وضعیت تخصیص ارز زائران اربعین مشخص شد

گروه اجتماعی الف،   3970623029 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس ستاد اربعین کشور با بیان اینکه قیمت ویزا قریب ۴۱ دلار است، گفت: با توافقاتی که با بانک مرکزی شده است، دلار بازار تعادلی قریب ۷ هزار تومان به زائران داده می‌شود.

وضعیت تخصیص ارز زائران اربعین مشخص شد
به گزارش تسنیم، حسین ذوالفقاری با بیان اینکه ساختاری به لحاظ گستردگی، تعاملات، همکاری، مخاطبین و ... مانند پیاده‌روی اربعین از گذشته تا حال نداشته‌ایم اظهار کرد: سال گذشته قریب 2 میلیون و 300 هزار نفر زائر اربعین داشتیم.

وی با اشاره به اینکه همه هدف باید خادمی خادمان امام حسین(ع) باشد و فکر چیز دیگر نباشیم، گفت: با ارزیابی انجام شده از سال 94 تاکنون اصلاح 150 اشکال در برگزاری این مراسم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه در سال 95 قریب 50 درصد این اشکالات برطرف شد و در سال 96 نیز کاهش اشکالات را داشتیم، افزود: قصد داریم در امسال این مشکلات را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها لازم برای این ایام آماده شود بیان کرد: تسهیل در رفت و آمد زائران و کاهش هزینه‌ها را باید در این ایام داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه میوه مراسم اربعین، مسائل فرهنگی است که باید در زائران ایجاد شود، گفت: دشمن قصد‌ آن‌ را دارند تا شکوه مراسم اربعین را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا از یک حاشیه کوچک در مراسم اربعین در فضای مجازی و ... علیه نظام جمهوری اسلامی و شیعه فتنه ایجاد کند و به برای منافع خود استفاده کنند و باید خود مردم رعایت کنند.

رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که مراسم اربعین باید به خود مردم محول شود، گفت: تاکید ما نیز بر همین است و حرکت ما در عراق باید در جهت افتخار دو کشور ایران و عراق باشد.

وی با بیان اینکه قیمت ویزا قریب 41 دلار است، افزود: با توافقاتی که با بانک مرکزی شده ‌با دلار بازار تعادلی قریب 7 هزار تومان به زائران داده می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در حال کاهش هزینه بیمه برای زائران هستیم که هزینه بیمه از سال پیش نیز کمتر شود، گفت: تاکید بر این است که ستاد استانی در استان‌ها راه‌اندازی شود و از سیستم مرکزی فاصله بگیریم و تمام امورات استان در استان برنامه‌ریزی شود.

وی عنوان کرد: براساس توافقاتی که انجام شده است پلیس+10 به همراه انجام امور گذرنامه همزمان‌ کارهای ویزا را نیز انجام دهد تا فرد معطل نشود.

دبیر شورای امنیت با بیان اینکه اگر تعامل خوبی با نیروهای عراقی نداشتیم تمام افرادی ‌که غیرمجاز به عراق رفته بودند حداقل 6 ماه زندانی داشتند، گفت: به‌دنبال این هستیم در عراق فعالیت‌های ماندگار انجام دهیم و هرسال به‌دنبال ساخت زیر‌ساخت برای بناکردن موکب نباشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۷۴۹۰۱۱:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲۳
احسنت. احسنت
ناشناس۵۴۷۵۹۸۱۲:۳۷:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۲۳
فقط ویزا 287000 تومان!
ناشناس۵۴۷۶۳۱۱۲:۵۵:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۳
مراسم اربعین به خود مردم محول شود یعنی به حدود 3 میلیون تن در این شرایط ارز نیم بها بدهیم.
ناشناس۵۴۸۳۶۳۰۵:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۴
سازمان شفافیت بررسی کنه چرا ویزای عراق اینقدر گرونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۴۷۷۳۰۱۴:۱۳:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۳
قیمت هفت هزار تومانی ارز را برای سایر نیازمندیهای مردم بویژه دارو هم تخصیص دهید
محمدحسین۵۴۸۲۸۶۰۰:۲۱:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۴
سلام دوست عزیز! کمی اطلاعات ضرر ندارد. برای دارو و کالاهای اساسی دلار 3800 تومان اختصاص داده می شود. ای کاش به جای جو گیری بی خود کمی اطلاعات صحیح کسب می کردید...
ناشناس۵۴۷۷۳۴۱۴:۱۶:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۳
حالا ی عده میان میگن چرا واسه اربعین دلار هفت تومنی اگه واسه دوبی و ترکیه باشه جیک نمیزنن ولی برای عزاداریِ مردم بهانه جویی میکنن
ناشناس۵۴۸۰۱۱۱۹:۰۸:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۳
نه به اون بدن نه به این، حله؟
ناشناس۵۴۸۱۵۶۲۱:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۲۳
حل حله . جماعتی که پای پیاده میرن اربعین ، اسیر ارز و این مسخره بازیها نیستن . خیلی از اونها حتی ارز تخصیصی رو تحویل هم نمیگیرن . اتفاقا خیلی عالی میشه اگر ارز مسافرتی کلا حذف بشه
ناشناس۵۴۸۰۱۳۱۹:۱۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۳
ثروت ملی متعلق به همه است ‌هرکس حق دارد مصرف انرا انتخاب کند
ناشناس۵۴۸۴۱۹۰۸:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
نباید به هیچ کدام ارز دولتی داد جایی که کشور مسائل مهمی دار د اینها در مرحله چندم است هرکی دوست داره بره از اجیب خودش خرج کنه
دلار هفت تومنی؟!۵۴۷۷۷۴۱۴:۴۵:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۳
به این میگن استاندارد دوگانه.
ناشناس۵۴۸۳۴۳۰۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۴
اگه می خوای استاندارد دو گانه رو ببینی خبر زیر و کامنت های زیر اون و لایک هاشون رو یه نگاهی بنداز. وقتی حرف سفر تفریحی تو ترکیه و دبی و تایلند و ... است، هیچکی نمیاد بگه ارز رو به دارو و تولید و ... بدین. اما وقتی بحث سفر اربعین و زیارتیه، ارز می شه ناموس مملکت و همه یاد دارو و تولید و .. میفتن. https://www.alef.ir/news/3970504063.html
سامان۵۴۷۸۸۳۱۶:۵۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۳
تا کی دلار چند نرخی؟ اگه اونی که مسافرت خارج میره باید ۱۵ تومن بده چرا برا اربعین نصف اون؟ با هدف سفر کاری ندارم در هر دو حالت ارز از کشور اونم تو این شرایط معیشتی مردم خارج میشه.. اگر عراقیها ارزشی قائل بودن حداقل ویزا رو حذف میکردن
محسن۵۴۷۸۸۴۱۶:۵۱:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۲۳
جنگ اقتصادی شروع شده است ، این امر یعنی بیش از 82 میلیون دلار پول دادن به عراق بابت ویزا و بیش از 400 میلیون دلار خروج ارز با قیمت دولتی ، بنظر بنده باید در تمام امور صرفه جویی را شروع کنیم
ناشناس۵۴۸۱۰۲۲۱:۰۵:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۳
برای ما مسلمان چیزی بنام برکت فراموش شده. تا الان با همین برنامه ریزی ها نه اقتصادی مونده نه آخرتی.حداقل بذارین یه کم حالمون با کربلا عوض بشه.همین انقلاب هم نتیجه ی عاشوراست.ما دلار میدیم به عراق از اونها هم سالانه چند میلیون زائر میاد ایران.دیگه غصه ی چیو میخورین
ناشناس۵۴۷۹۱۵۱۷:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۳
برای گریه و سوگواری دلار ۷۰۰۰ تومانی ولی برای تفریح و شادی باید دلار ۱۴۰۰۰ تومانی خرج کنیم ....
ناشناس۵۴۸۱۶۱۲۲:۰۰:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۳
شما میتونی گریه و زاری نکنی . قطعا خیلی بهتره اگر گریه و شادی کلا بدون ارز برگزار بشه !!!
محمدحسین۵۴۸۲۹۱۰۰:۲۸:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
سلام دوست عزیز! اون گریه و زاری اگر تا آخر عمر شارژت نکنه حداقل تا یک سالش، تلاش و فعالیت مضاعف تضمینه، اما آن شادی و تفریح فقط خمارت میکنه و می فرستدت سمت دلالی و خون مردم داخل شیشه کردن! میان ماه من تا ماه گردون را که بلدی؟! چون دنبال ماه من نیستی فکر میکنی همه گریه و زاریها یک جورند. نه عزیز همه ش یک جور نیست و این یکی تومنی میلیاردها فرقشه. نچشیدی نمیدونی ...
ناشناس۵۴۸۳۰۰۰۰:۳۹:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۴
این هم از اون استدلالهای عجیب و غریب. شما بهتره از تک تک اونهایی که بهشون دسترسی داری بپرسی حتما میگن حالشون بعد از این سفر خیلی بهتر شده. اصلا پیشنهاد میدم خودت یه بار امتحان کنی. کسی اونجا برای شادی نمیره اما حتما با شعف برمیگرده.
داود۵۴۷۹۴۰۱۷:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲۳
ارز برای ویزا
dayani۵۴۸۰۵۷۲۰:۰۴:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۳
ارقامی که برای اینکار مصرف می شود سهم همه ایرانیان است و تخصیص این مقدار به بخشی از جامعه ، نمیتواند تاثیر منفی روی ثواب رفتن به کربلا نداشته باشد.
ناشناس۵۴۸۱۶۶۲۲:۰۱:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۳
جدی میفرمائید ؟ اونوقت تخصیص ارز مسافرتی برای هر نقطه دیگه ای چی ؟ سهم همه ایرانیان هست یا فقط شما ؟
ناشناس۵۴۸۳۰۸۰۰:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۴
اگر بخوای از این دلیلها بیاری خب یارانه بنزین از جیب کل مردم میره ولی بیشترش رو فقط تهرانیها مصرف میکنن تازه طبق آماری که دادن 20 درصدش نصیب کشورهای همسایه میشه. یا یارانه مترو و حمل و نقل که فقط مصرف کننده اون مردم شهرهای بزرگن. البته من هرسال اربعین میرم و موافقم هرکس میخواد بره باید ارز رو خودش تامین کنه تا کار به این باارزشی با این بحثهای به این بیخودی کم ارزش نشه.
ناشناس۵۴۸۱۰۶۲۱:۰۸:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۳
اونی که سفر کربلا رو گریه و زاری میدونه عواقب این اعتقادش رو هم این دنیا هم آخرت میبینه. ما نفس کشیدنمون با اذن امام هست.الان برای نمیدونم خواص میوه ها مطلب و کتاب و .... و .... میخونیم ولی در مورد امام شناسی نمیخوایم مطالعه کنیم.خدا بیدارمون کنه
ناشناس۵۴۸۳۷۵۰۷:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۲۴
این حرف شما شرک مطلقه! نفس ما فقط به اجازه خداست و لالالاالالالالا غیر!!!!!!!!!
ناشناس۵۴۸۱۷۱۲۲:۰۸:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۳
دولت با این کارهای خودش خنده همه رو درمیاره . اغلب مسافرین عتبات اصلا ارز نمیگیرن . اینجوری همه تقصیرها میفته گردن زائرین و دیگه کسی نمیپرسه هزاران برابر این مقدار ارز که رفته تو جیب رفقا و ژنها و اطرافیان آقایون ، چی شده ! با یک تیر دو نشون میزنن . از یک طرف زیارت رو لوث میکنن و یکجور جبهه گیری علیه پیاده روی اربعین ایجاد میشه ، و از طرف دیگه جوری وانمود میکنن که ارزهای گمشده صرف زائرین و زیارت شده و نرفته تو جیب جماعت کانادا نشین !! ساده ترین پیشنهاد برای رفع این سوء تفاهم اینه که کلا ارز مسافرتی حذف بشه تا بعد معلوم بشه چه افرادی عزا میگیرن !!!
ناشناس۵۴۸۱۸۲۲۲:۱۹:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۲۳
چرا 7 تومانی!! سفر به سمت عشق باید رایگان بشه
ناشناس۵۴۸۲۰۱۲۲:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۳
من که راضی نیستم حالا با حق من و خانواده‌ام برن کربلا یا ترکیه من که هیچکدوم رو حلال نمیکنم برن زیارتشون قبول خودشون
ناشناس۵۴۸۳۱۷۰۰:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۲۴
من هم به عنوان یه زائر (البته اگه خدا بخواد) با شما موافقم. این سفر اهمیتش بیشتر از اینه که وارد این حاشیه ها بشه
ناشناس۵۴۸۲۳۶۲۳:۳۱:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۳
یعنی فقط صد میلیون دلار ... ویزا به عراقیها میدهید! ...خسارت جنگ رو هم ازشون بگیرید.
ناشناس۵۴۸۲۴۰۲۳:۳۸:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۳
اقا جان برو زیارت و روحت را جلا بده، ولی با جیب خودت.
ناشناس۵۴۸۳۱۴۰۰:۵۵:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۴
دوست عزیز قرار نیست ارزی به مسافرها داده بشه فقط قراره ویزا با این قیمت محاسبه بشه. حالا فرض کن من میخوام برم عراق میگن ویزا فلان قیمت. چیکار باید بکنم باید بگم نه, باید حتما بقیه اش رو هم حساب کنین؟ چرا به زائرها گیر میدی؟ به دولت بگو ارز نده. من هم به اندازه خودم موافقم. هزینه اش رو جور میکنم منتی هم بالای سرم نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین