اشتباه جبران ناپذیر پزشک به قیمت جان مرد میانسال تمام شد

گروه حوادث الف،   3970620031 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

تشخیص اشتباه رزیدنت بخش اورژانس یک بیمارستان در تهران، به قیمت جان مرد میانسال تمام شد.

به گزارش ایران، نوروز 95 بود و دید و بازدید‌های عید. تازه میهمانان رفته بودند و همسر «رضا» مشغول جمع و جور کردن خانه بود که ناگهان شوهرش با دردی ناگهانی در قفسه سینه، کتف و دست چپ روی کاناپه افتاد.خانواده با دیدن این صحنه شوکه شدند. سابقه نداشت «رضا» تا این حد از درد بنالد. چون علایم درد در سمت چپ بدن او بود، خانواده‌اش تصور کردند مشکل قلبی است و او را سریع به بیمارستان رساندند. اما رزیدنت بخش اورژانس پس از معاینه و انجام آزمایش‌ها و نوار قلب تشخیص سرماخوردگی جزئی و ضعف داد و بیمار را ترخیص کرد.

رزیدنت کشیک چند قرص مسکن و آرامبخش برای او نوشت و «رضا» پس از مصرف داروها تا صبح خوابید اما روز بعد درد وحشتناک‌تر شد. شرایط آنقدر وخیم شد که این بار دیگر همسر او مجبور شد از اورژانس کمک بخواهد. دقایقی طول کشید تا امدادگران بالای سر «رضا» رسیدند. اما از آنجا که دستگاه اکسیژن همراه‌شان نبود تا انتقال بیمار به بیمارستان وضعیت مرد میانسال بحرانی‌تر شد و به بخش «آی سی یو» انتقال یافت. پزشکان این بیمارستان برای نجات جان او تلاش زیادی کردند اما «رضا»ی 44 ساله ناباورانه بامداد روز بعد را ندید و ساعت 12 شب نهمین روز فروردین روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

همسر «رضا» در این باره گفت: «شوهرم درد ناگهانی در دست چپ و کتف و قفسه سینه داشت. به همین دلیل او را به بیمارستان رساندیم اما آنجا وقتی وضعیتش را بررسی کردند و نوار قلب گرفتند تشخیص سرماخوردگی دادند و مرخصش کردند. حالش خوب نبود اما او را به خانه بردیم که چند ساعت بعد وضعیتش وخیم شد. وقتی اورژانس آمد آنها هم تجهیزات نداشتند و «رضا» وضعیتش بدتر شد. شوهرم تا پیش از این اتفاق هیچ مشکلی نداشت و اگر درست به او رسیدگی می‌کردند زنده می‌ماند. حالا باید پاسخگو باشند.»

اعلام شکایت از پزشک کشیک و کادر اورژانس
با مرگ «رضا»، خانواده او که معتقد بودند قصور کادر بیمارستان و اورژانس در تشخیص ندادن صحیح علت بیماری باعث مرگ او شده است با مراجعه به دادسرای ناحیه 19 تهران(جرایم پزشکی و دارویی) علیه بیمارستان و مرکز اورژانس شکایت کردند.

به این ترتیب پرونده به جریان افتاد و با دستور بازپرس ادامه تحقیقات به اعلام نظر پزشکی قانونی منوط شد. نخستین جلسه کمیسیون پزشکی قانونی 8 ماه بعد از مرگ با حضور سه پزشک تشکیل شد. اعضا پس از شنیدن اظهارات همسر «رضا» و بررسی مدارک، اظهار نظر دقیق برای مرگ را به‌دلیل انجام نشدن کالبدشکافی امکانپذیر ندانست و از آنجا که بیمارستان باید قبل از صدور جواز دفن جسد را برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی می‌فرستاد این کاررا تخلف انتظامی دانست.

اما با توجه به اینکه فشار خون ثبت شده بیمار در زمان مراجعه به بیمارستان اول پایین بوده و کادر اورژانس بدون توجه به این موضوع اقدام به ترخیص بیمار کرده است پزشک ارشد کشیک ناظر رزیدنت‌ها به‌دلیل بی‌توجهی به عملکرد کادر به میزان 2 درصد مقصر شناخته شد.اما اعضای جلسه تخلفی را متوجه سازمان اورژانس ندانستند.

با این نظریه پرونده پس از صدور کیفرخواست با عنوان قتل شبه عمدی ناشی از قصور پزشکی برای محاکمه به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی پرونده پس از بررسی مدارک و شنیدن اظهارات شاکی و متهم پرونده، پزشک ناظر کشیک بیمارستان اول را به‌دلیل بی‌توجهی به عملکرد رزیدنت‌ها به پرداخت 10 میلیون تومان جزای نقدی جایگزین حبس از جنبه عمومی جرم و پرداخت 2 درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

دیدگاه کاربران

بهزاد۵۴۲۷۱۴۰۸:۴۵:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
واقعا خجالت آوره، در واقع قتل یک نفر را با 10 میلیون تومن حل کردن. در هیچ جای دنیا ارزش جان انسان به این ارزانی نیست و پزشکان در ایران مافوق قوانین دولتی، شرعی، عرفی و..... هستند.
ناشناس۵۴۳۴۴۴۱۳:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
پاسخ وزیر بهداشت: همینه که هست! خودش رای داده.
ناشناس۵۴۳۵۰۸۱۴:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
شما تا حالا در کدام کشورها تحت درمان بودی که اظها فضل می کنی
ناشناس۵۴۴۳۵۲۲۳:۲۱:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
هر جا بود وزیر بهداشت مجبور به استعفا می شد
احد۵۴۲۷۳۶۰۹:۰۲:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
یعنی با مبلغی حدود 14 میلیون تومان قضیه خاتمه یافت ! جان یک انسان یک همسر و یک پدر فقط 14 تومان !! پزشکان در کشور ما مثل فرشتگان هستند ومصون از هر خطا و مجازاتی !!!
ناشناس۵۴۴۲۷۲۲۲:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
1000 دلار
حامد۵۴۲۷۵۰۰۹:۱۲:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خیلی ها این جور از دنیا رفتن و شکایتشان هم به جایی نرسیده. حق با پزشکان و کادر است مگر خلافش ثابت شود.
ناشناس۵۴۲۷۶۳۰۹:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
عجب عدالتی ! خدایا بابت زندگی در اینجا ازت سپاسگزاریم
ناشناس۵۴۲۷۶۴۰۹:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
واقعا اسف بار است
ناشناس۵۴۲۷۷۹۰۹:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
نتیجه پزشکی قانونی چی شد؟ بریدید و دوختید پزشک رو مقصر کردید؟
علی۵۴۳۰۵۶۱۱:۴۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
داداش درست نخوندی ، نذاشتن کار به پزشک قانونی برسه. در عین حال بله به هر علتی وقتی یه بیمار به این راحتی مرده یعنی اون کادر مقصر بوده. شما هم یا از کادر پزشکی هستی یا از فامیلاش که تعصب بیجا داری. مامان بابای تو اینجوری میشد بازم این حرفو میزدی!!
ناشناس۵۴۲۷۹۵۰۹:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بهای جان انسانی که حتی یک آدم نا آشنا به علم پزشکی با کمی دقت می توانست نجاتش دهد همینقدر است ؟ به اندازه قیمت یک لپ تاپ یا تلویزیون ؟ فرزندان این فرد و افرادی همانند او فردا که بزرگ میشوند در مورد چنین سیستمی که چنین حکمی داده چه فکری می کنند ؟
ناشناس۵۴۲۷۹۶۰۹:۴۳:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
مسخره است. پییری این قضیه پیشتر از 10 میلیون برای خانواده هزینه داشته. جان یه انسان از بین رفته. کفن و دفن بیشتر از اینها هزینه مالی فقط در بر داشته
ناشناس۵۴۲۸۹۵۱۰:۴۲:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تا امدادگران بالای سر «رضا» رسیدند. اما از آنجا که دستگاه اکسیژن همراه‌شان نبود ...آقای قاضی زاده هاشمی همراه نبودن اکسیژن در آمبولانس اورژانس...الفاتحه برای نظام سلامت ...باید مسغولان عالی رتبه وزارت بهداشت هم که در آمبولانس اورژانس شان اکسیژن ندارند به جرم فوت این شهروند هم محاکمه شوند
ناشناس۵۴۲۹۰۰۱۰:۴۳:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
وقتی اورژانس آمد آنها هم تجهیزات نداشتند ....باید وزیر بهداشت در این خصوص تحت پیگرد قرار گیرد ...بدلیل فوت یک شهروند
ناشناس۵۴۲۹۰۹۱۰:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
حتما از همین سهمیه ای ها بوده حالا ببینید چطور با جان مردم بازی می کنند
ناشناس۵۴۲۹۲۷۱۰:۵۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
2 درصد زیاده برای اهمال در انجام وظیفه! کمش کنید خوب!
ناشناس۵۴۲۹۸۲۱۱:۲۱:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
لطف کردند با اون حکم مجازاتشون.
ناشناس۵۴۳۱۲۳۱۲:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
یکی بپرسه اگه یه مهندس هم همچین قضیه ای براش رخ بده، همنطور باهاش تا می کنند؟
ناشناس۵۴۳۲۵۷۱۲:۵۹:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خانواده مرحوم متوجه شدند مشکل از قلب هست بعد دانشجوی تخصص قلب نتوانسته متوجه بشه! اندر احوالات پزشکان ...
املی۵۴۳۳۲۳۱۳:۱۴:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
وقتی دختر وپسری صرفا بخاطر اینکه از خانواده ...... هست درکنکور رتبه اش شده 25000بخاطر سهمیه شد2000رفت پزشکی بررسی کنید...
ناشناس۵۴۳۳۵۷۱۳:۲۵:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
از این موارد به دلیل ورود افراد ناشایست برای رشته پزشکی شامل دانشجویان پولی و ... که توان علمی برای این رشته ندارند را در آینده بیشتر خواهیم دید! متاسفانه مسئولین وزارت و دانشگاه ها هم که .. رانتی به پست و مقامی رسیده اند برای سلامتی مردم ارزشی قائل نیستند و روزبروز بر تعداد فارغ التحصیلان بیسواد می افزایند!!
ناشناس۵۴۳۳۷۶۱۳:۳۲:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
10 میلیون تومان جزای نقدی ...بازی
پیمان۵۴۳۵۰۰۱۴:۱۴:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اشتباه نیست بلکه بی تفاوتی پزشک هست! من خودم 8 میلیون دادم واسه ارتودنسی باور کنید دکتر در عرض 2 ثانیه هم نمیشه سریع یه نگاه 2 ثانیه می اندازه و تمام.
ناشناس۵۴۳۶۲۶۱۴:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
من بیسواد با این اظهارات همراه مریض به ناراحتی شدید قلبی شک می کنم آنوقت پزشک اورژانس تشخیص سرماخوردگی می دهند و در نهایت 2 درصد در مرگ این بیمار مقصر تشخیص داده می شوند !!
ناشناس۵۴۳۷۲۱۱۵:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خسته نباشی با این حکم ...۱۰میلیون برابر جان یک انسان ..
سعید۵۴۳۷۶۱۱۶:۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
جامعه و دولت برای پرورش یک نیروی متخصص شاید میلیاردها هزینه کنه و اونوقت یه پزشک که لیاقتش اون نیست و با پول پدر و مادر تو فلان دانشگاه در پیت کشور فارغ االتحصیل میشه باعث از بین.. رفتنش میشه، تازه این جنبه اشه، بیوه شدن یه زن و یتیم شدن فرزندان اون مرد در این جامعه گرگ .. خودش داستان دیگه ای داره، بعد حکم میشه چهارده میلیون دیه؟؟؟؟
ناشناس۵۴۳۸۳۱۱۶:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
من نمیدونم با این چند خط نوشته شده چطور این خوانندگان عزیز حکم قضایی میدهند.حداقل از سایت گزارش دهنده بخواهید که نتیجه گزارشات دادگاه را برای شما انتشار دهند نه اینکه همراهیان بیمار بطور یکطرفه صحبت کنند.مگر شما هم مثل قاضی دنبال کشف حقیقت نیستید؟شاید بیمار یا همراهی رضایت داده اند که در بیمارستان نمانند و به منزل بروند و از دستور پزشک سرپیچی کرده اند.پس دنبال کشف حقیقت باشید نه تخلیه.
ناشناس۵۴۴۰۰۹۱۸:۴۷:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
چه دقتی !!!!! 2 در صد تقصیر داشته .....! مطمئنین حالا مثلا 2.5 در صد نبوده
ناشناس۵۴۴۳۳۷۲۳:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
،،با این نظریه پرونده پس از صدور کیفرخواست با عنوان قتل شبه عمدی ناشی از قصور پزشکی برای محاکمه به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست ..ارسال شد ،، اشتباه از اینجاست پرونده پزشکی باید اول در هییت انتظامی نظام پزشکی از نظر تخصصی بررسی شود اگر پزشکی مقصر شناخته شود بقیه ماجرا. امروز همه درمورد کارهای علمی به این حساسیت برای دیگران نظر میدهند و دودش به چشم خودشان نهایتا میرود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین