سریال «خانواده دکتر ماهان» با موضوع محیط‌زیست در راه سیما+تصاویر

گروه فرهنگی الف،   3970622104

«سریال «دکتر ماهان» درباره حفاظت از محیط‌ زیست و حمایت از حقوق حیوانات است که داستان آن پیرامون محیط بانان و کسانی که در حوزه محیط زیست کار می‌کنند، روایت می‌شود.»

سریال «خانواده دکتر ماهان» با موضوع محیط‌زیست در راه سیما+تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، "خانواده دکتر ماهان" نوشته نسیم خُراشادی‌زاده است و تولید این اثر تلویزیونی به کارگردانی علی محمد قاسمی در بخش‌هایی از استان مازندران انجام شده و ادامه دارد. گروه سریال «خانواده دکتر ماهان» به کارگردانی علی محمد قاسمی این روزها در تدارک به اتمام رساندن این سریال هستند. این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه نوجوان سیمافیلم است و پیشتر تصویربرداری بخش‌های مربوط به تهران این سریال با کارگردانی راما قویدل اوایل امسال به پایان رسیده بود.

علی محمد قاسمی کارگردان این مجموعه تلویزیونی که مدیریت تصویربرداری‌اش را نیز برعهده دارد به خبرنگار فرهنگی تسنیم با گلایه از بی‌توجهی عمومی به موضوع محیط‌زیست، تصریح کرد: سریال «دکتر ماهان» درباره حفاظت از محیط‌ زیست و حمایت از حقوق حیوانات است که داستان آن پیرامون محیط بانان و کسانی که در حوزه محیط زیست کار می‌کنند، روایت می‌شود. متاسفانه یک بی‌توجهی عمومی از طرف مردم و مدیران نسبت به محیط‌زیست اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموعه «خانواده دکتر ماهان» امکانی است تا نکاتی را به مردم گوشزد کنیم و به یادشان بیاوریم که محیط زیست، خانه ماست و باید به آن توجه شود. همیشه سعی کرده‌ام در آثارم این موضوع را مورد توجه قرار دهم که واقعاً لازم است امروز در آثار نمایشی ما با توجه به ظرافت‌های هنری به آن‌ پرداخته شود.

قاسمی در پاسخ به این سوال که چرا آنقدر تلویزیون این روزها به سریال‌های آپارتمانی بها می‌دهد، خاطرنشان کرد: فضای این سریال آپارتمانی نیست. با توجه به امکانات، تجهیزات و تکنیک‌هایی که امروزه در اختیار است، باید سعی کنیم با همه آنچه که تا کنون بیننده دیده است، متفاوت باشد. با سابقه‌ای که در تصویربرداری داشته‌ام، قرار شد در این بخش علاوه بر کارگردانی،  مدیریت تصویربرداری را نیز انجام بدهم. همچنین با در نظر گرفتن ترکیب بازیگران در لوکیشن‌های مختلف، سعی کردیم  از امکانات، قابلیت‌ها و ابزارهای هنری به نحوی استفاده کنیم تا از لحاظ بصری کاری متفاوت روی آنتن برود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تلویزیون به تعهدات اقتصادی‌اش عمل کند، افزود: با توجه به شرایطی که این روزها بر جامعه ما حاکم است امیدوارم که تلویزیون بتواند پشتیبانی مالی‌اش را از آثار به موقع انجام بدهد. وعده‌هایی که تلویزیون می‌دهد،  معمولاً دغدغه تهیه‌کنندگان است، امیدوارم که به آن‌ها پایبند باشد.  به هر حال بخش زیادی از فیلمسازی متکی به  مسائل اقتصادی است که می‌تواند  تاثیرات مثبت و منفی در آثار بگذارد.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد: تلویزیون علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد اگر بتواند این پشتیبانی را به موقع انجام دهد تا همکاران ما بتوانند با فراغ بال پیش بروند و دغدغه‌ای غیر از هنر نداشته باشند اتفاقات خوب نمایشی در رسانه‌ملی دوباره تکرار می‌شود.

به گزارش تسنیم، در تعریف سریال خانواده دکتر ماهان گفته‌اند که: از منظر دکتر ماهان زندگی یک راه نرفته و ناشناخته است از همین رو امیر عطش و التهابی دارد تا همسر و فرزندان نوجوانش را با خود در ماجراجویی شنیدن نوای اسرارآمیز طبیعت و پاسداری از زیست بوم همراه کند. تصویربرداری سریال خانواده دکتر ماهان این روزها در جنگل های لفور در منطقه شیرگاه استان مازندارن ادامه دارد.

امین زندگانی، لاله اسکندری، شیوا ابراهیمی، ارسطو خوش رزم، بهرام شاه محمدلو، سعید امیرسلیمانی، رویا افشار، شهروز ابراهیمی، فریده دریامج، به همراه کیمیا حسینی، عرفان برزین و ژیار محمدزاده (بازیگران خردسال) بازیگران سریال تلویزیونی خانواده دکتر ماهان هستند که در تهران جلوی دوربین رفتند.

علاوه بر این بازیگران که برخی از آنان این روزها در استان مازندران حضور دارند، بازیگرانی همچون  داوود فتحعلی بیگی، خیام وقارکاشانی، فهیمه امن‌زاده، ملیحه گلشن موسوی، امیر سفیری، حسین پرستار، مهدیه نساج، اسماعیل موحدی، لبخند بدیعی، سامرند معروفی، ابوالفضل شاه کرم، آوا دارویت، حمیدرضا محمدی، امیر حامد، حدیث نیک‌رو، فراز محمدی تبار، محمدحسن حسینیان، کیوان محمدی‌نژاد، کمیل علیپور ، میلاد عرب عامری و سعید ترکمان به ایفای نقش پرداختند.

تصاویر صحنه‌هایی از سریال «خانواده دکتر ماهان» را به قرار زیر ببینید:

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین