فارس گفته است: «۶۰ درصد از نوشت افزار وارداتی است و فقط ۴۰ درصد از کالاهای موجود در این بخش تولید داخل است. با توجه به ثبت سفارش و وارداتی که از قبل برای تامین نیاز مردم در شهریور و مهر امسال صورت گرفته، خوشبختانه برای تامین کالاهای مورد نیاز امسال مشکلی وجود ندارد. اما با توجه به مسائل اخیر ارزی در کشور و روند طولانی ثبت سفارش و واردات مواد اولیه باید به فکر بود تا بعد از سپری شدن این ایام دچار مشکل نشویم. با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد، برای تامین نیازهای این بخش از جمله کاغذ باید تخصیص ارز بیشتری صورت گیرد.»

 

میانگین قیمت نوشت‌افزار و لباس فرم دانش‌آموزان در تهران

جنس

قیمت

دفتر

۱۱ هزار تومان

مداد ساده

۶ هزار تومان

مداد نوکی

۱۶ هزار تومان

پاک‌کن

۱۰ هزار تومان

خودکار

۱۰ هزار تومان

غلط‌گیر

۵ هزار تومان

خط‌کش

۶ هزار تومان

مدادرنگی

۵۰ هزار تومان

پوشه

۲ هزار تومان

جامدادی

۲۰ هزار تومان

کتاب درسی

۳۰ هزار تومان

کوله‌پشتی

۱۰۰ هزار تومان

لباس فرم

۹۰ هزار تومان

میانگین: ۳۵۶ هزار تومان

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۷۹۱۸۱۷:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۳
من به خاطر عدم ثبات درآمدی حاضر به ازدواج و فرزندآوری نشدم. ولی امیدوارم پدران و مادران شرمنده فرزند دلبندشان نشوند و بتوانند دل او را شاد کنند. اگرچه آینده ای برای زندگی ام ندارم ولی قطعاً بهتر از زندگی جوجه کشی هندوها و آفریقاییان است. همان کاری که در دهه پنجاه و شصت در ایران انجام شد.
ناشناس۵۴۷۹۵۴۱۸:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۳
کاملا درست می فرمایید
ناشناس۵۴۸۵۱۶۰۹:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
افرین
ناشناس۵۴۸۶۳۹۱۰:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۴
آب و برق و مسکن که مجانی نشد هیچ، تحصیل هم که طبق قانون اساسی بایستی رایگان باشه در کمترین حالت میلیونها تومان هزینه داره.
ناشناس۵۴۸۱۸۹۲۲:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۳
این مبلغ فقط برای نوشت افزار است.مبالغ میلیونی که مدارس از اولیا با ترفندهای گوناگون میگیرند جای بحث دارد.طنز قضیه هم اصل قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان تمام فرزندان ایران است.
ناشناس۵۴۸۱۹۹۲۲:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۳
به امید انکه هیچ دانش اموز بدلیل مشکل مالی از تحصیل باز نماند بنیاد علمی اموز قلم چی
ناشناس۵۴۸۲۴۱۲۳:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۳
امیدوارم مسببین وضع موجود چه خودی چه غیرخودی در روز حشر شرمنده مردمان نیک و صبور ایران نباشند. چه جوانان برومندی که به سبب نداشتن شغل و درآمد نتوانستند ازدواج کنند و به گناه افتادند چه والدینی که برای کمترین خواسته دلبندشان شرمسار شدند و اشک گوشه چشمشان جمع شد چه دختران نیکو رو و نیکوصفتی که به علت وضع بدمالی سن ازدواجشان گذشته و باید باقی عمر را به تنهایی بگذرانند و چه سخت است این حکایت. چه بیمارانی که در تهیه دارو و هزینه های درمان عاجز شده و مرگ داروی نهایی شان شده است.
آرمان۵۴۸۲۸۳۰۰:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
سلام. چرا بدون توجه به تاثیرات منفی در جامعه هر فهرستی که به نظرتون جذاب میاد را بازنشر می کنید؟ این نشانی یکی از سایت های گسترده لوازم التحریر فروشی، که قیمت های آن عموما یک پنجم قیمت هایی است که در این فهرستِ آمده!
م.ر۵۴۸۲۸۴۰۰:۱۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۲۴
چقدر آب میخوره مهم نیست مهم اینه حداقل معلم ها هم وظیفه اصلیشون را ازیادنبرنند یادروزگارهایی که معلم ما از صمیم قلب مثل بچه های خودش برای مادلسوزبود
ناشناس۵۴۸۵۲۱۰۹:۱۱:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۴
بعضی ادارات پاداش اعیاد مذهبی و بازگشائی مدارس دارند تعجبم از اینه که چرا یک قانون کلی برا همه ادارات نمیدن بعضی از روسا این بودجه ها رو برا هزینه های سفر و بریز و بپاش خودشون خرج میکنند بعضی هم برای رفاه کارکنانشون ، برا یکبار هم که شده بگذارید انصاف و عدالت در توزیع رعایت بشه ، همه میتواند های بخشنامه ها رو یا نمیتواند بکنین یا باید و مکلف است خسته شدیم از این همه تبعیض و ناجوانمردی بعضی مدیران نالایق که فقط به فکر جیب خودشون هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین