باهنر: باید چرخ‌های اقتصاد را روغن‌کاری کرد/ اگر مسئولان راهکار مشکلات را سیاسی بدانند، راه را اشتباه رفته‌اند

گروه اقتصادی الف،   3970619097 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

باهنر گفت: معتقدم دولتمردان اگر مستقیم و یا غیرمستقیم برای حل مشکلات اقتصادی کشور دنبال راه حل سیاسی هستند راه را اشتباه رفته اند. مشکلات اقتصادی ما امروز راه حل اقتصادی دارد چرا که ما ظرفیت ها ونیروهای توانمندی در اختیار داریم.باید چرخهای اقنصاد کشور روغن کاری شود.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا باهنر » روز دوشنبه در نشست تخصصی «جمهوری اسلامی ایران - سرمایه ها و چالش‌ها» با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان افزود: باید گروهها، جناحها ، احزاب ، پژوهشگران ونخبگان پشتوانه دولت باشند.

وی گفت: نکته دیگراین که کار موازی با دولت نباید انجام گیرد. البته بعضی ها کار موازی را به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعبیر کردند و بعضی ها گفتند الان زمان عادی نیست و باید وضعیت فوق العاده اعلام کرد. بعضی ها روی این طبل می کوبیدند که شورای انقلاب و چیزهای دیگر می خواهیم. نه اصلا این خبرها نیست و مشکلی در کشور وجود ندارد .

باهنر به افزایش تورم و مسایل سیاسی و اقتصادی در دوره دوم ریاست جمهوری در برخی دوره ها اشاره کرد وافزود : در دوره دوم مرحوم آیت الله هاشمی در سال 74 رکورد 49.5 درصدی تورم را زدیم. در دوره اول خاتمی بحث ها عمدتا سیاسی بود، قتل های زنجیره ای، بود ولی در دوره دوم ایشان مقداری کارهای اقتصادی رونق پیدا کرد و تورم کمتری داشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد : در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد دلار 1200تومانی شد 3500 تومان و دوره دوم دولت روحانی هم دلار 3500 تومانی شد 11 هزارتومان، یعنی این ژن ترکیدن تورم در اقتصاد ما مثل یک ژن ماندگار شده است. بنابراین از این جهت خیلی فرقی نمی کند احمدی نژاد، یا روحانی و یا هاشمی رئیس جمهور باشند البته به این معنا نیست که قصور و غفلت نکردیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور در داخل قابل حل است مشروط بر این که تصمیمات مدبرانه و شجاعانه در کشور وجود داشته باشد و بعضی از ما خصولتی ها و دولتی ها مثل بختک روی بنگاه های اختصاصی نیفتیم و آنها را رها کنیم و بگذاریم مردم هم به میدان بیایند .

باهنر یادآور شد: من نگرانم که رکورد59.5 درصد تورم دولت مرحوم آیت الله هاشمی را بزنیم البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و این رکورد بنام آقای هاشمی بماند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه سال گذشته تقریبا100 هزار سرمایه بین 5 میلیون تا 500 میلیون در کشور آزاد شد،گفت: مردم پول خود را در صندوق های مالی و اعتباری پس انداز کرده بودند اما بعضی این صندوق ها از روی ناکارآمدی و بعضی ها به خاطر سوء استفاده ورشکسته شدند.

باهنر خاطرنشان کرد: معتقدم دولتمردان اگر مستقیم و یا غیرمستقیم برای حل مشکلات اقتصادی کشور دنبال راه حل سیاسی هستند راه را اشتباه رفته اند. مشکلات اقتصادی ما امروز راه حل اقتصادی دارد چرا که ما ظرفیت ها ونیروهای توانمندی در اختیار داریم.باید چرخهای اقنصاد کشور روغن کاری شود تا اصطکاک ها کم شود ،سینه ها باز شود یعنی اگر کار آفرین مراجعه کرد کارش را زود انجام دهیم .